از تظاهرات حمایت و پشتیبانی می کنیم
از مظاهرکنندگان می خواهم که در ماه رمضان از مسدود ساختن راه ها و اذیت شهروندان جلوگیری کنند که این ظلم عظیم است که مبادا سبب نزول قهر و غصب الهی گردد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۳/۲۱ کد خبر: 134369 منبع: پرینت

نشست خبری احزاب جهادی و ملی امروز یکشنبه 21 جوزا 1396، با هدف موقف گیری در خصوص حوادث خونبار اخیر در کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حضرت صبغت الله مجددی، رهبر جهادی و دینی در این مراسم به نمایندگی از احزاب جهادی و ملی گفت: نظام سیاسی فعلی ثمره جانبازی میلیون ها شهروند کشور است و وظیفه دولتمردان نظام است که از حقوق این ملت حراست کند و دست دشمن پیدا و پنهان را با درایت و همبستگی با ملت کوتاه سازد.

مجددی گفت: اعتراضات و تظاهرات حق مشروع و قانونی شهروندان است و از آن حمایت و پشتیبانی می کنیم و در رابطه با اصلاحات در حکومت، خواهان اصلاحات بنیادی در نظام هستیم و در این مورد با همسو با شما هستیم و از دولتمردان می خواهیم که به خواست های معقول تان پاسخ مثبت بدهند.

وی، درخصوص مسدود بودن راه ها در جریان تظاهرات در کابل اظهار کرد: از مظاهرکنندگان می خواهم که در ماه رمضان از مسدود ساختن راه ها و اذیت شهروندان جلوگیری کنند که این ظلم عظیم است که مبادا سبب نزول قهر و غصب الهی گردد.

این رهبر جهادی بیان کرد: در این مقطع زمانی حاضر به تحقق خواسته های معقول شما هستم و با دولت وارد مذاکره شده و نقش میانجی را فراهم می کنم و به این دولت به صراحت خطاب می کنم که افغانستان به یک وحدت ملی ضرورت دارد و تا دیر نشده در این زمینه کار عملی را آغاز کند.

مجددی ، درخصوص خواست معترضان به برکناری سران نهادهای امنیتی می گوید: نظر به ضروریات و حوادثی که در کشور رخ می دهد مناسب نمی دانم که اشخاص بزرگ حکومت برطرف شوند. در این ترتیب سیاسی، از حکومت اصلاح قاطع می خواهیم که اگر نکنند حالتی می آید که حکومت باید برطرف شود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجددی
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   حضرت صاحب تظاهر کنندگان یک طرف اما مختلسین ،غاصبین که طی 15 سال چـــوروچپاول کردند واکنون خودرا عقب جامعه مدنی وتظاهر چیان مخفی کرده اند یک طرف است

>>>   <<< دیر از خواب بیدار شدی
<<< نکنه بدبخت بیمار بودی
جاغوری

>>>   همین همه جنگ ها به خا طر مجدیدی است زیرا وی بسیار علا قه داشت که پیما ن امنیتی را با امریکا به امضا
برساند کرزی را گفت اگر امضا نمی کنی من این کشور را ترک مینمایم
اصلا همین ادم غلا م انگلیس است

>>>   ریس جمهورغنی یعنی « حفظ الله امین » مقصر همه بدبختی درکشور
ریس جمهور غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری باداری و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین هیچ درک ندارد. سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل مردم بی دفاع ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار خون ریز است به آگاهی جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی در قدرت باعث بحران کلان در کشور است و در این سه سال حکومت نابکار غنی فقد آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است ، بیکاری ناداری بی نانی بی سرپنایی در بدری مردم شریف ما در سر تاسر کشور افزاش یافت است. مظاهره چیان بیدا مبارزو دلسوز بم مرم وطن در داخل کشور و در خارج کشور همه خواهان برکناری غنی خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها گردیددند.
داکتر یارمحمد« حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   همه پرسی!!!
فرض کنیم با برداشتن خیمه ها مشکل راه بندی حل شد اما کشتن مردم بی دفاع و بی گناه بد امنی فساد خیانت ملی وغیره و غیره را با برداشتن چی حل کنیم؟
رستمی

>>>   الهي قهر خدا بالاي شما دزدان متقاعد بيايد، كه ملت از شر تان خلاص شود،

>>>   اين ديوار مربوط بنگله لالي حميد زي است و سالهاست بروي مردم چون كوه ايستاده و راه رفت و امدن شان را سد شده است ولي از نظر بعضي ها اشكالي ندارد
اما خيمه هاي تحصن كاغذي عدالت خواهان اشكال دارد و تحمل نميشود

قربان شوم خداره
يك بام و دو هوا ره
اينست تعصب سيستماتيك
Sarhang Barna

>>>   Ghyasi
سالهای سال که این راه از طرف زور مندان ودولت مردان مسدود بود چرا صدای ملت بلند نشد که اکنون صدای مردم از دادخواهی خود مردم بلند شده
پس مردم خود درین ظلم وستم دست دارد.

