رهبران حکومت وحدت ملی وجدان ندارند
صد نفر در یک روز کشته و ششصد نفر زخمی می شوند. مرغ ها را با این تعداد در کشتارگاهها نمی کشند. آیا این وجدان است که این رهبران حکومت ما دارند؟ آنها هرگز نمی توانند توجیهی برای این وضع داشته باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134250 منبع: پرینت

حوادث خونین و مرگبار چهارشنبه، جمعه و شنبه، غیر قابل توجیه و غیر قابل دفاع است، این رویدادها بار دیگر پرده از غفلت، ناکارگی و افتضاح حکومت برداشت. برخی ها که معتقد بر این هستند که در حادثه روز چهارشنبه و تمام حوادثی که قبل از این اتفاق افتاده است حکومت خود دست داشته است و با دشمنان همکاری می کرده است. چرا که در غیر این صورت مخالفان نمی توانستند هیچ کدام از این حوادث را به ثمر برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عبدالرحمان رحمانی، عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «تحول» گفت: حکومت وحدت ملی، برای بقای خودش، از هر آنچه که از دستش برآمده است دربرابر ضد منافع ملی استفاده می کند، این بهترین دلیل است. ناامنی را به حدی در جاهای مختلف افغانستان جابجا کرده اند که سنگرهای متمرکز دشمنان را در داخل ارگ ساخته اند بهترین دلیل است. این هم بهترین دلیل است که صدای مردم را توسط گلوله خاموش بسازند. برای کارهایشان حجت و دلیل انسانی ندارند و در برابر خواست های مردم کاری جز به رگبار کشیدن ندارند و خواست های مردم را به رگبار می کشانند.

وی، معتقد است، افغانستان قانون اساسی دارد اما زیر پا له شده است و هیچ عملی برای آن وجود ندارد و رهبران کلا آن را نادیده گرفته اند و افزود: در افغانستان کجا قانون اساسی اجرا می شود؟ این رهبران وجدان ندارند که به قانون عمل کنند. اگر افغانستان مطابق با قانون اساسی عمل می کرد این دو نفر در ارگ نمی بودند. اگر وجدان می داشتند، در برابر این خون مردم که مانند دریا در این روزها روان شده است پاسخ با گلوله نمی دادند.

رحمانی ادامه داد: از روزی که حکومت وحدت ملی تشکل یافت؛ از همان روز گلیم قانون اساسی و منافع ملی جمع شد، چرا که اینها بر خلاف قانون اساسی آمده اند، خلاف قانون اساسی هم کار کردند و می کنند. از آن روز کشمکش های داخلی آغاز شد. جنگ های زرگری هم این ناامنی و این انقلاب ها را بوجود آورد.

این نماینده مجلس، درخصوص عمق و بزرگی فاجعه روز چهارشنبه گفت: قضیه شاه شهید، رجال برجسته، آکادمی پولیس، چهارصد بستر، قل اردوی مزار را می گفتیم که اینها در تاریخ فراموش نشدنی هستند، این حوادث آنقدر دردناک و خونبار بودند که مردم هرگز باور نمی کردند که حادثه ای بالاتر از این حوادث اتفاق بیفتد که این حوادث فراموش شوند. این حوادث همه فراموش شد وقتی حادثه روز چهارشنبه اتفاق افتاد. قندوز دوبار سقوط کرد، گفتند که هیات حقیقت یاب، آن را بررسی می کند و هر کدام از این حوادث که رخ داد، گفتند هیات حقیقت یاب آن را بررسی می کند، اما بوجود آمدن این هیات های حقیقت یاب، فقط برای توجیه خودشان است و سرگرم کردن مردم. از آدرس همین ع و غ امروز سر همین منافع ملی امروز قدم گذاشته شده است، در همین پارلمان ما جنجال های خود را داشتیم، کسانی بوده اند که سینه پاره کرده اند که باید پیمان امنیتی امضا شود. حالا با وجود همین پیمان امنیتی، اوضاع ممکلت اینگونه است و این نماینده ها خاموش هستند.

