مردانه استعفا بدهید
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۸    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134092 منبع: پرینت

از میزان 1393 تاکنون و از آغاز تشکیل دولت ناکارآمد وحدت ملی، لحظه ای نبوده است که ولایات مرکزی و مرزی، کوچک و بزرگ و نزدیک و دورافتاده ی کشورمان دستخوش ناامنی و سقوط و خونریزی و بحران نبوده باشد و این به معنای سقوط آزاد و مرگ قطعی اشرف غنی و عبدالله است.

اما با تمام کاستی ها، نواقص، خیانت ها و مزدوری های روسای جمهور و اجرایی و به تبع آن مسوولان امنیت ملی و وزارت دفاع، این حادثه ی دلخراش و خونین کابل چیز دیگری است و داغ آن از تمام داغ های پیشین بزرگتر است و هیچ یک از روزه داران مسلمان و حتی غیر مسلمان جهان آن را از یاد نخواهند برد.

از این رو و با توجه به اینکه عملکرد غنی و عبدالله در بی اعتنایی و بی کفایتی نسبت به جان و مال مردم ملکی فرقی با مخالفان مسلح ندارند و برعکس مردم را بیشتر به سمت داعش و طالبان سوق می دهند؛ از همین تریبون و به نمایندگی از تمام ملت افغانستان به آنان اعلام می کنیم که ننگ بر شما اگر بیش از این در ارگ بمانید!

امنیت مردم ملکی ملعبه ای است برای شما دولتمردان و گروه های مخالف مسلح که هر کدام برای رسیدن به قدرت و ثروت و دیگر مطالبات خود، جان ملت بی گناه و روزه دار را در ماه مبارک رمضان نشانه می روید؛ روی سخن ما و میلیون ها تن دیگر با شما است:

مسوولان حکومتی و امنیتی که درحال حاضر شرف و غیرت تان را با تابعیت امریکایی و اروپایی و دالرهای غربی معاوضه کرده اید و به آرمان های ملی چوب حراج زده اید مردانه استعفا بدهید تا بیش از این کابل حمام خون نگردد؛ وای بر شما که مرگ در این زمان بهتر از ارگ نشینی است!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   استعفا عبدلله و اشرف غنی بستگی به تصمیم خارجی ها دارد چرا تشکیل حکومت و حدت ملی هم به خواست همان ها شکل گرفته بود حرف اول در دولت افغانستان به میل آمریکا است .
سوال باید اینطور میشد که با کنار رفتن عبدالله و غنی کی با چه برنامه وارد میدان میشود ؟
خواست اعتراض کنندهگان استعفا اتمر ،استانکزی احمدزی است نه اینکه ازین چکی بر طرف شود و فردا آنها در راس اداره دیگر بگمارند ،خاین در هر جای باشد خیانت میکند .

>>>   وقتی که این رهبران وعده امنیت دادند ومردم برایشان رای دادند ولی امنیت بدتر شد و هر روز تضاد های ملی به اوج خود رسید و سرانجام این ناامنی ها به جنگ های ملی داخلی مبدل گشتند و این رهبران محترم بهتر است که کشور را با با نه های مختلیف ترک بگویند و تا مردم به قیمت هر خون که می آید سرنوشت خود را خود تعین و بدست آرند . این رهبران دیگر قدرت از دست شان رفته است ومردم نباید بیش از این مورد اذیت وآزار خود و بیگانه گان قرار دیهند . استعفا شان لازم و مردانه است .
زره

>>>   این ها استعفا بدهید سقو ها رابه قدرت بشانید تا چیزیکه باقی مانده چور نمایند

>>>   براي ما افغانها بهترين نظام همان طالبان بود، نه دفتر و نه ديوان، نه كش و نه فش، نه مكتب و نه مدرسه، نه مظاهره و نه تجليل مرده و زنده. و قبل از آن هم همان رژيم خون آشام خلق و پرچم، نه حق و نه عدالت، نه أقليت و نه اكثريت

>>>   استعفا بدهید وقدرت رابه دزد های شمالی بسپرید

>>>   اینها کی استعفی میدهند!
مثل شیرین گل پرسوز چادر بر سر کردند و در داخل ارگ خود را پنهان کردند.
اینها کی مرد هستند!

