غنى، حمله های تروريستى در تهران را تقبيح کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۱۷ کد خبر: 134239 منبع: پرینت

رييس جمهور غنى، حمله های تروریستی در تهران را تقبيح کرد.

صبح امروز مجلس شوراى اسلامى ايران و آرامگاه آيت الله خمينى، هدف دو حملۀ مسلحانه تقریباً همزمان قرارگرفت که مسووليت اين حملات را گروه داعش برعهده گرفته است.

در خبرنامه ارگ آمده است:جمهوری اسلامی افغانستان، درد و رنج مردم دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران را احساس کرده، حمله های تروریستی در تهران را به شدیدترین الفاظ محکوم می کند.

در پايان خبرنامه آمده است که دولت و ملت افغانستان، مراتب همدردی خویش را با دولت و ملت ایران و خانواده های قربانیان این حادثه ابراز می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ما مردم افغانستان که بیش از هر ملتی از تروریست ها صدمه دیده ایم کاملا از ترور و نا امنی تنفر داریم
ما دشمن ملت بزرگ ایران را دشمن خود می دانیم
برای شهدای عزیز بهشت برین و برای مصدومان شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسألت دارم
و نفرت و انزجار خود را از عوامل و حامیان تروریست اعلام می داریم.

>>>   غنی را کی به شدید ترین الفاظ تقبیح کند که هر روز بیشتر از صد نفر کشته وبیش از پنجصد نفر زخمی میشود ودستور القایده وداعش از طرف غنی دستور حمله را میگیرند. میرویس یاسینی

>>>   آیا در افغانستان هم کسی شمع روشن خواهد کرد
کجاست #هم_زبانی؟

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
آقاي مراد علي مراد!!!!
مه خو هيچ شينگ جناب شان نديده ام كه يك ژنرال ورزيده باشي! موضع و شجاعت خودت در مورد جنبش روشنايي بر همه گان معلوم است. همين قدر مي گوييم كه در خانه زنبور دست دراز نكن! عاقبت پشت ميله هاي زندان خواهي رفت. أبزار دست دشمن نشو!

>>>   نظم، نظام و نظافت هدف اساسي رستاخيز است!
راه‌بندان رفع می‌شود
#رستاخیز_تغییر برای رسیدگی به شکایات، رفع مزاحمت‌ها و شناسایی چهره‌ها و گروه‌هایی مشکوک و نفوذی که با نام و نشان رستاخیز به مردم مزاحمت می‌کنند یک کمسیون شکل داد.
این کمیسیون عملاً وارد کار شده و تا شب مشکلات را رفع و نتیجه کار را اعلان خواهد کرد.
برخی‌ها در پی بدنامی شهروندان معترض هستند، افراد و گروه‌های مزاحم متعلق به رستاخیز تغیر نیست.
#رستاخیز_تغییر
لطفا شريك سازيد

>>>   از دولت و ملت دوست و برادر افغانستان بزرگ کمال تشکر را دارم .تهران یک ایران کوچک است و درد و رنج تهران یعنی دردتمام ایران
ایرانی

>>>   رژیم حاجی غنی با ایستادن در کنار رژیم سعودی، کشور را به لبه پرتگاه کشانده است.
اگر عملیات تروریستی تهران از خاک ما سازماندهی شده باشد، پیامدهای آن برای ما بسیار خطرناک است.

