موجی که قیام خواهد شد
رویداد چهارشنبه سیاه و جمعه غم انگیز و انتحاری های شنبه هرچند تلخ و ناگوار بود اما به رهبران حکومت نشان داد که اگر طالب و داعش توانایی نابودی آنان را نداشته باشد، به راحتی توسط مردم ناراضی و خشمگین سرنگون می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۷    ۱۳۹۶/۳/۱۴ کد خبر: 134034 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آنچه در افغانستان رخ می دهد و حکومت از آن به تعبیرهای گوناگون نام می برد برای مردم عادی چیزی جز تباهی، فقر، آوارگی و کشتار نیست، حجم خشونت ها چنان به اوج رسیده که مردم دیگر نه هراسی از انتحاری داشته و نه شلیک نظامیان حکومتی بلکه با دستان خالی طی اجتماع و تظاهرات در پی رسیدن به خواست خود هستند.

خواستی که اگر در گذشته تامین امنیت و ثبات کشور بوده اکنون در پایین ترین سطح تبدیل به امنیت جانی در کابلی است که امنتیی ترین شهر افغانستان و قلب حکومت می باشد.

سهم مردم از این سرزمین تنها خون بوده و کشتار و بازنده های همیشگی که حتی حکومت نه اعتنایی به جانِ بی گناه دارد و نه خواهان به ثبات رسیدن کشور هستند، در این میان همانگونه که تروریستان تنها راه را در خشونت و گلوله خلاصه کرده اند حکومت اشرف غنی نیز با سلاح به سرکوب مردمی می رود که خواسته ای جز حق ندارند.

آنچه طی چند روز گذشته بر پایتختِ خونین گذشته است چیزی جز صدای مهیب کشتار، فریاد مردم دردمند و خسته از خون و گلوله نبود، اما این گلوله و سرکوب نه خرج تروریستان بلکه مردمی شد که کاسه صبرشان لبریز از بی کفایتی های ارگ و رییس جمهور متعصب و خودکامه شده است.

حکومت نظامی کابل نه برای حفاظت از جان مردم بلکه برای تامین امنیت دولتمردان همواره مصون از حمله و انتحاری ها اکنون برای دفاع از خشم مردم به خود رنگ نظامی و امنیتی گرفته است؛ تمامی راه های منتهی به ارگ ریاست جمهوری بسته و در شدیدترین وضعیت امنتیی به سر می برد.

اگر چنین عملکردی از مقابله گرفته تا شلیک گلوله حکومت اشرف غنی که روز جمعه را بر مردم باردیگر تلخ و خونبار کرد برای تروریستان و انتحاری ها صورت می گرفت اکنون هیچ شهروند خشمگینی فریاد برکناری غنی و عبدالله سر نمی داد.

رویداد روز چهارشنبه سیاه کابل و جمعه غم انگیز و انتحاری های شنبه هرچند تلخ و ناگوار بوده است اما به رهبران حکومت وحدت ملی نشان داد که اگر طالب و داعش توانایی نابودی قدرت آنان را نداشته باشد اما به راحتی توسط مردم ناراضی و خشمگین سرنگون می شود.

همچنان که این مرد اول ارگ در تمامی بخش های حکومتی شکست خورده ای بزرگ است در مواجبه به بحران نیز از خود چهره ای ضعیف و بی کفایت نشان داد، اشرف غنی به جای به آرامش کشاندن مردم و همدردی با درد آسیب دیدگان از پشت دیوارهای ارگ به ایراد سخنرانی پرداخت که این خود بر خشم مردم افزود.

حداقل ترین اقدام رییس جمهور به جای بی اعتنایی به آنچه کشور را داغدار و جهان را بُهت زده کرده، می توانست برکناری رییس امنیت ملی از سمت و در اختیارگذاشتن اطلاعات درست به مردم برای به دست آوردن زمان در جهت کنترل بحران باشد اما آنچه انجام داد به مانند دیگر تظاهرات گذشتهِ مردم، تنها گلوله بود و خشونت.

خشونت های گسترده با تلفات بزرگ انسانی از قبیل سقوط قندوز، ناامنی های شمال، حمله به تظاهرات جنبش روشنایی، شفاخانه چهارصدبستر، قول اردوی بلخ، آزمایش بمب غیرهسته ای امریکا در اچین و رویداد خونین وزیراکبر خان کابل و تظاهرات خونین روز جمعه نشان می دهد که زندگی مردم در هر نقط ای از این کشور در خطر نابودی قرار دارد و آستانه تحمل را طاق کرده است.

حکومت نظامی که اکنون چهره کابل را پس از حمله چهارشنبه و تظاهرات روز جمعه خشن کرده نشان از راه اشتباه دگرباره حکومت اشرف غنی است که همچنان با وجود تهدید به بزرگی تبدیل شدن تظاهرات چند هزار نفری به قیام بزرگ در پی به رخ کشیدن توان نظامیان حکومت برای هراس مردم است.