>>>   قوم پشتون خو انتحاري دي و غلام حلقه بگوش اي اس اي استند انها خوده مردار ميكنند.

>>>   Mazlomyar
پدرام با یک سرعت هیجان انگیزی در تسخیر قلب ها و مغزهایی عدالت خواهان است. طبعا ن یک تعداد اشخاصی کهنه فکر در صدد تخریب کردن پدرام می باشند.

>>>   Salam
بلى ، اكنون از اين معامله گران استفاده يى ابزارى مى كنند و اهداف خود را با موافقت اينها قانون مند مى سازند و به وسيله اينها مردم را مهار مى كنند اين ابزار ها را بايد از دست فاشيزم قبيله بايد گرفت

>>>   حکومت فدرال بهترین راه افغانستان است پشتونها در جنوب بالای خودشان حکومت کنند خراسان هم برای خود حاکم داشته باشد

>>>   غیر اوغان هایی که بر دهل بی پرده وحدت ملی می کوبند ،
یا کور اند یا ترسو یا تبه کار !

>>>   این ها صادق هستند !
پول ومعاش را که برای بربادی دین،عزت ،غیرت ،بربادی وط وطن،تفریقه ،نفاق ،بدبختی ،قتل کشتارومحو انسانیت بدست می آوند هلال ساخته وبدرگاه اولامر خویش دمبک میزنند تا لقمه های لزیزنثارشان کنند.
حسنک خسته

>>>   آخرین ناپاکی که با بر دوش انداختن منافقانۀ ردای پاک اسلام می خواهد بر گردۀ مردم سوار شود، اشرف غنی احمدزی است. با در نظرداشت پیشینۀ موضعگیری های شخص اشرف غنی و یاران نزدیکش و امیال فاشیستی آنها اینک تمسک جستن شان به دین عنصر دیگری از برنامه های فاشیستی آنها را برملا می سازد. همۀ فاشیستهای جهان از دین برای سرکوب مردم و گله ساختن آنها کار گرفته اند. طالبان برجسته ترین نمونۀ یک حکومت خالص فاشیستی دینی است. اما اشرف غنی با منافقت تمام می خواهد در یک سو سیکیولار و تکنوکرات جلوه کند و در سوی دیگر تلاش دارد از پیر و حضرت و علمای خود فروخته فتوا فروش و وعده های ساختن دانشگاه های معادل الازهر و دیوبند و "اسلامی ساختن اردو"، از دین برای رسیدن به قدرت و تحکیم قدرت کار بگیرد.
نباید به این مار هفت خط اجازۀ داد که بر سرنوشت مردم حاکم شود!
یادداشتی از

>>>   اصلاح این نظام امکان دارد؟
رئیس جمهور غنی می گوید:
"می پذیرم که نهاد های امنیتی به اصلاح ضرورت دارند". اما جناب شان این را نمی پذیرد که نظام کنونی اصلاح بردار نیست.
گیرم احمد به جای محمود در نهاد های امنیتی بیاید، چه تغییری در اوضاع امنیتی و ببهود آن خواهد آمد، در حالی که تصمیم گیرنده اصلی سرقمندان اعلی است.
مارکس می گوید: " بعضی نظامها اصلاح بر نمی دارند، اصلاح آنها عین اعدام آنهاست."
به باور من، " نظام سیاسی تک ساخت مبتنی بر اصل "ارجیحت تباری" در تاریخ افغانستان بی نتیجه بوده و خواهد بود. این نظام از ریشه باید تغییر بخورد تا اصلاح بردار شود.