>>>   Aziz Arianfar
گوشه یی از مصاحبه امروزی من با یکی از شبکه های رسانه یی آذربایجان
با درود.
"امروز در ایران دو رویداد رخ داده است. ببینیم که چه تاثیری بر اوضاع منطقه دارد:
نخستین خبر ، تحویل هواپیماهای جنگنده شکاری پیشرفته سو ۳۰ روسی به ایران است که می توان آن را گام نخست در راستای نوسازی پارک نیروی هوایی ایران شمرد. این گام می تواند توازن قوا را در منطقه نگهدارد.
هواپیماهای سو ۳۰ همتراز هواپیماهای اف ۱۸ امریکا اند و نسبت به برخی از مدل های اف ۱۵ و اف شانزده برتری هایی دارند. البته، برخی از مدل های اف ۱۵ و اف ۱ه با سو ۳۰ همسری می توانند. اما این مدل ها در اختیار کشورهای منطقه نیست.
تنها هواپیماهای اف ۲۲ و اف ۳۵ امریکایی نسل پنجم و هواپیماهای سو ۳۴، میگ ۳۵ از نسل ۴ ++ و ام ۵۰ نسل پنجم روسی از ان برتر اند.
دو دیگر، اقدامات تروریستی در ایران بی چون و جرا با پشتیبانی سعودی و موافقت امریکا انجام گرفته است. اما تا کنون روشن نیست که این عملیات از خاک ترکیه سازماندهی شده است، یا پاکستان و یا هم افغانستان.
با توجه به سازماندهی بالای عملیات احتمال دست داشتن سازمان های اطلاعاتی بزرگ در آن بالا است.
هر چه باشد، سازمان اطلاعات ایران می تواند به سرعت سر نخ ها را ردیابی کند.
تنها یک چیز روشن است. ایران در قبال امنیت ملی خود با کسی سر شوخی ندارد و بی درنگ واکنش سخت و کوبنده یی نشان خواهد داد. "
این بود جستاری از مصاحبه.
حال اگر این عملیات به کمک سازمان اطلاعات پاکستان سازماندهی شده باشد، باید منتظر پسلگد ان در افعانستان و پاکستان باشیم. بی تردید سعودی هم بی پاسخ نخواهد ماند.
آن چه برای ما اهمیت دارد، باید بسیار کوشش نماییم که کشور خود را میدان زورآزمایی قدرت های جهانی و منطقه نسازیم. زیرا کشور ما سخت آسیب پذیر است.
اما آوخ!

>>>   ایران افغانستان نیست که هر کس بیاید و خرابی کند. ایران یک کشور نیرومند است و می تواند خریفان خود را به سختی گوشمالی بدهد.

Aziz Arianfar

>>>   Ariaie
امروز براى نجات فرزندان تان برزميد ،ورنه فردا ناله و فرياد تان خريدار نخواهد داشت!

>>>   همش زیر سر وهابی های عربستانه

>>>   بلا خره افغان تروريسم را به ايران آورد

>>>   رضا سیف اللهی معاون شورای عالی امنیت ملی ایران در مصاحبه ای با تلویزیون این کشور گفت مهاجمان "از شماری از مناطق داخل ایران به داعش پیوسته بودند."

>>>   سلام . برای من ارام بخش ترین پیام تسلیت ها و همدردی ها پیام ها از طرف مردم و دولت افغانستان و تاجیکستان هست.
و بعد از این 2 کشور سایر کشور های منطقه و جهان.
من از پریشانی و وحشتی که در انفجار کابل به مردم افغانستان وارد شد غمگین شده بودم اما حقیقتا درک کامل دیروز میسر شد.واقعا تلخ است
از ایران

>>>   چیپچی میگی بابا از قیافه هاشون اصلا معلومه افغانی نیستند. زنی که باهاشون بوده خود دولت ایران میگه جنوبی بوده و اون مردان هم اهل غرب کشور به احتمال زیاد یعنی کرد بودند. به چهره هاشونم میخوره.
این کار با پشتیبانی محض عربستان هست.پاکستان کجای کاره اخه.
عربستانه که کل دنیا را به خون و ترور کشونده از صد ها سال پیش تا الان.اگه افغانستان هم اینجوریه فقط به خاطر سلفی گری های پاکستان و عربستانه

>>>   سالهاست مهاجمان از پاکستان به ایران حمله میکنند و مامورین سرحدی ایرانی رو میکشند اما دولت ایران تا حالا هیچی نکرد. دولت طالبان افغانی را کمک میکنه پس انتظاری دیگری نباید داشت. این همه حرف مفته.
علی مشهد

>>>   آقای که این پیام را گذاشته است"بلا خره افغان تروريسم را به ايران آورد."
باید بداند که ما همه انسان هستیم و اعضای یک بدن. لطفاّ از تعصب ضد افغان ها دست بردارید و به این اظهارات مقام های امنیتی کشور تان توجمه نمائید: "رضا سیف‌اللهی، معاون شورای عالی امنیت ملی ایران، در مصاحبه ای با تلویزیون این کشور گفت مهاجمان "از شماری از مناطق داخل ایران به داعش پیوسته بودند."

>>>   غنی تنها کاری که یاد دارد تقبیح کردن است. ها راستی تشکیل کمیته حقیقت یاب را هم خوب یاد دارد. خوب است که کمیته حقیقت یاب حملات تهران را هم غنی تشکیل دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است