آيا جامعه گوسفندى مستحق حكومت گرگ ها نيست؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۳    ۱۳۹۶/۳/۲۰ کد خبر: 134339 منبع: پرینت

در مورد خيمه هاى تحصن
كشورهاى امن و باثبات را مردمِ دانا ساخته اند...

١- در سال ٢٠١٣ در دهلى بودم. رانندهاى ريكشا از كم بودن حقوق و دستمزد خود اعتراض داشتند. از دولت خواستند كه شروع نرخ كار ريكشا از ٥ روپيه هندى به ١٠ روپيه برسد. دولت نپذيرفت. در نتيجه اتحاديه رانندگان ريكشا دست به اعتصاب كارى زدند. در طول چند روزى كه اعتصاب كرده بودند، خودشان هم ضرر مالى ديدند و چون قشر فقير جامعه هستند، به نان شب محتاج بودند. روزانه در حدود ٥ ميليون نفر در دهلى از ريكشا به عنوان وسيله ى ترانسپورتى استفاده مى كنند؛ در نتيجه اين ٥ ميليون نفر به وظيفه، محل كار و صنف درسى خود نرسيدند. به همين ترتيب شمار زيادى از شركت ها، كارخانه ها، ادارات دولتى، مكتب ها و دانشگاه ها براى مدت بيش از يك هفته كاملاً فلج گرديده بودند. بالاخره دولت تسليم شد و خواست اتحاديه رانندگان ريكشا را پذيرفت. در كمال تعجب ديده شد كه دولت هند، گارنيزون خود را براى سركوب و كشتار معترضين نفرستاد و مردم هم با آنكه به كار و وظيفه ى خود دير رسيده بودند و معاش شان كم شده بود، از اتحاديه ريكشا پشتيبانى كردند.

٢- در سال ٢٠١٦ كارمندان شركت هوايى بريتش ايرلاينز براى بالاتر بردن حقوق خود در بريتانيا اعتصاب كارى كردند. براى چندين روز پى هم تمام امور كارى اين شركت بزرگ متوقف شد و به ارزش ميليون ها پوند به شركت ضرر مالى رسيد. در نهايت شركت تسليم شد و حقوق كارمندان را بالا برد.

٣- در سال ٢٠١٤ در شهر پاريس فرانسه يك حمله ى تروريستى شد و ١٦ نفر كشته شدند. در نتيجه چهار ميليون نفر به خيابان ريختند و براى مدت يك هفته اعتراض كردند و تمام امور زندگى روزمره مختل گرديد كه اين وضع قابل قبول نيست. دولت به مردم تعهد سپرد كه بيشترين تلاش خود را براى جلوگيرى از حملات بعدى به خرج خواهد داد.

از اين قبيل مثال ها فراوان داريم. اما بياييد موضوع وطن خودمان را بررسى كنيم: به قول غني، در طى دو سال اخير بيش از ٧٥ هزار انسان در اين كشور كشته شده اند. شمارى از جوانان نخبه و هدفمند به جاده ها ريختند و بالاى اين وضعيت اعتراض كردند. اما از يك طرف نيروهاى مسلح حاضر در محل مرتكب جنايت شده و انسان هاى بيگناه را به كشتن دادند. از جانب ديگر، شمارى از مردم، صرف براى اينكه چند دقيقه ديرتر به كارشان رسيده اند، از اينجا تا آسمان هفتم سر و صدا مى كنند. آيا بهتر است كه چند روز ديرتر به وظيفه برسيم ولى تغيير اساسى در امنيت ايجاد شود يا اينكه همه روزه كشته شويم؟ امنيت يك مشكل فراگير و همه شمول است و ممكن است قربانى بعدى شما باشيد!