رحمانی، در خصوص توجیه حکومت در برابر اتفاق های خونباری که افتاده است بیان داشت: صد نفر در یک روز کشته و ششصد نفر زخمی می شوند. مرغ ها را با این تعداد در کشتارگاهها نمی کشند. آیا این وجدان است که این رهبران حکومت ما دارند؟ آنها هرگز نمی توانند توجیهی برای این وضع داشته باشند. هر توجیهی می کنند، بر سر وجدان و ایمان خودشان قدم می گذارند و سابقه و اعتبار خود را از این که هست بدتر می کنند. در این حکومتی که درون خود در جنجال است، برای هیچ مورد آن، راه حلی پیدا نمی شود، متاسفانه تا زمانی که این حکومت پابرجا باشد، باید روزانه، صد نفر صد نفر از جوانان خود را به قربانگاه بفرستیم و قربانی کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران جکومت
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بخدا قسم که خودت هم وجدان نداری. دزدان حرفوی پارلمان، حرامزاده گان اختصافچیان و چهار عیب شرعی با گذاشتن ریش ..... بر شما کمیشن کاران منافق

>>>   ملا رحمانی یک ریش دراز جواز توهین به مردم نیست شما کمی اخلاق و آداب اسلامی را مراعات کنید.شخص خود شما بغیر از یاوه سرایی و تعرض کدام کار مثبت برای مردم انجام دادید که حال از دیگران با این لحن نامرغوب انتقاد میکنید.

>>>   تعداد زیاد از کمیشن کاران مجلس هم وجدان ندارند باید امریکا مقداری وجدان هم کمک کند
ر

>>>   Azaadmanish
پس رو شن است كه را كتيار به پرو سه صلح نه بلكه بر اى حما يت ار گ قو مى امد ه است

>>>   Kawa Jobran
مراد علی مراد مأمور حکومت است. هر مأموری می‌تواند مثل او عمل کند. فرض این که جای مراد، گل‌نبی احمدزی قرار بگیرد یا نصیر ضیایی یا تاج‌محمد جاهد فرقی نمی‌کند. مسأله نظامی است که گروهی از افراد متعلق به اقوام، آن را می‌چرخانند و حمایت می‌کنند.
آدرس مطالبه برای معترضان رستاخیز تغییر، گرداننده‌گان نظام و رؤسای تصمیم‌گیرنده است، نه فرد خاصی.
کنایه‌زدن‌ بر اساس قومیت و نژاد به هر یک از مأموران حکومتی کار زشت و قبیحی است و در اصول اساسی یک مبارزۀ مدنی نمی‌گنجد. این کار فقط آب به آسیاب سرکوب‌گران اعتراض می‌ریزد. لطفاً وقتی احساساتی می‌شوید اندکی تأمل کنید که چه دارید می‌نویسید. من از ادبیاتی که از سوی برخی از معترضان به هدف توهین و کنایه به قومیت مراد به کار رفته شدیداً مأیوس و متأسفم. این کار معترضان عملاً در صف مردم درز ایجاد می‌کند و همه حرکت را به باد فنا می‌دهد.
از دیگر معترضان هم تقاضا دارم که این کار را فقط به حساب خطای یک فرد بگذارند.

>>>   به اين طايفه پختونوالي مهمتر از دين و دنياست

>>>   فوری
در پاسخ به اعلامیه‌ی غیر معقول و قانون‌ستیزانه‌ی حکومت که معترضان را تهدید به برخورد خشن کرده است، باید گفت که ما برای حقوق مردم و با استفاده از حق قانونی خود به خیابان آمده ایم و ادامه اعتراض مان برای عملی شدن تغییر لازم در کشور هم مطابق قانون است. ما را فاجعه به خیابان کشاند و این فاجعه‌ ناشی از جنایت هولناک چهارشنبه خونین بود که منجر به کشته و زخمی شدن حدود یک هزار تن شد.
جنایتی که از ناکارایی و تبانی حلقات جنایت‌پیشه‌ی حاکم با تروریستان ناشی شد و پایتخت را به خون کشاند. البته که این جنایت نخست در دوران این حکومت نه بلکه چندمین رویداد تکاندهنده تروریستی است که جان ده‌ها هزار شهروند بی‌گناه را گرفته است.
اکنون اعتراض شهروندان هر روز در سراسر کشور و جهان گسترش یافته و به این حاکمیت ناکاره و فاسد نه می‌گویند.
اکنون باید روشن بگوییم که هرگونه توسل به زور در برابر معترضان مدنی، منجر به فاجعه خواهد شد و مسئولیت آن تنها و تنها به دوش سران این حکومت ناکاره و فاقد مشروعیت و حلقه مشکوک و فاسد شان است.
خیمه‌های تحصن پا برجاست و مردم از گروه های مختلف، نماینده‌های مردم و شخصیت‌های مدنی و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و اعتراض شان را مطرح می‌کنند.
آثار حكيمي
#رستاخیز_تغییر

