انتحاری هراس و کشتار
انتحاری بیش از آنکه نشانی از پیروزی دشمنانی به مانند طالب و داعش داشته باشد پرده از ترس و هراس آنان بر می دارد که مخفیانه به کشتار غیرنظامیان دست می زنند، عمق ابتذال تروریستان 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۳    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134300 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، انتحاری یکی از هراس انگیزترین نوع کشتار که طی یک و نیم دهه گذشته در افغانستان جان بسیار از غیرنظامیان را گرفته و وحشتی همیشگی را در مردم به وجود آورده که به دلیل دشواری در کنترل آن توسط دولت به پرکاربردترین حمله های تروریستان بدل شده است.

طالبان و دیگر گروه های تروریستی در شهرها و مراکز مهم که توان حمله نظامی و تصرف آن را ندارند، دست به انتحاری های می زنند که هم فضای کشور را دچار آشوب و هراس و هم با تلفات بالا جامعه را به نظام بی اعتماد کند.

افغانستان در سال 1395 یکی از خونبارترین سال های خود را سپری کرد که انتحاری مهم ترین دلیل کشتار غیرنظامیان و از پرکاربردترین حمله های تروریستان بوده است.

انتحاری های پی در پی کابل اگرچه ضعف شدید امنیتی و استخباراتی حکومت را نشان می دهد اما روی دیگری نیز دارد: ایجاد هراس میان مردم پایتخت نشین که به سرعت رسانه ای شده و بیشترین تبلیغات را برای طالبان و تروریستان به همراه دارد.

اگر حمله به ننگرهار یا قندوز نتواند صدر خبرهای را به دست آورد اما حمله انتحاری حتی در یک مسجد کابل می تواند به تیتر اول رسانه ها بدل شده و واکنش های بسیاری را در پی داشته باشد، همان هراس و وحشت باب طبع تروریستان که در جامعه تزریق و بی اعتمادی به نظام را در پی خواهد داشت.

سخت ترین سال های امنیتی را می توان در دوران حکومت وحدت ملی دید و اختلاف های درونی که جبهه های جنگ را تضعیف و قدرت غیرقابل کنترل به طالبان داد و فضایی ناامنی که دیگر نه تنها جنوب بلکه کل کشور را در برگرفته است.

نهاد امنیتی و استخبارات افغانستان از ضعیف ترین بخش های حکومت است که به دست رهبران گزینش شده اشرف غنی در دوران رکود و بی کفایتی به سر می برد و هزینه ها را به جای کنترل امنیت صرف زدو بندهای سیاسی و به انزوا کشاندن غیرخودی ها می کنند، افرادی چون استانکزی و اتمر که نبض امنیت را در دست داشته و بر ناامنی ها و اختلاف های درون حکومتی دامن می زنند.

در این میان، کودکان از بزرگترین قربانیان جنگ هستند و بخصوص در حمله های انتحاری به دلیل وقوع در شهر و میان ازدحام مردم آماری بس تاسف برانگیز دارد: از مجموع ده هزار و 605 کشته و زخمی ثبت شده سال گذشته کمیسیون حقوق بشر، دو هزار و 980 تن کودک بوده اند.

بنا به اطلاعات کمیسیون حقوق بشر، خشونت ها به حدی افزایش داشته است که جنسیت تعداد قابل توجهی از کشته شدگان قابل تشخیص نیست و به طور حتم به دلیل ناامنی های گسترده تعداد کشته و زخمی شده ها بیش از رقم اریه شده می باشد.

تعداد بیشمار مدارس تعلیمی طالبان در نقاط مختلف کشور و درخاک پاکستان باعث به وجود آمدن لشکری از انتحاری کنندگان شده که به راحتی در مراکز مهم و پرجمعیت دست به حمله زده و جان غیرنظامیان بیشماری را می گیرد اما از سوی دیگر اکثر حمله ها با برنامه ریزی دقیق و حمل مهمات بسیار رخ می دهد که به دلیل هماهنگی های درون حکومتی و وجود نفوذی در رده های امنیتی کشتارهای دسته جمعی رخ می دهد که بارها درکابل و دیگر نقاط شاهد آن بوده ایم.