"عبيد مهدى"


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جامعه گوسفندی
گرگ
نظرات بینندگان:

>>>   امنیت ناملی همیشه درخواب بدروغ اعلان میکند که از حادثه جلوگیری کرده و 150 کیلو گرام مواد انفجاری دستگیر نمودیم !!!!
مین امروز قوماندان امنیه کابل درمصاحبه با ررادیوی خارجی گفت : راپور گرفتیم که یک تونس با این نمبر و150 کیلو مواد انفجاری وارد شهر شده ودست بکار شدیم امازمانیکه موتر را یافتیم هیچ جیز نبود ، یک دروغ وفریبکاری توسط دشمن بود،
او گفت راپورهای کشفی امنیت ملی ماهمیشه واکثرا دروغ وناقص وگنگ است

>>>   ریس جمهورغنی مقصر همه بدبختی درکشور
سلام عرض اداب به هم هموطنان ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد. سیاست و رفتار کردار آن در مقابل مردم بی دفاع مانند حفظ الله امین است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی واز بیکاری ناداری در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی و رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.

>>>   برادر تا که افغان در افغانستان است ملت در آه وفغان است ، با توجه به خلقیات برادران پشتون امیدی به همزیستی مسالمت آمیز در افغانستان ندارم
بامیانی

>>>   با عرض سلام مردم که اعتقاد دارند دیگران باید آزادی را به آنها بدهند هم مانند کسانی هستند که برای گذر از دریا ، منتظرند تا آب دریا خشک شود وسخت است آزاد کردن مردمی که زنجیر های خود را می پرستند جوانان نازنین ما بخاطر همین مردم سر بر کف گرفته اند تا ملت را از مرگ نجات دهند نه تنها حمایت نمی شوند بلکه مورد انتقاد قرار می‌دهند این انصاف نیست خدمت مردم خاموش باید گفت که خاموشی شما را به کجا رساند است ارگ نشین ها داعش طالب گلبدین را برای قتل عام ما حمایت می‌کند دستور می‌گیرند یک حادثه را با حادثه دیگر پنهان کرده میروند سلسله ادامه کرده میرود باید از خواب بیدار شویم استاده شویم متحد شویم همه افغان هستم برادر خواهر هم باشیم وطن خود را از تیره روزبی نجات بدهم مرگ بر کسانی تفرقه اندازی میکند زندباد ملت واحد افغانستان عزیز .

>>>   مردم محکوم و بیگناه و هردم شهید افغانستان شما از طرف طالبان ارگ و طالبان مرگ محکوم به قتل و ترور و انتحار شده اید. در یک سال 70 هزار کشته دادید. باید آگاه شوید که طالبان ارگ و طالبان مرگ ترور، قتل عام و نابودی شما مردم مظلوم و بیگناه را در بین خود تقسیم کرده اند.
طالبان ارگ مسئولیت ترور، اتحار و بمبگذاریهای شهرها را بعهده گرفته اند و کشتار شما را هدفمند انجام میدهند و اجتماعات و تظاهرات شما را بخون میکشند مثال جنبش روشنایی و جنبش رستاخیز تغییر. جلاد جدید کابل گل نبی احمدزی پسرکاکای غنی احمدزی مسئول قتل و کشتار مردم بیگناه منصوب شده است. جناب اتمر و استانکزی صاحب رهبر طالبان و داعش ارگ میباشند. غنی رئیس جمهور در محدوده دیوارهای ارگ کابل است.
طالبان مرگ مسئول تخریب افغانستان و روستاها و قریه ها و مناطق اطراف افغانستان اند و از طرف پاکستان و ارگ حمایت مستقیم میشوند. در بین طالب ارگ و طالب مرگ وحدت کامل وجود دارد. جناب حکمتیار صاحب رهبر طالبان مرگ از طرف آی اس آی پاکستان تعئین شده است. تمام مردم باید به تدریج کشته شوند پاکستان به کمک طالبان ارگ و طالبان مرگ خاک افغانستان را میخواهد عمق استراتیژی خود بسازد به مردم هیچ ضرورتی نیست.

>>>   جامعه گوسفندی کی است ما شــیــر هستیم !!

