حمله انتحاری بر مسجدالزهرای شیعیان در کابل (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۲۶ کد خبر: 134596 منبع: پرینت

حوالی ساعت 9 پنجشنبه شب یک مهاجم انتحاری جلیقه مواد منجره همراه خود را در درب ورودی مسجد الزهرا در منطقه دشت برجی کابل منفجر کرد.

پس از این حمله که تعدادی از محافظان درب ورودی کشته و زخمی شدند، دومین مهاجم انتحاری خود را به داخل مسجد رسانده و جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد.

در گزارش خبری آمده است که سومین مهاجم انتحاری با شلیک گلوله نیروهای امنیتی قبل از انفجار جلقیه انتحاری کشته شد.

این حملات پی در پی در حالی صورت گرفت که شیعیان امشب در مساجد به عزاداری شهادت حضرت علی و ایام بابرکت شب های قدر در کشور پرداخته اند.

شاهدان عینی گفته اند که در این حملات انتحاری بیش از 20 تن کشته و زخمی شدند.
در این انفجار حاج رمضان حسین زاده از نزدیکان به محمد محقق نیز کشته شده است.

کد (4)


حملات انتحاری بر شیعیان در کابل

حملات انتحاری بر شیعیان در کابل

حملات انتحاری بر شیعیان در کابل



این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
مسجدالزهرا
نظرات بینندگان:

>>>   گروهک تروریستی و ضد انسانی داعش این حملات را بر عهده گرفته است . مگر نیرو های امنیتی در خواب بودند و چرا نمی توانند امنیت را تامین کند . حبیب الله یوسف زی

>>>   صـد آفـــــرین بر ادارات ریاست امنیت ملی وریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله !
اگر پرسونل همیشه بیدار اینها نمیبود حتما داغشیان وحشی درمسجد عبادتگاه دشت برچی جوی خون براه می انداختندوحتما کم از کم 4 شهید وچندین زخمی بجای می گذاشتند اما خوشبختانه این دو اداره مطابق وظایف خود از پیش پلان ترورست هارا کشف کردند وپیش ازینکه خون هموطن ماریختانده شود آنرا خنثی کردند!!!
نـــوش جان شان اگر ملیون هادالر بنام مصرف راپور ، فعالیت اوپراتفی ،استخدام جاسوس ، خریداری افراد درصفوف دشمن ، مصرف میکنند ، حالا واقعا نتیجه این مصارف رادیــدیـــم !!!
اگر ریاست امنیت ملی ما بیشتر از سه صد اداره معاش خور تحت امر خود دارد وبیشتار از پرسونل خود بنام همکار استخدام کرده و معاش میدهد حق بجانب است چون همینطور از حوادث خونین پیش از وقوع جلوگیری میکند ، پاکستانی ها وعهندی ها بیایند واز استخبارات ما بیاموزند !!!!
رئیس صاحب جمهور باید برای همه پرسونل ریاست تروریــــزم وزارت داخله و امنیت ملی ما دو دو مدال بدهد وهــمــه را به رتبه جنــــــرالی مفـــتخــر سازد !!!!
v

>>>   زنده باد پولیس قهرمان وفداکار ما !
اگر همین پولیس نباشد پاکستانی ها پرسونل ریاست شرکت سهامی پنجشیر وردک را از داخل شعبات شام زنده میبرند پولیس باعث افتخار مردم افغانستان هست

>>>   لعنت خداوند به این دشمنان مردم افغانستان شود. که به جز انتحار وقتل دیگر از هیچ چیز بو نبرده اند و از الله متعال به روح همه شهیدان برادران ما در این مسجد. از بین رفته التحاف دعا دارم وروحشان شاد. باشد. وخداوند لایزال بازماندگان شان را صبر جمیل اعطا فرماید .
عبدالله ریحان

>>>   لعنت بر قاتلین مردم بی دفاع و بی گناه وطن.