رخه کردن بیشمار نفوذی به رده های بالای امنیتی و مهترین مهره بی کفایت حکومت به عنوان ریاست امنیت ملی که استخبارات را در سیطره دارد، دولتی تشکیل داده که اگرچه در فساد و معامله ریشه های عمیق و حامیان بیشماری دارد اما در مقابله با خشم گسترده مردم بسیار شکننده است.

و همانگونه که اشرف غنی به مانند دولتمردان گذشته در توهم قدرت به سر می برد و تمام توان نظامی و امنیتی را به جای حفاظت از جان مردم در خدمت هراس شهروندان کابل برای تامین امنیت ارگ به کار بسته است باید نگاهی به دوران داوود خان و داکتر نجیب بیافکند.

اگر طالب و داعش تاکنون موفق به سرنگونی نظام کنونی نشده به دلیل حمایت مردم از حکومتی است که نام مشروعیت را یدک می کشد اما زمانی که همین مردمِ حامی خود موجی از اعتراض باشند دیگر می توان به بقای حکومت اشرف غنی امیدی داشت؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
حکومت نظامی
نظرات بینندگان:

>>>   شما که از مردم خشمګین سخن میګوید. ایا این مردم به خون شهدا احترام داشته است یا خیر و یا به این بهانه میخواهند که هرج و مرج بر پاکند و حکومت نیم بند را از بین ببرند و یک بار دیګر کابل را چور و به ناموس مردم دست درازی نماید و کسی که عقب این اوباش ها میرود و داد از عدالت میزند انها نیز از جمله افراد چپاولګر است.
ما از حکومت میخواهیم که در مقابل هرنوع حرکت ولګرد ها باید جدی باشد و هر سرباز و پولیس را امر قتل این دزدان را بدهد.

>>>   سلام برادران هم زبان من یک ایرانی هستم آخه یک ذزه به خودتون رحم کنید چرا اینقدر انتحاری ما ایرانیها هم شوکه شدیم از این جنایات فجیع پشت سر هم در کابل
واقعا ما ناراحت هستیم یک روز انگار شما آرامش ندارید از خداوند برایتان امنیت و صلح و آرامش و صفا و صمیمیت بدون خشونت طلب دارم
رئیسی اصفهان

>>>   بعد از عرض سلام ميخواهم در مورد گفت هاي حكمتياري پرسيشي داشته باشم كه ايا دل اش سنكًو مغزش زهر بود كه در شاه شهيد كابل حمله بزدلانه را انجام داد ايا دل ش سنك بود ايا نفاقي كه در بين مردم پاشيد رحم نداشت ايا در باره مسلمانيت اش فكر نميكرد كه حال ميكه كه كشتن كافر هم كنا دارد و هر انسان حق زندهكي را دارد مكر اين يكي از كساني بود كه حق زندهكي را از مردم كرفت طفل ها را بي بدر ساخت بدر ها را بي فرازند امروز كه ما بيجاره ايم از دست همين حكمتيار و خودش در باره حجاب اسلامي كب ميزنند ايا در باره دختران خود هم فكر كرده و جالب اينكه هميشه ميكفت كه امريكاي ها جرا در افغانستان است ايا خانواده اش در كجا زندهكي ميكند كه در باره سخن أني را كه كفته دل شان سنك و مغز شان زهر ايا خودش كه امر انتحاري و پر تاب راكت را بالاي ما ميكرد جي فكر ميكند در باره خودش ميرويس جليل يكي از خب نكا ان راديو بي بي سي را به بي رحمانه ترين جزا غير إنساني از بين برد جي فكر ميكند ايا در باره دين إيلام فكر كرده بود كه دراسلامحرام است تشكر از شما

>>>   موجی که بخاطر چوکی برای یک دونفر باشد به حباب تبدیل وبه زود ترین وقت نابود خواهد شد
ر

>>>   برای احمد ضیا مسعود یک چوکی بدهید تا آرام شود

>>>   من به نوبه خودم به مردم افغانستان تسلیت میگم و برایشان دعا میکنم
کیوان

>>>   تا وقتی طالبان برادر خوانده شده ودستور به قتل عام انان داده نشده وزندانی های انان اعدام نشود ودر کل انان به عنوان دشمن شناخته نشوند شرایط تغییر نمیکند.

>>>   حالو روز تاجیک ها را ببینید 😂😿😹😭😢🦂🐍🔫

>>>   طالبان بیرق سفید
طالبان بیرق سیاه
طالبان نکتایی پوش
همه انها یک هدف را دنبال میکند و ان پشتونیزه کردن دولت وکشور است.