>>>   برادر مهدی جان در طول ۱۳ سال ویابیشتر که موتر شوی ها درقدرت بودن همین حال بود وانتحاری وانفجار بود ان وقت چور وغزب زمین ها وچور مصروف بودن حال که وقت تصفیه حساب امده به سرک ها برامدید دیگر هیچ قوم با شما نیست حتا تاجک ها بخاطریکه شما مردم را تمام اقشار میشناسد که قوم کجه و بوک استین تمام کو ها را چور کرده خانه جور کردین یک نمونه مثال میدهم که در واصل اباد که منطقه ارام ومردم نجیب داشت بارسیدن شما مردم بی کفایت چندین نفر را کشتین و به بنچشیر فرار کردین ان مردم را به این وادار کردین که خانه های که بیش از ۵۰ سال زندگی کرده بودن بفروش برسانند و برون شما سر تان را به گریبان تان کنید که با شما کی خواهد بود از دیگر ممالک مثال ندهید خود را اصلاح کنید باز هر چیز جور میشود در این خیمه های که زدین از طرف شب چند نفر که چرس میزنند دیگر کسی بیدا نمیشود اگر با مردم روحیه خوب میکردین حال تمام مردم با شما بود خجالت بکشید باز مصال دیگر ممالک را میدهید

>>>   وطن باردیگر در چنگ خاد است
نی آرامش نی نان و آب و داد است
ز دست گل نبی جلاد کابل
بخون غلطان جوان و پیر راد است

>>>   مشکل اساسی در خواست معترضات مبنی بر اصلاحات در سکتور های امنیتی نیست بلکه خواست معترضان سقوط نظام است. نگرامی مردم ازین است که در صورت سقوط نظام افغانستان بار دیگر دهه هفتاد را تجربه خواهد کرد.
امیدوار هستم وقتی تحلیل میکنید مغرضانه و یک جانبه به دور از حقایق جامعه نباشد.

>>>   تو میخواهی همه گرگ و شغال باشند، آن کشور های که تو مثال میتی با افغانستان قابل مقایسه نیست.

>>>   برادران هموطن !
نوشته بالا نمونه کوچکی از هزاران مثال یکی است هرگاه ما با حوصله مندی ودرک واقعی این تظاهرات خودرا کر انداخته وبی خبر نگه کنیم یقینا" مشکل وطن خود به خود بدون تغیر باقی خواهد ماند . وظیفه خود دانستم تا هموطنان خود را باین نکته متوجه سازم که هزگاه ما در برابر ظلم به مردم ما بی تفاوت بمانبم و مسئولیت خود را در قبال این جریانات ادا نکنیم همانطوریکه ما ازگذشته ها انتقاد میکنیم مورد انتقاد آینده ها قرار خواهیم گرفت و آنجاست که با قبول ظلم در روز آخرت هم مواخذه خواهیم شد.
بنا" ازیک طرف از همه روشن فکران و علمای جید کشور می طلبم تا با صجبت ها دلسوزانه شان مردم بی چاره مارا که ازین ناحیه متضرر شده اند یا میشوند به حوصله مندی دعوت نموده برای شان تهفهیم نمایند که هر کس باندازه توان خود باید در راه زدوون ظلم مبارزه کند . هرگاه متوجه چند روزه زیان شخصی خود شده و زیان بزرگی را که درمجموع جامعه ما بدوش میکشد فراموش کنیم نه تنها برای ما سودی نخواهد اورد بلکه این زیان هم به مراتب بالا خواهد رفت . درین را ازهمه تونائی ها باید استفاده کرد وچنان مردم خودرا درس داد تا راه را از چاه فرق کنند وخود سبب درد سر بیشتر به خود نشوند.
حال که بعد از گذست سی سال حد اقل شرایط تحت نام دیموکراسی نیم بند به مردم در روی کاغذ (قانون اساسی)حق داده شده است چرا این آغا زاده ها که دیمو کراسی گفته گلوهای خودرا پاره میکنند به خصوص نفر اول آقای اشرف غنی که ما صدای صوتی اش را تحت نام (بیست چیغ اشرف غنی )همه داریم چرا وقتی خود در برابر این خواسته ها قرار میگیرد در عوض خوشی واسقبال ازین حرکتها بنام بیداری مردم و دعوت شان به مذاکره ونشست های و بخصوص بخش اعلامیه های دوستتانه امر بستن مردم به گلوله را میدهد. جای تاسف است که ازین حرکت مردمی بیشتر از نه روز میگذرد ولی هیچ نوع حرکت مثبت در راه التیام این درد از دولت به جز تهدید ها ی مستقیم و غیرمستقیم توسط جلاد ها شناخته شده اش چیزی دیده یا شنفته نشده است . وای برحال این وطن.
بنا" از همه مردم خود و به خصوص از سرمایه داران کوچک وطن خواهشمندم تا به منفعت بسیار کم جند روزه خود نیا ند یشیده منافع بزرگ وطن را درنظر بگیرند ، هیاهوی را ه بندی ها را نیانداخته تشویش مردم بی چاره مارا زیاد نکرده و حراسان شان نسازند بلکه وظیفه خود بدانند تا به این جنبش صحه گذاشته در نظم و دسپلین اجرائیوی آن همکاری صمیمانه نمایند تا جنبش در را تحقق ارمان والای مردم ما در مسیر اصلی اش قرارداشته و درد وطن و مردم ماازین بدختی التیام یافته و توانسته باشیم رضای خدا و مردم خودرا کسب نموده باشیم.
صابر شمال