>>>   الا لعنت الله علی القوم الظالمین.باید همیشه مواظب باشیم چه درماه روزه وچه درماهای دیگر.اگراشخاص ناشناس ازدورهم بیایدباید فوراًایستادکرد وتلاشی کرد.اوضاع امنیتی خیلی بدتر ازین میشود بایدبه امنیت همه جا توجه جدی داشته باشیم.
ع.ر.غزنی

>>>   با سلام ,و عرض تسلیت به همه خانواده های که عزیزان شان را در این حمله تروریستی از دست ده اند.
خیلی خوشحالم که حاجی رمضان دزد شکم گنده به جهنم رفته . ایکاش خود محقق نیز در آنجا میبود و با حاجی رمضان دزد یکجا به جهنم می رفت. خفا کند که یک روز بشنویم که خلیلی وحاجی نبی هم به همین سر نوشت گرفتار و به جهنم رفته اند.
خادم شما حسین فولادیان

>>>   این کثیف های آدم کشان به کدام عمل کرد خود را اسلام می دانند، این ها دشمنان اسلام اند، که اسلام را در سطح دنیا بدنام می کنند.

>>>   سلام
به همه خانواده های مردم ماتمدار کشورم تسلیت می گویم . صبر جلیل برای همه شما.
ایکاش حاجی نبی و محقق و خلیلی هم برای نماز در مسجد الزهرا آمده بودند و با حاجی رمضان همنوع شان به دنیای دیگر مهاجرت میکردند.
دور افتاده شما .ا.ک از مشهد

>>>   نشان میدهد که این برادران ناراض به دین اسلام که بخاطر ان مبارزه میکنند عقیده ندارند

>>>   شما نامردانه حمله میکنید ولی ما شما اولاده .....را مردانه در سوریه به درک واصل میکنیم.
واکنون وقت ان رسیده در جبهه افغانستان شما حرامزادگان امریکایی ، وهابی را نزد جده تان هنده جگر خوار بفرستیم.

>>>   Raheel
برای طالبان که زنجیرشان به دربارهای وهابیت جهانی بسته است، کشتن یک شیعه در داخل مسجد و یاهنگام نماز مانند کشتن یک هندو در دهرمسال یا کشتن یک مسیحی در کلیساست. وهابیت که طالبان و داعش سرنیزه های نظامی آن می باشند و تروریزم یگانه شیوۀ اقناع و تبلیغش، در کشتن پیرو هیچ مذهب دیگری دستش نمی لرزد.
ازینرو بسیار ساده انگارانه است که گفته شود: "در ماه رمضان کشتن مسلمانان در هنگام نماز و در مسجد" رواست یا ناروا. برای طالبان و وهابیت اینها همه روا اند. آنها جز خود و جز برداشت خود از اسلام را مسلمان مسلمانی نمی دانند و کشتن غیر مسلمان را جهاد می خوانند.
اینست برادران کرزی و اشرف غنی که آنها را چون سگهای هار به جان مردم افگنده اند. اینها سگهای خود را رها کرده اند و سنگها را بسته اند. اینها طالب را رها کرده اند و دنبال آنهایی را گرفته اند که دشمن طالب و دشمن شر و ترور و دهشت اند. اینها اند که دستگاههای امنیتی را به همکاران و دستیاران طالبان داده اند. اینست که همه روزه باید کشته شویم. گاه در نماز جنازه، گاه در مسجد، گاه در شفاخانه و گاه در میدان تظاهرات!

تا به کی نشسته اید ای کسانی که دشمن طالب اید و طالب دشمن شماست؟ دست به دست هم بدهید، این حکومتی را که روی گنج ملیونها دالری که جهان می دهد، نشسته اند، برزمین بزنید و اختیار سرنوشت و امنیت تان را خود بگیرید. برای رسیدن به آزادی و رفاه و امنیت، راه دیگری جز پایان دادن به این نظام دو سرۀ مزدور، غدار، تقلبی، خائن، بی ایمان و بیدرد و بی احساس نیست!

>>>   برادر و خواهر هزاره!
خیمه های اعتراض ما درست به خاطر تغییرهمین وضیعت بر پاست.برادران ما از خوست، پکتیا، بدخشان، تخار، بلخ، هرات، پنجشیر، پروان، کاپیسا و هموطنان ما در خارج از کشور به حمایت ما یا شتافتند و یا هم هم صدا شدند، اما شما در همین کابل خاموش ماندید.هنوز دیر نیست،میشود با پیوستن به #رستاخیز #تغییر به این حکومت بی کاره نقطه ی پایان گذاشته جلو فاجعه های بعدی را بگیریم و سرنوشت خود را با دستان خود رقم زنیم.
روح شهدای گلگون کفن شاد باد
#رستاخیز #تغییر