>>>   حسيب عمار خبرنگار بی بی سی در مصر و خاور میانه:
ثبات در افغانستان با موعظه هاي ديني و اخلاقي برقرار نمي شود. در هيچ جاي دنيا، يك نظامِ عقلاني و جامعه ي قانونمند و با ثبات، بر پايه هاي پند و اندرزهاي اخلاقي و مذهبي، يا هم زورگويي، استوار نبوده. دولت سازي و همزيستي در جامعه اي داراي تنوع قومي و نژادي، گفت و گوي عقلاني و شفاف، مبتني بر واقع گرايي و آسيب شناسي صادقانه ي وضعيت، مي طلبد. امروز جامعه ي افغانستان به كلي فاقد آن است. شعارهاي رٌمانتيكِ ميهن پرستانه و يادآوري افسانه هاي ملي و تاريخي، در اوقات جنگ و دخالت خارجي مي تواند، مثل ترياك، درد و رنج مردم عادي را به طور موقت آرام كند اما به هيچ وجه درمان نبوده و مشكل را حل نكرده است.

>>>   آقای غنی و عبدالله از حوادث که درین چند روز رخ داده مرتبط به آن نمی خواند ابراز نظر نمایند و میدانند که ملت درین چند سال حکومت داری ایشان انواع مشکلات را متحمل شده اند با آنهم تشنه خفظ هستند درین چند روز ما شاهد هیچ گونه موضع گیری سوی دولت نبوده آیم حد اقل به کوتاهی خود در رسیدگی به مشکلات امنیتی ابرازی نظر نمیکنند.
اگر ملت ایستادگی کند و از حرکت های که صورت میگیرد استفاده سو نشود میتواند نتیجه مثبت پی داشته باشد.

>>>   عامل خونریزی های این روز احمد ضیا .....وامرو جان ناصالح است که بخاطر قدرت هیچ انسانیت را در نظر نگرفته واز احساسات پاک مردم استفاده سو میکنند.وبچه ایزدیار از همین جمله بود که به سزای اعمالش رسید کابلیان اصیل

>>>   تیر اندازی در بالای افراد ملکی و غیر مسلح کار بزدلان و نامردان است کسانیکه این را قانونی میدانند و اجازه فیر را بالایی معترضین داده نامردان تاریخ اند اسم شان در تاریخ بنام سباه نامرد ومدافع وطنروفشان ثبت خواهد شد بهتر نیروی امنیتی در عملکرد خویش در مقابل مردم خود خونسرد باشند و درعمل خود تجدید نظر کنند ورنه اعتماد مردم بالایشان کم خواهد شد
قیاک

>>>   سالم ايزديار و ويس كريمي، جز شهيدان ديروز بودند، هر كدام حداقل 16 سال درس خوانده بودند و لسانس و ماستري داشتند. لندغر خطاب كردن آنان صرفا بخاطر بيرون كشيدن عقده هاي قومي، كار بسا نا جوانمردانه است. تا هنوز كه خون اين جوانان نخشكيده است، لازم نيست ما اوج سنگدلي و بي رحمي خود را نسبت به همديگر در لاي كلمات زننده و زشت بپيچانيم و تقديم همديگر كنيم. من جز منتقدان نحوه ي مديريت و شيوه ي برخورد معترضان ديروزي ام اما اين نبايد براي من بهانه شود تا بر خون جوانان شهيد كف بزنم و كلمات طعنه آميز را نثار شان كنم. حرف هاي مرا تعبير قومي نكنيد اما ياد تان بياوريد كه گل نبي احمدزي قوماندان گارنيزيون كابل، وقتي بچه اش را نامزد ساخته بود چه آشوبي را در شهر نو كابل برپا كرده بود؟
جاده ها بسته بود، صداي شليك و گلوله همه جا را فرا گرفته بود. پس اگر معترضين ديروزي لندغر بودند، گل نبي احمدزي و افرادي از قماش او، هزاران مرتبه لندغر تر و لوچك تر هستند.
انتقاد خويش را نسبت به نحوه ي برگزاري راهپيمايي داشته باشيم. اين حق ماست اما ظالمانه و بيرحمانه قضاوت نكنيم.

>>>   از زمین و زمان صدا بیرون می‌شود به‌جز «حقوق بشر» «دیدبان حقوق بشر» و ...
احتمالا مشغول پیگیری پرونده تجاوز به ایشچی، چگونگی پول درآوردن جنرال رازق و ... هستند
#جنایت‌بشری

>>>   تحصن و تظاهرات بايد ادامه پيدا كند . دولت بيشتر از اين نمى تواند بكشد. كشتار امروز شديداً به حيثيت بين المللى اين دولت تقلبى صدمه زده است، هر چند حقيقت از اغاز نداشت. بايد خون شهدا نتيجه دهد و غرب ديوانه هاى دزد و جنايت كار خود را دوباره ببرد!
لطفا از اين هشك ها استفاده كنيد

>>>   تلوزيون ميترا، نور و خورشيد
تلوزيون نور از صلاح الدين رباني
تلوزيون ميترا از استاد عطا محمد نور
تلوزيون خورشيد از امان الله گذر
اين رسانه ها از تظاهرات امروز نه پخش زنده دارند و نه تا حال چيز جدي نشر كرده اند. باز بگويد كه رهبر ملي و امپرتور شمال...