>>>   او مردم حوصله کنید هیاهوی رابندی براه نیندازید . برعکس به حکومت باید فشار وارد کنید چرا بی تفاوت است .باید خواست معترضان را قبول کند.

>>>   طى دو سال اخير بيش از ٧٥ هزار انسان در اين كشور كشته شده اند.
وای بر این کشور و مرگ بر سردمداران کشور
انتخابات گوسفندی زمامداران گرگی
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان

>>>   برادر تو مگر آگاه نیستی که در کدام مملکت و تحت حاکمیت کدام شخص و نواسه و ورثه عبدالرحمن خان زندگی می کنی از نواسه و ورثه عبدالرحمن خان بیشتر از این چه انتظار ......

>>>   جناب افغانستان را با ديگر جهان مقياسه نكن، در اينجا تنها چند نَفَر از جهات مختلف منتظر چور هستند، از احساسات إسلامي مردم در مقابل شوروي استفاده كردند، از ديموكراسي هم عده باردار شدند، خائن هميشه قد كشيده و كلانتر ميشود، مظلوم خون ميدهد و دربدر ميشود. در عقب همين اعتراضات هم چند نَفَر جهت كسب قدرت پهلواني دارند. اين اعتراضات مردم عوام نيست، چرا هزاره ها چوك دهمزنگ و راه دارالامان نميبندند؟ چرا ازبكان كابل و ديگر اقوام سهم ندارند، اعتراض تنها از چند نَفَر پنجشيري و بدخشي است كه كدام نتيجه هم نخواهد داد. برويد در مقابل در ورودي شورا اعتراض نمائيد، تا نماينده هاي ملت بتكليف شوند نه همه همشهريان كابل .

>>>   Maihandost
یک سوال ؟
حال همه انسان های با درک ، با احساس و با وجدان سرزمین ما می دانند که حاکمیت موجود با همه دارو و دسته اش بشمول تروریستان (ارگی و مرگی)و حامیان درونی و بیرونی بمثابه مکروب های مخرب و خطر ناک بحران زا عامل بحران و نا امنی در کشور میباشند .
در چنین وضعیتی
آیا با حفظ مکروب ها و آوردن اصلاحات دربین شان می توان کشور را از بحران نجات داد
ویا با ازبین بردن شان ؟

>>>   برادر، غلط نگو ، کج نشین و راست بگو، انها جمعیتی و پنجشیری بودند و بلوا گر هستند ، کودتا میکردند و خوب شد که سربازان دلیر دم اش را گرفتند، و انها دزدان شمآلی و قطاع اطریق و صاحبان بلند منزلهای که از خون مردم ساخته شده بودند،

>>>   جناب مهدی ، شما کشور های دیگه رو با کشور افغانستان مقایسه میکنین؟ انها استقلال فکری ، فیزیکی ،مالی دارند ، از همه مهم تر دارای استقلال و فعالین مدنی خود اون کشور به منفعت همان کشور کار می کنن حقوق بگیر کشور خویش هستند نه به ساز بیگانه نمی رقصد زنان و مردان خود کفا هستند ، به همع آزادی های فردی و جمعی احترام قایل هستند ، موضوع افغانستان یه بر نامه از قبل تعیین شده بود ، همه۷۰۰ نفر که کشته و مجروح شده پایمال شد همه کشور عزا دارند کسی تره هم خورد نکرد چه می گویند کشوریکه در خرافات زندگی کنین همینه دیگه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است