زازی: غنی می خواهد بجای همه تصمیم بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134321 منبع: پرینت

حکومت اراده‎ ای برای معرفی چهره‎های تازه برای ۱۱وزارتخانه ای که توسط سرپرست اداره می‎شوند، ندارد.

دبیر مجلس نمایند‎گان در گفتگو با طلوع نیوز بیان داشت که حکومت بارها وعده داده است که افراد تازه را برای احراز کرسی‎های این وزارتخانه‎ها به مجلس نمایندگان معرفی خواهد کرد، اما تا هنوز این وعده‎ها عملی نشده است.

قادر زازی، دبیر مجلس نمایند‎گان بیان می کند که "رییس جمهور اراده و احترام تفکیک قوا را ندارد، رییس جمهور یکه تازی می‎کند، رییس جمهور می خواهد که خودش هم رییس جمهور باشد، هم پارلمان باشد، هم وزیر باشد، هم والی باشد و هم معین باشد."

این درحالی است که حکومت چندی پیش اسناد نامزد وزیران دفاع ملی، معادن و کار و اموراجتماعی را به مجلس نمایندگان فرستاد، اما نمایندگان فیصله کردند تا زمانیکه حکومت برای ۸ وزارت دیگر نیز نامزد معرفی نکند، برای این سه نامزد صندوق‌ رای اعتماد گیری نخواهد گذاشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپرستان وزارتخانه
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   خواست مردم از #جمیعت #اسلامی دقیق همین است که جناب لطیف پدرام مطرح کرده است.

لطیف پدرام:

برخورد رژیم کابل و مدافعان اش با جمعیت اسلامی افغانستان منصفانه نیست.مذاکره ی نمایندگان دولت-جمعیت در" بن" با خطا های استرتیژیک به پایان رسید. موقعیت شکننده و تا حدودی ضعیف جمعیت اسلامی،امروز، حاشیه نشین شدن عده ی از برجسته ترین رهبران و فرماندهان درخشان آن نتیجه ی نا میمون آن خطا ها و اشتباهات است.
جمعیت اسلامی به رهبری استاد شهید و فرماندهی قهرمان ملی احمدشاه مسعود بزرگ و سایر فرماندهان ارشد جمعیت، ستون اصلی مقاومت در دوران جهاد علیه اتحاد شوروی و دوران مقاومت علیه حرکت طالبان بودند. جمعیت، هزاران شهید داد و شهدای نامدار تقدیم حریت و آزادی کرد. چند تنی از آن ها به خصوص ستاره های آسمان نبرد و مقاومت بودند. من اکنون از شکیبایی و حوصله ی جمعیت اسلامی در تعجب ام و نیز آن را به مثابه ی تصمیم رهبری جمعیت احترام می گذارم.مشروط بر آن که این سکوت و شکیبایی نه از سر جبن که برای تنظیم یک برنامه ی جدی و سازمان دهی یک اقدام عملی شجاعانه و حق مدار، برای پایان دادن به سلطه ی نا مبارک گروه های مفت خواری باشد که با حمایت بیگانه گان بر گرده ی مردم سوار شده اند و قصد انحصار طلبی و سلطه گری مطلق را دارند.

>>>   بخواهید نخواهید
خوش شوید خفه شوید
فاشیست های پشتونیست
ارگی و مرگی ، مسلمانی و کافری
خودشانرا برای یک حمله " نادری " آماده ساخته اند و میخواهند کار را باشمال و شمالی یکطرفه سازند !
گپ از ملی بازی و مدنی بازی گذشته نیاز به آ ماده گی نظامی است ؛ یگانه کسانی که میتوانند این نیاز بر آورده سازند شورای نظار و جمعیت اسلامی است ؛ از بیگانگان توقع نباید داشت ...

>>>   عبداللطیف پدرام!

