از يك آدرس خواسته هاى تان را دنبال كنيد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۶/۳/۱۷ کد خبر: 134229 منبع: پرینت

ارگ پس از شكل گيرى حكومت وحدت ملى واقعا نگران اين بود كه تغيير نظام يك بيجايى تاريخى ديگرى است براى برهم زدن روايت انحصار گرايى در افغانستان. اين نگرانى باعث شد كه انحصارگرايان به سرعت دست بكار شوند و به دنبال سربازگيرى از درورن اردوگاه اصلاحات و همگرايى برآيند تا پايگاه مردمى رياست اجراييه را تضعيف كنند. حلقه فاسد ارگ بسيارى از درشت چهره هاى اردوگاه اصلاحات و همگرايى را وارد دايره خبيثه معامله خود ساختند. حتا يكى از اين درشت چهره را مامور ساختند تا به سفارت انگيس و امريكا برود و بگويد كه رياست اجراييه يك ساختار غير ضرورى در داخل نظام است.

بايد اعتراف كرد داكتر عبدالله بجاى اينكه با بيرون كمپ درگير شود، در درون كمپ خودش مصروف ساخته شد. او آنچه را كه مى بايست با بدست آوردن ٥٠ فيصد قدرت تثبيت كند، با مزاحمت هاى چند تا نامرد به تاخير مواجه شد؛ نامردانى كه در تعامل با ارگ روى شان سياه شد و مردم كم كم از اين اتفاقات پى برده اند، اما از نرم خويي و انعطاف پذيري بيش از حد داكتر عبدالله در درون ساختار حكومت وحدت ملي روي برخي از مسايل مهم هم نمي توان انكار كرد.

متاسفانه رياست اجرايي در مواجهه با انحصارگراها به دليل سنگ اندازى ها و تك روى چهره هاى پيدا و پنهان فرصت هاى زيادى را از دست داده است. اينكه تعدادى سرشان به سنگ معامله شكسته و حالا نادم به نظر مى رسند، خوب است كه به اين درك رسيده باشند كه فقط از يك آدرس مى توانند، تغيير را به نفع مردم بوجود بياورند؛ آدرسى كه مشروعيت راى مليونى مردم را در قالب جريانى بنام اصلاحات و همگرايى كسب كرده است كه شامل احزاب، نهادها و ايتلاف هاى سياسى است.

ياد آوري: حتما بياد داريد وقتى كه دكتور عبدالله عليه ارگ و اقدامات يك جانبه اش اعتراض كرد، مى خواست با ارگ تصفيه حساب كند چرا تعدادى او را دور زدند و معامله فردى را آغاز كردند؟

فتاح مهربان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   عدالت‌خواهان
#خیمه‌های‌تحصن
#رستاخیز‌برای‌تغییر
خیمه های برافراشته در نقاط مختلف شهر برای ایجاد آزار و اذیت به هموطنان نیست و نه هم کسان که انجا هستند اوباش و ایلا گرد اند، اگر در رمضان شب و روز را زیر خیمه میگذرانند برای زنده ماندن من، زنده ماندن تو و برای فردای بهتر فرزندان مان است.
امروز قدر این جوانان عدالت خواه را گر ندانیم این زندگی حرام مان باد.
س.ز

>>>   اینها یک گروپ هستند که صرف زمانی به فکر مزدم می افتند که چوکی ومنافع شخصی شان درخطرباشد زمانیکه قدرت را ازانها گرفتند باز از نام قوم وتنطیم استغاده میکنند
ر

>>>   Ariaie
يك تعداد انقدر نامرد اند كه صداى خود عليه انتحار و انفجار و تجاوز به زندگى شان را نمى توانند بلند كنند اما ديگران وقتى براى دفاع از انها استين برزدند، به شكايت مى افتند كه راه بند شد. اگر راه را وكيل مافيايى بند كند شهامت حرف زدن را نداريد، اما بجاى پيوستن به ملت و جوانان كه ميخواهند سرنوشت فرزند تو ضمانت شود، رو به شكايت مى اوريد گويا راه بند بود

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
ژنرال مراد علي مراد را از خواب بيدار كنيد، كابل خط نبرد كندز نيست كه مديريت پوشالي كني! اينجا مردم حضور دارند حتا رييس جمهور كورياي شمالي "برارت" باشد. سرت كسي خبر نيست.

>>>   خیمه‌ی اعتراض!
حکومت به معترضین گفته است که خیمه‌های تان را جمع کنید و الا حکومت مطابق قانون آنها را جمع می‌کند، حال پرسش این است: سال هاست که مقامات حکومتی از رئیس‌جمهور گرفته تا معاونین و حتی نمایندگان پارلمان کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف محل اقامت شان را با دیوارهای سیمانی بند کرده و حتی در هنگام عبور و مرور خیابان‌ها را بند می‌کنند، کار اینها بر اساس کدام قانون است؟ که حالا چند خیمه معترضین را برای چند روز تحمل نمی‌کنند؟
#نوت: فلسفه‌ی ایجاد خیمه تحصن و اعتراض این است که در نظم عمومی اختلال ایجاد شود و از این طریق، حکومت را وادار کنند تا به خواسته‌های آنان تن دهد، اگر معترضین در بیابان‌ها خیمه‌ی اعتراض به پا کنند، هیچ تأثیری خواهد داشت؟
#جعفری

>>>   نمیدانم چرا فراموش میکنیم
خیمه ها که برداشته شوند راه انتحار و قبرستان باز می شود.
#رستاخیز_تغییر

>>>   Najib Salam
عده يى آمده اند و شكايت دارند كه راه بندان است ، من دشوارى ها را درك مى كنم ، اما به شعور اين دوستان واقعن ترحم مى كنم كه ترور و قتل و كشتار ، مداخله يى هفتادو ملت ، توهين و تحقير و حاكميت دو آدم مسخره را تحمل دارند ، اما راه بندى كه براى باز كردن راه هاى اساسى به راه انداخته شده است را تحمل ندارند ، مردمى و سر زمينى كه نتوانند راهبردى فكر كنند ، هميش دل به راه هاى غلط مى بندد.

>>>   آقای فتاح مهربان می نویسند:"... انحصارگرايان به سرعت دست بكار شوند و به دنبال سربازگيرى از درورن اردوگاه اصلاحات و همگرايى برآيند تا پايگاه مردمى رياست اجراييه را تضعيف كنند."
سوال درین است، زمانیکه اردوگاه اصلاحات و همگراهی این قدر سست عنصر اند و به خاطر منافع شخصی شان به همسنگران خود خیانت می کنند، پس چرا مردم افغانستان بالای اینها اعتماد کنند. منافع مردم را نیز قربانی منافع شخصی شان می کنند.

>>>   آقای #جعفری، مردم بین محصلین دانشگاه ها و جوانان جامعۀ مدنی بسیار خوب تفاوت کرده می تواند. تا ساعت 11 بجه رهبری تظاهرات به دست مین گروپ بود و هیچ حادثه ای رُخ نداد. زمانیکه اوباشان شورای نظار به آنها پیوستند، فاجعه آفردیدند. در خیمه ها سران شورای نظار و افرادی مانند پدرام حضور دارند و تظاهرات حقخوانهۀ جوانان را دزدیدند و می خواهند خواسته های قدرت و مقام خود شان را با دولت چانه زنی کنند. اینها امتحان خود را بار ها به مردم داده اند و جوانان جامعۀ مدنی خود شانرا دیگر قربانی این خیانتکاران نمی کنند. از همین لحاظ مردم با انها در زیر خیمه ها نمی پیونند، جزء اوباشان شورای نظار!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است