>>>   فدا محمد تورانیان
از خیابان ها ، جاده ها و کوچه هایی که توسط حکومت و زورمندان مسدود شده و سالهاست موانع ایجاد شده ، عکس بگیرید و منتشر کنید....

>>>   Saboor Raheel
و نفاقهای قومی برای سرکوب معترضین سیاست نیست اوج رذالت است.

>>>   ای مردم!
شما در دونیم سال گذشته به دلیل بی اعتنایی (۷۵۰۰۰ ) انسان کشته دادید.
ما زیر خیمه ها به خاطر رهایی شما از ظلم و استبداد غنی به سر میبریم.
رستاخیز #تغیر

>>>   Salam
غنى با تقلب به ارگ راه يافته است و او را رييس جمهور خواندن درست و منطقى نيست ، بعضى دوستان خيلى با مزه او را رييس جمهور مى خوانند.
اگر زحمت نمى شود اين متقلب و گماشته يى خارجى ها را رييس جمهور غير مشروع بخوانيد كه كار مبارزه عليه يى او را آسان تر سازد.

>>>   قاتلان مردم کابل احمدزی و اتمرزی باید محاکمه شود

>>>   Motaref
ما به راه خود باور داريم!
ايمان داشته باشيم كه راه عدالت در اين مُلك فقط از خيابان مي گذرد؛ و باور داشته باشيم كه فقط با اعتراض و تحصن است كه مي توان سياستمداران مستبد، متكبر، غيرانتخابي، فاسد و بي كفايت را به پيشگاه مردم مجبور به پاسخگويي كرد. ما تا تحقق كامل عدالت و بركناري و معرفي تمامي مسوولين بي كفايت و همسو با تروريسم، در خيابان مي مانيم.

>>>   کدام شورای جهادی؟ حضرت صاحب تاریخ تیر شده، بچه پیر بی سواد و سیغانی چراغکش، اینها شد مجاهدین؟؟؟؟ اینها به مانند روباه می مانند که برای خود سوراخ پیدا می کنند

>>>   Zahir Ariaie
ملا هاى شكمباره ارگ ، اسلام ناب را خدشه دار ساختند و دوكان فتوا فروشى باز كرده اند!

>>>   ما نباید با شاخ و برگ‌های مزدوران بجنگیم ، بلکه ریشه اصلی‌ در ارگ ریاست جمهوری می‌باشد .

>>>   عمار
هر حرکت و جنبش نو خاسته بصورت طبیعی با مشکلات انسجام رهبری و خواست های متفاوت مواجه می باشد، ولی در جریان مبارزه و ادامه مقاومت است که هم جنبش انسجام پیدا می کند، هم خواست ها شکل می گیرد و هم رهبری بوجود می آید... مسعود بزرگ نیز محصول چنین پروسه دراز مدت بود!

>>>   Zahir Ariaie
اين تعليق شدن ها همان فريب حكم إعدام تروريستان است كه فراموش شد!
ارگ= جعل و فريب

>>>   اين كا ر بنياد ى نيست
امر خيل هم استعفا ء كرده بود در دور ٢ انتخا با ت اما معا و نش حمد الله محب ( سفير در امر يكا فعلن )
بد تر از امر خيل تقلب كرد !
را ه حل
خلع ار گ از فا شيست ها و ستو ن پنجمى ها و حلو گير ى از تك تا زى و تبعيض غنى است و انتخا با ت زود هنگام است !
اينبار اگر د نبا ل ار گ فا شيست قو مى را ر ها كرديد
خا طر جمع بنياد كذ ا ر ان اين جنيش
در ليست ترور هاىً ز نجيروى خو ا هد در امد !

>>>   مجددى در ماه رمضان هم دروغ گفت، دروغ تاريكى إيمان است !

>>>   آيا به نظر شما!
١:- فساد وزير معارف اسبق، وزير مخابرات و گم بودن ميلياردها افغاني از تكس كريديت كاردها، معاف ماليات دوازده شركت نفتي كه پنج صد مليون دالر مي شود همراه با فروخت زمين بِه الكوزي، اقتصاد مردم را صدمه زده يا خيمه هاي تحصن؟؟ لطفا پاسخ ارگ بدهيد!

