حکمتیار:نظام را به عنوان یک واقعیت هرچند تلخ بپذیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134256 منبع: پرینت

در پی یک اجماع ملی هستیم که در آن همه افراد ذی دخل و موثر در قضایای افغانستان زیر یک سقف جمع شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه ها امروز پنجشنبه 18 جوزا در خصوص یافتن راهکاری موثر در قضایای کشور گفت: در پی یک اجماع ملی هستیم که در آن همه افراد ذی دخل و موثر در قضایای افغانستان زیر یک سقف جمع شوند.

حکمتیار گفت: این اجماع روی مسایل جنگ و صلح، ارایه طرح قابل قبول برای مخالفین مسلح کشور، انتخابات و چگونگی آن، نظام و ترکیب آن به یک توافق می رسند و در این رابطه با تمام گروه ها و جناح های موثر صحبت هایی شده است و امید می رود که در همین ماه رمضان این مجمع دایر شود.

رهبر حزب اسلامی، درخصوص اعتراضات مردمی در پایتخت و دیگر ولایت ها در خصوص برکناری رهبران کشور اظهار کرد: این نظام را با وجود تمام اعتراضات، ملاحظات و ترکیب و سیاست هایش به عنوان یک واقعیت قبول داریم و برای خاتمه جنگ با این حکومت تعاملی صادقانه، بدون قید و شرط و مطالبه می کنیم و از دیگران هم می خواهیم این نظام را ضعیف نسازند چرا که تضعیف آن به نفع ملت نیست.

وی افزود: زمانی باید خواهان تغییر نظام شد که بدیلی مناسب برای آن باشد. این بدیل باید با توافق همه و مورد اکثریت ملت باشد و یک جانبه نباشد.

حکمتیار با تاکید بر اینکه هر تغییر در نظام باید با توافق و رای مردم باشد بیان کرد: کسانیکه یک جانبه تلاش کردند که ارگ را تصرف کند و یکی را از میان بردارند و کسی دیگر را بنشانند، تلاش هایشان نتایج خونین داد و این سیاست باعث جنگ شد و دلیل دوام جنگ تا امروز همین سیاست بوده است.

این رهبری جهادی پیشین افزود: این نظام را به عنوان یک واقعیت هرچند تلخ بپذیریم. اگرچه که مردم این نظام را در کنترل امنیت ناکام می شناسند و در آوردن صلح و خاتمه جنگ نمی توان به آن مطمئن بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی جام زهر >؟

>>>   غنی حکمتیا ررا پیدا کرده یک اخطار که به شورای نظار بدهد
از مظاهره دست می کشند
امروز برای شا ن اخطار داد و گفت شا ن که گلم تا ن را جمع کنید
در غیر ان چند نفر محدو د از ودخیل برای تا ن رو ان می کنم باز مسو لیت بدو ش خو د تا ن با شد

>>>   از حکمتیار خوشم نمی امد لیکن از روزیکه کابل امده کدام گپ خلاف خواست مردم و کدام گپی که خلاف منافع علیای کشور باشد نگفته خصوصآ کنفرانس مطبوعاتی امروز بسیار ارزنده و بجا بود
کریم از میربچه کوت کوهدامن

>>>   باهرکس حکمتیار یکجاشد روز خوب را نمی بیند ! از روزیکه با حکومت یکجاشده نزدیک است حکومت سقوط کندوبا دشواری ها گرفتارشده

>>>   حکمتیار دروغ میگوید در تمام عمر خود کلبدین هیچ حکومت و هیج اتحاد و اجماعی را نپذیرفته است همیشه طالب جنگ و تفرقه بوده است طرح گلبدین جنگ و تفرقه در نام اجماع و اتحاد است

>>>   Arya
نجیب الله کابلی در این شهر و کشور چه وظیفه و مسوولیت دارد تا برای دیگران تکلیف تعیین کند؟
اگر حکومت برای پیگیری این قضیه از او و افرادش بازجویی نکند، تعبیر این حرف این است که حکومت خود متوسل به راه های نا مشروع برای سرکوب معترضین میشود و عملا ثابت میشود که حکومت حامی بی بند و باری است

>>>   Akmal Asheq
پشتون ها بجز تهدید چیزی دیگری بلد نیستند باز میگویند شرانداز و متعصب نیستند.
از رهبران تا وکلای شان همه و همه به توهین و تحقیر پرداخته اند که این خود وضعیت را بدتر میکند.
عاقبت بخیر

>>>   Fetrat
چه مرجعی این آقا را صاحبِ اجازه اعلام کرده که هرکاری را باید اجازه بدهد یا ندهد؟

>>>   Nabi
در حالیکه او یک تسلیمی است

>>>   Mehr
راهپيمايي مدني غير شرعي و انفجار شاه شهيد كه از سوي حكمتيار راه اندازي شده بود هم شرعي و هم استشهادي و هم عاملين آن صاحبان حورين بهشتي
آيا اسلام همين؟؟
اگر واقعا اسلام حكمتيار همين باشد، عيسوي ها هزاران بار با شرف تر و مسلمان تر از حكمتيار اند

>>>   آقای گلبیدین در درفشانی هایش افزود که راه بندان و آذیت مردم جواز شرعی ندارد. وراه ها ملکیت عامه است.
مگر نگفت که اعمال زرداد و سگش بخاطر بستن راه در سروبی.
محاصره اقتصادی مردم کابل در رمان راکت پراگنی هایش در گذر گاه های چون میدان شهر ، چهار آسیاب ، ریشخور و پلچرخی و مجازات نمودن شدید انتقال دهندگان مواد خوراکی برای مردم شرعی بود یا نبود؟
همچنان نگفت که چک بندان ومسدود ساختن راه مردم عوام در جاده عمومی دار الامان بخاطر تامین امنیت شخصی خودش شرعیت چه حکمی میدهد؟
Ahmad Zahid

>>>   حكمتيار:
خيمه واعتراضات مدني خوب نيست ،
عمليات استشهادي وانتحاري خوب است.

