امرالله صالح چرا از مقامش استعفا داد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134533 منبع: پرینت

مطلبى را كه در زير مى خوانيد، پيام و هشدار دوستانه ى بود كه حين تقررش در آن مقام، بوى گوشزد نمودم كه با كنايه ى ( سيل بين حق چهل وزير را دارد ) پاسخ دريافت نمودم. اما حالا كه با جسارت و موقع شناسى از سمتش كناره گيرى نموده، او را مى ستايم. اما دو نكته را قابل يادآورى مى دانم.

نخست اينكه دوهمين باريست كه آقاى صالح از سمتش استعفاء مى دهد. فارغ از هر دليل و انگيزه ى موجه و ناموجه ى، نفس استعفاء دادن، اعتبار و پرستيژ شخصيت حقوقى و ادارى او را در آينده خدشه دار مى سازد. و از او تصوير، دولتمردى نامطمئن، اندك رنج و بى ثباتى را در اذهان ترسيم مى كند كه عقبگرد هاى مرموزش بر آن صحه مى گذارد، كه نبايد ديگر تكرار شود. بل الزامى است كه با دقت و درايت گام برداشت.

ثانياً اينكه بطور طبيعى هر استعفايى بايد دليل قاطع و روشنى داشته باشد كه لازم است با افكار عمومى شريك ساخته شود. در غير آن قضاوت و داورى مردم در قبالش خوب نخواهد بود. هر حركت سياسى ايكه پيام روشنى نداشته باشد و با اصطلاحات حرمت به اسرار امنيتى و مصلحت هاى مهم ملى و يا نظير اينها كتمان شود، بدون شك طرف مقابل از آن بهره بردارى نموده، شما را در افكار عامه ملامت و محكوم جلوه خواهد داد.

اگر آقاى صالح جسارت بيان عواملى كه منجر به اتخاذ چنين تصميمى را شده، نداشته باشد. برحقانيت تيم قبيله گراى ارگ، صحه گذاشته، وجهه ى خود را در ميان هوادارانش آسيب مى زند.

رويهمرفته مقاطعه ى بموقع و زيرگانه ى او را با نظام فاسد و فاسد پرور حاكم بر گرده ى مردم ما در حال حاضر، ستوده، بعنوان سياست پيشه ى جوان، پركار و مبتكر، در راستاى فرداى بهتر براى كشور و مردم ما برايش آرزوى موفقيت دارم.

منصورى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   او مواجع به كمبود وانهصار تلخان شده بود.

>>>   مرتبه اول از ریاست امنیت ناملی استعفا نبود برطرفی بود اما اینبار براستی استعفا است
ر

>>>   کدام هواداران؟
اگر خارجی ها نباشند کسی بز هایش را هم جلو نمی کند.

>>>   امرالله صالح آدم هوشیار است، اما اینبار زیر تاثیر سران نا کارآمد جمعیت رفت اشتباه بزرگی بود.امید که ایشان با تعمق از تفرقه اندازی های حزب ربانی دوری کند.

>>>   مقامیکه نه در تشکیل حکومت باشد نه بودجه نه صلاحیت داشتنش چی ارزش دارد ؟

>>>   امرالله صالح از تمام ماهیت این حکومت دستنشانده و تمام زدوبند های عقب پردۀ اینها خوب آگاه بود. اما با آنهم برای بار دوم با این حکومت پیوست. حالا هر دلیلی که بیاورد، قابل قبول نیست. چه خوب گفته اند: کسیکه با شیطان پیمان می بندد، از عاقبت آن هم آگاه ست.

>>>   حماقت اخیر غنی و استعفای صالح را شدیدا تقبیح می‌کنم...
«غم‌درون» بمانید!

>>>   همین حالا نزدیک است داکتر عبدالله رییس اجراییه از بی صلاحیتی زیاد استعفی بدهد،او خو امرالله صالح است.
رییس اجراییه پیش وزیر هایش عذر میکند که در جلسات اشتراک کنید.
از صد فیصد تابعیت تان از رییس جمهور،اقلاً نیم فیصد زا از من هم تابعیت کتید.

>>>   هرچه كرده كار خوب كرده، نخواسته خون جوانان قواي امنيتي را بگردن بگيرد، تا وقتي كه تيم نابكار اتمر و غني بخود كامه گي لوچك مانند خود ادامه بدهند بايد هيچ إنسان با وجدان و وطندوست شريك جرائم نا بخشودني اينها نشوند.

>>>   نويسنده عزيز
شايد آنقدر خودت با شخصيت صالح بلديت نداشته باشيد ، ايشان إندك رنج نه بلكه زيرك ايست كه به گفته بزرگان در دو حلقه هميش بند مي ماند او در اول هم استعفا نداده بود بلكه كرزي بشكل بسيار توهين آميز ايشان را برطرف نمود ، زيركي نموده قبل از اعلان رسمي وي توانست در كنفرانس اعلان استعفا نمايد . اين مرتبه ارگ با ايشان هيچ تماسي نداشت فقط يگان مرتبه با اتمر تماس هايرا خودش ميگرفت .
أصل موضوع در اين جاه است كه وي ميخواهد در اين فرصت حساس استفاده شخصي خود را نمايد ، عبدالله جانشين جاهد كس ديگري را در نظر دارد ، صالح علاقمند وزارت داخله است بدين منظور خود را در گوچه حسن چپ زده ميخواهد تا دو سردمداران وحدت ملي را متقاعد سازد كه ان پست را به وي دهند و در غير ان انفلاق خواهد نمود .

>>>   اين متل عاميانه در اصل ، چنين است : " بالا بين ، عقلِ چهل وزير را دارد ."

>>>   وقتی قدرت به کمک امریکایی ها در دست یک مشت انسانها فروخته و غلام باشد آیا آنها به دیگران وقت خواهند داد ؟ اینها این فاشیستان ارگ هم طالب و داعش را حمایه میکنند و هم به عنواین مختلف از امریکا و دیگر کشورهای بادارش به نام مبارزه علیه تروریستان پول دریافت میکنند . این حکومت فاشیست ظرفیت پیش برد یک رستورانت را ندارد چه خاصآ حکومت.

>>>   ازاین سوال که چرا استعفا کرد این سوال مهمتر است که چرا آن مقام خیالی را قبول کرد؟؟
او از ابتدا میدانست که بدون صلاحیت وصرف یک چوکی نمایشی است ودیگر اینکه چرا از اتمر صاحب تقاضای چوکی میکرد که ما سیالی وشریکی داریم عم مارا بخور؟؟؟؟
همانطوریکه بسم الله وقانونی همیشه در کارهای شخصی خود از اتمر صاحب استمداد می جویند واتمر صاحب گره از کار شان می گشاید
ر

>>>   امرالله نا صالح بودن و نا بودنش کدام فرق نمیکند چندان ارزش ضیاع وقت را هم ندارد.
بدخشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است