چرخش دو باره «طوق لعنت» درفضای ارگ کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۳/۲۳ کد خبر: 134482 منبع: پرینت

ستاد دولتی طالب، حزب اسلامی و شورای امنیت ملی بار دیگر برای رویارویی خشونت بار با معترضان کابل آماده شده اند.

داکتر غنی در دیدار با هیأت میانجی مجلس از احتمال بازداشت یک تعداد شخصیت ها که از «رستاخیز تغییر» حمایت می کنند، اطلاع داده است. این درحالی است که معترضان خواستار استعفای غنی- عبدالله و مجازات گل نبی و اتمر اند.

بدین ترتیب، سلول های خفته دیکتاتوری سنتی، در رگ و پود دستگاه حاکم بر ارگ، با گذر از کرختی ربع قرن، اکنون به سوی یک پویایی نا قانونمند دیگر جلو می خزد.
غنی بدون اشاره به فریاد مردم ستم دیده و رسیدگی به پرونده تیراندازی و قتل جوانان معترض، دست به یک ضد حمله لفظی زده است.

این آخرین آزمایش خواهد بود که با گذر از دریای خون، فصل و باب منکرات تازه ای را در تاریخ مدرن برای خودش رقم بزند.
اینبار، علیرغم آن که دیدگاه منسوخ همه چیز خواهی، با توجیه کشتار بی موجب جوانان کابل، تشکیل اتحادیه دولتی طالب، حزب اسلامی، داعش و ارگ، همه گزینه ها را در دستور کار خود دارد، به نظر می رسد یکبار دیگر علیه جنبش تغییر در کابل به استفاده از زور متوسل شود.

معلق زدن های چپه مانند فتوا گیری از علمای مزدور داعش منش، تکثیر گروه های تبلیغاتی درشهر به هدف مسموم سازی اذهان مردم پریشان نسبت به نسل تحول طلب، مرده را به سخن آوردن (گفتارمجددی) و ده ها مورد دیگر، نشانه هایی اند که اتحادیه زور و ترور، به سیم آخر زده است.

بنا بر این، سران «رستاخیز تغییر» باید برای یک بار مقابله نا برابر تاریخی آماده باشند. این خطر وجود دارد که ستاد هم آهنگی طالب، حزب اسلامی وداعش درارگ، با تغییرظاهری رفتار، این جنبش را با یک ضربه محکم از عقب یا جناحین زمینگیر کند.

برخی گزارش ها حاکی است که آنان روی ترتیباتی کار کرده اند که بگونه غیر مستقیم کمر بیداری مردم را بشکنند. به کمک رهبر نما های لکسس سوار و برخی فرماندهان اجیر، سبوتاژ گسترده ای را شروع کرده اند. تا این دم، یک رشته تحرکات مشاهده شده و نفرات جبهه دولتی طالبان با شادمانی منتظر آغاز یک تعرض دیگر بر معترضان اند.

رسول قیام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   باید همه مردم کفن بپوشن وآماده باشند تاپوز دشمن را به خاک بمالیم به یاری خداوند

>>>   دزدان جميعت و ستمى هاى نا خلف مظاهره بر حق مردم را ربودند "دزيدند" و مظاهره را به ناحق كشيدند!!! مرك بر اين اوباشان و دزدان حرفوى!! زنده باد افغانستان!

>>>   مردم نباید بگذارند که فاشیست‌های قبیلوی دست به دستگیری رهبران قیام رستاخیز بزند. اگر به این کار اجازه بدهند، دیگر نباید از بخت بد، بیکاری، و انتحار و انفجار شکایت کنند. هر عقب نشینی معنی‌ تسلیم شدن به گروه در خفا متحد جنایتکار ارگ،طالبان و امنیت ملی (داعش).

