اعتراضات تا برآورده شدن خواسته ها ادامه دارد
از انجایی پیامد سیاست های خاینانه اینها قربانی شدن مردم است، از رهبری حکومت یعنی محمد اشرف غنی و عبدالله بدلیل بی کفایتی و ناتوانی در تامین امنیت شهروندان می خواهیم تا هرچه زودتر استعفای خویش را تقدیم کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 134027 منبع: پرینت

اعتراض کنندگان پایتخت امروز شنبه 13 جوزا 96، در یک نشست خبری خواسته های خود را بیان کردند. آصف آشنا، نماینده اعتراض کنندگان در این نشست مطالبات معترضان را قرائت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، آصف آشنا، فعال مدنی در نشست خبری معترضان پایتخت بیان کرد: خانواده جمعی از قربانیان انفجار روز چهارشنبه برای دادخواهی حقوق شان به خیابان آمده بودند اما حکومت بجای ارایه پاسخ عقلانی مردم را به گلوله بست که در نتیجه آن 6 نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند.درحالی که دولت این عملش را حمل اسلحه از سوی معترضان عنوان می کند، معترضان چنین اتهامی را از بنیاد رد کرده و حمل و استفاده از هر نوع سلاح گرم و سرد را در جریان تظاهرات تکذیب می کند.

این فعال مدنی بیان کرد: گروه های معترض بر این باروند که برخی افراد یکه با اسلحه دیده شده اند از نفوذی های حکومت بوده اند که برای براندازی و بدنامی دادخواهان دست بکار شده اند.

وی ادامه داد: اتهام دیگر حکومت، حضور مخالفان سیاسی و معترضین حکومت وحدت ملی درمیان مظاهر کنندگان است، که گویا تظاهرات از سوی مخالفان حکومت راه اندازی گردیده است در حالی که چنین ادعایی دروغ محض بوده و حضور افراد سیاسی و مخالف حکومت براساس حق شهروندی شان قابل توجیه است.

آشنا، درخصوص ادامه تظاهرات توضیح داد: درحالی که تظاهرات مردمی وارد روز دوم شده است از مردم تقاضا می شود که حضور سنگین خود را حفظ کنند. حکومت از طریق اعلامیه های رسمی دست به ارعاب می زند اما معترضان ادغان می کنند که تامین امنیت مردم در جریان اعتراض و تجمع از وظایف اصلی حکومت است و مسوولیت هر گونه حادثه به عهده حکومت است و هر گونه تلاش برای تخریب حرکت های دادخواهانه همنوایی با گروه های ترویستی روز چهارشنبه پنداشته می شود. بنابراین معترضان یکبار دیگر از مسوولان می خواهند از ارعاب مردم بپرهیزند و اجازه بدهند معترضان خواست های مشروع خود را در پرتو قانون اساسی کشور پیش ببرند.

این معترض در خصوص هدف و خواست های معترضان در اعتراض ها تصریح کرد: از نظر ما دولت افغانستان برای سرکوب اعتراض های مدنی و شهروندی شیوه های مستبدانه و جنایتکارانه ای را در پیشه کرده و به صورت سیستماتیک تلاش می کند با توسل به توطئه ظرفیت های مدنی و دمکراتیک را در ریشه بخشکاند. از اینرو پیام ما به جامعه جهانی، سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل روشن است که بر حکومت افغانستان فشار آورده تا دست از استبداد و سرکوب معترضان برداشته و برخواست های برحق پاسخ روشن بدهند.

همچنین از کشورهای دوست افغانستان و متحدین بین المللی می خواهیم تا حامیان داخلی و خارجی تروریزم را سرکوب کنند.

