کوریای شمالی: آمریکا آماده جنگ هسته‌ ای است
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۷    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134097 منبع: پرینت

آزمایش دفاع موشکی که آمریکا چهارشنبه گذشته انجام داد نشان می دهد که این کشور در مراحل پایانی آماده سازی خود برای جنگ هسته ای است.

کوریای شمالی از نخستین آزمایش دفاع موشکی آمریکا انجام شد و در آن حمله و رهگیری یک موشک قاره پیمای بالستیک را با موفقیت شبیه سازی کرد؛ انتقاد و آن را نشانه آمادگی کامل واشنگتن برای جنگ هسته ای علیه پیونگ یانگ تلقی کرد.

گفتنی است آزمایش سیستم رهگیری موشک های میان برد آمریکا در پایگاه هوایی «واندنبرگ» ایالت کالیفرنیا انجام شد و نقطه برخورد با موشک هدف نیز بر فراز آبهای اقیانوس آرام بود.

این در حالی است که پیونگ یانگ، آزمایش اخیر آمریکا را اقدامی تحریک آمیز معرفی کرد و گفت: واشنگتن در مراحل پایانی آماده سازی خود برای شروع جنگ هسته ای است.

پیونگ یانگ در عین حال هشدار داد اگر جنگی در بگیرد، آمریکا نمی تواند در برابر حملات هسته ای بی امان نیروهای کوریای شمالی مقاومت کند و اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تنها به تسریع بزرگترین بحران تاریخ و تبدیل این کشور به تلی از خاکستر دامن می زند.

گفتنی است پیونگ یانگ از شروع سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به دفعات آزمایش های موشکی انجام داده که اعتراض کشورهای شورای امنیت را در پی داشته است حال آنکه دیروز جمعه، این نهاد به تشدید تحریم های هدفمند علیه کوریای شمالی رای داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است