تقابل با دولت بر سر برکناری اتمر، به خیر نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134267 منبع: پرینت

حزب حق و عدالت افغانستان امروز پنجشنبه 18 جوزا، در یک نشست خبری موقف خود را در خصوص وضعیت امنیتی و تحولات چند روز اخیر در کشور بیان کرد.

مرستیال، عضو حزب حق و عدالت افغانستان در این نشست گفت: با توجه به وضعیت سیاسی و امنیتی تشنج زای کشور و موقف گیری های تشویش برانگیز برخی از احزاب، جناح ها و سازمان ها که زندگی مردم و بخصوص شهروندان کابل را با چالش مواجه کرده است این حزب از تعدادی از هموطنانی که در نقاط مرکزی کابل چادر برپا نموده اند می خواهد تا خواسته هایشان را از راه تفاهم با حکومت در میان گذاشته و نگذارند افراد مغرض و سودجود و حلقات استخباراتی کشورها با رخنه و یا بخاطر خصومت های شخصی از این موقعیت استفاده سیاسی کنند.

این حزب درخصوص درخواست برکناری مشاورامنیت ملی بیان می کند: پست مشاوریت شورای امنیت که در راس آن محمد حنیف اتمر قرار دارد مطابق با حکم مقام ریاست جمهوری، پست اجرایی نبوده و اداره پالیسی ساز دولت است. آنهایی که تقاضای استعفای وی را دارند متوجه باشند که عملی شدن آن ممکن نیست و در این مورد تقابل بیشتر با دولت بخیر نیست.

مرستیال در خصوص فیصله حزب حق و عدالت درباره نشست پروسه کابل افزود: دولت و به صورت خاص وزارت خارجه افغانستان بعد از 17 سال موفق شد پروسه صلح کابل را موفقانه برگزار کند، حزب از موفقیت این پروسه حمایت می کند و از جامعه جهانی و دولت می خواهد که این کنفرانس ها در آینده نیز ادامه یابد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب حق و عدالت
حوادث کابل
نظرات بینندگان:

>>>   حزب حق و عدالت افغانستان (بخوان ناحق و بي عدالتى) از خود حنيف اتمر وزیر داخله سابق است

>>>   مرستيال يك إنسان خيرات خور، سالها در استرالياء معاش إمدادي گرفته و حالا هم شهروند استرالياء است، گاهي افغان ملتي بوده، گاهي هم خلقي و حالا هم مرستيال حنيف اتمر شده،

>>>   او مرستیال پشتون دست از دسیسه بردار. همه پشتونهای فاشیست از اتمر .....حمایت میکند. این دولت پشتونی فاشیست باید نابود شود.

>>>   چالش های موجود در کشور تا جاییکه به دولت و نحوه ای حکومت داری مربوط می شود به آن حدی رسیده است که راه حل آنها در ظاهر امر کاملاً ممکن نیست ، زیرا دولتمداران افغانستان و آنهایی که بر طیق معیارها و ذرایع نامیمون بر اریکه قدرت تکیه زدند از یک طرف نمی توانند و حتا نمی خواهند که بر کوچکترین و عاجلترین این چالش ها فایق آیند و از سوی دیگر حاضر نمی شوند از قدرت کنار رفته و جای خود را برای دیگران خالی نمایند . دلچسب اینست که در کشور ما اگر از تغییر نظام دولتی صحبت شود و کدام الترناتیف دیگر پیشنهاد گردد عکس العمل ها طوری نمایان می گردند که با تغییر نظام دولتی همه چیز از بین میرود پس نباید در این باره حرف زد . اگر کسی از حقوق برابر ملیت ها حرف بزند باز هم متهم به سیکتاریزم و تجزیه طلبی شده و عده ی با خشونت می خواهند صدای این شخص را در گلو خفه کنند . اگر از انتقال قدرت دولتی به ملیت ها و اقوام دیگر غیر از ابدالی و غلزایی حرف زده می شود گوینده ای آن گناه بزرگ مرتکب شده و چنان پاسخ می شنود که گویا خداوند ( ج ) فقط دو قوم را در افغانستان برای دولتمداری آفریده است . اگر از تبدیلی یک وزیر یا مشاور ناکاره صحبت می شود طرفداران این اشخاص می خواهند چنان وانمود کنند که با دور شدن این شخص از مقامش اوضاع کشور خراب شده و امکان بروز اغتشاش و جنگ داخلی بوجود می آید . به این قسم دهها مورد دیگر . برادران عزیز اگر اقوام ابدالی و غلزایی ( که من خودم به آن تعلق دارم
) با شیوه ی دولتمداری قبیله یی خود طی سه صد سال نتوانستند یک نظام قابل قبول برای اکثریت شهروندان افغانستان ایجاد کنند ، اگر پشتون ها نتوانستند عدالت اجتماعی را در تمام این مدت میان اقوام ساکن در کشور تآمین کنند و در نهایت اگر وزیری ، مشاوری ، رییس جمهوری نتواند وظیفه خودرا به موفقیت انجام دهد پس راه چاره غیر از تغییر آن ها چه می باشد؟ ما چرا از تغییر و تکامل و از دگرگونی های مثبت و تجربه شده هراس داریم ؟ ما چرا نمی خواهیم مانند انسان های دیگر و جوامع دیگر از دستآوردهای دنیای متمدن برای خیر و رفاه کشور و مردم خود استفاده کنیم؟ ما چرا بیهوده به فکر ابداع و اختراع چیزهای هستیم که قبلا اختراع شده و در عمل پیاده شده اند؟ بیایید از خواب غفلت بیدار شویم و از این همه خود خواهی و تمامیت خواهی که به نفع هیچ کس نیست بگذریم. و آقای مرستیال شما هم به مثابه یک شخص با تجربه و سیاسی از این اندیشه ی خود که گویا تغییر رهبری مشاوریت امنیتی ممکن نیست یا بگذرید و یا دلیل قانع کننده ارایه کنید .
با احترام دوکتور صدیق ذهیب