>>>   صد پیصد دروغ است حکومت چی ضرورت داد که پولیسش را از بین ببرد ؟؟
ر

>>>   غنی و عبدالله مسئول خون جوانان ماست...

>>>   برانداختن دولت های دست نشانده و نوکر از وظایف اصلی ملت هاست!
مردم باید این دولت خائن و نوکر را از میان بردارند و خود فرمانروای خویش باشند.

>>>   دشمنان اصلی مردم مظلوم ما فاشیستهای چون غنی، کرزی، اتمر، ستانکزی و باند تبهکار شان که در قالب طالب و گلبدینی و... ظاهر میشوند، هستند.

>>>   غنی و عبدالله مسئول خون جوانان ما در جاده های کابل است!
همین دولت تروریست پرور است که خون جوانان ما را در جاده های کابل می ریزاند، گاهی توسط «برادران» ریش دارش و گاهی توسط «سربازان» مزدورش...
اما جوانان ما از پای نخواهند نشست و حق خود را خواهند گرفت!
امروز جوانان ما با خون خویش حماسه می آفرینند...

>>>   داكتر عبدالله نوشته بايد مردم خواسته هاى خود را آرائه كنند و وضعيت را درك كنند!
ايا مردم در اين سه سال و بعد از هر واقعه دلخراش قتل عام سربازان و مردم خواسته هاى خود را بار ها آرائه نكرده اند؟
ايا همه روزه خواستار إصلاحات در صفوف ارتش و امنيت ملى نشديم؟
ايا هزاران بار براى رسيدگى به ناله مادران ندا سر نداديم؟
شما خائنين محصور در قصر هايتان ايا ناله مادرانى كه عزيزان خود را هر روز دفن ميكنند شنيده ميتوانيد ؟
نفرين به همه شما خون خوران و ملت فروشان !

>>>   در هیچ جای از دنیا چنین چیزی وجود ندارد
حکومت ویا سردمداران یک کشور چنین کاری پست ونالايق را به حق مردم خودش و کشور خود اش انجام بدهد واقعا که چطور دلشان میاید این بی شرف ها با تروریست های جاهل همکاری و دستشان داخل یک کاسه باشد. خداوند مهربان خودت یک کاری بکن . گپ های که مردم میزنند واقعیت دارد

>>>   من به نمایندگی از مردم افغانستان به عبدالله و غنی میگویم وقت شما . آرزو ها و خواسته های مردم را برآورده نمی توانید خجالت نمی کشید هنوز هم آن پست کثیف را محکم گرفتید. بخدا مردم دیگر نفسشان به لب رسیده همگی توکل به خدا زندگی می کنند.
فعلا یک گروه به اسم طالب علیه دولت میجنگد .بس تمام . اما دولت های قبل با 10 ها گروه میجنگیدند به شمول کشور های حامی در آن زمان مرکز ولایات100 در صد امنیت مردم تأمین بود ))
دکاندار جاده مندوي

>>>   اظهـارات اخير رهـبران و سياستمداران اوغانى!!
١.كرزي: طالبان اگر چند ولايت را به زور انتحار و قتل عام مردم تصرف ميكنند خير است ،اونا هـم افغان استند.
٢.ريس جمهـور غنى طالبان برادران ما استند و زندانيان طالبان را تا حال رهـا كردم و وعده ميكنم كه تمامأ ازاد شوند.
٣.شكريه باركزى :طالبان قهرمانان و مجاهـدين واقعى افغانستان استند.
٤، حكمتيار در جنگهـاى كابل تعداد أفراد كه كشته باشم به هـزار نفر هـم نميرسد.
٥،كريم نماينده حزب اسلامى: انتحارى و ((استشهـادى ))كه منجر به قتل صدهـا انسان ميشود از طرف ما انجام داده شده و دوام ميداشته باشد.
٦،جنرال رازق :ملا دادالله و ملا عمر مجاهـدين بر حق بودند وبأيد از اونا گراميداشت شود.
٧.والى كندز :ما مسلمان استيم و مرگ از جانب خدا است و اگر اجل برسد در داخل صندوق آهـنين هـم كشته ميشود.(خودش. در موتر ضد مرمى و هـمراه با دهـا باديگارد چكر ميزند)
وقتيكه چهـره هـاى مطرح قوم پشتون چنين مفكوره دارند،از طالبان و أفراد عادى پشتون چى انتظار بايد داشت.


>>>   حنيف اتمر، استانكزى و گل نبى احمدزى انتحارى هايش را در مراسم خاكسپارى پسر ايزديار فرستادند و جنايت ديگر را در كارنامه سياه شان ثبت كردند، ياد تان است كه روز گذشته چنين حملات را پيش بينى كرده بودند؟

>>>   فاشیست های درنده ارگ دیوانه شده اند .