>>>   Amirzada
به صحنه داخل شدن حکمتیار برای نجات رژیم منفور تروریزم قومی مقاومت و مبارزه " رستاخیز برای تعییر" را بیش از هر وقت دیگر مشروعیت ، انگیزه و قدرت می دهد.
باید به پیروزی تاریخ ساز تان باور داشته باشید. از غر و فش نکبتیار
نترسید. او سر خود و یا سر غنی، اتمر و عبدالله را خواهد خورد.
من‌ نشانه های فروپاشی رژیم تروریزم قومی را در چهره گلبدین می بینیم.
رستاخیزیان عزیز! از همین حالا پیروزی تانرا درین ماه مقدس رمضان بر رژیم تروریزم قومی و گلبدین تبریک می گویم.

>>>   درحالت اضطرار و حتی درمعرض سقوط قرار گرفته و افراد بلندپایهء حکومت در همان روز اول تظاهرات با ترس و لرز بیمانندی بوسیلهء چرخبال از ارگ ریاست جمهوری به بگرام فرار نمودند. حکومت برای اعادهء نظم امروز از چندین چهره های متنوع چون آقای حکمتیار و آقای نادری رهبر اسماعیلیان کار گرفت تا معترضین را با وعظ و نصیحت از دادخواهی هایشان منصرف سازند. برای معلومات مزید تان باید بگوییم که هنوز یکی بر هزارم حصهء مردم اصلا خودرا تکان نداده اند. لطفا دقت کنید یکی بر هزارم حصه. وقس علیهذا.
عتیق الله ساکت

>>>   Salam
راستش فكر مى كردم كه حكمتيار يك افراطى و يك جانى است ، اما فكر نمى كردم اينقدر كودن باشد كه نفهمد، شهروند چيست و تبعه چيست .
دو جمع دو در مذهب اين مردم مساوى به پنج است همين گونه است بايد بپذيريد .
راستى قتل و كشتار ، راكت و انفجار شرعى است و اما عدالتخواهى كفر !
با اين طايفه بخدا نمى شود ، بخدا نمى شود .

>>>   حكومت و نظام كه مدافعش حكمتيار باشد ، ديگر تمكين كردن به آن واجب نيست .
wali

>>>   Azaadmanish
پس رو شن است كه را كتيار به پرو سه صلح نه بلكه بر اى حما يت ار گ قو مى امد ه است

>>>   Bakhshi Zafari
حضور گرم تان در خیمه های داد خواهی سیلی ای است به روی انحصار گران و تروریست پروران

>>>   از همين بزرگوار يك سوال تخنيكي :
١- خودت در همين هفده سال شهروند مَي كشتي و يا تبعه ؟
٢- ما حداقل بعنوان (تبعه اي) اين جغرافياي بايد بدانيم وقتي كشتن و قتل عام كارمندان امنيت ملي، سربازان و افسران اردوي ملي و پوليس ملي، استاد هاي دانشگاه، دانشجويان، معلمان مكتب، كسبه كاران، دهقانان، حتا افراد بيكار مان براي تان روا بود ؟ در كدام جمع و دسته (شهروند وَيَا تبعه) نزد جناب عالي و جلادان بي رحم تان محسوب مي شدند ؟
سالم وحدت

>>>   گلبين روي سكه ي ديگر فاشيسم اوغاني است !!!

>>>   دفتر کلبیدن مرکز آی اس ای پاکستان در کابل است گلبدین خواهان برداشتن مرزها با پکستان بود از نظر گلبدین افغانستان صوبه پنجم پاکستان است گلبدین همان داعش و طالب است که از پاکستان آمده است

>>>   هرکسی به دهل غربی ها نرقصد از صحنه خارج میشود حالا نوبت رقص حکمت یار است تا با غنی خان یکجا برقصد

>>>   این ها اصلی ترین مشکلات افغانستان هستند

>>>   حکمتیار با چه صلاحیتی برای کشور اعلام موضع می کند؟ واقعا که؟؟

>>>   جناب راکت یار زمانی که جنابعالی از چهار آسباب به سوی شهروندان بی دفاع هزاران راکت را فیر می نمودی ، چگونه بخود جرات میدهی تا انگشت انتقاد بالای مظاهرات صلح آمیز جوانان منزجراز سیاست تبعیض و قومی ارگ بگذاری ؟ حالا از اجماع ملی سخن می گویی این همان اجماع است که به لطف استخبارات پاکستان با بخشی از طالبان و ارگ غنی اتمر می خواهی درست نمایی ، تو ابله چندین بار شکست خوردی ولی درس نگرفتی ، امیدوارم روزی گردن تو متعصب قومی ، مذهبی و نوکر بیگانه گان را در حلقه عدالت مردم کشور به بینم تا پندی باشد به دیگر چاکران و نوکران اجنبی .
کوه کن

>>>   گلبیدین حکتمیار بک فر دتسلیمی بیش نبود همه میدانند که با تسلیم شدن اش
یه دولت هیج تغیر در جبها ت جنگی دشمن رونما نگردید بجز چند نفر بی خاصیت که در دولت مسولیت داشنن در اطراف اش جمع شدن وبس دیگر حکمتیار نقش خویش را درکشور از دست داده وجایگاه اش را طالب ودیگر ترورستا ن احرازنموده اندوطرح هایش پوچ وخیالی مانند صدارت جهار آسیاب میباشد
نجرابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است