فوری: انفجار در مراسم پسر معاون مجلس سنا
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۴    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 134029 منبع: پرینت

دقایقی پیش سه انفجار پی هم در مراسم خاکسپاری پسر معاون مجلس سنا که روز گذشته توسط پولیس کشته شد به وقوع پیوسته است.

در این انفجار ها موقع ادای نماز جنازه پسر معاون مجلس سنا رخ داد، تعدادی از شرکت کننده ها کشته و زخمی شدند.

یک شاهد عینی از محل انفجار به خبرنگار ما اعلام کرد که بیش از 20 تن کشته و حدود 30 تن زخمی به شفاخانه ها در حال انتقال هستند.

در این مراسم داکتر عبدالله، احمدضیا مسعود، امرالله صالح و تعداد دیگری از سران حکومت سابق و دولت قعلی و نماینده های مجلس حضور داشتند که هنوز از کشته و مجروح شدن مقامات حکومتی اطلاعی در دست نیست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتار صا حب خا لا یک پنچشیری را زند ه نمی ما ند

>>>   شرم به شوراي نظار كه حتي از جنازه هاي مردم هم منفعت سياسي گرفته و تعداد ديگر را بخون كشيدند، چرا عبدالله، ضياء و امرالله كشته نشد؟ مردم به حال بيائيد، اين تظاهرات جايرا نميگيرد، زمينه حكم داعش را مساعد نسازيد، كلانها فرار ميكنند، ما و شما غريبان همين جا در ميگيريم.

>>>   ملت افغان هوشیار باشید دشمنان افغانستان سخت طوطعه چینی و منافقت میکنند .

>>>   پشتون ها مردار کردن هرکس با آنها در یک کشور می خواهد زندگی کنند بی وجدان اس .......

>>>   داکتر مهدی :
طراحان حادثه‌یِ امروز «بادام باغ»، همانهایی بودند که حادثه‌یِ «دهمزنگ» را برنامه ریزی کرده بودند.

>>>   غنی اول میکشد باز تقبیح میکند و بعدن میگوید متحد شود .
هدفش از اتحاد همانا اتحاد فاشیست ها و تروریستی به دور ارگ است .

>>>   در تشکیل گارنیزیون کابل یک تولی انتحاری موجود است که درجاهای لازم ازان استفاده صورت میگیرد

>>>   پشتونها می خواهتد افغانستان را به هر نحوی که شده از بقیه اقوام پاکسازی کنند، مرور بر حوادث چند ماه گذشته به روشنی این امر را ثابت می کند؛
در چنبش روشنایی بر سر هزاره ها چی روزی آوردند؟ و بر سر ازبک ها چی فاجعه ای را خلق کردند، حالا نوبت تاجیک ها است.
این آغاز کار است اگر کسی صدایش را بلند کند و حقی طلب نماید یا باید کشت و تکه تکه شودن، مطرود و تبعید راه دیگری وجود ندارد.
جز اینکه همه باهم بپا خیزند ومشتی محکم بر دهم این قوم سراپا شر وفساد بکوبند و آنها را سر جایش بنشانند.

>>>   کابل جولانگاه ترور و خشونت
انفجارها و خشونت های پی در پی در کابل نمی تواند به تنهایی محصول اقدامات و برنامه ریزی های یک گروه ضد دولتی باشد. چگونه ممکن است یک گروه ضد دولتی که به ادعای مقامات حکومت افغانستان فعالیت هایش در بیرون از مرزهای کشور سازماندهی می شود، ظرف چند ساعت از اعلام زمان و مکان برگزاری مراسم تدفین در کابل، حداقل سه نیروی انتحاری خود را به محل اعزام کند و در فاصله چند متری عالی ترین مقامات (بخش دیگر حکومت) عملیات خود را موفقانه به انجام رساند؟
آنچه روز شنبه در مراسم خاکسپاری شهید ایزدیار به وقوع پیوست پیام های داشت که نگاهی دقیق به آن می تواند راز اقتدار ماشین ترور و دهشت را در سرزمین ما برملا سازد:
نخست ـ هشدار تهدیدگونه رئیس گارنیزیون کابل چند ساعت قبل از انفجار: جنرال گل نبی احمدزی در نیمه شب جمعه کنفرانس خبری دایر کرد و با خونسردی کامل از وقوع حملات دیگر خبر داد.
دوم ـ رها کردن محل رویداد به حال خود: با وجود اطلاع و آگاهی دوایر امنیتی از وجود تهدید، محل برگزاری مراسم تدفین کاملا به حال خود رها شده بود؛ چنان که هر وسیله نقلیه ای به راحتی و بدون هیچ پرس و جویی می توانست وارد محدوده مراسم شود. در صف طویل وسایط شاهد حرکت حتی موتر تاکسی بدون مسافر و تنها با راننده آن بودیم!
این صحنه ها یک بار دیگر ما را به یاد نیمروز دوم اسد ۱۳۹۵ انداخت که چگونه صحنه برای خلق آن فاجعه خونین تدارک و آماده شده بود.
سوم ـ غیبت عالی ترین مقامات امنیتی: در تمام کشورهای دارای حساب و کتاب، دیده می شود که در مواقع بروز رویدادهای تروریستی، مسؤلین ارشد امنیتی شان وارد صحنه شده و مدیریت بحران را برعهده می گیرند. با این حال در کابل گویا این دسته از مقامات مصروفیت های دیگری دارند؛ چنانکه از چهارشنبه خونین کابل و پس از آن رویدادهای دلخراش جمعه خونین پایتخت، کمتر اثری از این مقامات ارشد امنیتی دیده شده است. مصروفیت های آنان به حدی بوده است که حتی در مراسم تدفین روز شنبه نیز این دسته از مقامات ارشد امنیتی قادر به همراهی دومین فرد حکومت و عده ای زیادی از اراکین به اصطلاح عالی رتبه دولتی نبوده اند!
رهبری حکومت افغانستان تصمیم گرفته است که به این نکات کلیدی توجهی نکند و یا به آن پاسخی ندهد. بخش دیگر این حکومت نیز که روز شنبه هشدار! خونین را در چند متری خود دریافت کرد، بی عرضه تر از آن است که بتواند در برابر ماشین ترور و خشونت عرض اندام کند و متاسفانه سخنگویان این بخش همچنان سینه چاک و فدایی در رسانه های بین المللی چون بی بی سی فارسی مدافع وضع موجود اند. بخشهای مسافر و مشاور و معاون و ... حکومت که گویی چند روزی است میزبان ملک الموت شده اند و آنان را کاری به وضع و حال مملکت نیست. جامعه جهانی نیز رفتاری پیشه کرده است که گویا از وضع موجود راضی به نظر می رسد.
در این آشفته بازار دسیسه و جنایت، مردمی هردم شهید، خشمگین از این همه خیانت و دهشت، برای رهایی فریاد می زنند ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است