>>>   همگیش کارطالب وبرادران گلبدین واشرف غنی است طالبان مسولیت حمله را نپذیرفته اند سوال اینجاست که قبل از بوجودآمدن گرو داعش چی کسانی هزاره ها را قتل عام میکردآیا شهید عبدالعلی مزاری راکدام طایفه نجس و نکبت به شهادت رساندطالب دشمن قسم خورده مردوم هزاره است چرامردوم هزاره در مناطق اوغان برای کار و غریبی رفته نمیتواند قوم اوغان همگیش طالب است اگرطالب نیست تفکرطالبانی
دارندهیچوقت طایفه اوغان درفکر پیشرفت وترقی افغانستان نیستندمثال زنده اوغانهااشرف غنی است که
مغزمتفکرهم است مردوم دنیاباید خودشان قذاوت کنند
که کجای این شخص به مغزمتفکر آنهم دومین مغزمتفکرجهان شباهت دارد قیافه ش هیکل ش ترزگفتارش سیاستش هیچ چیزش به انسان شباهت ندارد چی برسد به مغزمتفکرجهان متباقی اوغانها که مغزمتفکرنیستد فکرش را خودتان بکنید

>>>   حمد همایون صادقی
مردمان نعره تکبیر گویان از هنایش خرافات مذهبی خود را در گروگان رهبران بی خرد مذهبی و وابسته به فاشیست ارگ قرار داده اند .
تا زمانیکه مردم زنجیر های خرافات مذهبی را از بین نبرند برای همیشه از سوی رهبران مذهبی ایشان بخاطر منافع شوونیست ها و فاشیست ارگ استفاده ابزاری میشوند .

>>>   Mehr
فاتحانيكه با دستان خودشان در كأخ هاي خويش زنداني أبدي شدند، و سگشويانيكه فاتحانه بر چوكي قدرت تكيه زدند

١٣ سال كرزي و اكنون؛ اتمر و غني با پول مردم در برابر مردم

فورمول پيروزي: با آنكه حالا بشكل كامل خلع سلاح و خلع قدرت شده ايد، ولي بازهم از همين إمكانات كمي كه در دست داريد استفاده كرده، در برابر هر يك ترورِ أفراد و نزديكان خويش، ده نفر دشمن را به رگبار ببنديد، بدين ترتيب هزينه انتقام را براي طرف بلند برده و طرف را وادار سأزيد تا از حذف گروهي تان دست نگهدارد، در غير آن چه فردا و چه پس فردا نوبت صد درصدي شما فرا خواهد رسيد
چون همه أفراد وفادار بشما در صفوف نيروهاي امنيتي را يا نابود كردند و يا هم سبكدوش كردند، حالا گام بگام نوبت رهبران رسيده است

مدت ١٧ سال است كه رهبران اردوگاه ضد ترور و دهشت به استثناي جناب استاد سياف (يگانه رهبر واقعي و بجا مانده از دوران مقاومت و مجاهدت) تنها يا سوگواري كردند يا مرگ نزديكان خويش را يك رفتار بزدلانه و نا جوانمردانه از سوي دشمن خواندند و يا هم عاميلين رويدادهاي دهشت افكني را نكوهش كردند، و اين رفتار زشت و ضعيف را حتي به نسل بعدي و فرزندان شان هم به ميراث گذاشتند!!!

اين رهبران به اندازه ضعيف عمل كردند كه حتي تا كنون نتوانستند يك نفر دشمن خويش را از پا در آورند، اينها نتنها كه دشمنان دهشت افكن خويش را نكشتند، بلكه با اندكترين امتياز مادي، به همه جنايتها پشت كرده و خاموشي اختيار كردند

اينها اگر از همان نخست در برابر يك ترور، دست به ترور ده نفر از دشمنان خويش ميزند، غني، اتمر و حتي شيطان هم جرئت نميكرد تا اينها را اينگونه بشكل گروهي قتل عام نمايد

>>>   كليم الله همسخن
تسلیت گفتن و مویه کردن گرهی از کار نمی گشاید- بدون محاسبات سیاسی و گروهی نخستین گام مبارزه با تروریسم برچیدن گلیم حاکمیتی است که به انتحاریون تعلق خاطر تباری دارد و از آن در مواقع لازم همچون ابزار استحکام پایه های قدرت قومی استفاده می برد!

