جنرال مراد: دولت علیه معترضان اقدام قانونی خواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۳/۱۸ کد خبر: 134270 منبع: پرینت

در صورت تداوم اعتراضات، دولت درمطابقت با قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات اقدامات قانونی انجام خواهد داد.

مرادعلی مراد، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله درنشست خبری مشترک با رییس ستاد ارتش گفته است که تحقیقات در مورد رویدادهای اخیر شهر کابل آغاز شده است و معترضان می‌توانند نمایندگان خود را برای شرکت در این تحقیقات معرفی کنند.

وی افزوده است که ایجاد مزاحمت برای شهروندان کابل قابل قبول نیست و اگر معترضان تقاضای دولت مبنی بر برداشتن خیمه‌های شان را نپذیرند، دولت علیه آن‌ها اقدام قانونی خواهد کرد و خیمه‌ها را از جاده‌ها جمع می‌کند.

پس از رویداد خونین چهارشنبه در شهر کابل، شمار زیادی از شهروندان به رسم اعتراض به بی‌کفایتی مسوولان امنیتی تظاهرات کردند و پس از آن که تظاهرات شان به خشونت گرایید معترضین دست به تحصن زدند و در بخش‌هایی از شهر کابل خیمه‌ی دادخواهی برپا کرده اند و خواهان برکناری مسوولان امنیتی شده‌اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال مراد
تظاهرات کابل
نظرات بینندگان:

>>>   جناب جنرال؟ تو میدانی که تظاهرات و اعتراضات مدنی حق هر افغان است و آیا میدانی که مسئولیت شما تامین امنیت شهروندان است نه فیر کردن به دهن شهروندان که تنها میخواهند خواست شان را بازگو نمایند.
امید است که مشابه به استبداد گارنیزیون و قطعه ارگ عمل نکنید !ورنه صبر مردم لبریز شده حکومت را دگرگون خواهند کرد.

>>>   باز در اين جمعه چند احساساتي حيات خود را از دست خواهند داد، حالت حكومت فعلي به دوران آخر نجيب ميماند، حالا هم طرف مقابل معلوم نيست، با كدام ظرفيت ها و شخصيتها حكومت خواهيد كرد، تجربه نشان داد كه همه تنظيمها و أشخاص شان الفباي اداره، سياست، اقتصاد، امنيت ، باز سازي نميدانند. از صبر كار بگيريد، حالت را از بد بدتر نسازيد، بگذاريد كه آهسته آهسته حكومت هاي فاميلي به حكومت هاي ملي تبديل شوند، اتمر بر طرف شود، كار خوب است، اما راه و جاده را بند كردن حرام است، برويد نماينده هايتان را بفرستيد كه جانب دولت مذاكره نمايند.

>>>   اقای مراد بهوش بیا و خدمت به این دولت فاشیست تکقومی فاییده ندارد.

>>>   Arya
نجیب الله کابلی در این شهر و کشور چه وظیفه و مسوولیت دارد تا برای دیگران تکلیف تعیین کند؟
اگر حکومت برای پیگیری این قضیه از او و افرادش بازجویی نکند، تعبیر این حرف این است که حکومت خود متوسل به راه های نا مشروع برای سرکوب معترضین میشود و عملا ثابت میشود که حکومت حامی بی بند و باری است

>>>   Amirzada
به صحنه داخل شدن حکمتیار برای نجات رژیم منفور تروریزم قومی مقاومت و مبارزه " رستاخیز برای تعییر" را بیش از هر وقت دیگر مشروعیت ، انگیزه و قدرت می دهد.
باید به پیروزی تاریخ ساز تان باور داشته باشید. از غر و فش نکبتیار
نترسید. او سر خود و یا سر غنی، اتمر و عبدالله را خواهد خورد.
من‌ نشانه های فروپاشی رژیم تروریزم قومی را در چهره گلبدین می بینیم.
رستاخیزیان عزیز! از همین حالا پیروزی تانرا درین ماه مقدس رمضان بر رژیم تروریزم قومی و گلبدین تبریک می گویم.

>>>   برادران حركت كنيد و فريب اين چراغ كُش هاى جادوگر و شيطان را نه خورد.
تحت رهبرى دكتور پدرام متحد شويد.
راه نجات همين است

>>>   Zahir Ariaie
مردم بايد دست به نافرمانى هاى مدنى گسترده بزنند تا دولت تحميلى و تقلبى به خواسته هايشان گردن نهد!

>>>   هفتمین خیمه تحصن، چهارراه سابقه تایمنی....
اگر آن مکتب و راه مسعود بزرگ بود و اگر اندک تعهدی هم باقی مانده باشد باز این ملت روی پای های خود ایستاده میشود و در برابر ستم گران نه میگوید.
لطیف پدرام

>>>   حکومت که از اتحاد "جنبش روشنایی" و "رستاخیز تغییر" در هراس بود، قصداً مرادعلی مراد را پیش کشید تا صدای عدالت‌خواهی قربانی بحث‌های قومی "هزاره‌گی" و "تاجیکی" شود. هرنوع واکنش چه از این طرف و چه از آن طرف بر مبنای چنین ادبیاتی، خامی و احساساتی بودن شما را به نمایش می‌گذارد. مرادعلی مراد درست است که یک "هزاره" است اما برخورد او با جریان "رستاخیز تغییر" از آدرس حکومت است نه قومش. gardzi

>>>   جعفر عطايى
کسانی مثل جنرال خداداد هزاره و جنرال مراد، جنرال‌های ساخته نظام‌های هزاره‌کُش هستند. از این نوع آدم‌ها توقع زیاد نداشته باشید. مگر این که به تجربه غیر از این ثابت شده باشد.
جنرال خداداد یکی از کسانی بود که هزاره‌ها را در غرب کابل به بن‌بست کشاند. بعد همکار طالبان شد و در نظام جدید هم به عنوان مهره کرزی و غنی مصروف خدمت به آنان است. من شناختی که از جنرال مراد دارم، او هم در نوع خود جنرال خداداد دیگری است.
با این تذکر، طعنه قومی به آدرس جنرال مراد، طعنه به تمامیت هزاره است. قابل قبول و قابل تحمل نیست.

