محرومیت از خدمات شهری از رنج جنگ سخت تر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۳/۲۵ کد خبر: 134585 منبع: پرینت

همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شوراهای ولسوالی ها انتخابات شهردارها نیز برگزار می شود تا آنان نیز با رای مردم انتخاب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در یک کنفرانس خبری در مرکز رسانه های کابل امروز پنجشنبه 25 جوزا 96، درخصوص ضرورت تطبیق ماستر پلان های شهری در کابل گفت: مهمتر و سختتر از رنج جنگ، تروریزم و حملات ترویستی، محرومیت و مشکلاتی است که مردم از عدم برخورداری از خدمات مناسب شهری متحمل می شوند.

دانش گفت: در یک و نیم دهه اخیر، کابلیان از برنامه های انکشافی سهم بسیار اندک و ناچیزی داشتند و هنوز هم حاشیه نشینی در کابل رایج است و اکثریت نفوس در حاشیه های شهر از خدمات مناسب شهری محروم هستند و بعضی شهروندان مناطق کابل در وضعیتی بدتر از قریه ها بسر می برند.

معاون دوم رییس جمهور، درخصوص اقدامات ضروری برای بهبود مدیریت شهری بیان می کند: از جمله اقدامات لازم برای بهبود وضعیت مدیریت، تشکیل شهرداری مطابق با استاندارها و معیارهای لازم شهری، لزوم بکارگیری افراد مسکلی و متخصص و باکفایت، بازسازی ادارات و پیاده کردن اجراییات با ساز و کار ساده برای طی مراحل اداری اسناد، استفاده از شیوه های حکومتداری الکترونیک، مبارزه با فساد اداری در جمع آوری عواید، پرهیز از کارهای تکراری و تداخل وظیفوی و تطبیق احکام و قوانین است.

وی بیان کرد: در یک یا دو سال دیگر همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شوراهای ولسوالی ها انتخابات شهردارها نیز برگزار می شود تا شاروالان نیز با رای مردم انتخاب شوند.

دانش از شهردار و مسوولان خدمات شهری خواست تا برای مشکلاتی همچون عدم دسترسی برخی نواحی کابل به سرک ها و ضرورت آسفالت بسیاری از آنان، مشکل زباله و ضرورت تنظیف شهر و اقدامات لازم برای سرسبزی و پارک ها، مشکل ازدحام جمعیت و کمبود وسایل نقلیه، انتقال مدیریت ترافیک از وزارت داخله به شهرداری، گسترش شبکه ترانسپورت عامه، تطبیق ماستر پلان شهری و پلان های بهسازی کابل، برخورد با موارد نقض قانون در ساخت و ساز های خودسرانه و غصب زمین توسط غاصبان و زورمندان، تعیین محلات خاص برای دستفروشان و کاسبان و تلاش برای جذب سکتور خصوصی در پیشبرد امور شهری راه حل هایی جستجو کنند.

این مقام کشور همچنین از تمام اقشار، علما، فرهنگیان، جامعه مدنی و متنفذین خواست تا شهر را خانه خود بدانند و برای بهبود وضعیت همپای مسوولان شهری کوشش کنند.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداری کابل
پلان های شهری
نظرات بینندگان:

>>>   Rawi
هدف را خودت تعین کن
با پای خودت برو
چشم به دستان خودت داشته باش
موانع راهت را خودت بشناس و به خود و قدرت خود باور و اعتماد داشته باش ؛ به هدف می رسی .

>>>   شهردار کابل قول داده است تا سه سال اینده 111 کیلو متخطوط مترو بس در کابل ایجاد می کند
.هرات زیبا

>>>   Salam
نسل كشى ها را پايانى نيست ، تا اين ارگ است ، چنين خواهد بود..

>>>   Zahir Ariaie
همان حادثه تكرارى
همان مردم با افكار تكرارى
همان محكوم كردن هاى تكرارى
همان حرف ها و سخن هاى تكرارى
و بلاخره مرده ها دفن، زخمى ها راهى شفاخانه ، مردم بر سر كار خود، رهبران در همان ناز و نعمت، همه چيز فراموش ميشود، و قربانيان با كوه از اندوه و مشكلات اينده !
اين است سرنوشت ما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است