جامعه جهانی افرادی فاسد را در حکومت گماشته است
امروز کسانی در دستگاه حکومت کار می کنند، که جامعه جهانی بر آنها سرمایه گذاری کرده است و از قوت و حمایت جامعه جهانی آنها نه به قوه عدلی و قضایی افغانستان پاسخگو هستند و نه به سران حکومت 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۷    ۱۳۹۶/۳/۲۴ کد خبر: 134536 منبع: پرینت

معاون مالی و فنی وزارت دفاع ملی می گوید که آمریکا به کمک هایش به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد اما این کمک ها وابسته به چگونگی مبارزه دولت با فساد است. اگر افغانستان با فساد مبارزه نکند، جامعه جهانی کمک هایش را به نیروهای امنیتی افغانستان، قطع خواهد کرد. در همین حال، این مقام وارت دفاع ملی می گوید که آمریکا تعهد سپرده است که به افغانستان به شکل بیشتری کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، نادر بلوچ عضو مجلس سنا و آگاه امور سیاسی در برنامه محور با اشاره به اوضاع امنیتی گفت: یگانه مشکلی که در نظام افغانستان، نه در نیروهای امنیتی کشور، نظام افغانستان را زیر سوال برد و فاصله ای که بین مردم و حکومت، ایجاد کرد، نبود حکومت داری خوب و فساد گسترده ای است که در سطح بالایی به یک رسم و رواج و یک فرهنگ در نیروهای امنیتی و نیروهای ملکی وزارتخانه ها شده و مبارزه در این راستا بسیار بر سران حکومت وحدت ملی که خودشان، آغشته به خودخواهی ها و جاه طلبی ها و نفاق افکنی هستند، می باشد. فکر نمی کنم که به سادگی حاضر شدن در یک کنفرانس مطبوعاتی و یا حاضر شدن در صفحه رسانه ها در یک کلمه بگوییم که این مشکل را حل می کنیم. اکثر اقداماتی که صورت گرفته بسیاری از آنها تشریفاتی است. کسانی که فساد کرده اند و جنایت نموده اند، کسانی هستند که امروز نیروهای امنیتی کشور ما را زیر سوال برده اند و هنوز حاکم هستند و به همان پیشه خود ادامه می دهند. اما افراد اصلی و افرادی که مسوولیت این کارها را به عهده دارند آنها هیچ کدامشان زیر سوال نرفته اند. یک تعداد افرادی که نقش زیادی در مساله فساد در حکومت ندارند به محاکمه کشیده می شوند و از آنها سوال می شود.

وی، در خصوص وجود فساد در بخش های مختلف و مهم کشور بیان داشت: امروز ما باید وزارت داخله و دفاع را ببینیم. امروز فساد در نهادهای امنیتی از آنجا سرچشمه می گیردو وضعیت را به اینجا کشانده است. و تا زمانی که اراده قوی در سران حکومت وحدت ملی موجود نباشد، حاکمیت قانون جانگیرد و کسانی که اختلاس کردند و دوسیه های کلان دارند و هنوز در رسانه ها حاضر می شود و حکومت را و مردم افغانستان را زیر سوال می برند هنوز ادعا و اظهار خود را بر مردم افغانستان می اندازند تا آنها به ارگان های عدلی و قضایی معرفی نشوند و از آنها بازپرس قوی نشود، هیچ وقت ما این توانایی را نداریم که مبارزه با فساد را به این سادگی و با اظهار کردن یک حرف و دو حرف در سالی یک بار یا دوبار در رابطه با این مساله صحبت کردن، این پدیده ننگین و شوم را که به یک فرهنگ در ارگان های ملکی و نظامی مبدل شده از بین ببریم.

بلوچ، معتقد است، جامعه جهانی، عمدا افراد فاسد را در نهادهای مهم در افغانستان گماشته است تا بتواند به راحتی برنامه های خود را توسط آنها به پیش برد و گفت: امروز کسانی در دستگاه حکومت کار می کنند، که جامعه جهانی بر آنها سرمایه گذاری کرده است و از قوت و حمایت جامعه جهانی آنها نه به قوه عدلی و قضایی افغانستان پاسخگو هستند و نه به سران حکومت وحدت ملی افغانستان و این توانایی در وجود نیروهای عدلی و قضایی و سران حکومت وحدت ملی نیست، که از آنها بازخواست کند، چرا که اگر دولت افغانستان تصمیم بگیرد که آنها را به میز محاکمه بکشاند، بسیاری از سفارت ها هستند که از این افراد حمایت می کنند و بسیاری از سفارت ها هستند که فشارهای سیاسی بر حکومت می آورند.

وی در اخیر گفت: اگر وضعیت فساد به همین منوال ادامه پیدا کند، سران حکومت در انزوا قرار می گیرند و ملت افغانستان از آنها فاصله می گیرند. جامعه جهانی هم در ظاهر است که می گوید برای مبارزه با فساد کمک خواهد کرد. وجود فساد در افغانستان برای آنها مافع کلانی را به دنبال دارد. برای همین آنهاخود هم زمینه های وجود آن را می چینند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جامعه جهانی
فاسد
نظرات بینندگان:

>>>   جامعه جهانی دزد های ستند که روزروشن دزدی وراهزنی میکند...کشورهای که اسمشان راجامعه جهانی گذاشتند اینها دزدها وادم کش های جهانی هستند.....

>>>   اگر تورا بگمارند شاید روی این هارا سفید کنی ! توئ هم افغان هستی ، زمانیکه صلاحیت نداشته باشند همه پرهیزگار با تقوا وصادق اند اما بمجردیکه دستش رسید از همه بدتر است
ر

>>>   دزد های بین المللی وقانونی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است