مسعود، با حرف های خود به جنگ داخلی دامن نزند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134337 منبع: پرینت

احمدضیا مسعود، نماینده فوق العاده پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، قبلا با فرمان اشرف غنی از سمتش عزل شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، هیلی ارشاد عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «بازنگاه» گفته است، مسعود در سال های بودن در حکومت کاری نکرده و افزود: دو و نیم سال است که احمدضیا مسعود در این مقام کار می کند آیا دستاوردی داشته است؟ خیر. نمی توانست هم کاری انجام دهد. چرا که در هیچ زمانی از دوران حکومت های افغانستان چنین مقامی وجود نداشته است.

وی افزود: این مقام صرفا حالت تشریفاتی داشت و برای این بوجود آمده بود که مسعود در آن گنجانده شود. حالا حتی احمدضیا مسعود نمی تواند دستاوردی از خود را در این مدت بیان کند. یک رهبر باید مردم خود را دوست داشته باشد و اگر مسعود واقعا ملت خود را دوست دارد باید به اختلافات بیشتر و جنگ داخلی اخطار ندهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   احمدضیا مسعود، نماینده فوق العاده پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری بـــد بخاطر چوکی جانش را میدهد

>>>   اقای مسعود!
برای اینکه برای مردم روشن شود که شما واقعا دزد نیستید در قسمت ۵۲ ملیون دالر که از نزد شما درمیدان هوایی دوبی گیر امد به مردم وضاحت بدهید.

>>>   ‎شمالی دزد زارباشه بماچی
‎همه دزداش عیار باشه به ماچ
‎شبا در دزدی وروزها به چوکی
‎امریکایا انتظار باشه به ماچي

>>>   بیچاره آدم بی سواد و بی صلاحیت بود اگه نه یک چیزی خو میکد

>>>   جناب احمدضیا لطفآ تخلص خودرا تفیربدهید چرا شما ره روان مسعود قهرمان نیستید چرا بخاطر مقام ازقوم وتبارخود گذشته عیله مردم قرارگرفتیدوآن مقام که برایتان داده شده بود خودگفته بودیده که صلاحیت ندارم ولا شرم ام میاید:
آبشاری:

>>>   وقتی که در چوکی اش بود دولت خوب و اشرف غنی را دوست داشت اما حالا که بر کنار شده بر ضد دولت شده

>>>   ضیاء مسعود سیاستمدار نیست و نه هم ظرفیت سیاست بازی را دارد
او در نقش یک خرابکار نقش به دوش گزفته که هر گز به نفع مردم نیست استفاده از نام مسعود و خرابکاری ، استخفاف و توهین به احمد شاه مسعود
مجاهد و قهرمان است
حاجی م. یونس

>>>   به اختطار های این چوچه بز هیچ اهمیت ندهید انها صرف کوشش دارد که به کدام طریقه باز کابل را چور نماید وبس انها در غم ملت نیست و نی میدانند که ملت یعنی چی. انها صرف در جمع اوری دزدان بهترین. مهارت و دست اورد داد وبس.

>>>   جاي بس تأسف است، كساني بخاطر خدا جهاد كردند، حالا پيرو شيطان شده اند، خصوصاً رهبران جهادي ما، اگر شما از إمكانيات مادي تان لا اقل در سدد كمك به ورثه شهداء و معلولين جهاد ميشديد، حالت فعلي ما محتاجين اين چنين نميبود، شما ها كه از خون مجاهد به قدرت رسيديد، حتي فعلاً كدام مكتب و يتيم خانه براي بقاياي جهاد نداريد، و بلكه پول همان مدارس و يتيم خانه هاي عرب هاي مسلمانرا هم در جيبتان زديد، از خدا بترسيد، از احساسات مردم استفاده نكنيد، با آتش بازي نكنيد، كه آخر دامنگير تان ميشود. از تجارب تلخ چهار دهه عبرت گيريد.