از سوی دیگر کنترل انتحاری ها برای کشوری جنگ زده با حکومتی فاسد و مملو از رهبران وابسته به طالبان بسیار دشوار می باشد، عملا استخبارات و کشفی در افغانستان وجود ندارد و این سازمان به جای تمرکز بر اطلاعات و هماهنگی با نیروهای امنیتی تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.

طالبان و دیگر گروه های تروریستی بیش از هر حمله ای از انتحاری های سود می برد که می تواند به مانند یک سقوط ولایت در شهر کابل برای آنان دستاورد داشته باشد، پس از حمله کابل که در تاریخ این شهر بی سابقه بوده مردم دست به اعتراض های گسترده خیابانی زده اند و پایتخت به خود رنگ حکومت نظامی گرفته است.

بی اعتمادی به نظامی که سال هاست طالبان به دنبال آن می باشد و افتخاری که بارها این گروه تندرو مدعی اسلام به نشر می رساند چگونه زمانی که سربازان در صف نماز بوده اند به رگبار انتحاری های طالبان بسته می شود و مردمی را هدف قرار می دهند که هیچ دخالتی در سیاست های حکومتی و یا حضور نیروهای خارجی ندارد؟

انتحاری بیش از آنکه نشانی از پیروزی دشمنانی به مانند طالب و داعش داشته باشد پرده از ترس و هراس آنان بر می دارد که مخفیانه به کشتار غیرنظامیان دست می زنند، عمق ابتزال و کثیف ترین نوع جنگ.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتحاری
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   به خدا من موندم اصلا اینها که انتحاری میکنند عقل دارند واقعا؟؟؟!!
میره انتحاری میکنه خودشو منفجر میکنه عده ی زیادی از مردم بی گناه مثل بچه ها کشته میشند اونوقت توقع داره به بهشت بره؟؟
این اموزه های وهابی گری عربستان چه کرده با اینها اخه؟!!
تا زمانی که اینطور مدارس وهابی و افکار وجود داشته باشه کار پیش نمیره.
همیشه گفتند اول باید ریشه دندان خراب رو کند و بعد شروع به ترمیم کرد.

>>>   اگر مسئولان امنیتی با طالبان و داعش همکار نباشند و ستون پنجم انتحاری را در موترهای امنیت ملی و شورای امنیت به محل انتحار انتقال ندهد انتحاری و کشتار مردم به حد اقل میرسد انتحاری و ترور ابزار ارگ و غنی اتمر و استانکزی است

>>>   ارگ گابل مردم کابل را بگلوله می بندد و فرزندان مردم کابل را بشهادت میرساند و بعد از ده روز بدروغ و کذب عزای عمومی اعلان میکند نفرین بر ارگنشینان فاسد دزد و قاتل

>>>   فاشیزم و دیکتاتوری قومی نتیجه ندارد و محکوم به شکست است. امیرعبدالرحمن فاشیست و ظالم اقوام غیر پشتون افغانستان را قتل عام کرد زمینهای شان را بزور قصب کرد قوم هزاره را قتل عام کرد زنان و دختران هزاره را کنیز و برده ساخت. هاشم خان فاشیست تمام جوانان و روشنفکران را قتل عام و زندانی کرد. گلبدین هزاران جوان و رشنفکر را ترور کرد کابل را ویران و بخون کشید آخر چه حاصل شد. مبارزه روز بروز بیشتر شد و اقوام هزاره ازبک تاجیک ترکمن بلوچ و ... اگاه شدند و بپا خاستند امروز کشتار و قتل عام مشترک طالب داعش و ارگ کابل نتیجه ندارد تا یک هزاره تاجیک ازبک بلوچ ترکمن و غیره در افغانستان زنده باشند از حق و حقوق شهروندی خود نمی گذرند و فاشیستهای ارگ و حامیان شان اجازه نظام فاشیستی و دیکتاتوری قومی نمدهند هرچه میخواهند ترور کنند قتل عام کنند انتحاری کنند و وطن را بخون کشند ناکام اند و ناکام اند