وی افزود: از انجایی که حکومت، فاقد مشروعیت بوده و پیامد سیاست های خاینانه اینها قربانی شدن مردم است، از رهبری حکومت یعنی محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بدلیل بی کفایتی و ناتوانی و پاسداری از ارزش های حقوق شهروندی و ناتوانی در تامین امنیت شهروندان می خواهیم تا هرچه زودتر استعفای خویش را به پیشگاه ملت تقدیم کنند چرا که بحران امنیتی که در حکومت وحدت ملی بوجود آمده است و باعث قربانی شدن هزاران شهروند شده ، پیامد بازی های سیاسی و استخبارتی با نهادهای امنیتی است که ریشه در شورای امنیت این حکومت فاسد دارد و ما خواهان برکناری و به محاکمه کشاندن مشاور شورای امنیت، محمد حنیف اتمر و رییس امنیت ملی، معصوم استانکزی و تاج محمد جاهد، وزیر داخله کشور هستیم.

آشنا بیان کرد: در اعتراض روز هفتم رمضان شماری از معترضان در اثر گلوله باری محافظان ارگ کشته و زخمی شدند که در جمع کشته ها یکی از اعضای هیات رهبری برگزار کننده دادخواهی نیز شامل است؛ معترضان از حکومت می خواهند که عاملان رویداد امنیتی را که مسوولیت مستقیم آن متوجه ریاست جمهور ی و گارنیزیون کابل است شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

وی افزود: اعتراضات مردمی تا برآورده شدن خواسته ها ادامه دارد و از شهروندان در تمامی ولایت ها می خواهیم تا با همصدایی در مقابل دهشت افکنی دست به اعتراضات گسترده و دوام دار بزنند و در برابر خون هموطنانشان بی تفاوت نباشند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترضان کابل
نشست خبری
نظرات بینندگان:

>>>   أشخاص استفاده جو مانند، آصف آشنا، سعيدي، امرالله، ضياء گل خون جوانان خون گرم را ميريزانند و خودشان در هنگام تظاهرات زخمي و زده نميشوند، اين ديموكراسي نيست، قتل عوام است، چرا هزاره ها در اين تظاهرات كمرنگ هستند.

>>>   كنفرانس مطبوعاتي دبل عبدالله يعني صفر ضرب در صفر
عبدالله در سخنانش تنها يك آرزو داشت، آن اينكه مردم بايد هنوز خاموش بمانند و بگذارند تا تروريست هاي قبيله هر روز بكشند ما را

>>>   این نظام فاشیستی در پی نابودی مردمان بومی کشور است، مصمم و با پلان.
باید سرنگون شود تا دیر نشده !

>>>   داکتر مهدی :
طراحان حادثه‌یِ امروز «بادام باغ»، همانهایی بودند که حادثه‌یِ «دهمزنگ» را برنامه ریزی کرده بودند.

>>>   اي كاش خودت هم در صف اي جوان هاي كه نميدانند چي ميكنند و تو واري ادم ها انان را براه بي هدف تشويق ميكنيد كه تا به مرام و مقصد شوم و پليت بادارهيتان برسيد مي بودي شرم است بشما اگه ع وغ را نميخواهيد تو بگو كي بيايه به عوض اينها مر خو نشان بتي ضيا پدرام زلفغار ياكه صالح و دوستم شرم باد بر شما حيا كنيد و از خداوندج بترسيد .وكيل صميمم

>>>   اصلا"این ها اوباش استند که مقاصد سیاسی دارند لطفا" بخاطر خدا ازین تحصن بیجا شیطانی و غرض آلود بپرهیزید عامل اصلی قتل بعد از انفجار چهار شنبه همین شما پنچر مین ها ولندعر ها استید
کابلیان

>>>   حالا دانسته شد که ماشین انفجاری چند روز پیش و بمبهای انفجاری امروز کار خود دولت است. ولی جنایت را به پای طالبان نوشتند. طالبان اعلام کردند ما هیچ دخالتی در هردو جنایت نداشتیم.

>>>   آصف خان ماهیگیر خودت رئیس جمهور غنی و عبدالله را ...خطاب کردی ، وطندار منحرف خود را یکبار در آئینه وجدان دقیق نگاه کنید بعد خائین اصلی را میشناسید.به شرط اینکه وجدان وجود داشته باشد.

>>>   بازتاب فشارهاي مردمي در امريكا
سناتوران آمريكايي:
پول ماليات شهروندان آمريكا در افغانستان به خاطر تضعيف تروريست نه، بلكه به خاطر حفظ قدرت قومي و طالبان به مصرف مي رسد.