>>>   ---
در تاريخ پر افتخار سر زمين ما، اين جملات ننگين نيز درج خواهند گرديد:
در سال ٢٠٠٧ بينظير بوتو (پاكستانى) ترور شد و دولت افغانستان بيرق خود را نيمه بر افراشته ساخت و عزاى عمومى اعلان كرد.
در سال ٢٠١٢ ملاله يوسفزى (پاكستانى) زخمى شد و در سراسر مكاتب افغانستان برايش محفل دعاخوانى داير شد تا صحتش خوب شود.
در سال ٢٠١٧ در طى چهار روز در شهر كابل، صدها نفر شهيد و هزاران نفر زخمى شدند؛ پاكستان پيام تسليت فرستاد؛ فرانسه براى غم شريكى چراغ هاى برج ايفل را خاموش ساخت؛ پارلمان استراليا به پا ايستاد و يك دقيقه سكوت كرد؛ تمام جهان خود را در غم ملت افغانستان شريك دانست و پيام تسليت فرستاد و به ياد شهدا شمع روشن كرد. اما با كمال تعجب ديده شد كه دولت افغانستان نه عزاى عمومى اعلان كرد و نه براى زخمى ها دعا خوانى نمود. حتى تلاش كرد تا مردم و خانواده هاى شهدا را سركوب كند و دستانى در درون حكومت، در نماز جنازه ى شهدا بمب گزارى كردند و تعداد بيشترى را به قتل رساندند.
پس از يك هفته، هيچ مقام حكومتى يك پيام صادقانه ى تسليت و غم شريكى نفرستاد؛ حتى مشاور اشرف غنى بنام خپلواك خانواده هاى شهدا را توهين و تحقير كرد كه هر بارى كه اعتراض كنيد، با جنازه هاى بيشترى روى شانه هايتان به خانه بر مى گرديد. به همين ترتيب رئيس گارنيزون كابل، مردم را تهديد كرد كه اگر كشته شديد گله نداشته باشيد. هر آنچه گفتند، پخش بيشتر نفرت و كينه بود.
كاپى: ذبيح الله نبى

>>>   Faiq
بامداد پيروزي يك نسل متخصص و قلم سالار!
------------------------------------

اتمر، غني، حكمتيار، طالب، استانكزي و ديگر مرتزقين بدانند كه آنهاي با يك نسل متخصص، جوان، اصولگرا، تجار، متعهد، عدالتخوا، دلسوز، متدين، متمدن، ساختار شكن، پژوهشگر، دمكرات، با انرژي، شب زنده دار، فرهنگ دوست، مداراگر، پاك انديش، پرسشگر، يوتليترين( utilitarian، جهان بين، چالشگر و مقاوم روي در روي اند! نسل از هر نگاه مسلحه!

اين نسل نه سپيدا ميخواهد، نه كروزين و نه هم همسر دوم، و نه هم كدام اسپ بزكشي. چون اينها در دانشگاه ها، مراكز پژوهشي، دفاتر و مراكز تجارتي مصروف كارو بار اند... ولي اين نسل يك نظام مردم سالار، پاسگخو، پويا و چندين-فرهنگي، چندين-قومي و چندين-زباني ميخواهند. ميخواهند همان يك قندهاري پاي برهنه با يك بدخشاني كتابخوان و يك هزاره معلم با يك انتحار گر پكتاوال و يك ازبيك وطن دوست با يك تاجيك صلح طلب همزيستي مسالمت آميز داشته باشند و همه در يك جامعه كثرتگرا قلب ها در يك جسد زندگي (واقعا)
انساني داشته باشند!

>>>   بزرگ بينديشيد و بزرگ عمل كنيد
اراده و تصميم گيرى به دست ما است.
بالاى خواسته هاى خود مستحكم و استوار باشيد.
غنى، عبدالله و اتمر بايد بروند

>>>   به باور من جمع کردن خیمه تحصن جمع کردن گلیم این خیزش مردمی است. باید با قامت استوار در برابر این دژ استبداد ایستاد. غنی می خواهد مقاومت جوانان را به پیمانه زبونی و حقارت خود تنزل دهد. نگذارید این نقطه عطف مبارزات عدالت خواهی را چون جنبش روشنایی به خاموشی بکشانند، این رسالت تاریخی همه مردم رنج دیده کشور است که درون این خیمۀ رهایی و آزادی خواهی جمع شوند و تقدس این خیمه را گرامی دارند و به دور آن طواف کنند چون این خیمه بیانگر خون های پاک جوانانی است که در این چند روز ریخته شد و خون هایی که در گذشته ریختند و خون هایی که در آیند می ریزند.معنای این خیمه نه گفتن به خون ریزی است.