>>>   چه شریط امد یک وقتی مراد را کسی نفر خدمت نمی گرفت مگر حالا میعن ارشد شده است

>>>   با فرهنگترين قوم، ملت شريف هزاره است. دوستان لطفا اعانت به يك قوم به خاطر يك نَفَر از همان قوم را كنار بگذاريد. ا

>>>   جنرال مراد فعلا دربلمقابل تظاهر کنندگان سکوت بهتراست.بااحترام

>>>   Malek Baweri
چرا ملاها ومولوی ها راجع به اعمال تروریستی طالب وداعش حرفی بزبان نمی آورند

>>>   Kabul.
دوستان عزيز يك طفلك بوت پالش كن در حدود ١٠تا١٢ سن دارد، هنگام مظاهره جنبش رستاخيز در اثر تير اندازى نيرو هاى امنيتى شهيد شده بود فعلا در سرد خانه شفاخانه چهارصد بستر است، و از فاميل آن خبرى نيست لطف نموده
اين مطلب شير نمايد تا دوستان و فاميل مرحوم با خبر شود.
لطفا شير كنيد

>>>   Ahmad Parwani
ما در حیرت هستیم
رستا خیز مردم به حمایت مردم ما است تادیگر درپهلوی گوش تان صدای انفجار انتحاروصد هاجنایات دیگر را ازاین دولت بی کفایت که برما تحمیل شده است نباشیم ما به منظور سر نیگونی دولت به جاده ها نبرامدیم ما به خاطر اصلاح این دولت فاسد به جاده هاریختیم ما خود مردم هستیم هیچگاه مردم به خود مشکل خلق نکردین این گپ هارادلقک های هستند که به نفع فاشیست های ارگ اظهار میدارند
ساحل

>>>   Zahir Ariaie
درد اين است كه مردم هنوز نمى دانند كه چقدر حقوق انها در كشور پامال شده و در دنيايى ازاد مردم داراى چى حقوقى اند. اين مردم را چيگونه مى توان بيدار كرد؟ چيگونه ميتوان فهماند كه تو شايسته بهتر از اين هستى.چيگونه ميتوان به او ارزش زندگى اش را گوش رد كرد و فهماند كه اى انسان افغانستان، تو هم همانند انسان هاى ديگر حق و حقوق مساوى در اين كره خاكى دارى، نگذار چند همنوع تو حق تو را بگيرند و زندگى را بر تو حرام كنند. ما براى اين حق تو بلند شده ايم تا فرزند تو بوت را پالش نزند ، تا هستى خوشبخت باشى، ازاد باشى!

>>>   با سلام خدمت تمامی دوستان جنبش :به چندنکته باید توجه جدی صورت بگیرد' اول اینکه حرف جنرال مراد به نمایندگی ازدولت فاشیست هست نه به نمایندگی از قوم هزاره بنابراین توهین نمودن به هرقومی به خاطراشتباه یک شخص جرم نابخشودنیست. دوم اینکه مساله را به سمت قومی سوق دادن دقیقا براورده نمودن اهداف دولت غنی واتمر است هوشیارباشید تفرقه ایجادنشود تا مبادا دوباره این حرکتهایی مدنی بدون نتیجه بماند. سوم اینکه غنی وهمتبارانش عاشق چشم وابروی هیچ قومی نیست تا به انها امتیازبدهد بلکه در راستای تحقق اهداف شومش افرادرا جاه ومقام میدهد. نکته سوم اینکه مگرمحقق خود را رهبر مردم هزاره خطاب نمی کند؟ درحالیکه که در مساله جنبش تبسم همه شاهدبودیم که ایشان چه توهین هایی که به مردم نکردند چونکه جیره خور اشرف غنی بود وهست. خواهشا هوشیارباشید مساله قومی نشود وگرنه به نفع غنی و اتمرتمام خواهد شد.
محمدی غزنوی

>>>   هزاره ها همیشه قربانی دیگران است. مراد نیز یکی از آنان
یک کسی نست از این خلقی مرتد بپرسد به تو چه؟ چرا خود و مردم را قربانی این رئیس یهودی می کنی؟ معین ارشد نه موزه پاک کن ارشد هستی اما خودت نمی دانی؟؟؟؟؟؟

>>>   جنرال مراد علی متوجه باشی که در برابر مردم مظلوم ورنجدیده استفاده نشوی اگر نه دیگر سودی برایت ندارد کوشش کن می برای محبوبیتت درپیش گاه مردم تنفر زیاد نشود
ودیگر اینکه اگر میخواهی که کشور در یک جرقه به بهران برود به زور یکی از خیمه هاا را از مکان آن بیجا نماید سخت پشیمان خواهید شد ودیگر سودی ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است