قطر نیروهایش را از جیبوتی خارج کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۶/۳/۲۵ کد خبر: 134566 منبع: پرینت

درپی حمایت جیبوتی و اریتره از موضع عربستان در بحران با قطر، دولت قطر اعلام کرد که نیروهای نظامی خود مستقر در خاک جیبوتی را از این کشور خارج می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دولت قطر امروز به همتای جیبوتی خود اطلاع داد که نیروهای نظامی خود در خاک این کشور را خارج می کند.

رسانه های قطری به نقل از یک منبع مسئول در وزارت خارجه قطر نوشتند: قطر همواره میانجیگر دیپلماتیک سالمی در حل بحران ها و اختلافات بین کشورهای برادر و دوست بوده و به ایفای نقش خود به عنوان یک بازیگر اصلی در جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز سه شنبه به نقل از یک منبع دیپلماتیک جیبوتی نوشت: قطر تصمیم گرفته است تا به میانجیگری خود بین جیبوتی و اریتره خاتمه دهد.

براساس این تصمیم، قطر نیروهای خود مستقر در مرز جیبوتی و اریتره را خارج می کند و پرونده بحران بین این دو کشور را به سازمان ملل باز می گرداند.

این منبع افزود: دولت جیبوتی پیام رسمی وزارت خارجه قطر درباره پایان میانجیگری خود بین جیبوتی و اریتره را دریافت کرده است.

وی گفت: قطر رسما به آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پایان میانجیگری قطر را اطلاع داده است.

به گفته این منبع، "جیبوتی به تصمیم قطر احترام می گذارد و تماس هایی را با دوحه برای پایان دادن به ماموریت نیروهای قطری مستقر در مرز بین جیبوتی و اریتره و بازگرداندن پرونده مرزی بین دو کشور به سازمان ملل انجام خواهد داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جیوتی
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است