دولت به تبارگرایی مزمن در سیاست هایش دچار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۲۲ کد خبر: 134419 منبع: پرینت

تیم حاکم موجود با نقد وضعیت از سوی افراد مربوط به دولت هیچگونه تحملی را نشان نمی دهد و بی تابی می کند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،رحمت الله بیژن پور، سخنگوی نماینده پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب گفت: از آغاز تشکیل تیم تحول و تداوم که آقای مسعود نیز در این تیم بود قرار بود افغانستان از گرایشات قومی به یک گرایش مشترک گذار کند و بر طبق همین منطق کار می شد، اما پیامد طور دیگری شد، بجای شکل گرفتن دولت ملی، گرایشات منحط قومی شکل گرفت و دولت یک نوع تبار گرایی بسیار مزمن را در سیاست هایش مورد تشویق قرار داد.

بیژن پور در رابطه با دلایل پنهان برکناری وی از پست امور اصلاحات تصریح کرد: تیم حاکم موجود با نقد وضعیت از سوی افراد مربوط به دولت هیچگونه تحملی را نشان نمی دهد و بی تابی می کند. مسعود نیز از آغاز کار در رابطه با ظهور برخی مسایل مخالفت خود را نشان داد.

وی، در همین مورد بیان کرد: سفر به شش ولایت شمالی، جلسات باز مردمی و صحبت درباره مشکلاتی که میان مردم و حکومت فاصله ایجاد کرده است، نبود اشتغال، بیکاری، مهاجرت جوانان، سرگردانی ها و ده ها مشکل دیگر که بیداد می کند، باعث شد که مسعود به مثابه متصدی اصلاحات از نظامداری کنونی انتقاد کند و شاهد هستیم که این انتقادات تحمل نشد.

سخنگوی مسعود می افزاید: در دو و نیم سال کار مسعود با رییس جمهور، هیچ جلسه مشترک، مشورت و هدایتی از جانب آنها تشکیل نشد و جز کارشکنی، توطئه، تعطیل کردن کار، بهانه سازی، انحطاط و منحصر کردن اختیارات برنامه ای وجود نداشت. کارهایی که دستگاه ریاست جمهوری با مسعود کرد، باید خیلی پیش از این، این وضعیت پیش می آمد و ایشان متارکه می کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت
تبارگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   جعفر عطايى
حملات کابل و هرات را شبکه حقانی به عهده نگرفته‌اند. اگر ادعای شبکه حقانی درست باشد و استخبارات کشورهای همسایه هم دخیل در قضیه نباشند، ذهن‌ها بسوی جنگ داخلی شبکه‌های قدرت در درون دولت متوجه خواهد شد. آیا کسانی مثل حامد کرزی توانایی چنین حملاتی را دارند؟ اگر توانایی داشته باشند، هدف و انگیزه آنها از این نوع حملات قابل درک است.
غلزایی‌محور شدن ارگ مخصوصا با آمدن حکمتیار، آیا رقابت غلزایی و ابدالی را وارد فاز جدیدی ساخته است؟ این سناریو هم ممکن است که مثلا حمله چهار راه زنبق از سوی شبکه کرزی صورت گرفته، اما حمله به نماز جنازه سالم ایزدیار توسط شبکه اشرف غنی بر ضد سران جمعیت و به هدف ایجاد رعب و وحشت میان معترضان سازمان‌دهی شده باشد.
ما با شبکه‌های تودرتوی قدرت در داخل و بیرون از نظام روبرو هستیم که هر کدام منافع مشخصی در حملات دارند. نباید این روایت ساده ارگ را پذیرفت که بعد از هر حمله به آسانی ادعا می‌کند که کار شبکه حقانی بود. قضایا پیچیده است. بسیاری از این پرسش‌ها در حملات بعدی پاسخ روشن‌تری خواهد یافت. بعید نیست که در روزهای آینده شاهد حملات مشابه باشیم.