>>>   این کار کاری داعش امریکا است خا طر جمع با شید
امریکا هر کاری که در افغا نستا ن انجا م بدهد کسی نیست که برایش بگو ید که این وطن از تو است یا از دیگر کس طور مسا ل اگر سر باز امریکا ی در این کشور می اید باید ریس جمهو ر
وشورای ملی را در جریا ن بگذارد و رهی دهی شود اما این گپ ها نیست فقط
بگوی کشور خو دش است
مردم هم خو د را در این مو رد تکا ن نمی دهد

>>>   شهادت شان مبارک باشدوخداوندبه باز ماندگان صبرجمیل عطا بفرماید.وخداوند افکارتروریست پروروهابیت را نابود سازد بااحترام

>>>   انا لله وانا الیه راجعون . جنایت به قدری عظیم است که واژه ها والفاظ از بیان آن عاجز است .خداوند به شهدا جنت به مجروحین شفا ، به بازماندگان صبر وبه عاملین ومسببین این فاجعه خشم وغضب نصیب بگرداند .آمین یارب العالمین .
علامه بلخی ( شیخ زاده )

>>>   جاوید کوهستانی در یاد داشتی نوشته است:
کمپنی ناکام انحصاری پنشیر وردک بنام امنیت ناملی بعد از حادثه خاکسپاری سالم ایزدیار از مندوی یک جوره بوت را خریداری وبرای رسانه ها نمایش داده که گویا این اداره کشف کرده است که مواد انفجاری را ترورست ها در بوت های خودجابجا کرده بودند درحالیکه شاهدان عینی میگویند بجز یکی باقی همه بوت ها وپاهای اشرار سالم باقی مانده بودند ،
این اداره ناکام همیشه درخواب بهتر بود میگفت : اشرار مواد انفجاری را در قطی های نصوار شان جابجا کرده بودند ، همیشه دروغ وهمیشه ناکام ،

>>>   Ali Faiq
من اين پرسش را در سال ٢٠٠٧ ميلاي نيز كرده بودم!

برايم يك #افغان با وجدان را لطفا نشان دهيد كه بخاطر يك شهروند #ازبيك يا #هزاره و يا هم #تاجيك غم شريكي كرده باشد و اعمال طالبان را -صريحا- تقبيح نموده باشد. برعكس، در تمام شبكه هاي اجتماعي با سواد ترين هايشان جشن ميگيرند و پاي كوبي ميكنند و در رسانه ها ظاهر ميشوند و اعمال انتحاريون را بيشرمانه توجه ميكنند...آيا همين است وحدت ملي؟

#بيدار شويد كه ده سال ديگر نگذرد!

>>>   لعنت بر تروریزم ِ لعنت بر آل سعود و لعنت بر جهالت اوغانی که افغانستان را نابود ساخت.

>>>   پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی ما در یک عملیات موفقانه سه عدد تخم مرغ راکه توسط یکی از دشمنان مردم افغانستان که می خواستند قاچاق نمایند وطور خیلی ماهرانه یعنی فوق ماهرانه در عقب یک عراده بایسکل جاسازی کرده بودند رابه موقــع کشف ومجرم را دستگیر وبه چنگال قانون سپردند همینطور ریاست تروریزم وزارت داخله در جریان فعالیت های خستگی ناپذیر خود دوبوتل فانتــا را که توسط یک قاچاقبر احتکار شده بود بالفـعــل کشف ودستگیر نمودند مجرم جهت تحقیقات بیشتر به ریاست عمومی تحقیقات جنائی وزارت داخله جمهوری اسلامی افغانستان سپرده شد

>>>   خدا رحمت کند شهدایی این حادثه را برخانوادشان تسلیت میگویم خداوند متعال بهشان صبر بدهد انشاءالله ازطرف masome ازalman