>>>   رستاخیز تغییر؛ کانونِ فریاد شماست
رستاخیز تغییر با مدارا و باور به ارزش های مدنی در راستای تحقق قانون مداری و عدالت محوری، کنارِ خواست های (مدیریت شده) مردم قرار گرفت، و چادر های تحصن را جابجایی کرد، اما مسئوولان که باید به مطالبات مدنی این معترضین پاسخ می دادند، پیوسته در صدد توطیه و ترور افکار شدند و با استفاده از قوه قهر پویا شدن "مدنیت" را به چوبه دار بستند و هی در تلاش اند تا افکار و اطلاعات دست کاری شده را به خورد مردم بدهند، آیا برخورد این دو جریان (دادخواهان و مسئوولان) منصفانه است؟!
آیا این جوانانِ دانش آموخته و فرزندان نترس که در نهایتِ آرامش، دادخواهی را ادامه می دهند، دیوانگان شهر اند که در آفتاب سوزان با شکم گرسنه و در درون هیاهوی شب پیوسته از عدالت سخن می گویند؟!
من به کابلیان عزیز صدا می زنم، کابلیان که سال هاست درون استبداد "نرم" و کشنده خوابیده اند و امروز نه جای (مُلکیت) دارند و نه هم تریبیونِ برای بلند کردن خواسته های شان و همیش از آن ها به عنوان ماموران دستگاه استفاده صورت گرفته است، به اصطلاح به عنوان وارثین بومی کابل، تحمل چند روز راه بندان بهتر و منصفانه تر از مرگ، فرار و مهاجرت فرزندان تان نیست؟!
بنابر این، رستاخیز تغییر حاصلِ گستاخی در برابر سلطه ی است که می تواند حال همه را ویران کند؛ جان و خانه و زندگی همه شهروندان را بگیرد، حالا اگر کسانی آرامش خویش را به پای تحمل این همه مشکلات ریخته اند، و میان خانه و خیابان؛ خیابان گزیده اند، جای تامل و ستایش از شجاعت آن ها ندارد. حالا گر شما کنار آن ها ایستاد شده نمی توانید، اطلاعات واقعی را که حد اقل مدیریت نکنید. سوگند که این بزرگ ترین جفاست.
صفحه خراسان خراسان

>>>   Salam
اين نظام را غنى تغير خواهد داد اما به گونه ديگر ، غنى براى شكست حريفان غيرپشتون خود عنقريب ائتلاف از حكمتيار ، طالبان ، نيرو هاى افراطى مذهبى قبيله يى ، شوونيست هاى قبيله و اخوانى ها و مذهبيون مزدور از اقوام ديگر را شكل خواهد داد ، براى بقاى خود او چاره ديگر ندارد . غنى در سفر است همين اكنون سرپرست ديفكتوى نظام ء غنى ، حكمتيار است .

>>>   برادر ، فرق بین آغای تیمنی و آغای نادری در چیست؟؟؟
Tawab Khoshbin

>>>   Abdul Ali Faiq

حلقه خبيثه ارگ در حالت دگرگوني

لطفا حواس تان را در ديگر چيز هايكه در كنترول تان نيست پرت نسازيد و در يك نقطه تمركزش دهيد.

حالا ارگ (حلقه خبيثه) نميتواند انتحاري ها شان را به آساني بفرستند. زيرا به همان اندازه كه انتحاري بفرستند به همان اندازه مردم در مقابل شان صف آرائي و بسيج ميشوند و روند عدالتخواهي فرامرزي و جهاني تر ميشود.

اكنون رژيم كابل از شيوه هاي Apartheid جنوب افريقا توسط چند اوباش مانند حكمتيار -بخاطر منصرف ساختن اذهان عامه- استفاده ميكنند و خوشبختانه حالا مردم ما تمام ترفندهاي اين رژيم پوشالي را در خلال ١٦ سال گذشته به تجربه گرفته اند.