اگر گفتم دانشگاه گفتند ایرانی است"
اگر گفتم عدالت گفتندجاسوس است
اگرگفتم.نام کشور.چرا پرچم ملی
چرا سرود ملی: پشتو؟ گفتند فاشیست است
چرا واحد پولی: افغانی؟ گفتند فرانسوی است
وچرا اکثر مکان مهم به نام یک قوم شده،یا به طور نمونه چرا فرودگاه کابل به نام "کرزی"طالب پرور است؟
گفتند قوم پرست است

حال می گویم مشکل دیورند می گویند تو پاکستانی هستی برو تاجیکستان خارجی هستی....

شما صبرکنید ،تا چند سال دیگرتمام طالبان قدرت شان کامل شود،ویکی مثل اصولی یا مسلمیار وزیر دفاع یا داخله یا امنیت شود،آنگاه خواهید گفت کاش این وطن فدرال بود تا قدرت قبیله ای محددوتر می بود.

>>>   من به گفته هایت مو فق هستم

>>>   در دوران اشرف غنی سرپرست جای وزیر را گرفته است. عمر این دولت با سرپرستی به پایان خواهد رسید. بهتر است مقام خودش هم به سرپرستی تغییر نان یابد. اشرف غنی سرپرست ریاست جمهوری افغانستان!!!

>>>   Salam
براى دفاع از عقب جبهه يى عدالتخواهان بايد گزينه هاى تشكيل نيرو هاى دفاعى نظامى خودى را جدن مد نظر بگيريد تا غافل گير نشويد. غنى و اتمر دو گزينه بيش ندارند . ١. به صداى مردم لبيك بگويند و استعفأ دهند و زمينه را براى تغير صادقانه مهيا سازند .
٢. و يا رو آورند به روياروى قومى و تشكيل ائنلاف از فاشيست هاى قبيله يى و طالبان و تسليم كردن شمال به طالبان و در اختيار گرفتن مانور در شمال و در محاصره كشاندن كابل و در نهايت سقوط كابل به نفع ائنلاف هم سوى خودش .
شناخت كه ما از اين تيم شوونيستى داريم گزينه يى اولى امكان ندارد ، آنچه مى ماند گزينه يى دوم است . براى مقابله به اين احتمال بايد در همه جا آماده بود ، تخيل و شعار ها را كنار بگذاريد و براى يك مبارزه يى هدف مند عليه فاشيزم آماده شويد ، ما نه ملت داريم و نه دولت ، آن چه داريم يك حكومت قومى و يك سرزمين در حال افت و قهقرا.

>>>   يكي از بانوان فعال و مطرحي كه هميش در پيوند به حوادث و رويدادهاي كشور، موضع گيري معقول، منطقي و دموكراتيك داشته، محترم بانو فتانه گيلاني است.
او در پيوند به جنبش رستاخيز نوشته است:
خواست معترضان ( جنبش رستاخيز تغيير ) از حكومت معقول و مشروع است . ارگ بهتر است بجاي حمايت از چند مسوول بي كفايت نهاد هاي امنيتي، در كنار ملت قرار گرفته و بدين گونه به معضل تقابل دولت با ملت خاتمه دهد.
عبدالشهيد ثاقب

>>>   از ملازم مکتب تا خریداری پنج عدد تخم مرغ باید رئیس صاحب جمهور تصمیم بگیرد وامضا کند

>>>   قدرت هر چیز به لیاقت است تو والطیف پدرام واقعا یک تعصب گر استی چرا که در پارلمان اروپا می گویند گه دریورند حق افغانستان است اما تو قبول نداری این افغانستان است و مثل تو که 10 تا شود نام و پول و مردم وافغانستان را تغیر نخواهد داد تمام عمر خود در کجا گذاراندی خانه تو در کجا است اگر در افغانستان بود واقعا مبت دوست استی در غیر ان یک فروخته شده استی صرف به خاطر تبعیض به افغانسستان امده یی الله کند که اصلاح شوی

>>>   تصمیم گیرنده خانم اشرف نیست بلکه آقای ترامپ است. ثمره این ازدواح نامبارک، قتل و کشتار و ناامنی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است