چرا صالح از وزارتی که وجود نداشت استعفا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۲۵ کد خبر: 134581 منبع: پرینت

ارگ همان بازی را که با جنرال دوستم و احمد ضیا مسعود کرده بود، با همان کارت با آقای صالح نیز موفقانه بازی کرد.
چون چنین وزارت نه قبلاً وجود داشته و نه در حال حاضر در وجود شورای امنیت به آن ضرورت دیده می شود.

از آنجایی که در درون ارگ آقای اتمر به مثابه پادشاهی​ خود مختار فعالیت می کند و هر مقرری در سکتور های امنیتی باید از فیلتر او بگذرد پس به میان آمدن چنین وزارت از همان ابتدا فاقد اعتبار بود که از روز اول اکثر مفسرین سیاسی، نظامی و وسایل ارتباط جمعی به آن عکس‌العمل منفی نشان دادند و موجودیت چنین وزارت را بی اهمیت جلوه دادند و من هم در آن وقت نوشته بودم که اگر آقای صالح در زندگی خود یک اشتباه کرده باشد که هرگز خود را نبخشد او همین اشتباه است.

ارگ با انتخاب آقای صالح در این سمت ناموجود، خواست توانایی انجام معامله را به روخ رقیبان خود کشیده و وانمود سازد که هرکه را خواسته باشند می‌توانند به دام اندازند چون در آن وقت آقای صالح یکی از منتقدین ارگ و ستاره ای در حال درخشیدن برای جمعیت اسلامی و جامعه تاجیک ها به حساب می رفت و گروهی از جوانان را نیز به نام روند سبز رهبری می‌کرد، اما اینکه آقای صالح چرا در این وقت خواست که از نام وزارت که اصلا وجود ندارد استعفا دهد می توان پاسخ مثبت به اعلامیه جمعیت اسلامی و همدردی با جریان رستاخیز تغییر تعبیر کرد، تا توانسته باشد زیان حاصله از این اشتباه را به حد اقل برساند.

نگارنده: حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
وزارت
نظرات بینندگان:

>>>   دالكريمى عبدالكريمى
عبدالله يك وسيله قوى بين مردم گمرا و غنى بوده و همين نقش را سالها است كه بازى مى كند. اين نقش او براى غنى و شركا خيلى فايده رسانيده است و بر عكس موجب تباهى مردم ما شده است.
به خاطريكه مردم دنباله رو و شخصيت پرست اند.
مردم دنبال أصول نيستند بلكه دنبال أفراد اند. فقط براى شان يك لنگى، چپن، موبائيل و يگان چوكى كه داده شد، سالها نوكر و خدمت گار اند.
اين عبدالله هر زمانى يك قطعه عكسش را با احمد شاه مسعود، روى رسانه ها بگذارد، همان لحظه صد ها نفر را خر مى سازد، اما بد بختانه مردم نه مى دانند كه اين عبدالله با آن عبدالله فرق دارد

>>>   بیچاره صالح مجبور شد تا استعفا دهد اوکه یک روزگاری بالای احمد ضیا می خندید که به مقام خیالی دلخوش میکند خود به ان کوزه افتاد ومدت سه ماه تمامدر جستجوی مقام ومحل منتصبه اش گشت وزارت به این نام ومقامی به این اسم ورسم پیدا نکرد ازین رو ناچار استعفا نمود تا کدام کرسی بهتر ازان را برایش بدهند وارگیان هم از روی ناجوانی در یافتنمنصب او همکاری نکردند
نبیل ابراهیمی

>>>   آنقدر مهم نیست در وقت آقای صالح هم بسیار انتحاری صورت رفت و سکتور امنیت در وقت صالح هم وضعیت خوب نداشت
شغنانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است