>>>   ترفند هاي حنيف اتمري و امنيت مُلي
رژيم كابل ميخواهد حادثه خلق كند و فكر مردم را از مظاهره و عدالتخواهي به انحراف بكشاند. ما ديگر نمخواهيم همه روزه بيميريم

>>>   او مردم ساده، خود را تباه نكنيد، والله در صورت خطر نه عبدالل نه ضياء و غني و نه اتمر در ميدان ديده شوند همه شان از طريق هوا فرار ميكنند، و كابل را به حمام خون داعش و حكمتيار مبدل خواهند كرد.

>>>   برادرهای عزیز!
ما دل خوش ازیکی ازاین ها نداریم نه ازغربی های وطنفروش که زن واولاد های شان درکاباره ها غرق عیاشی وفحشا اند وخود درین جا بالای مردم فرمانروایی نموده ازخون مردم بی دفاع سرمایه اندوزی میکنندبا آمدن سختی مانند گژدم دم خوبش را برپشت نهاده فرار را برقرارترجیح میدهند ونه ازمشت دلال که تحت نام اسلام وجهاد برخلاف آموزه وارزش های دینی برای خود قصروقلعه وبارگاه وبنگله ساخته اند اما مشکل درین جاست بگزارند مردم پابرهنه وشکم گرسنه راکه یک لقمه نان خشک را که بعضا"با هزارمشقت وسیاه روزی باسپری نمودن گرسنه سا ها متعدد بدست میاورند دریک فضایی آرام بازن و فرزندان خویش صرف نمایند نه این که هر روز باخون هموطنش آلوده بسازند بگذارند مردم را دیگر بس است از این فرمانروایی و دست از سر مردم بیچاره بردارند و بگذارند که خود سرنوشت خویش را تعین نمایند شرم حیا غیرت وعزت و انسانیت اگر دارند با زور حکومت نمیشود

>>>   اسلامیت ،افغانیت وغیرت افغانی که مردم میراث اجداد ونیکان وافتخارات برزگ تاریخی میخواندند کجاشد افراد واشخاص که به سینه می کوبیدند خود را ویرانگر دیوار برلین وناجی کشورهای آسیای میانه و وفروپاشی شوروی میخواند کجا شدند امروز درمیدان مبارزه نشان دهند این دقیق است که بمیان آورنده این همه بدبختی ،ویرانی،قتل،ترور،وحشت،دهشت ،نفاق وشقاق ،تبعیض ،تعصب ونفاق امریکااست امروزاظهرومن الشمس درچهان برملاشده اهداف وبرنامه امریکا جز ویرانی وبرآورده شدن اهداف مغرضانه اش دیگر کدام چیزی نیست انشاالله افغانستان گورستان مغرضین وسلطه جویان است تاریخ گواه این حرف است به لحاظ خدا تا به کی بخواب فرورویم ودست به گریبان همدیگر اندازیم بیدارشویم ما را اراین کمک بشر دوستانه وتامین حقوق بشر بیزار که همه روز دسته دسته به کام مرگ مبسپارد
قلندرشاه "سمنگانی"

>>>   اين ها همه لوي جلاد هستند كار و وظيف شان چور و چپاول و قتل و كستار
بوده در تمام طول تاريخ هيچ وقت اقمه نان از راه حلال و كف دست و زحمت
پيدا نه كرده اند اين ها هيچ گاهي تغيير نه ميكنند مفكوره شان بر نسل هاي
شان تسلط كرده و ميكند تازه از زيز خيمه هاي كمپ شمستو برامده
و حالي صالون و كوچ و چوكي و حمام و شامپو را شناخته اند

>>>   خاک فروشان تاریخی معلوم است
>>>   بدالكريمى عبدالكريمى
امريكا نه بايد فقط از يكى از أقليت ها به نام پشتون كه كمتر از 20 فيصد جمعيت را تشكيل مى دهد حمايت كند.
اينجا ما هم هستيم كه بيشتر از 80 جمعيت افغانستان را تشكيل مى دهيم

>>>   بلی دوستان !
ریس جمهور اشتباه کرده ضیامسعود رادردروازه ارگ منحیث چوکی دارمقرمیکرد
مشکل حل بود چرابه خود جنجال جورکردید.

>>>   حکومت میخواهد تظاهرات مردمی را با فرستادن چند تحلیل گر ، آگاه سیاسی و وکیل مجلس در پرده تلویزیون ها غیر قانونی جلوه دهند و تعداد را هم متهم به سوی استفاده از از جنبش مردمی نمایند.

رویداد های تلخ که جان انسان های بیگناه را گرفت بدودن تردید که دستان از داخل ارگ در قتل مردم دخیل است. مردم همه برای گرفتن حق خود از دولت بشکل مسالمت آمیز راه پیمایی نمودند با تاسف که حکومت خاینین با پلان و برنامه از قبل تعیین شده صد ها تن شهروندان که برای رسیدن عدالت شوریده بودند را به شهادت رسانیدند.