>>>   Raheel
بی بی سی در گزارشی می نویسد:

"ظران می‌گویند بدون شک حنیف اتمر مدیر زیرکی است که در هماهنگی و شبکه‌سازی مهارت زیادی دارد و با وجود عدم اختیارات اجرایی قانونی، مغز امنیتی ارگ و مسئول بخش امنیتی افغانستان شده است."

آیا گفتۀ بالا در تناقض تام با ادعای مرتضوی که گویا حنیف اتمر قدرت اجرایی ندارد و در تایید تام ادعای معترضین که اتمر "مغز امنیتی ارگ و مسوول بخش ا منیتی افغانستان شده است"، و بناءً مسوول است، نمی باشد؟

اتمر مغز امنیتی ارگ است. اوست که ناکام است. اوست که امر شلیک بر معترضین را "مشوره" می دهد و اوست که قتل حمعی سران جمعیت را برنامه ریزی می کند.
استعفی و حتی محاکمۀ اتمر خواست معترضین بود. جمعیت اسلامی زمانی با این خواست همنوا شد که مورد سوء قصد قرار گرفت.

فتنه هرچه هست در پای اتمر است. مهم نیست که جمعیت بگوید یا معترضین. حاجی اهر قدیر ادعا کند یا کدام مرجع دیگر.

>>>   مولانا فرید آگاهی مسایل سیاسی :
گارنیزیون کابل برای سرکوب یک قوم خاص و یک جریان خاص به میان آمده است .
ترکیب قومی گارنیزون را ببینید .
قومندان از یک قوم . معاون اش از یک قوم ریس ارکان از یک قوم نود درصد افرادش از یک قوم .
در این روز های آخر غنی حکومت اش را مانند حکومت داکتر نجیب اداره می کند

>>>   رهبران حکومت وحدت ملی بایدآبرومندانه ازملت معذرت بخواهندوبعدحکمومت رابه معاونین بسپارندوخودشان کناربروند.وبعدمردم بروندبسوی انتخابات آزادوعادلانه بسوی یک حکمومت عادل چی ریاستی باشد.چی فدرالی .چی صدارتی ویا هم پارلمانی این است شیوه مردانگی قتل وکشتاربی گناهان تابکی اگرچنین نمیکنندعاقبت بدی دیگریکه رخ میدهدبدوش چنین رهبران بیکفایت وناکاره خواهدبود.

>>>   بسمه تعالی
اشرف غنی احمدزی، حرکت طالبان،حکمتیار با حمایت مدافعان خارجی شان می خواهند یک دولت متمرکز و مستبد بسازند.
جزییات و تحلیل و اطلاعاتم را به زودی با هموطنانم شریک می سازم. در عین حال اعلام می کنم کنگره ی ملی مبارزه ی خود را علیه شوونیزم تمرکزگرایی و تمامیت خواهی قاطعانه و دلیرانه ادامه می دهد هیچ قدرتی و توطیه ای نمی تواند عزم راسخ کنگره ی ملی را در هم بشکند.
لطیف پدرام

>>>   محمد نجیب محمدی
رهبران حکومت وحدت ملی با جسارت و ایمان داری خادم بودن خویش را باید برای مردم تثبیت کنند زیرا هروز ملت ما قربانی انتحار و انفجار میشونداز وجب وجب خاک این سرزمین دفاع نموده در غیر آن روز به روز محبوبیت خویش را نزد این ملت کم نموده و مردم ناگزیر است که ایشان را به استعفا مجبور سازند تا توانسته باشیم یک رهبر واقیعی و خدمت گذار را انتخاب نمائیم.

>>>   گفته ميشود ارقام تشكيلات ریاست محافظت از امنیت ریاست جمهوری(pps) از اين قرار است:
چهارهزار از یک قوم پشتون
نه تن تاجیک
چهار تن هزاره

شرم باد بر تو رییس جمهور که میگفتی قوگرایی در وزارت خارجه داد میزند البته از دفتر خود خبر نداری.
ايا جز يك ادم شديداً مريض فكرى و روحى كى ميتواند چنين بينديشد ؟
اين انسان هاى مريض در كشورى كه بيش از هفتاد در صد اقوام ديگر زندگى ميكنند ايا ميتوانند براى أبد با اين شيوه هاى ازموده شده، فاشيستى و سركوب گرايانه حكومت كنند؟!
كور خوانده ايد!