>>>   باید یاد اور شد که از نام مردم باید استفاده نکنید مردم افغانستان بلخصوص. از کابل. طرف یک مشت دزد و چپاولګر نیستند که بنام رستا خیز به سرک ها برامده اند و از نام دیمکراسی و ازادی بیان استفاده. نامشروع میکند و چند دزد که مردار شده حالا از نام انها استفاده کرده عدالت میخواهند در هیچ کنج دنیا برای دزدان و رهزنان عدالت نیست غیر از مجازات
چند نفر اینها نی بلکه همه این ولګرد ها مجازات شود چند سګ باز و قمارباز یکی شده. و پولهای باد اورده را حالا مصرف میکنند و شب یک هزار افغانی. همه پودری و چرسی را اجاره میګرند باید ګفت که به این نیرنګ های پوچ اینها هیچ دست اورد نخواهد داشت به جز ذلت. به این تبلیغات بی جا و بی معنایی تان کسی بازی نخواهد خورد که هر قدر داد از. طالب و داعش بزنید این دو ګرو هم یک شاخه از شما دزدان است نه از حکومت.

>>>   ثریا کوهستانی

جناب آقاى اجمل بلوچ زاده،

کسانی که از حکومت در مقابل مردم دفاع میکنند بیاییند وضاحت دهند به چی دلیل دفاع میکنند؟ بخاطری که فساد بیشتر شد؟ به خاطری که قندوز دوبار سقوط کرد؟ بخاطری که کشتار بیشتر شد؟ بخاطری از لشکرگاه فقط مرکز ولایت در دست دولت مانده؟ به خاطری که در فاریاب جنگ است؟ بخاطری که در اورزگان ؛ ننگرهار ، بدخشان غور و چند ولایت دیگر داعش پیدا شد از حکومت دفاع میکنید؟ پس دلیل شما برای دفاع از این حکومت فاسد و قوم پرست چی است؟

>>>   ای .....شما که خود نمیدانید حکومت که است وجه وظیفه دارد مردم که است وچه مکلفیت دارد ، چرا مردم مظاهره میکنند برای مثل تو مردمان این مظاهرات و این اعتراضات همه ریشخندی و اوباشی و لچکی معلوم میشود چراکه فضل خدوند از علم وداش بی بهره به جز شتر چرانی و گوسفند دوشی از دیگر چیزی خبر نداری . به گفته همان شاعر : خر چه داند قدر حلوا و نبات -- توبره کاه باشی و کنج رباط .
بعدا" این کوجی ونوکر امریکا را خواهید شناخت که چه بلارا بالای تان خواهد آورد.

>>>   کسانیکه از حکومت دفاع می کند همان های هستند که شبانه بوجی از دالر های چور شده در خانه شان سرازیر می شود. ملت متوجه است که این بار اشرف غنی می خواهد که با پول و دارای های چور شده طالبان و تروریست ها را در ارگ رسمیت بدهد و قدرت قومی « علی زای » را بر مردم تحمیل کند و باز افغانستان را در دهه حبیب الله ببرد. مردم بیدار شود.

>>>   از نام دیموکراسی استفاده کرده دزدان کابل دست به اسلحه در مقابل نیروهای امنیتی آنهم در چنین وضعیت فوق العاده خطرناک ایستاده و عدالت خواهی میکنند؟ کدام عدالت خواهی؟ تمام مردم کشور، ساکنین مرکز و ولایات و حتی حکومت در مقابل اینچنین یک فاجعه هولناک مبهوت بودند ولی چند کثیف برخاسته عدالت خواهی میکنند؟ از کی؟ بروند اگر آنقدر مرد هستند به مصاف روبرو با طالبان.
این پنج چهره کثیف که در طی تظاهرات کشته شدند فقط اولاد کمیشن کاران و یا قوماندانان قاتل و جنایتکار بودند نه مردم عوام، که مثال زنده اش را دیدیم. هیچیک از این بی وجدانان رستاخیزیهای در مورد قتل 150 هموطن چیزی نمیگویند ولی اصرار به محاکمه یا برطرفی یک دو تن که این اوباشان را به سزای اعمالشان رسانید، دارند.
این هم شد انسان دوستی و اصول دیموکراسی>

>>>   بنده بنظر کوهستانی موافقم حقیقت داره صد درصد

>>>   تاجکان ای تاجکان
من افغان ستوده ام
چای ناخورده در سنګرم
مراقب دشمن بی شرم و بیهوده ام
بیایید و ببیند تاریخ من
ریخ ریخ ات معلوم است ،من فرموده ام
افغان مولانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است