حکومت به عوض اینکه توجه بیشتر به خواست مردم و ترکیز بیشتر روی حوادت که منجر به شهادت هموطنان ما شده است نماید ، برعکس ارگ در پی عکس العمل به اعتراض معترضین و متهم نمودن مردم است و فقط فقط در پی عملی کردن اهدف خود است که چگونه بتواند رهبران تاجک ، ازبک و هزاره را ، پایگاه مردمی شان را تضعیف ، از قدرت منزوی و به قتل برساند. حال حکومت میخواهد تظاهرات مردمی را با فرستادن چند تحلیل گر ، آگاه سیاسی و وکیل مجلس در پرده تلویزیون ها غیر قانونی جلوه دهند و تعداد را هم متهم به سوی استفاده از از جنبش مردمی نمایند.
احمدی حکومت میخواهد تظاهرات مردمی را با فرستادن چند تحلیل گر ، آگاه سیاسی و وکیل مجلس در پرده تلویزیون ها غیر قانونی جلوه دهند و تعداد را هم متهم به سوی استفاده از از جنبش مردمی نمایند.

رویداد های تلخ که جان انسان های بیگناه را گرفت بدودن تردید که دستان از داخل ارگ در قتل مردم دخیل است. مردم همه برای گرفتن حق خود از دولت بشکل مسالمت آمیز راه پیمایی نمودند با تاسف که حکومت خاینین با پلان و برنامه از قبل تعیین شده صد ها تن شهروندان عدالت خواه ما را به شهادت رسانیدند.

حکومت به عوض اینکه توجه بیشتر به خواست مردم و ترکیز بیشتر روی حوادت که منجر به شهادت هموطنان ما شده است نماید ، برعکس ارگ در پی عکس العمل به اعتراض معترضین و متهم نمودن مردم است و فقط فقط در پی عملی کردن اهدف خود است که چگونه بتواند رهبران تاجک ، ازبک و هزاره را ، پایگاه مردمی شان را تضعیف ، از قدرت منزوی و به قتل برساند. حال حکومت میخواهد تظاهرات مردمی را با فرستادن چند تحلیل گر ، آگاه سیاسی و وکیل مجلس در پرده تلویزیون ها غیر قانونی جلوه دهند و تعداد را هم متهم به سوی استفاده از از جنبش مردمی نمایند
احمدی از فرانسه

>>>   سیاف نداف گرفته تا گل بدین را هم در آغوش کشیدن و هم رتبه پروفسوری دادند و همیش کرزی را کرزی صائب گفتن

>>>   اشرف غنی-اتمر-گل نبی احمد زی!
شما کور خوانده اید.تا سرنگونی تان زمان زیادی باقی نمانده است.

>>>   تعداد از دوستان که شاهد تظاهرات روز جمه بوده اند میگویند که افراد حزب اسلامی در لباس نظامی در آپارتمان های اطراف جاده متصل به ارگ از قبل جابجا شده بوده اند و بیشتر آنها تیر اندازی کرده اند ؛ وکسانی آنهارا شناسایی کرده اند ؛ فاشیست ها همه دست در دست هم دارند ؛ ولی مردم ما ...

>>>   سالم ایزدیار جوان تحصیل کرده و روشنفکر نه بلکه یک لچک و بد اخلاق تمام اعیار بود چرا چنین اشخاصی را انسانهایی نجیب و برومند جلوه میدهید ؟ البته این در دو حالت ممکن است یا از هواداران شان هستید و یا هم بیخبر از حقیقت مسله درگیری همین جناب ماستر با هم قماش اش پسر جنرال جرت را که منجر به کشته شدن پسر جرت گردید فراموش کرده اید ؟ ثانیا پسران اوباشان ...و خونخوار در خارج کشور به سطح ماستری میرسند حالانکه اولاد غریب نان خوردن ندارد پدران شان چون معاشات ۵۰۰۰ هزار دالری موتر های زره صد ها هزار دالری و محافظین بی حساب از همین حکومت امتیاز میگیرند پسران شان به سرکها امده علیه همان حکومت دست به اشوب میزنند و شهید لقب میگیرند عجب قضاوتی به ویدیوهایی این تظاهرات مراجعه کنید که یک عده از جوانان بادرک نمیخواستند که هرج و مرج ایجاد شود بنا از همه میخواستن تا نظم را مراعات کنند اما اشخاصی مثل اولاد ایزدیار که فاقد اخلاق اجتماعی هستند و همیشه از نوک تفنگ و تسخیر ارگ حرف میزنند به جمع تظاهرات کننده گان با پکول ها و اسلحه پیوسته با حمل بیرق سیاه سبز و سفید شواری نظار فریاد میزنند که مسلح ها در پیش روی بیایید ؟ اینها به فکر و خیال ۱۸ سنبله عرج و مرج ایجاد کرده تظاهرات را رنگ قومی دادند که آخر کار جزای خود را دیدند شما وجدانا قضاوت کنید که آیا این تظاهرات جای امرالله صالح لطیف پدرام و ضیا مسعود بود؟؟؟ اینها چه هدفی داشتند چرا تا زمانیکه در بدنه حکومت بودند در چنین حرکات های معدنی اشتراک نکردند صالح که فعلا هم در پوست تشریفاتی است چرا به میدان میتازد؟ چرا مردم داد میزنند که پدرام پایین شو این مسئله سیاسی نیست ما دیگر فریب نمیخوریم وقتی این خاینین درک کردند که اینجا مردم فریب شان را نمیخورد از گزینه ایجاد خشونت و رعب توسط چند لندغر استفاده کردن زمانیکه تو با اسلحه و شعار های مقاومت و بیرقهای مختلف در فکر داخل شدن به ارگ باشی اگر من هم پولیس و یا گارد خاص باشم پشت ایزدیار روان ات میکنم و چرا باید همه تقصیر از گل نبی احمدزی باشد ؟ چرا از معین امنیتی کسی نام نمیبرد چرا از شخص وزیر داخله نامی برده نمیشود?????

