عطامحمدنور: طرفدار سقوط نظام نیستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134122 منبع: پرینت

مذاکرات با ریاست جمهوری شکست نخورده و جمعیت برای همدردی با معترضان، مذاکره با ارگ را تحریم کرده است.

عطا محمدنور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی کشور طی یک پیام ویدیویی با بیان اینکه حزب جمعیت تصمیم گیری خود را به بعد از فیصله حکومت در خصوص حوادث اخیر موکول کرده است، خاطر نشان کرد: طرفدار سقوط و تضعیف نظام نیستم اما طرفدار کشتار مردم و حق تلفی هم نیستم و اینکه یک گروه در شورای امنیت دور هم جمع باشند و کشور را در قبضه بگیرند گاهی در کوه و گاهی به دیوار و گاهی به دریا بزند و این روند برای ما قابل قبول نیست.

نور، حادثه 10 جوزا را نهایت بی کفایتی نیروهای امنی و کشفی خواند و اظهار کرد: شاید برخی از چهره های مفسد با سو استفاده از شرایط ، تظاهرات را از مسیر اصلی منحرف کرده باشند، اما در هر صورت جوابش با گلوله نبود!

وی با اظهار این مطلب که مذاکرات حزب با ریاست جمهوری شکست نخورده است و جعمیت برای همدردی با معترضان، مذاکره با ارگ را تحریم کرده اند، افزوده است که چطور از کنار این جنایت بزرگ به آسانی بگذریم ، این قابل بخشیدن نیست و ما منتظر فیصله رییس و اعضای رهبری جمعیت هستیم.

رییس اجرایی جمعیت بیان می کند که واضح است که دست هایی نامریی در پشت پرده وجود دارد و حلقات معین در ارگان های امنیتی و کشفی حکومت چنین زمینه ای را مساعد می سازند. چیزی نمانده بود که تمام سران جمعیت از بین بروند اما زنده ماندند و مردم بیچاره کشته شدند. سه حمله کننده انتحاری بسیار زود آماده شدند و خود را منفجر کردند، اینها از کجا و چگونه از بازرسی های نیروهای امنیتی عبور داده شدند!

والی بلخ برای برون رفت از وضعیت جاری در کشورگفته است که یک نشست قدرتمند با نهادی اجتماعی، مدنی و با حضور جوانان تحت اجماع ملی برگزار شود تا یک تصمیم خوب برای زنده ماندن شان بگیرند و دیگر اینکه نباید از مظاهرکنندگان استفاده قومی شود و حرکت مدنی و ملی باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی گرامی استاد عطا
من منحیث شهروند افغان هیچ توانایی درنه در وجود شما ونه هم در هم بیمانان نم ی بینم ک شما دولت را سقوط بدهید سقوط یک دولت که دران ناتو و نیرو ها اایتلاف امریکا وجود داشته باشد کار ساده نیست بمشا بهتر است تا مذاکرات میان تهی تان را با ارگ از سربگیرد بهتر است بشما کوشش نکنید در سویچ های بالا دست بزنید خدای ناخواسته به سرنوشت رفتگان مواجه نشویذ
قیام

>>>   چی زمانی نتیجه دست آورد های مذاکرات استاد عطا با حکومت به نمایندگی از جمعیت جشن گرفته میشود

>>>   این ها( جمعیت اسلامی) چندین شب و روز جلسه گرفتند،بلاخره جرات کردند و این سه خواست شان را مطرح کردند:
۱- برکناریی مشاور شورای امنیت حنیف اتمر
۲- بررسی پرونده ای حملات سه روز آخر
۳- عملی شدن توافق نامه سیاسیی دولت
واقعا مضحک است و درد آور. گلیم شما بی کفایت های بی مصرف را بر خواهند چید. این نوبت قصر در رفتید و منتظر نوبت بعدی بمانید.