>>>   از ديروز تاامروز انتحاري را چه گونه به سرعت اماده ساختند ، ودر بين مراسم جنازه ارسال كردند..
هميشه ما ادعا ميكنيم كه پاكستان..
اما اين مورد ان شك وترديد را كاملا برملا ساخت كه ، كار غني واتمر وگلبدين واستانكزي است خلاص...

>>>   لطيف پدرام خواهان محاكمه گل نبي احمدزي فرمانده گارنيزيون كابل شده است.

>>>   اصلاحات در نیروهای امنیتی از نظر غنی:
1- پشتونیزه کردن
2- غلجاییزه کردن
3- احمدزییزه کردن
4- لوگریزه کردن

>>>   انهايكه مظاهره كننده گان رااوباش مي خواندند بايد از حمله انتحاري در مراسم جنازه سالم ايزديار إبراز خورسندي كنند وإنهايكه گارد. رياست جمهوري مي ستودند. كه "لندغران"را هدف قرار دادند ازأتروريستان هم تشكر كنند كه بيست لند غر راشهيد ويكصدنوزده نَفَر را زخمي كردند بي مروتي هم حد دارد.وحدت ملي چگونه تأمين شود؟

>>>   معترضين از موضع اخلاقي برتر نسبت به حكومت، برخوردار هستند. حكومت در اخلاق هم به مردم باخت.
#گارنيزيون
#خاد

>>>   نامردان که خودتان حمت و شهامت مبارزه را ندارید دیگران را از راه دادخواهی بی عدالتی و زیاده خواهی شئونیستی پشتونیزم باز ندارید با این تبلیغات زهرآگین تان

>>>   ١٣ سال شد پول پاكستان رائج در جنوب و مشرق كشور است چي دسيسه است خدا ميدانند
دولتمردان صرف در فكر جمع كردن هستند نه ملت

>>>   Badry
مخاطب من بزرگان و فرهنگی های غیر اوغان اند که باورمند اند در بین اوغان ها انسانهای مدنی و فرهنگی پیدا می شود ، و من نباید همه را در یک ترازو وزن نمایم !
بخوانید حقیقت ها را !
-- همه اوغان ها از الف تا یای شان در برگه های فیسبوک بر علیه حرکت مدنی کابلی های عزیز ما نوشته می کنند ، چرا ؟
-- همه اوغان ها پدرام را دشمن خود می دانند . پدرام چی می خواهد که اواغنه او را دشمن خود می دانند ؟
-- چند قلاده اوغان درین حرکت مدنی در صف کابلی های عزیز مان پیوسته ؟
-- چند قلاده اوغان انفجار بزرگ در کابل را نکوهش نموده ، مرگ و زخمی شدن صد ها کابلی را تسلیت گفته است ؟
-- چند قلاده اوغان برای براندازی حکومت فاشیستی با جنبش جوانان کابلی ما یکجا شده اند ؟
با دیدن و شنیدن این همه حقیقت های تلخ و روشن که رو به روی چشم و گوش تان قرار دارد ، اگر شما باز هم باورمند گویا وحدت ملی هستید ، یا عقل ندارید ، یا زبون و ترسو هستید ، یا بی شرمانه می خواهید مردم بی سواد خود را گول بزنید و یا سخت.......و تبه کارید !

>>>   و مردم "هزاره، تاجک، ازبک" چرا بیدار نه می شوید.
چرا وقتی که ما می خواهیم تظاهرات کنیم تجمعات کنیم و یا مراسم داشته باشیم اعلان میکند که احتمال انتحاری است، پس چند ساعتی انتحاری می شود دها تن کشته و زخمی می شود...؟؟ چرااا؟؟
چرا وقتی که اونا #پشتون اگر تظاهرات کند، تجمعات کند، هر مراسم که داشته باشد نه انتحاری است و نه اخطاریه انتحاری ..؟؟
پس تا چی وقتی اینچنین خاموش می باشید و خود را به نفهمی میزنید.؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است