>>>   تكرار يك اشتيبا جبران نا پذير. نه به #چورلمان و نه به #عبدالله! به پيش بسوي يك تغير مركزي!

جمع كردن #خيمه ها يعني جمع كردن آرزو هاي ماست. به سخن ها اعضاي #پارلمان و عبدالله گوش ندهيد، چون اينها هم بخشي از مشكات مردم ما اند!

خيمه ها بمب هاي اتم و سنگرهاي عزت مااند و دوباره خلق كردن اينگونه شتاب و احساس غير ممكن است و اين فرصت را هرگز از دست ندهيم!

در چند قدمي از پيروزي
#رستاخيز_تغيير

>>>   Kabuli
وضع تاسف بار كشورم:
حكومت قومى، سياست قومى، احزاب قومى،وزارت خانه ها قومى، تفكرقومى،
دين قومى شريعت قومى.
تجارت قومى وغيره وغيره همه چيز قومى و سمتى وزيانى
بلاخره سرنوشت مردم چطور ميشود؟برداشت هموطنان ما در مورد چه است ؟

>>>   بیاییدیک بار برای همیشه در اعتراض ها وکارهایمان از قوم گرایی ومذهب گرایی دست برداریم.

>>>   Zahir Ariaie
ملت ايا فراموش كرديد كه پارلمان بجز چند تن معدود ، در واقع پاتك اجتماع خطرناك ترين جنايت كاران، فاسد ترين چهره هاى كشور، به شمول قاچاق چيان مواد مخدر، الكول، وغيره است؟ ايا فراموش كرديد كه روند استهزأ يك وزير در واقع پتوى قمار وكيلان است؟ ايا فراموش كرديد كه همين پارلمان منبع ترويج نفاق زبانى و قومى در ميان تان است و چند سال است تا حال قانون تحصيلات عالى را پاس نكرده است؟ ايا فراموش كرديد كه هشتاد در صد پست هاى دولتى با فشار وكلا به أفراد ناشايسته مرتبط به انها توزيع شده است؟ ايا فراموش كرديد كه هر روز موتر هاى انها خلاف جهت حركت و اذهان مردم را با قانون شكنى مسموم ميسازند؟ ايا فراموش كرديد اكثريت انها سواد لازم براى خواندن و نوشتن ندارند چى رسد به قانون گذارى؟ ايا فراموش كرديد كه اگر واقعاً پارلمان واقعى ميبود تا حال ريس جمهور استيهزا ميشد؟ ايا فراموش كرديد كه يك تعداد از همين جانوران علناً از تفرقه قومى، طالب، فساد و مافيا به صورت واضح حمايت ميكنند؟ ايا فراموش كرديد از پول دزدى قصر ها براى خود ساخته اند....
با كدام معيار به حرف اين عده #اوباش پارلمان نشين باور ميكنيد؟
اين مفسدان فى الارض لياقت يك وعده نان را ندارند وبأيد جاروب به دست تا اخر عمر مصروف روفتن جاده ها باشند!

>>>   Amin Wakili
حكومت كدام توافق روى كاغذ را عملى كرده كه اين طرح احمقانهء پارلمان را عملى كند؟

>>>   این احمد ضیا مسعود چوکی را ازجانش بیشتر دوست دارد ! معلوم نیست بخاطر بدسا آوردن دالر است که اینکه خـدمت !!!

>>>   دو کس با چوکی مانند ماهی با آب هستند اول انوار الحق احدی دومی ضیا مسعود
این دو حتی شب هم چوکی را درخواب می بینند وبرای بدست آوردن چوکی حاضر هستند بگویند شیر سیاه تر از قیر است
واگر دانستند که صاحب چوکی میشوند میگویند قیر سفید تر از شیر است !
این بیچاره ها را غم خدمت بمردم کشته است ×!

>>>   Latifi
ٱیا قانون اساسی AFG به یک هزاره ازبیک یانورستانی اجازه ی رییس جمهور شدن میدهد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است