>>>   اين آدم در مورد قتل عام اخير، حرف هاى خيلى احمقانه زد و موقف خود را روشن كرد و گفت ما در صدد تضعيف حكومت غنى نيستيم.
در حاليكه جمعيت ميليونى خواستار نابودى نظام اند. بالاخره باد بوى ناك اين آدم بر آمد.
به نظر اين جناب، خون همين قدر شهدا و مجروحين هيچ ارزش نه دارد
حيف صد حيف تا چه اندازه مردم فريب اينهارا خوردند و چه قدر مردم را اينها فريب دادند.
عطا بايد در عقب پدرام ايستاده شود و از وى دستور بگيرد و همچنان شجاعت و مردانگي را بياموزد

>>>   از همه خطرناك تر و معامله گر همين است ، تاجر كه مذهبش پولش است ، او در جهت تصعيف عدالتخواهان وظيفه گرفته است ، اطلاعات دفيق وجود دارد

>>>   استاد عطا گفت چهره هاى مانند يون يا بدتر از يون در ميان ما( تاجيك ها) است كه اجازه ندهيد در تظاهرات اشتراك كنند.
عده يى باور دارند مخاطب اقاى عطا ، احتمالاً اقاى پدرام است هرچند از كسى نام نمى برد.
نخست از همه استاد عطا معمولاً به بيباكانه حرف زدن مشهور است و طبعاً در چنين حالتى اشتاباهات و خطا هاى ناخواسته لفظى بيشتر رخ ميدهد كه در گذشته هم شاهد ان بوده ايم. دوم استاد اگر منظور شان جناب پدرام باشد، نظر شخصى خود شان است و در جوامع دموكراتيك هر شخص داراى يك راى و نظر است و لزوماً نمى تواند حرف همه باشد. مردم امروز دنبال جزيات و حقائق ميروند و به تحليل و تجزيه سخنان، اتهامات و مسايل مى پردازند .
سوم هيچ سندى كه دال بر فاشيست بودن و قوم گرا بودن پدرام باشد وجود ندارد، انچه تا حال از او ديده ايم عدالت طلبى و حق طلبى براى همه اقوام بوده است. اينكه در اين كشور حق تلفى چنان ريشه دوانده و به امر عادى تبديل شده كه حق طلبى به نظر عده يى عجيب مى نماييد حرف جداست ، ورنه حرف پدرام عدالت مساوى براى همه شهروندان بوده و اين مصداق أصل مردم سالارى است.
استاد مى گويد حركت " ما و شما" حركت ملى و مدنى بوده باشد ، در اين مورد تا جايكه اطلاع دارم حركت هيچ ارتباطى به هيچ رهبر سياسى ندارد به شمول رهبران جمعيت !

>>>   Raheel
اگر عطا همچو چیزی گفته باشد، در حقیقت رشوه یی داده است به تیم حاکم. از این گفته یگانه کسانی که خوش می شوند، و شاباشی می دهند، فاشیستها اند. با چنین گفته یی عطا برای خود هیچ چیزی نمی ماند.

>>>   حدود دو صد سال ما را فریب دادند گفتند دشمن تان پاکستانی .ایرانی و انگلیسیها است و ما بیخبر که در حقیقت دشمن ما خود شان بودند نه خارجی ها

>>>   آيا ميتوات نگران نبود؟
از رفتار ضعيف جمعيت بر مي آيد كه، تنها با تفويض يك وزارت موقتي، آنها از هردو خواست شماره يكم و دوم شلن بسادگي خواهند گذشت، و خواست شماره سوم كه عملي سازي سند جان كري ميباشد، تا هنوز دارد يكايك عملي ميشود (همانا به رگبار بستن اينها تا آخرين بقاياي شان) و اينها هم طبق عادت هر از گاهي آنرا بزبان مي آورند

دست هاي پيدا و پنهان توانست تا موفقانه، خواستهاي جمعيت را در حد يك اعلاميه ميان تهي كاهش بدهد
جمعيت ضعيف تر از هر زماني چهره نماياند

پاسخ هاي احتمالي غني، ترور همه دستگاه جمعيت خواهد بود، باز خواهيد ديد
اي كه ميتواني امروز كاري كن، چون فردا ديگر هنجره يي براي گفتن نخواهي داشت

>>>   تمام حرف جمعيت :
زنده باد حكومت غنى ما با غنى هستيم تنها اتمر نباشد ، ما هشدار مى دهيم كه اتمر نباشد ، در غير آن باز جلسه مى كنيم .
اين جمعيتى ها هيچ نياموختند .

>>>   وقت بدماشی به پایان رسیده حالا وقتش رسیده که ازاندوخته های خود بمردم جواب بدهی

>>>   Mazlomyar
پدرام با یک سرعت هیجان انگیزی در تسخیر قلب ها و مغزهایی عدالت خواهان است. طبعا ن یک تعداد اشخاصی کهنه فکر در صدد تخریب کردن پدرام می باشند.