>>>   حکومت با نسلی مواجه است که تغییر میخواهد نه امتیاز
زمان تغیر کرده و رویا رویی های سیاسی نیز با تغیر زمان تغیر کرده است. حکومت ها در ۱۵ یا شانزده سال اخیر با گروه از رهبران طرف بودند که خواستار پست های وزارت، ریاست،‌ ۱۵۰ سفارت و کارمند سفارت، ولایت، ریاست اجراییه، مشاوریت ریس جمهور، نماینده خاص ریس جمهور در امور حکومت داری خوب، معاونیت ریس جمهور و وزیر در امور اصلاحات نظامی بودند. با این فکر ها و آدم ها کنار آمدن حکومت مثل نوشیدن آب است. اما امروز حکومت با نسل نو و جوان مواجه است که کمترین خواستشان تغیر ساختار نظام و استعفای ریس جمهور و ریس اجراییه است. دقیقن حکومت با نسل مواجه شده است که خواست های کمتر از خواست رهبران حکومت ندارند و اینجا حکومت احساس میکند که در خواست ها و اهداف دارد توازن ایجاد میشود و دیگر نمیشود با والی، وزیر و ریس اجراییه مقرر کردن بر اوضاع کنترل داشت.
قباد زارع

>>>   باز این مرده ای متحرک را از کجا پیدا کرده اند که غیر مستقیم از گردانندگان امور توصیف وتعریف نموده وبه نحوی متحصنین را مورد ملامت قرار میدهد اگر راه ها باز میبود خدا میداند که چند انفجار دیگر هزار ها انسان را میکشت واینفال بین وجادوگر امده باز سفسطه میسراید
نورعلی

>>>   پیش از راه بندان که موتر مملو از مواد انفجاریه انفجار کرد و صد ها نفر را کشته و زخمی کرد، قهر خدا نبود؟
و یا این که خدا خبر نداشت و کار دشمنان افغانستان و ضعف نیرو های امنیتی بود؟
بنأ یا خداوند و یا هم نیرو های امنیتی باید سیستم استخباراتی خود را مطابق سیستم استخباراتی دوران کمونست ها و خاد عیار بسازند، تا از وقوع چنین انفجارات جلوگیری شود.

>>>   عبدالحفیظ منصور:
عجب شهری!
حاکمانش، انتحارگران را برادر و عدالت‌خواهان را آشوبگر می‌خوانند!
مفتیانش قتل و کشتار بیگناهان را حلال و دادخواهی را حرام می‌شمارند!
سیاستمدارانش قتل عام‌های دسته جمعی را نمی بینند، اما از برپائی چند چادر در گوشۀ شهر فغان سر می‌دهند!
نمایندگانش از کشتار کابلیان چیزی نمی‌گویند، لیکن از این که کابل نشینان به مشکل ترافیکی مواجه اند، به غصه می افتند و گریبان می‌درند!

>>>   حضرت صاحب بنیانگذار اصلی جهاد درافغانستان است باید لقب مجاهد کبیر برایش منظور گردد

>>>   ParasPoian SaMim

استخاره .....
اگر بياد داشته باشيد جناب ....." صبغت الله مجددى " در دوران انتخابات يكى از نفر هاى خاص بود كه از مغز متعفن حمايت خويش را اعلان كرده بود و حتا پيش از اينكه حمايت خويش را اعلان كند اول استخاره كرده بود و در استخاره ديده بود كه افغانستان با آمدن مغز متعفن اشرف غنى احمد زى ، كشور به گل و گلزار تبديل ميشود .
حالا بعد از گذشت دو و نيم سال ديده شد كه كشور عزيز مان به لانه هاى تروريستى و وحشت با آمدن غنى و عبدالله تبديل شده است .

ديروز در اخبار شنيدم كه ابو جهل خواستار اصلاحات در دولت غنى و عبدالله است و تاكيد دارد كه اصلاحات بايد آورده شود و رهبران كار خويش را بدرستى انجام دهند .
ميخواهم از ابوجهل بپرسم كه استخاره ات چه شد كه هيچ نتيجه نداد ؟
ميشه دوباره استخاره ﻛنى بخاطر آمدن صلح و امنيت و آرامش براى ملت مظلوم كشور ؟

>>>   حضرت صاحب این کارت خوب نیست که هم به نعل میزنی هم به میخ

>>>   این پشک هفتدَم هنوز هم زنده است؟ عجیب است که جوانان ما دسته دسته شهید می شوند، اما بتۀ بد را بلا نمیزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است