>>>   یکبار نشد که شرکت انحصاری پنشیر وردک که سابق بنام امنیت ملی یاد میشد یک جنایت اشرار را از پیش حنثی وعاملینش رابراستی دستگیر وشناسائی کرده باشد وقتی در ایران حادثه مانند اینجا اتفاق افتاد در ظرف 24 ساعت همه جنایتکاران را شناسائی ودستگیر شده را اعدام کرد >
امنیت ناملی ما فقط دروغ میگوید فکر میکند مردم باور میکنند و آنهاتبرئه میشوند
ر

>>>   تاجیک در مقابل تاجیک ، یک دسیسه هولناک !
قرار معلوماتی که من دریافت کرده ام ، حنیف اتمر و دیگر نقشه سازان پلید دولت پوشالی و فاشیستی اشرف غنیِ، در نظر دارند که از سربازان تاجیک ، به ویژه سربازانیکه از پنجشیر، تخار، بدخشان هستند ، برای سرکوب رستاخیز تغییر کار بگیرند. همین اکنون کار سرهمبندی گروه های سرکوب از ارتش و پولیس در جریان است و تصمیم قطعی این است که سربازان همه از تاجیکان و مخصوصن از همان سه استان یاد شده باشند و تحت قومانده و فرمان افسران پشتون ، در برابر جنبش قرار گیرند و با دست خود برادران جوان خود را بکشند . اگر در آن هنگام از سوی جنبش هم مثلن کدام مقاومت و برخوردی علیه سربازان صورت بگیرد، در آن صورت نیز جوان تاجیک کشته شوند.
خواهش و آرزوی من از عزیزان رستاخیز تغییر و همه بزرگان این است که به هر صورتی که می شود ، در میان سربازان اعلامیه و خبرنامه و فراخوان های پی در پخش کنند ، در نزدیک محل تجمع سربازان بروند و با بلند گو ها برای آنان از دسیسه دولت پرده بردارند و به سربازان تاجیک هشدار دهند که به هیچ قیمتی در سرکوب و کشتار برادران و همتباران خویش شرکت نکنند اگرهم به قیمت از دست دادن کار شان باشد. چه خوب و زییا خواهد شد که در صورت تجاوز دولت به عدالتخواهان ، سربازان تاجیک تفنگ خویش را به سوی خود دولت فاسد و فاشیست اشرف غنی بگردانند و درکنار مردم خود ایستاد شوند.
به نظر من ، توجه به این مساله بسیار مهم است . اینکه دوستان برای این کدام برنامه دارند یا نه ؟ من آگاهی ندارم .
با سپاس . عمر راوی .

>>>   يك بار ساده كي كرديم به قران عهد بستند قبول كرديم نود سال هست زير يوغ ستم قبيله انفجاروانتحار زنده كي ميكنيم اكر اين بار فريب بيخوريم تا يوم القيامة سر نوشت مان به همين حال خواهد ماند

>>>   درست است که بخش عمده نا امنی ها به حکومت بر می گردد اما فراموش نکنیم که عوامل دیگری هم در این نا امنی ها دخیل اند از جمله:
الف) همراهی بخشی از جامعه با تروریست های طالب و داعش
ب) عوامل خارجی تروریست پرور از جمله پاکستان و عربستان
ج)جهل و بی سوادی اکثریت جامعه
د) فقر و عدم اشتغال.

>>>   گفتن گوشت را پشک خورده به عوص که ببینیم که حقیقت داره یا نه به پشت پشک می دویم
عزیزان خودرا به خواب نزنید این همه کارها وفعالیت های تروریستی امریکا به بقای یهودیت به منطقه است

>>>   او برادر دولت فعلی ابزار انتهاری پاکستان و امریکا

>>>   بدار حق سر جلاد باید
مقام گل نبی بر باد باید
بفرمان خدا و حکم قرآن
قصاص گل نبی بنیاد باید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است