کابل و اسلام آباد مشکلاتشان را از راه گفتگو حل کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۶/۳/۲۵ کد خبر: 134589 منبع: پرینت

حمایت از گروه های هراس افکنی، برای کشورهای حامی گران تمام خواهد شد.

آنتو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری خطاب به کشورهای حامی هراس افکنان گفته است که پشتیبانی از هراس افکنان نادرست است و ادامه این روش برای این کشورها نیز پرهزینه خواهد بود.

گوترش، درخصوص تنش ها میان کابل و اسلام اباد می گوید: هر دو کشور را تشویق می کنم که تمامی مشکلاتشان را از راه گفتگو حل کنند چرا که همه شاهد تبعات حملات و جنگ در افغانستان، پاکستان و سایر کشورها بوده ایم.

وی یگانه راه حل دستیابی به صلح و توسعه در افغانستان را گفتگو با مخالفان مسلح دولت گفت و از ایجاد یک راهبرد مبارزه با هراس افکنی نیز خبرداد.

این مقام بلند پایه سازمان ملل متحد افزوده است که افغانستان نه تنها قربانی هراس افکنی است که برخی هراس افکنان در خود این کشور نیز مامن دارند از اینرو امیدوار هستم که اصلاحات برای راهبرد مبارزه با هراس افکنی به تصویب برسد تا بگونه هماهنگ با این گروه ها برخورد شود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آنتونیوگوترش
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   بنام خداوند جان و خرد و سلام به بزرگى شب قدر به همه شما :

افغانستان بكجا مى رود ؟ دوستان اكثراً از من مى پرسند و كوتاه !
١- تداوم بحران و شورش گرى از اولويت هاى جامعه جهانى درين منطقه است و با اعلام همكارى هاى منطقوى گويا فرا مرزى مى شود و بطور خاص ، ايران ، اسيايى ميانه ، تركستان شرقى هدف أوليه اند .
٢- پروژه طالب تا پايان سال ٩٧ به اتمام مى رسد و جايش را به داعش مى سپارد ، و گروه هايكه مخالفت كنند برداشته مى شوند ، همين اكنون شبكه حقانى ، بخشى از طالبان و تعدادى از حزب اسلامى شامل جريان اند و شمشتو از مدت ها مركز اموزشى داعش شده است .
٣- سعودى ، پاكستان و برخى سازمانهاى استخبارات جهانى حامى پروژه جديد اند ، روسيه ، ايران ، هند ، چين در مقابل صف بسته اند .
٤- پاكستان دو تا ٣ سال ديگر همه پايگاه هاى افراطى را به افغانستان منتقل مى كند و نشان مى دهد كه با گروه هاى افراطى همكارى ندارد .
٥- بحث لر و بر پشتانه در صوبه سرحد با احصايه و سرشمارى اخير در پاكستان به پايان مى رسد و ديگر بحث ديورند خاتمه يافته است و هـيچ پشتون خواه وجود ندارد و تنها بلوچ ها درميدان نبرد اند و بس .
٦- سياست هند در برابر پاكستان در حال شكست است و پنجاب حاكم مطلق به سرنوشت مردم پاكستان و در پى انتقام از رهبران افغانستان . ٦- پروژه تداوم بحران بشتر از سياست داخلى اب مى خورد و ريشه در ساختار شركاى قدرت در تبانى با سازمانهاى خارجى دارد .
٧- بعد از ايام عيد روز هاى داغ تابستان به روز هاى داغ سرنوشت مبدل مى شود هر دو سوى خط نبرد داخلى در حال برنامه ريزى اند .
٨- جامعه بين المللى و امريكا تازه متوجه عمق بحران داخلى شده اند و از رفتار هاى تيم ارگ در برابر ديگران در حال برسىى و اعمال فشاراند .
٩- كرزى ، محور ملى ، شوراى حراست ، جبهه نوين در فكر حكومت موقت اند و تلاش دارند انرا الترناتيف معرفى كنند بناً به تشديد وضع كار مى كنند تا مناسبات جميعت ، رستاخيز تغير باقى بماند .
١٠- حكمتيار ، حقانى و گروه هاى كوچك ديگر ابزار هاى در دستان اقتدار گرايان داخلى اند عليه ديگران در بازى هاى سياسى و امنيتى.

جاوید کوهستانی

>>>   گزافه گویی اشرف غنی باعث گرسنه گی و عدم اشتغالزایی در کشور

گزاف در سخن که به معنای سخن گفتن بدون علم و با گمان و حدس است، پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) طبق این روایت، گزافه در‌عمل نیز مورد تقبیح و نهی قرار گرفته و عاملی برای کاسته شدن برکت معرفی شده است. اشرف غنی گزاف گوی موجب مشکلات فراوان برای ملت عزیز ما گردید.مانند مشکلات امنیتی، بی‎ثباتی سیاسی، گرسنگی ، عدم اشتغال و مهاجرت 300 هزار جوان تحصیل کرده و به دلیل بی کفایتی دولت اشرف غنی و سرتمبگی غنی مردم را برای مظاهره به جاده ها و خیمه ها کشانیده که مظاهره چیان خوان برکناری غنی گزافه گوی و عبدالله دروغ گوی وزیران بی کفایت دولت ناوحدت ملی ومحاکمه ای علنی آنها گردیدند.

داکتر یارمحمد « حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   معلوم است که سیاست بازی کثیفی است، اما ھر قدر مردم خودشان را از سیاست بیشتر کنار بکشند، آن را ھر چه بیشتر به معامله گران کثیف محول خواھند کرد. سیاست ضروری است. »
اریش فرید

>>>   Saboor Raheel
پشتونی که مغزشویی می شود و خود را می کفاند، قابل ترحم است. نفرت ما از پشتونهای ارگ است که کارشان استفاده از این "برادران" نادان شان است برای تداوم قدرت.
تروریزم با مذاکره و صلح جور نمی آیند. راه پایان دادن به غایلۀ طالب و داعش تنها و تنها از میدان جنگ می گذارد. چرا که در قاموس طالب و تروریزم چیزی به نام صلح وجود ندارد. اما جنگ علیه طالب و داعش از ارگ رهبری می شود و ارگ نمی خواهد طالب و تروریزم پایان بیابد. چرا که قربانی جنگ طالب یا مردم عادی اند، یا سران مخالف و اپوزیسون دولت که بیشرینه به اقوام غیر پشتون منسوب اند. اینست که ارگ خواهان تداوم این وضع است. و چه بسا که اکثریت ترورهای شخصیت های سیاسی مخالف دولت از سوی ارگ و حلقات استخبااراتی ارگ صورت گرفته است و به نام طالب تمامش کرده اند.

در چنین وضعیتی که اظهر من الشمس است، کسانی که به فکر کنار آمدن با این دولت (دولت با هرادو شاخش) اند و نه به فکر پایان دادن به آن، یا عقل ندارند یا وجدان و غیرت.

>>>   Salam
نسل كشى ها را پايانى نيست ، تا اين ارگ است ، چنين خواهد بود..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است