هزار نفر کشته و زخمی اما، آب از آب تکان نمی خورد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۷    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134299 منبع: پرینت

این کمیسیونی که برای بررسی حادثه چهارشنبه درست شد این کمیسیون از همان کمیسیون هایی بود که در طی چهارده سال گذشته مرتب درست می شوند و به هیچ وجه هم به نتیجه ای نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» معتقد است، مشخص نیست به چه علت حکومت در برابر این فاجعه بزرگ هیچ اقدام سیاسی انجام نداده است و افزود: وقتی در یک جامعه یک هزار انسان در پهلوی ارگ کشته و زخمی می شوند و آب از آب تکان نمی خورد، فاتحه آن سرزمین را باید خواند. به لحاظ سیاسی، مسوولین درجه یک امنیتی، باید می رفتند. از مشاور امنیت ملی گرفته تا رییس امنیت ملی تا وزیر داخله و قوماندان عمومی گارنیزون که مستقیم به رییس جمهور پاسخگو است و قوماندان امنیه شهر. اینها باید خداحافظی می کردند. آنها باید خود شرم می کردند، استعفا می کردند یا رییس جمهور و رییس اجرایی اینها را برکنار می کرد.

وی افزود: این اقدامات سیاسی بود. چرا که اینها مسوولان درجه یک هستند. یک سری اقدامات جنایی باید صورت بگیرد. باید یک بررسی دقیق صورت می گرفت که ما کجاها خلا داشتیم. چقدر خلا داشتیم. آیا این خلا ها عمدی بود. غیر عمدی بود. ما قاصر داریم مقصر داریم به هر حال اتفاقاتی افتاده که باید آن اتفاق ها می افتاد. اما هیچ کدام از این کارها انجام نشد.

رحمانی گفت: این کمیسیونی که درست شد این کمیسیون از همان کمیسیون هایی بود که در طی چهارده سال گذشته مرتب درست می شوند و به هیچ وجه هم به نتیجه ای نمی رسد. آمده اند آمر حوزه را برطرف کرده اند، در حالیکه مرکز پلان گذاری و عملیات یا در یکی از ولایت های سرحدی ما بوده یا در یکی از اتاق ها و دفترهای آی اس آی، در پاکستان بوده است. امنیت ملی کجا بود که نتوانست آن را کشف و خنثی کند. وزیر داخله کجا بود که باید آن را در سرحدات، شاهراه ها و بیرون کمربندهای شهرهای کابل کشف و متوقف می کرد. این موتر و عامل انفجار به اینجا رسید و انفجار صورت گرفت. بعد حکومت آمده است آن آمر حوزه بیچاره را که باید سارق و قاتل و جانی را بگیرد را برطرف کرده است. می خواهم بگویم که به لحاظ سیاسی، اقدامی که باید صورت می گرفت، صورت نگرفته است.در حالیکه شما با یک فاجعه ملی روبرو هستید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   عامل اصلی ترور و انتحار و ناامنیها مثلث خطرناک غنی اتمر و استانکزی رئیس امنیت میباشند ترورها و انتحارها برنامه علیه نابودی اقوام ازبک تاجیک هزاره و ... است طالب و داعش از ارگ رهبری میشوند مردم افغانستان میدانند و مردم جهان باید آگاه شوند

>>>   این هزار کشته به اضافه ای سه ملیون کشته ای افغان در دو دهه وجمعی بیش از ۵ ملیون انسان ومسلمان در سراسر جهان همه روی یک برنامه وپلان وبه تاسی از قول معروف جورج بوش پدر که گفته بود بعد از شکست کمونیزم جنگ ما با اسلام ومسلمانهاست گرچه کمی بعد تر این اظهارات اصلاح گردید وگفتند که با افراطی های مسلمان ! ولی معیار افراطیت هم به دست خود انهاست از هرکه بدشان امد وهرکه برای شان پول نداد وسلاح نخرید وملیارد ها دالر را به جیب انها نه ریخت افراطی است وباید مجازات شود ازینرو گردانندگان امور در کابل در اداره ای جنگ وکشتار کدام اراده واختیار ندارند مانند همه ای ما وشما بعد از انجام عملیات ها از طریق رسانه ها مطلع میگردند بیرونی ها از افغان ومردم های با وجدان واگاه هراس دارند وانهارا باید حذف نمایند ونابود سازند این است سناریوی جنگ در جهان ومنطقه
سیه روز