>>>   وحدت ملی به رویت تصویر در نشست امروز پروسه کابل

۱- اشرف غنی, رئیس جمهور = تاجیک
۲- حنیف اتمر, مشاور امنیت ملی = هزاره
۳- حکمت کرزی, معین سیاسی = ازیبک
۴- اکلیل حکیمی, وزیر مالیه = ایماق
۵- حمد الله محب, سفیر در آمریکا = قزلباش
۶- حاجی دین محمد, مچم چی کاره = ترکمن
۷- رئیس محافظت رئیس جمهور = گجر

نوت: هفت مقامی که در آن بالا نشسته اند همه مربوط یک قوم افغانستان هستند, حال این کار اینها تعصب نیست ولی وقتی ما در برابر بی عدالتی صدا بلند کردیم تعصب است،

>>>   تعصب در میان پشتون ها فرض عین است اگر از آن عدول کنند کافر خواهند شد تعصب امروزه نیست از زمان که این ها نام خراسان را از بین بردن تعصب دارند و نمیخواهند در این سرزمین بی نام هیچ یکی از اقوام دیگر زندگی داشته باشند پس این تعصب نیست پس چیست از تمام ملت های غیر پشتون میخواهیم که مسئله تجزیه افغانستان را دنبال نمایند تا ما بتوانیم بطور درست اولادمان را تربیه نمائیم و زندگی بهتر داشته باشند مایان خود مان زندگی خوب را انجام ندادیم حالا شما در فکر آینده اولاد تان باشید طول چندین دهه میگزد که بدول از ریزاندن خون اولاد تاجکها، هزاره ها، ازبک ها، ترکمن ها وغیره اقوال غیر پشتون میباشند یک راه حل این است فقط افغانستان بی نام تجزیه گردد.
ع.م.ب از بدخشان

>>>   Najib Salam
طالبان و داعشيان طالب ضامن بقاى اين حكومت اند ، به دو دليل ؛
١. حاكمان مردم را هشدار مى دهند كه اگر ما نباشيم اينها بر شما حاكم خواهند شد و با بخش رعب و ترس بر مردم به دوام حاكميت فاسد، نا مشروع و فاشيستى خود مى پردازند.
٢. اكثريت مردم از انتحار ،و انفجار هاى سازمان دهى شده در هراس اند ، براى همين از تجمعات و اعتراض هاى مليونى دورى مى كنند تا به سرنوشت جنبش روشنايى دچار نشوند و حاكمان مى دانند كه اگر اين رعب و ترس مردم نباشد مردم معترض اينها را در يك ساعت از ارگ بيرون مى كنند، ما تجارب جنبش تبسم را داريم كه تا ديوار هاى ارگ مردم بلندرفتند.
اين حكومت بدون طالب و داعش دوام آورده نمى تواند و اين دو گروه ضامن بقاى شان است براى همين مهره هاى شان در حكومت راه دارند و با اشاره حكومت به گونه يى انتخابى عليه مخالفين سياسى اين حكومت عمل مى كنند .

>>>   عجيب !!!! ازاستعفاء حرف زديد ؟؟؟؟
كسي ننگ داشته باشد اصلادراين حكومت ماموريت نمي كند بخاطراينكه وقت حكومت اشغالي جهاد مي گفتن !!!
حال اين حكومت آيا بدنام ترين ازآنها است يا خير ؟
حتما است چون چنين حكومت درهيچ تاريخ دركشور من ديده نشده پس باكدام وجدان وظيفه انجام مي دهند (ديده ودانسته ) پس چه اميد بي جا ازچنين انسهايي انسان شكل ؟؟؟؟
مزاري !

>>>   Amirzada
به صحنه داخل شدن حکمتیار برای نجات رژیم منفور تروریزم قومی مقاومت و مبارزه " رستاخیز برای تعییر" را بیش از هر وقت دیگر مشروعیت ، انگیزه و قدرت می دهد.
باید به پیروزی تاریخ ساز تان باور داشته باشید. از غر و فش نکبتیار
نترسید. او سر خود و یا سر غنی، اتمر و عبدالله را خواهد خورد.
من‌ نشانه های فروپاشی رژیم تروریزم قومی را در چهره گلبدین می بینیم.
رستاخیزیان عزیز! از همین حالا پیروزی تانرا درین ماه مقدس رمضان بر رژیم تروریزم قومی و گلبدین تبریک می گویم.

