الکوزی:حمله کابل، حمله به سکتور خصوصی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۶/۳/۲۲ کد خبر: 134403 منبع: پرینت

سکتور خصوصی از اثر برپايی خيمه هاى تحصن، هر روزه دو ميليون دالر صدمه اقتصادی می بيند.

خان جان الکوزى معاون اتاق تجارت و صنايع افغانستان، در دیدار نمایندگان سکتور خصوصی، صنعتکاران و سرمایه گذاران با رییس جمهور در ارگ گفته است که ازاثر حمله تروريستی اخير در وزيراکبرخان کابل، شماری از شهروندان کشور کشته و مجروح گرديدند، که در حقيقت اين حمله، حمله به سکتور خصوصی بود.

الکوزی علاوه کرد که براساس ارزيابی های نخستین، به سرمايه گذاران و متشبثين، حدود ۳۰ ميليون دالر خسارت وارد شده است.

نماینده سکتور خصوصی با اشاره به برپا نمودن خيمه های تحصن در شهر کابل گفته است که "اين حرکت مدنی و مردمی نيست که برخی ها بخاطر حقوق خود، حقوق مردم را متضرر و زير پا نمايند و سکتور خصوصی از اثر برپايی اين خيمه ها، همه روزه دو ميليون دالر صدمه اقتصادی می بيند."

وی بر حل مشکل متذکره از راه های قانونی و معقول آن تاکيد کرده و اظهار داشت که ناامنی، اختطاف، بندش راه از سوی پاکستان، مداخله افراد در امور گمرکات و آزار و اذيت تجار از سوی شماری از نمايندگان شوراهای ولايتی، از مشکلات اساسی سکتور خصوصی است که برای حل آنها بايد اقدام شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات کابل
سکتور خصوصی
نظرات بینندگان:

>>>   اینهاغلام ها ومزدوران ومداحان وحلقه بگوش ها واجنت ها وفرمان برداران غنی وعبدالله اند به دلسوزی های کاذبانه ای عبدالله فریب نخورید او میخواهد احساسات ملت را بااین نیرنگ دوام حکومت غلامی خودرا تضمین نماید
زیدالله بیگ

>>>   Fetrat
کسانی که میدانند پاسخ دهند
میزان داد و ستد روزانه در بازار افغانستان چند ملیون دالر است که تنها روزانه دو ملیون دالر تاجران کابل متضرر میشوند؟
خان جان الکوزی از تاجران مقرب دربار، ادعا کرده است که از سبب برپایی خیمه ها در کابل، روزانه دو ملیون دالر به سکتور خصوصی صدمه وارد شده است. این اظهارات نه تنها واقعیت ندارد که صرف برای مصرف دربار است و‌ در ضمن تلاش در جهت دو پارچه کردن اتاق تجارترو صنایع.

>>>   Mirzai
درباریان روزکار؛ هرچه دلشان خواست آمارنویسی می کنند.
شرم شان باد!

>>>   Nemati
اینها مداحان دربار اند

>>>   Walid Mir
یک متر مربع زمین دونیم دالر!
این را خبر دارم.

>>>   بحث خیلی جالب !
اجمل بلوچ زاده: کسانی که از حکومت در مقابل مردم دفاع میکنند بیاییند وضاحت دهند به چی دلیل دفاع میکنند؟ بخاطری که فساد بیشتر شد؟

>>>   الكوزي!
اين حرف تو بخاطر حمايت زي ديگر است وتو ادم للشخصيتين هم نيستي كه در خصوص موضوعات امنيتي و نظامي صاحب نظر باشي تو كوشش كن ودر فكر ان باش كه از كدام تجار چه بدست اري. نيكببن

>>>   سفارت جرمنی مربوط سکتور خصوصی است؟؟؟
اگر یک کوچه وپس کوچه هم مسدود شد اولین کسیکه مکلیون ها دالر ضرر میکند وصدایش رابلند میسازد الکوزی است ئووقتی یک متر زمین رابه دودالر خریداری میکند نمیگوید که چند مفاد کرده ، ضرر را میگوید مفادرا پنهان میکند
ر

>>>   جناب الکوزی...
بیشتر از 150 انسان به شهادت رسیده اند و بیشتر از 400 انسان دیگر مجروع گردیده و ممکن دیگر نتوانند خرج اور فامیل خود باشند انوقت تو میگویی که سکتور تجارتت ضرر کرده است؟ ایا بنظرت خجالت اور نیست؟
ایا از خدا شرم نداری؟
ایا تو خدارا میشناسی جناب الکوزی؟
من پنج سال در بندر مهمی از بنادر افغانستان کار کرده ام و خوب میدانم که شما تاجر ها چی قسم رشوت را رواج داده اید و شما تاجر ها بخاطر پول حتا خدای خود را میفروشید نشان به ان نشانی که بخاطر پول خود هزاران دروغ میگویید
یک مثال کوچک میدهم و بس ...
در یکی از شرکت های خصوصی کار میکردم و قیمت جنس ما که از چین برای ما ارسال میگردید 398 دالر بود با تمامی مصارف گمرکی و کرایه و همه مخارجش تا زمانیکه بسته بندی گردد و اماده فر وش گردد اما با کمال نا باوری بارها میشنیدم که ریس شرکت به مشتریان میگفت که این جنس را به قیمت 460 دالر خریداری کرده است و با ناموس و خداوند هم قسم میخورد که قیمتش 460 دالر افتاده است و فقط 20 دالر سود میکند بهمین دلیل با ان مرد پست جنگ کرده و شرکتش را رها کردم من دوسال درانجا کار میکردم و تمامی مسایل مالی شرکت با من بود ..
جناب الکوزی شما هم از جمله همین اشخاص هستید و گرنه هیچکس در مدت 5 سال نمیتواند به ملیارد ها دالر سود برسد مگر اینکه بی ناموسی چون شما باشد .
ا ا ا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است