>>>   تاجیک در مقابل تاجیک ، یک دسیسه هولناک !
قرار معلوماتی که من دریافت کرده ام ، حنیف اتمر و دیگر نقشه سازان پلید دولت پوشالی و فاشیستی اشرف غنیِ، در نظر دارند که از سربازان تاجیک ، به ویژه سربازانیکه از پنجشیر، تخار، بدخشان هستند ، برای سرکوب رستاخیز تغییر کار بگیرند. همین اکنون کار سرهمبندی گروه های سرکوب از ارتش و پولیس در جریان است و تصمیم قطعی این است که سربازان همه از تاجیکان و مخصوصن از همان سه استان یاد شده باشند و تحت قومانده و فرمان افسران پشتون ، در برابر جنبش قرار گیرند و با دست خود برادران جوان خود را بکشند . اگر در آن هنگام از سوی جنبش هم مثلن کدام مقاومت و برخوردی علیه سربازان صورت بگیرد، در آن صورت نیز جوان تاجیک کشته شوند.
خواهش و آرزوی من از عزیزان رستاخیز تغییر و همه بزرگان این است که به هر صورتی که می شود ، در میان سربازان اعلامیه و خبرنامه و فراخوان های پی در پخش کنند ، در نزدیک محل تجمع سربازان بروند و با بلند گو ها برای آنان از دسیسه دولت پرده بردارند و به سربازان تاجیک هشدار دهند که به هیچ قیمتی در سرکوب و کشتار برادران و همتباران خویش شرکت نکنند اگرهم به قیمت از دست دادن کار شان باشد. چه خوب و زییا خواهد شد که در صورت تجاوز دولت به عدالتخواهان ، سربازان تاجیک تفنگ خویش را به سوی خود دولت فاسد و فاشیست اشرف غنی بگردانند و درکنار مردم خود ایستاد شوند.
به نظر من ، توجه به این مساله بسیار مهم است . اینکه دوستان برای این کدام برنامه دارند یا نه ؟ من آگاهی ندارم .
با سپاس . عمر راوی .

>>>   بخواهید نخواهید
خوش شوید خفه شوید
فاشیست های پشتونیست
ارگی و مرگی ، مسلمانی و کافری
خودشانرا برای یک حمله " نادری " آماده ساخته اند و میخواهند کار را باشمال و شمالی یکطرفه سازند !
گپ از ملی بازی و مدنی بازی گذشته نیاز به آ ماده گی نظامی است ؛ یگانه کسانی که میتوانند این نیاز بر آورده سازند شورای نظار و جمعیت اسلامی است ؛ از بیگانگان توقع نباید داشت ...

>>>   Salam
براى دفاع از عقب جبهه يى عدالتخواهان بايد گزينه هاى تشكيل نيرو هاى دفاعى نظامى خودى را جدن مد نظر بگيريد تا غافل گير نشويد. غنى و اتمر دو گزينه بيش ندارند . ١. به صداى مردم لبيك بگويند و استعفأ دهند و زمينه را براى تغير صادقانه مهيا سازند .
٢. و يا رو آورند به روياروى قومى و تشكيل ائنلاف از فاشيست هاى قبيله يى و طالبان و تسليم كردن شمال به طالبان و در اختيار گرفتن مانور در شمال و در محاصره كشاندن كابل و در نهايت سقوط كابل به نفع ائنلاف هم سوى خودش .
شناخت كه ما از اين تيم شوونيستى داريم گزينه يى اولى امكان ندارد ، آنچه مى ماند گزينه يى دوم است . براى مقابله به اين احتمال بايد در همه جا آماده بود ، تخيل و شعار ها را كنار بگذاريد و براى يك مبارزه يى هدف مند عليه فاشيزم آماده شويد ، ما نه ملت داريم و نه دولت ، آن چه داريم يك حكومت قومى و يك سرزمين در حال افت و قهقرا.

>>>   6 uur ·
يك بار ساده كي كرديم به قران عهد بستند قبول كرديم نود سال هست زير يوغ ستم قبيله انفجاروانتحار زنده كي ميكنيم اكر اين بار فريب بيخوريم تا يوم القيامة سر نوشت مان به همين حال خواهد ماند

>>>   ریس جمهورغنی مقصر همه بدبختی درکشور
سلام عرض اداب به هم هموطنان ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد. سیاست و رفتار کردار آن در مقابل مردم بی دفاع مانند حفظ الله امین است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی واز بیکاری ناداری در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی و رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است