>>>   بنام خداوند درهم کوبنده ستمگران.
قالو انا لیلاهی و انا الیه راجعون درود به روح و ارواح پاک شهدای این فاجعه و درود بر روح شاد روان پاک سربازان واقعی که در دم دروازه ها به خاطر حفاظت از خون مردم جام شهادت را نوشیدند. به درگاه عزت تعالی روی سرخ و سربلند رفتند سلام و درود به والدین که چنین فرزندان را به جامعه تقدیم کردند کوچکترین غفلت وظیفه وی ننمودند راه شان پیروز و پیام شان ابدی باد. کسانیکه قتل و کشتار را پیشه نموده اند همیشه ذلیل و رو سیاه هستند. خداوندا به آبروی خون های این سربازان واقعی ملی و شهیدان پاک راه آزادی افغانستان را از این جهالت و بدبختی تجات ده. شهید حاجی رمضان حسینی شخص مردم دوست بود بدون در نظرداشت به تمام کسانی که مشکل داشت و به وی مراجعه میکرد کمک میکرد. از هیچ وکیل . اراکین دولت کسی تا بحال نشنیده که به مردم غذا مفت تهیه نماید اما این شخص در این ماه مبارک برای مردم نان آماده میکرد هیچ کدام چوکی دولتی را هم در اختیار نداشت علاقه هم به قدرت مادی نداشت تمام کارش منظور رضای خداوند بود با شهید شدن این مرد بزرگ لقمه نان از گوشه دسترخوان چند غریب گرفته شد.

>>>   هیچگاه من به عنوان هزاره اعمال طالبان را تایید نمیکنم.
ولی اگر با جهاد با طالبان مردد بودم وتردید داشتم.
وان جای بحث طولانی دارد
ولی برای مردار کردن شما داعشیان شک وتردیدی ندارم بعد از چند ماه ماموریتم درسوریه تمام میشود .ومنتظر باشید که سینه های شما کافران بی دین را در جبهه افغانستان بشکافم.
فاطمیون.

>>>   از کجا معلوم که دست های از دورن ارگ د ر پشت این گونه حملات نیست

>>>   اول خو به شهدا جنت الفردوس وبه مجروحین شفا عاجل خواهانم.
هرکسیکه چنین عمل را انجام میدهد مسلمان نیست>
بعد میخواهد در اقوام تفرقه ایجاد کند که هرگز به اهداف شوم شان نمیرسد
ما همه اقوام برادر هستیم هیچکس بین ما افغانها تفرقه انداخته نمیتواند.
ازحکومت تقاضا دارم هرچه زودتر به اختلاف های شان پاین دهد وبه ما امنیت بیاورد اگرنه ابرومندانه استعفا بدهدو

>>>   احمد یاسر کابل

>>>   هرسلسله ای که درکشوری حاکم میشوند ازخود یک تمدنی برجای گذاشته ومیگذارند، اما قوم پشتون باوجود سالها حکومت جزویرانی وجهالت وفقر وخونریزی چیزی به ارمغان نیاورد، رهبران این قوم وحشی درگذشته از بزوگوسفند هزاره ها مالیات میگرفت وبه قوم خاص ... زی میداد که مفت ومجانی بخورد وعسکری هم نکنند، این قوم امروز دردنیا به وحشیگری وجهالت معروف شده وتمام بشر برای هدایت وآگاهی شان عاجزمانده اند. شاعرمیگوید: بنی آدم اعضای یک پیکرند٭بجزقوم پشتون که ویرانگرند٭ چوپشتون که خود راکند انتحار٭ دیگرقوم هارانماند قرار.
حمیدگل

>>>   وای وای وای! من تعجب میکنم نامردها در ارگ چه کارمیکنند!!! درطول چند ماه درافغانستان جوی خون جاریست، گویا اینها مامورند که مردم را به کشتن بدهند، نکند اینها شریک طالبان هستند، چگونه مردم به دست ارگ اسیر شده.!!!!! ای وای براسیری، ازیاد رفته باشد، دردام مانده باشد، صیاد رفته باشد. ازصمیم قلب به بازماندگان شهدا تسلیت عرض میکنم، روح شهدا شاد.
شکرگل

>>>   انتحاریهای افغانستان محصول لقمه حرامند، کسانی که از زمین های غصب شده از هزاره نان بخورد نتیجه اش این میشود، کسانی که درمسیر راهها ازمهاجرین ومسافرین برگشتی ازایران وپاکستان غارت وچپاول میکردند نان خورده باشند غیرازاین توقعی نیست، خداراشکر که خداوند دشمنان ما را از احمق ترین مردم دنیا قرار داد. حیدری

>>>   به زودی زود تیپ فاطمیون وارد افغانستان میشود و این داعشیها و طالبان و القاعده را از بین خواهد برد همانطور که در سوریه از بین برد. ملت افغانستان خواهان زندگی با عزت هستن. ای داعشی اماده باش که تیپ فاطمیون به سراغ شما خواهد امد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است