>>>   راه نجات اصلی فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است۰ غیر اوغان ها متحد شوید و کار را یکسره کنید۰ جنگ و حشت اوغان خاتمه ندارد و در آتش آن همیشه خواهید سوخت و تمام اصلیت و هویت شما نابود خواهد شد۰

>>>   اگر اینها مرد میبودند با لباس زنهای خود خودرا انتحار نمیکردند .

>>>   راه نجات اصلی فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است۰ غیر اوغان ها متحد شوید و کار را یکسره کنید۰ جنگ و حشت اوغان خاتمه ندارد و در آتش آن همیشه خواهید سوخت و تمام اصلیت و هویت شما نابود خواهد شد۰

>>>   رستاخیزهای بی غیرت به 500 افغانی عزت تان فروخته اید تمامی روز درزیرچادرنیشیسته مزاحم رفت امد هموطنان خویش میگردید دیگر وقت لندغرهای پنجشیر تیرشده حکومت روزبروز تقویت میگردد وانشاالله گلم این قدرت طلبان مفت خور را ازصحنه سیاسی جم میکند .

>>>   رهبران حکومت وحدت ملی بایدآبرومندانه ازملت معذرت بخواهندوبعدحکمومت رابه معاونین بسپارندوخودشان کناربروند.وبعدمردم بروندبسوی انتخابات آزادوعادلانه بسوی یک حکمومت عادل چی ریاستی باشد.چی فدرالی .چی صدارتی ویا هم پارلمانی این است شیوه مردانگی قتل وکشتاربی گناهان تابکی اگرچنین نمیکنندعاقبت بدی دیگریکه رخ میدهدبدوش چنین رهبران بیکفایت وناکاره خواهدبود.Shamal

>>>   اين وقت برطرفي و استعفا .. نسيت.. وقت بكربردن عقل سليم است.. دشمن قريب است به آرزو خود (نفاق قومي ) دارد ميرسد.. بيدار باشيد..

>>>   قوم پشتون و تاجک را بگذارید ببین اگر شما می خواهین سپس در مناطق خودتان امینت را باورید چرا پشت سر ریس جمهور و غیره سخنان می زنید کدام کار که اولس کند هیچ کسسی کردن نمی تواند در صورت که شما ادعا دارد که ما بیشتر نفوس افغانستا نرا تشکیل می دهیم سپس برای ولایات خویش قرباین بدهید و در سمت شمال ارامی سر تاسری بیاورید سپس بالای ارگ حمله کنید شما در مناطق خود در بین خود جور نیستین سپس ارگ را چطور خواهد گفت و هیچگاد راین پلان شوم تان کامیاب نخواهد شدید
پسر ایزید یار را جنرال جریت کشت تاوان ان سر دولت شد و همین مثال همه شهدای تا ن را خود تان و سرتان شهید نموده و بالای دولت دعوه می نماید شما بخواهید نخواهید ریس جمهور افغانستا ن اشرف غنی است و خواهد بود

>>>   ریس جمهورغنی یعنی « حفظ الله امین » مقصر همه بدبختی درکشور
ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری باداری و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین هیچ درک ندارد. سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل مردم بی دفاع ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار خون ریز است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فقد آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است ، بیکاری ناداری بی نانی بی سرپنایی در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان بیدا مبارزو دلسوز بم مرم وطن در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.
داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   بلی استفاء بدهند و ما را از دزدان جنوبی خلاص کنند. در تاریخ افغانستان برادران پشتون وطن را معامله کرده و برای منافع جیب خود کار کردند. امروز اکثر پشتون ها بی سواد اند، ابزار بیگانه گان اند و ... از بزرگان ایشان یاد کنم. عبدالرحمن جابر، شاه شجاع، امان الله بی دین، نادر غدار، نجیب گاو، ملاعمر کور، و حالا کلمرغ و اتمر پودری...
بس است از گذشته بیاموزید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است