معامله های بزرگی در راه است...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۶/۳/۱۵ کد خبر: 134139 منبع: پرینت

می دانم در میان اینهمه احساسات و حالات غم انگیز کشور، سخنی که می گویم شاید مناسب نباشد اما برای آگاهی مردم باید بگویم که با متشنج شدن اوضاع داخلی در پایتخت، برخی از ولایات کشور در معرض یک حالت اضطراری قرار دارد، پاکستانی ها بر استحکامات نظامی شان در سرحدات افغانستان می افزایند، شبکه حقانی روی پلان های بزرگ تروریستی شب و روز مصروفند ، همچنان قندوز و بدخشان و جلریز در تهدید درجه اول قرار دارند.

باید گفت که حوادث اخیر جزیی از برنامه از پیش تعیین شده است، پرداختن به موضوع انفجار بزرگ در چهارراهی زنبق نگاه تمام جهان را به جنگ نرم قدرت های جهانی معطوف کرده است، این انفجار ریشه های درازی در خارج از مرزهای افغانستان دارد. آلمان میان یک جنگ روانی میان امریکا و روسیه بر سر تمویل ناتو در افغانستان در یک استیصال سیاسی به سر می برد.

مجموع تمام این تحولات در یک چرخه منظم مدیریت بحران پیش میرود، حوادث روزهای آینده افکار عمومی مردم افغانستان را بصورت کل از بازی های کشورهای ذیدخل در ماجرای افغانستان دور نگاه می دارد.

در اینجا باور کنید مردم افغانستان را مصروف یک درامه خونین داخلی می کنند بحث اختلافات قومی را تشدید می بخشند، معامله های بزرگی در راه است.... افغانستان روزهای سختی را در پیش دارد... ما در یک آزموتن جهانی قرار داریم. کوشش کنیم همراه با هم از حوادث آینده جلوگیری کنیم.
.
مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
معامله
نظرات بینندگان:

>>>   بلی ماباید خلاف خواست های پاکستان یا اسرائیل ما عمل کنیم ، اما دزد های شمالی چطور میشه؟؟ حساب های بانکی را میگویند منجمد میشه؟؟

>>>   Younes
چونكه بزرگان تاجيك كاسه ليس فاشيستان اند، كاسه ليس جرات افشاگري را ندارد.

>>>   Abdul Ali Faiq
خيمه تحصن فقط ميتوانند رژيم را وادار به خواسته هاي مردم كند و بس! بالاي عبدالله (قدوسك كل) يك فيصد هم اعتماد نكنيد.

يك خيمه در نزديكي فرودگاه كابل نصب شود و بخارجي ها نشان داده شود كه حكومت وحشت مُلي تقربيا چيزي كم از ٧٠٠ نفر را در يك هفته سلاخي نموده است

>>>   Mazlomyar
پدرام با یک سرعت هیجان انگیزی در تسخیر قلب ها و مغزهایی عدالت خواهان است. طبعا ن یک تعداد اشخاصی کهنه فکر در صدد تخریب کردن پدرام می باشند.

>>>   رستاخیزی روز تا روز به اوج اش رسیده ، جای نعره تکبیر را عدالت و انسانیت خواهد گرفت و این تیکه داران اسلام را بیشتر تاجیکان و هزاره ها شناخته اند .
خط ما با پشتون ها جدا است .
عدالتخواهی در بین آنها قطعأ وجود ندارد به استثنای انتحاری .

>>>   مه كه ميبينم جز مردم پنجشير و شمالي قسمتي از مردم بدخشان ديگران همه و همه نظاره گر و سيل بين هستند، حرف سخني ندارند
ما هميشه به دفاع از اي مردم در خط اول قرار داشتيم اما امروز قرار نشستند براي ما از ايت حديث و روز قيامت رستاخيز قصه مفت بيهوده دارند ميگند.
خدا در قران گفته مظلوم نباشيد اگر مظلوم مانديد زنهاي تان را مشركين به كنيزي ميگيرند و خود تان را سر ميزنند و فرزندان تان را غلام برده ميسازند.
من از دلخود نميگم در قران است.

>>>   کاملا حق باشماست ناگفته نماند که یک برنامه بسیار پیچیده ومتفاوت توسط آی اس آی طرح ریزی شده که توسط اشخاص تازه وارد به پروسه صلح اجرامیشود این یک آز مون بزرگ برای حزب جمعیت است که اگر از خواب سیاست بیدار نشوند به سرنوشت اخوانلمسلمین مصرگرفتار خواهند شد.درهرصورت بهایش راملت باید بپردازند اینجانیاز به یک اجماع واتفاف سراسری است که بیدار ملت خنثی خواهد شد .
.احمدی از ایران

>>>   Salam
بلى ، اكنون از اين معامله گران استفاده يى ابزارى مى كنند و اهداف خود را با موافقت اينها قانون مند مى سازند و به وسيله اينها مردم را مهار مى كنند اين ابزار ها را بايد از دست فاشيزم قبيله بايد گرفت

>>>   خطاب به جوانان مبارز و سنگر دار؛
دلقك ها و مداحان قصر سپيدار و ارگ را تشخيص دهيد و اجازه ندهيد در صف تان رخنه كنند ، اينها انتحاريون وفادار اند و در صورت كه فرصت يابند به صف عدالتخواهان ضربه خواهند زد. تخريب اين طايفه كمتر از انتحاريون طالب و داعش نيست. قصر ها از درون فتح مى شوند. متوجه اين افراد سخيف باشيد.

>>>   اصلاح این نظام امکان دارد؟
رئیس جمهور غنی می گوید:
"می پذیرم که نهاد های امنیتی به اصلاح ضرورت دارند". اما جناب شان این را نمی پذیرد که نظام کنونی اصلاح بردار نیست.
گیرم احمد به جای محمود در نهاد های امنیتی بیاید، چه تغییری در اوضاع امنیتی و ببهود آن خواهد آمد، در حالی که تصمیم گیرنده اصلی سرقمندان اعلی است.
مارکس می گوید: " بعضی نظامها اصلاح بر نمی دارند، اصلاح آنها عین اعدام آنهاست."
به باور من، " نظام سیاسی تک ساخت مبتنی بر اصل "ارجیحت تباری" در تاریخ افغانستان بی نتیجه بوده و خواهد بود. این نظام از ریشه باید تغییر بخورد تا اصلاح بردار شود.

>>>   بزرگ بينديشيد و بزرگ عمل كنيد
اراده و تصميم گيرى به دست ما است.
بالاى خواسته هاى خود مستحكم و استوار باشيد.
غنى، عبدالله و اتمر بايد بروند

>>>   اولا جناب نويسنده مضمون تواز كجا ميدانى كه معامله گرى بزرگ در رَآه است معلوم ميشود كه خودت نيز شريك همين خون خور ها كه برأى خارجي ها كار ميكند يك چند فيصد سهم دارى لطفا وجدان پيدا كنيد وطن فروشى نكنيدخيانت ملى است

>>>   دققیا همین طور است هما ارگ فاشیست چطور میشه مشکل ما با همین ارگ ....است ما انقدر عقده مند شدیم که در نظر داریم به همه چیز پشت پا زنیم و این ....های یهود را از سرزمین خود دور سازیم بگذار هر چه که میشه شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است