نقطه اخير، شما بهترميدانيد كه افغانستان كشور حادثه ها است. يعني هر حادثه خونيني را كه حكومت ها افغانيه خلق نموده است و سپس آنرا توسط حادثه ديگري خاموش ساخته و اذهان عمومي را به انحراف كشانده اند. حالا ميدانند كه هر حادثه ديگري عزم خيمه نشينان و مردم ما را جزم تر و قاطع تر ميسازد!

>>>   Haroon Amirzada
در دفاع از خیمه های "رستاخیز برای تغییر" در برابر رژیم تروریزم قومی و حکمتیار متحد شوید.
حمایت از خیمه های تحصن دفاع از آزادی و مخالفت با تروریزم و فاشیزم است.
برچیدن خیمه های غرور و حقوق مدنی و شهروندی بمعنای پیروزی فاشیزم و تروریزم است.
اهمیت سیاسی این خیمه ها زمانی بیشتر شد که حکمتیار بحیث ناجی دولت تروریزم قومی به میدان سرکوب بر آمده است.
حالا زمانی خیلی مناسب است که انتقام تمام جنایات را حکمتیار بپردازد.
حالا زمانیست که جمعیت اسلامی افغانستان اگر نیرو و غرور دارد وارد میدان شده درس بیست و پنج سال پیش را باری دیگر به حکمتیار و متحدین تکنوکرات او بدهد

>>>   Haroon Amirzada
آیا نکبتیار رژیم تروریزم قومی را نجات داده خواهد توانست؟
بار ها گفته ام در جایکه پای گلبدین داخل شود آتش خانمانسوز شعلور می شود. گلبدین از هر کسی حمایت کند سرش را از دست می دهد. حالا دیده شود نکبتیار رژیم تروریزم قومی را که از حمایت غرب برخور دار است نجات داده خواهد توانست؟

>>>   باهرکس حکمتیار یکجاشد روز خوب را نمی بیند ! از روزیکه با حکومت یکجاشده نزدیک است حکومت سقوط کندوبا دشواری ها گرفتارشده

>>>   همين را بايد به يك فعال نيك بكيريم كه امروز همه دزدان و اوباشان شوراى نسوار و جميعت نا اسلامى از اين حكومت نا راضى هستند!! همين كار ريس جمهور غنى قابل ستايش هست كه همه اين برازيت ها را در انزوا كشاند و اهسته روز حساب شان را برابر مى كند!!!

>>>   از قلم آقای سیار:
"پاشیده گی های سیاسی ، نظامی و استخباراتی در داخل این حکومت دست نشاندهء آمریکا موج میزند ؛ خطبه ی توافقات زندگینامهء اشرف غنی و عبدالله عبدالله را [ جان کری ] خوانده بود و حالا گپ به طلاق دادن های سیاسی رسیده است ، با آنکه آمریکا هیچ گاه نمی خواهد ازین خر های سوار شده اش پائین بیاید ولی , استخبارات میگوید که این نظام مستبد ( حکومت وحشت ملی ) از هم در حال پاشیــــدن است و به زودی این نظام نا مشروع از بین خواهد رفت."
A. S. Sayar

>>>   کمیشن کاران ما کجا وجدان دارند؟؟؟

>>>   تو چه رقم ملا استی هیچ ادب نداری چرا از شورای نظار چیز نمی‌گویی که جاده را بند ساخته و عامل تمام بد بختی ها همین لندغران واوباشان شورای نظار است لطفا" کمی حقیقت را بگو تو مسلمان نما
کابلی

>>>   Ahmad Parwani
ما در حیرت هستیم
رستا خیز مردم به حمایت مردم ما است تادیگر درپهلوی گوش تان صدای انفجار انتحاروصد هاجنایات دیگر را ازاین دولت بی کفایت که برما تحمیل شده است نباشیم ما به منظور سر نیگونی دولت به جاده ها نبرامدیم ما به خاطر اصلاح این دولت فاسد به جاده هاریختیم ما خود مردم هستیم هیچگاه مردم به خود مشکل خلق نکردین این گپ هارادلقک های هستند که به نفع فاشیست های ارگ اظهار میدارند
ساحل