>>>   وقتی این فاسدین خاینین باشد از یک دولت ثابت دست بشوید

>>>   تغیر بنیادین ! .
در کشور افغانستان بنابر تنوع ملیتها ، زبانها ، مذاهب و گرایشهای قومی ، هرگز سیستم سیاست ریاستی با صلاحیتهای بیشمار رییس جمهور ، ولو ازهرقومی که باشد و بلاخره آنرا به سمتی و سویی می لغزانند ، خلاف منافع و مصالح ملی میباشد ، بناً سیستم ریاستی که از روزاول جناب کرزی صاحب به آن پافشاری داشت ، درد ملت را دوا نکرد و نمیتواند بکند .
نظام ریاستی یک نظام کاملاً « اریستوکراسی + الیگارشی » ، انحصار طلبی ، خود گزینی ، تعین سیاست و تمرکز قدرت بدست افراد تبارگرأ ، ازویژه گیهای نظام ریاستی است که آنرا میتوان با پادشاهی مطلق العنانی تشبه کرد .
در سیستم سیاست نظام ریاستی ، رییس جمهور شامل قوۀ مقننه نبوده و این رییس جمهوراست که تمام ارگانهای ذیصلاح را انتخاب و نتنها اعضای کابینه نزد رییس جمهور مسوول میباشند ، بلکه پارلمان نیز به اصطلاح نزد قوۀ مجریه ( دهن پُراو) است . اقتدار و صلاحیت پارلمان که عالیترین مرجع و مظهرارادۀ مردم میباشد ، مُقید ساخته میشود و واژۀ دموکراسی درسیستم ریاستی نمایشی بیش نیست . زیر پا کردن بسیاری از فیصله های پارلمان و قانون ، از طرف رئیس جمهور موئید این ادعاست .
در سیستم ریاستی و قدرت مرکزی و مرکز گرایی ، صلاحیت والیان نیز محدود بوده ، مرد م و ارگانهای دولتی به خاطر اجرای کارهای نه آنچنان مشکل ، مجبورند به طرف مرکز بدوند .
با آنچه که گفته آمدم ، درآخرین تحلیل ، برای ایجاد یک کشور سالم ، دارای حقوق شهروندی ، تأمین عدالت اجتماعی ، ثبات دایمی واز بین بردن اختلافات قومی ، چه باید کرد ؟ .
آری ...
ما باید برای فردای عاری ازهمه محرومیت ها ، منطقی باندیشیم که چطور زنده گی انسانی را در جامعۀ فقر زده و به غم فرو رفتۀ خویش بسازیم . به نظر بنده یگانه راه بیرون رفت ازین همه بدبختی ها ، همانا آوردن نظام فدرالی در کشورمی باشد و بس .
اگر پیاده شدن سیستم دموکراتیک فدرالی باثر پافشاری های قبیله سالاران در کشور تحقق نپذیرد ، پس تکلیف مردمی که سالها به زنجیر اسارت سنت های قبیلوی بند هستند چه خواهد شد . یا همیشه از آرمانهای انسانی شان چشم پوشی کنند ، یا به ذلت ابدی تن دهند .
ملت ما سیستم های گونه گونه را پشت سرگذاشتند ، که یکی ازآنها هم نتوانست مشکلات ومصائب ملت را برطرف سازد ، بلکه روز تا روزمصائب اجتماعی بیشتر و وجب وجب خاک ما کربلا وهرروز ما عاشورا شد .
درحالیکه انتطار داشتیم با آمدن یک امیر در جمع امیران دیگر ، با درنظرداشت قوانین اسلام ، تمام اختلافات قومی و زبانی حل میگردد ، اما با تأسف که نتنها کم نشد ، بلکه با زخم زبانهای روزمره بیشترهم گردید .
بناء از جنبش های جوانان کشور تقاضا می نمایم ، اگر خواهان تغیر هستید ، باید تغیر بنیادین را با جلب توجه جامعه جهانی ، از ریاستی به فدرالیزم مطالبه نمایید .
کریمی استالفی

>>>   این شخص باید محاکمه شود زیرا دنبال پول میگردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است