>>>   در صورت گذشت و حرف شنوي از رهبران بي خرد ترسوي جمعيت، شكست پنجشير و شمالي را در برابر حكمتيار و يون و اتمر غني ناموس فروش قطعي بدانيد.
از اغزين روز معامله سران مزدور جمعيت با حكومت فاشيستي غني پدر لعنت صورت گرفت، اين را بداني كه ٩ سپتامبر روز شهادت مسعود بزرگ هم نميتواني غزا داري كني، چنان به رگبار گلوله ببنديد كه مرغ هوا به حال ات بگريد.

>>>   حمد همایون صادقی
عطامحمد نور بابه کرخیل لوگری در لباس تاجیک رهبران جمعیت را به گفته تاجیکان احمق ساخت و فریب ایشان داد .
تاجیکان اعضای جمعیت اگر میخواهند از کشتار فاشیست های ارگ در امان بمانند و از این زندگی اجتماعی و سیاسی ذلت باری که ارگ برایشان ایجاد کرده رهایی یابند یگانه راه و گزینه ، بسیج ایشان به دور کنگره ملی است که کنگره ملی خواهان عدالت اجتماعی و ادامه دهنده راه استاد ربانی و شهید قهرمان احمد شاه مسعود است .

>>>   رستاخیزی روز تا روز به اوج اش رسیده ، جای نعره تکبیر را عدالت و انسانیت خواهد گرفت و این تیکه داران اسلام را بیشتر تاجیکان و هزاره ها شناخته اند .
خط ما با پشتون ها جدا است .
عدالتخواهی در بین آنها قطعأ وجود ندارد به استثنای انتحاری .

>>>   Salam
بلى ، اكنون از اين معامله گران استفاده يى ابزارى مى كنند و اهداف خود را با موافقت اينها قانون مند مى سازند و به وسيله اينها مردم را مهار مى كنند اين ابزار ها را بايد از دست فاشيزم قبيله بايد گرفت

>>>   یک پیشنهاد کوچک به جمعیتی ها !
اگر می خواهید آبروی رفته تان باز آمده دشمن دیرینه تان هراسان شود ، احمد مسعود را با چند مشاور جنگدیده فرمانده جنگ و لطیف پدرام را فرماندار سیاست خود انتخاب کنید . به دهل وحدت با اوغانها نکوبید که همین چند شخصیتی را که دارید هم ترور خواهند کرد . استاد عطا ، عبدالله عبدالله ، قانونی و چند کس دیگر مهره های زنگ زده شده اند که کارایی بیشتر در امور سیاست و جنگ ندارند ، این ها را از مراجع تصمیم گیری پس کنید . اگر می خواهید در آینده مردم و تاریخ از شما به خوبی یاد نماید با هزاره ها ، ازبیک ها ، ترکمن ها ، هندو ها و بلوچ ها وحدت کنید تا بتوانید یک سیستم سیاسی را با پایه های وسیع وحدت و همگرایی بنیان نهید .
با جوانان غیر اوغان کار سیاسی کنید تا دست از سلفیت بکشند و مانند اوغانها خود را با سیاست روز عیار کنند . نعره تکبیر ، سلفیت و بنیادگرایی را بگذارید به طالب و داعش که تاریخ کاربرد آن گذشته است و با کشتار و عملکرد های سلفی خود پیش جهانیان بدنام شده اند .
به اواغنه با هیچ نام و عنوانی باور نکنید که شما را زود می فروشند ، تجربه شده است ! آزموده را آزمودن خطاست.

>>>   پدرام و یون دو روی یک سکه اند. هردو قوم پرست، هردو قدرت طلب، هردو دشمن مردم افغانستان برای به قدرت رسیدن شخض خود شان. اینها حاضر اند، بار دیگر کابل را به دوران جنگ های رهبران جهادی بعد از شکست روس ها تبدیل کنند. جوانان عزیز وطنم هوشیار باشید. اینها همه بار هاآزموده شده اند. فریب سخنان ایشان را نخورید.