>>>   حکومت در قبضه ارشرف غنی احمدزی اتمرصاحب و جناب استانکزی رئیس امنیت است حکومت در حصار ارگ کابل خلاصه میشود و از مردم صدفیصد منزوی شده است. مردم افغانستان به حکومت و رهبری سه نفری ارگ اعتماد ندارند این سه نفر را عامل انتحاریها، انفجارها و ترورها و ناامنیهای میدانند. انفجار تانکر در کابل را که 150 شهید و بیش از 400 زخمی داشت طرح غنی اتمر و استانکزی میدانند و کشتار عدالتخواهان کابل و مردم کابل بدستور اتمر غنی صادر شده است مردم ازین بیش تحمل ندارند دولت در رهبری داعش طالب و انتحاریها میباشد جنگ با تروریسم دروغ و جهل و کذب است مردم افغانستان این توطئه را میدانند باید عاملان کشتار و ترور مردم محاکمه و فصاص شرعی و مردمی شوند

>>>   زور غ به کسی نمی رسد زیرا غ را امریکا کمک می کند

>>>   ک دیپلمات پاکستانی زمانی که در باره پناهگاه های تروریست ها در پاکستان صحبت می کرد، مورد تمسخر شنوندگانش قرار گرفت.
احمد چودری سفیر پاکستان در امریکا زمانی که در واشنگتن چندین بار در مورد وجود نداشتن پناهگاه های امن در پاکستان سخن گفت، مورد تمسخر و خنده شنوندگان قرار گرفت.
این دیپلمات پاکستان گفت:- "هیچ پایگاه امن تروریست ها در پاکستان موجود نمی باشد و ملا عمر رهبر طالبان هرگز افغانستان را ترک نکرده است".
او این سخنان را چندین بار تکرار کرد و در همین لحظه بود که شنوندگان با خنده بلند او را به تمسخر گرفتند.
این سخنان را سفیر پاکستان در حالی می زند که رهبران طالبان یکی پس از دیگری در پاکستان می میرند و یا به قتل می رسند.
همچنان زلمی خلیلزاد چندی پیش گفته بود، که او شواهدی محکمی در باره دخالت پاکستان دارد و او پاکستان را پشتیبان طالبان معرفی کرده بود. او همچنین گفته بود، اگر پاکستان از پشتیبانی تروریست ها دست بر ندارد، امریکا در قبال پاکستان سیاست خود را تغییر خواهد داد.

>>>   وجدان دارند وجدان دارند وجدان دارند
بالای بزرگان حکومت به این پیمانه تحقیر خوب کارنیست توهم یک عضو ارارکان سه گانه دولت هستی بما چی

>>>   با این همه ګپ های ناق مردم را اغفال نکنید بګو ببینم از کجا برایت پیسه های بنهانی رسیده است که این همه خیمه در کابل زده ای ؟
برای مردم واضح شد که عبدالله و غنی هر دویشان بی کفایت اند وشکر که عبدالله هم به حکومت وحدت ملی کشانیده شد با این کار حیثیت خود را ضرب صفر کرد اګر غنی حکومت می کرد همه تاسف می خورند که ای کاش عبدالله رییس جمهور بود ولی حالا عبدالله هم در امتحان خود ناکام شده است و مردم دیګر به او رای نخواهند داد. و تاجک های بی عقل تنها نماینده عالی ای را که داشتند با این کار از دست دادند و حالا دیګر چانس دیګر ی ندارند کم از پروسه بیرون هستید پیشتر از این هم بیرون خواهید شد .

>>>   ریس جمهورغنی یعنی « حفظ الله امین » مقصر همه بدبختی درکشور
ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد. سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فقد آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است ، بیکاری ناداری بی نانی ، بی سرپنایی در بدری مهاجرت مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان بیدا مبارز دلسوز به مرم در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.
داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   آقای رحمانی حرف های زیبایی زدید واقعا این دو نفر نام شان مانند امیر عبدالرحمن نسل کش در تاریخ باقی خواهد ماند ، همیشه برایم یک سوال بوده که این دو نفر با وجود این همه اتفاقی که شما گفتید چطور هنوز میتوانند خود را مقام دولتی بدانند و در افغانستان سر خود را بالا بگیرند ،
( همایون ضمیری از ولسوالی جاغوری ).


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است