>>>   امنیت ناملی بدروغ اعلان کرده که 12 انتحاری را دستگیر کرده یعنی مردم فکر کنند این کمپنی خیلی فعال است وغضب نمردم فروکش کند

>>>   امریکا باید از افغانستان بیرون شود مثل سال 57 و حکومت فعلی هم باید نابود شود و مردم افغانستان سرنوشت خود را در دست گیرند

>>>   افغانیت را در کنار اسلامیت قرار ندهید افغانیات مخصوص خود پشتونهایتان ما این افغانیت را نخواستیم که برای ما جز کشتار و انتحار و خشونت و ناامنی ندارد.

>>>   افغانیت را ما نخواستیم هیچ خیر از لین افغانیت شما ندیدیم جز کشتار و خشونت و تقلب

>>>   قال آنا لله و انا الیه راجعون!
درود بر روح پاک شهدای اسلام که نا حق به نام این و ان به شهادت می رسند.
سلام و عرض احترام به نویسنده محترم از همه واقعا حقیقت را بیان کردید، اما درد ما از این شیاطین دین فروش معامله گر جنایت پیشه ها و منافقین این زمان نیست، کس که ایمان خود را با پول و قدرت معامله میکند این ها نه به ناموس نه به ملت خود و نه مملکت خود پابند هستند چون اینها تنها دنیا را میخواهند مانند ابلیس چون به اخرت هرگز ایمان ندارند از هر گرو و ملت که باشند بی ایمان هرگز مسلمان نمیشود. کله من از خود ما از جوانان مسلمان و ملت بیچاره درد کشیده این مملکت است که بنام های مختلف به قوم های مختلف خود را تقسیم کرده اند و از ما بنام های مختلف سو استفاده میکنند. اگر ما واقعا خود را مسلمان میگویم پس چرا میگذاریم که این شیاطین ..... و تیکه داران قوم از احساسات پاک ما استفاده کنند، از برای خدا تا به کی مدت چهل سال است که برادر کشی داریم این درنده ها هرگز سیر نمیشوند اگر ما مسلمان هستیم پس ما را پروردگار عالمیان انسان اشرف مخلوقات آفریده هیچ مسلمان از مسلمان دیگر کمتر یا بالاتر نیست اگر فرق است نزد الله سبحان تعالی انهم تقوا و درجه ایمان ما است نه به پشتون، تاجک، هزاره ازبک بودن ما یا دیگر معنویات دنیایی. ای ملت مسلمان افغان لطفا توبه کنیم در این ماه مبارک ماه رمضان که ما را خداوند متعال ایمان و هدایت کامل نصیب کند و دیگر نگذاریم شیاطین از ما بنام قوم و دیگر چیز نمایند، اگر ما خود را یک ملت مسلمان بسازیم این دین فروشان معامله گر هرگز جای نخواهد داشت در بین ما انشاءالله به امید روزی که همه ما یک ملت مسلمان باشیم انشاءالله
برادر تان قیس

>>>   در شب تصميم به خاكسپارى شهيد اسلمى در تپه مرحوم مارشال گرفته ميشود ، در عرض چند ساعت سه تن در انجا جابجا ميشوند.
چيگونه؟؟؟
اساسى ترين پرسش همين است كه اين ذخيره گاه انتحاريون در كجا است؟ انها را كى دستور حركت مى دهد؟
چيگونه به انها اطلاعات داده ميشود؟
انتحار شمشير دامالوكس قبيله براى اجراى اجنداى قومى و فاشيستى است و معماي حمايت از طالب ، ادامه كار انها و برادر خواندن انها در قالب پاسخ به همين سوال ها قابل حل است.
نوت: به تويت توماس لى به پاسخ ارگ توجه كنيد!
ارگ با لندن اظهار همدردى ميكند
اما پاسخ اين است: ما نياز به همدردى نداريم مردارى خود را پاك كنيد و تروريست را برادر خطاب نكنيد!