>>>   جناب مرستیال خودت هم از همان جیره خوار های فاشیست هستی که با این همه جرم وجنآیاتی که اتمر لنگ در کشور انجام میدهد پشتی بانی میکنی داعش را در کشور تولید نمود امنیت ولایات شمال وشما شرقی به بحرانی ساخت دو مرتبه ولایت کندوز که زاد گاه تدوین لعنتی است به سقوط مواجه ساخت تا دار ودار مردم را طالبان کثیف مثل خودت که از شما ها بوی تعفن میآید به یغما ببرند بخ خدا شرم است به خودت که با ز خود را رهبر حزب بتراشی افسوس به حالت
با احترام حقگو کابل

>>>   واقعیتآ هزب حق وعدالت هزب حزب واعی ووطن پرست وصلح جوست.
موفق باشن.

>>>   جناب مرستیال حزب توسعه و عدالت! این جلسه های در راستا دایر شده چه چیزی رو توجیه می کنن ، و باز شیره مالیدن به سر مردم بی گناه و قربانیان حادثه خوننین چهارشنبه است ؟ که مردم فریاد عدالت خواهی شان در مقابل دولت بی خاصیت به گوش جنابان کاخ برسانند ، چه شد ،این چادر های ساختگی زیر چادر ها دهن همه با چلو کباب و پول بسته شد ؟ صدای مردم بی دفاع با گلوله بسته و نقش زمین شدند؟ همه الکی خاک به چشم مردم زدن ، این اعتراضات ها به خاموشی گراید و خون بی گناهان پایمال شد خدا از ایشون نگذرد .

>>>   Akmal Asheq
پشتون ها بجز تهدید چیزی دیگری بلد نیستند باز میگویند شرانداز و متعصب نیستند.
از رهبران تا وکلای شان همه و همه به توهین و تحقیر پرداخته اند که این خود وضعیت را بدتر میکند.
عاقبت بخیر

>>>   Fetrat
چه مرجعی این آقا را صاحبِ اجازه اعلام کرده که هرکاری را باید اجازه بدهد یا ندهد؟

>>>   از قلم آقای سیار:
"پاشیده گی های سیاسی ، نظامی و استخباراتی در داخل این حکومت دست نشاندهء آمریکا موج میزند ؛ خطبه ی توافقات زندگینامهء اشرف غنی و عبدالله عبدالله را [ جان کری ] خوانده بود و حالا گپ به طلاق دادن های سیاسی رسیده است ، با آنکه آمریکا هیچ گاه نمی خواهد ازین ....های سوار شده اش پائین بیاید ولی , استخبارات میگوید که این نظام مستبد ( حکومت وحشت ملی ) از هم در حال پاشیــــدن است و به زودی این نظام نا مشروع از بین خواهد رفت."

A. S. Sayar

>>>   Bakhshi Zafari
حضور گرم تان در خیمه های داد خواهی سیلی ای است به روی انحصار گران و تروریست پروران

>>>   این ملت مظلوم دیگر چه چاره دارند یا طالب توسط انتحار انفجار آنها را میکشد اگر حق خود را میخواهند که چرا کشته میشوند توسط طالبان نکتائی پوش ارگ به رگبار بسته میشود پس این ملت چهار هم برپا نکند چه کا کنند.
غازی فیضی کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است