>>>   جناب والی صاحب بلخ آقای نور ،
شما در پایان پیام ویدیویی خود پیرامون خودکفانی ها درکابل چنین بیان نمودید که :
" .....یون وطاقت را بد نگویید ، چون ما هم بدتر از انها داریم ! "
جناب والی صاحب ، این فرموده شما به آدرس کی هاست ؟ این آنهایی که از ما اند و بدتر از یون و طاقت دیدگاه و اندیشه دارند کی ها اند ؟ کدام یک تاجیک ، ازبیک و هزاره مانند یون ادعا نموده که اگر کسی هویت خراسانی را انکار کند پاکستانی است و باید پشتونستان برود ؟ کدام یک از این ما ها مانند طاقت ادعا نموده ایم که اگر کسی خود را خراسانی نمی گوید حرامی است ؟ چرا زود فراموش کردید ، همین شما بودید که گفته بودید اگر هویت من در شناسنامه الکترونیکی درج نشود با خانواده ام شناسنامه نخواهم گرفت . شما که نام خدا در دانشگاه آمریکایی دانش علوم سیاسی خوانده آید ، چقدر این ادعا شما با سیاست رهبری برابری و همخوانی دارد ؟
جناب والی صاحب ، اگر ادعای خود را مستند نسازید سخت بدنامی دارد و شرمنده گی دارد ، زیرا یون و طاقت مردمان نیک نامی در تاریخ معاصر اوغانستان نیستند که شما ادعا کرده اید در بین ما هم بدتر از آن ها تشریف دارند . از شما نهایت خواهشمند که آنها را معرفی کنید تا با گوه سگ آنها را به اتش بکشیم ، حتی اگر آن شخص خودم هم باشم و نتوانم از موقف گری خود دفاع نمایم .
منصور بدری

>>>   آقای عطا محمد نور تمام مشکلات افغانستان زیر سر شما مثلا مجاهدین است من دلیل دارم اینو میگم ودیدم امروز جنگ تنها طالب و دولت نیست بخاطر زیاده خواهی های شما مردم قیام کردن جمعیت چی اسلام چی هس؟؟؟کجاس اسلامی هس ؟؟امروز چرا انقد طالب زیاد شده است و روز به روز پیشرفت میکنن خداشاهد همش بخاطر شماهاس در فاریاب ولسوالی پشتونکوت قریه سرحوض دوقوماندان بنام های غلام قادر رحمانی و غلام محمد رحمانی داریم انها در این چن سال جنایت های زیادی را انجام داده اند مردم قریه های اق دره و قلعه نازبیگ تحت زغن بوتو حودک یکه توت طیلان اقچشمه ازدست این جنایت کاران آمدن مرکز شهر فاریاب هزاران بار داد و فریاد کردن ولی دولت هیچ کاری نکرد بخاطر انکه انها را آقای عبدالله و عطا حمایت میکردن پسراشونو در شهر میمنه به قدرت رساندن پستای مهمی دولت دادن بجای انکه انها مجازات بشن به قدرت هم رسیدن همشون ازطرف عطا محمد نور بود آن قماندانها بارها به ناموس مردم تجاوز کردن دزدی چپاول به زور کار کشیدن ازمردم در زمین های کشاورزشان کشتن ده ها آدم بی گناه ولی بازهم اینا از طرف عطامحمد نور به قدرت رسیدن وحمایت زیادی شدن برای چپاول و کشتن مردم مردم ازبس که بیزار شدن رفتن با طالبان همدست شدن و طالبانو آوردند الان شکر خدا طالبان قریه اقدره و بوتو قفلان دره طیلان پیرخشت اقچشمه را ازدست این خون خواران گرفتن سرحوض را هم محاصره کردند روز اول ۲۰تا طالب بود ولی الان الحمد الله ۶۰۰تا بیشتر شدند مردم همه از جیبی خودشان سلاح خریردن باطالبان یک جا شدن قریب ۲ماه است قوای دولت رفته قریه اق دررو میزنه نمیتو نه یک قدم هم پیش بره مردم زن وبچه ایستادن چون دوباره اگه دولت اونجارا تصرف کنه به دست همون خون خواران میدن این دفه بد تراز قبل میشن صدتا بیشتر دولتی کشته شده از زمین و هوا میزنن طالبان تکان نمیخورن در واقع طالبان نه مردم مث شیر ایستادن اوسطا عطا تو فقط در صفهه تلویزیون آدمی خوبی ولی پشت پرده زدی اسلامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است