>>>   کدام مردم دوسه نفریکه چوکی را ازدست داده اند انرامردم میگوئید هیچ کاری ازدست شان پوره نیست بیغم باشید جرت وفرتش حلال وعملش گوشت خوک

>>>   قلندرشاه! غیرت افغانی! بلی موجودیت افغانستان وبوجود امدن تاجکستان نیم بسمل همه از برکت جهاد افغان است نه جهاد سمرقند وبخارا!
خاک فروشان معلوم اند!ضربالمثل مشهور فرهنګ تاجیکان را نشنیده اید:
چای ناخورده جنګ نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!این هم غیرت ووطکنفروشی!
سورګل افغان

>>>   برادرهای عزیز!
ما دل خوش ازیکی ازاین ها نداریم نه ازغربی های وطنفروش که زن واولاد های شان درکاباره ها غرق عیاشی وفحشا اند وخود درین جا بالای مردم فرمانروایی نموده ازخون مردم بی دفاع سرمایه اندوزی میکنندبا آمدن سختی مانند گژدم دم خوبش را برپشت نهاده فرار را برقرارترجیح میدهند ونه ازمشت دلال که تحت نام اسلام وجهاد برخلاف آموزه وارزش های دینی برای خود قصروقلعه وبارگاه وبنگله ساخته اند اما مشکل درین جاست بگزارند مردم پابرهنه وشکم گرسنه راکه یک لقمه نان خشک را که بعضا"با هزارمشقت وسیاه روزی باسپری نمودن گرسنه سا ها متعدد بدست میاورند دریک فضایی آرام بازن و فرزندان خویش صرف نمایند نه این که هر روز باخون هموطنش آلوده بسازند بگذارند مردم را دیگر بس است از این فرمانروایی و دست از سر مردم بیچاره بردارند و بگذارند که خود سرنوشت خویش را تعین نمایند شرم حیا غیرت وعزت و انسانیت اگر دارند با زور حکومت نمیشود
صابر شمال

>>>   راستش مه از کلیمه اوغان شرم میدارم این نسل انتحاری و خاین که در طول تاریخ کوچک سیاه خود باعث عقب ماندگی و دربدری ملیت های مختلف شده اند هم اکنون هم در چهار دیواری های سمتی مخفی و درست به خیانت علیه ملیت های بزرگ می زنند از انتحاری های که در جیب دارند در وقت زمانش عیه مردم ما استفاده میکنند اینها خود فروختگان و نسل متعفن زمان است که حچ ابروی نزد ما ندارند

>>>   علما ومجـاهدین خوست پشتبانی شانرا از حکومت اعلان کردند وکسانی راکه مظاهره نموده اند کار سازمانهای جاسوسی خواندند!!!
همین شبکه حقانی از کجاست ؟ از خوست است 80 فیصد ترورستان وافراداین شبکه مزدور پاکستان از لوی پکتیا ومخصوصا خوست هستند واینکه اینها کا ملا اجیران پاکستان هستند همه جهان میدانند ، هموطنان خوستی ما اگر واقعا از حکومت پشتبانی میکنند اول پول کشور دشمن را بیشتر از پول افغانستان ارزش ندهند وازان استفاده نکنند چون پول مردم افغانستان کلدار نیست کلدار مربوط پاکستانیهاست ،همین پاکستانیکه هرسال چند کیلومتر خاک سرحد خوستی ها را تصرف میکند
دیگر اینکه اگر مردم خوست اقارب خودرا از صفوف شبکه ترورستی حقانی و آی اس آی خارج سازند بزرگترین همکاری را با حکومت کرده اند

>>>   این موج هرگز قیام نمیشود ومنفورهم است

>>>   تحصن و تظاهرات بايد ادامه پيدا كند . دولت بيشتر از اين نمى تواند بكشد. كشتار امروز شديداً به حيثيت بين المللى اين دولت تقلبى صدمه زده است، هر چند حقيقت از اغاز نداشت. بايد خون شهدا نتيجه دهد و غرب ديوانه هاى دزد و جنايت كار خود را دوباره ببرد.ما همه روزه با قربانی شدن منسوبین اردو وپولیس در جبهات مختلف تلفات داده میریماگر این تلفات را در راه نابودی این تباه کاران وبرای ازبین بردن بی عدالتی با بسیج شدن خوده دریک صف واحد ضد بی عدالتی و فاشیزم بدهیم یقینا" خداوند مارا هم خداوند کمک کرده وهم چنان افتحارات ابدی کمایی خواهیم کرد.
شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است