بخشی از راه بندان، محصول توطیه ارگ است
برای احترام به خواست مردم، تعدادی از خیمه ها جابجا شد اما حرکت اساسی برای ایجاد این تغییرات باید آغاز شود. خواهان تغییر برای خود نیستیم؛ تغییرات را برای نظام، مردم و نسل آینده می خواهیم 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۱۳    ۱۳۹۶/۳/۲۶ کد خبر: 134598 منبع: پرینت

معترضان کابل روز سه شنبه 23 جوزا 96، شماری از خیمه های خود را برای احترام به خواست مردم و حرمت به تقاضای نمایندگان برچیدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،رامش نوری، عضو رهبری جنبش رستاخیز تغییر در گفتگو با "محور" درخصوص اینکه خیمه های معترضین سبب راه بندان ها و تضرر شهروندان شده است گفت: با اینکه بخشی از راه بندان را محصول توطئه دستگاه ارگ می دانیم اما به پاس ماه رمضان و خواست شهروندان برخی از خیمه ها را به گوشه ها تغییر مکان می دهیم اما خیمه مرکزی در چهارراهی زنبق (جایی که معترضین کشته شدند) با تمام قوت تا عملی شدن خواسته ها پابرجا می ماند.

نوری می گوید: رستاخیز تغییر، طرفدار سلامت نظام است و خواستار براندازی و دیگرگونی مخرب نیستیم. خواسته های جنبش مشخص است و در راس این خواسته ها برکناری غنی و عبدالله از قدرت است. چراکه بدلیل کم کاری و بی کفایتی اینها مردم از کشور فراری شده اند و سربازان و مردم ملکی در انتحاری ها هر روز جان می دهند. به همین ضرورت، تغییر این دو فرد را از قدرت سیاسی کشور مطرح کرده ایم.

عضو رهبری جنبش رستاخیز، درخصوص برکناری منصوبین امنیتی بیان می کند: مشاور امنیت ملی در راس هرم برکناری منصوبین امنیتی است و رییس امنیت بنابر مشکوکیتی که در پروسه های کاری آنها دیده ایم، گزینه بعدی است و در یک گام بزرگتر خواهان تغییر سیاست های امنیتی هستیم.
وی افزود: ارگان های امنیتی طوری تنظیم شده اند که گویا در یک کانون توطئه برای حذف رقیب هستند. این موارد بسیار جدی است و برای این خواسته ها مبارزه می کنیم و اکنون هیچ مشکلی برای عملی شدن این خواسته ها وجود ندارد و شرایط بسیار آماده است.

نوری، درباره اینکه برکناری رییس جمهور و رییس اجرایی اوضاع را بحرانی می کند اظهار می کند: برای این مورد سه مکانیزم پیشنهادی وجود دارد. وضعیت روشن است که آنقدر اختلاف میان دو نفر وجود دارد که مردم دیگر توانایی تحمل این اختلاف ها را ندارند و بخش بزرگی از ناامنی ها هم ناشی از همین اختلاف ها است.

این فعال سیاسی تصریح می کند: مکانیزم اول، تشکیل یک اجماع ملی و بین المللی است که در کنار برکناری این دو نفر روی آینده کشور بحث صورت می گیرد، چرا که این دو نفر کشور را بسوی جنگ های نیابتی می برند و مکانیزم دوم، تطبیق ماده 60 قانون اساسی است؛ که به هر دلیلی که رییس جمهور استعفا یا وادار به استعفا شود، معاون اول یا دوم قدرت را بدست می گیرد و بعد از سه ماه انتخابات پیشنهاد می شود. قدم بعدی رفتن به لویی جرگه تعدیل قانون اساسی است.

عضو رهبری جنبش رستاخیز، درباره اینکه گفته می شود بدیلی بجای سران حکومت وحدت ملی وجود ندارد اظهار می کند: برکناری غنی و عبدالله مبتنی بر عقلانیت است. حکومت فعلی، توافقی و برای عملی شدن خواسته های دو فرد است. فاقد مشروعیت حقوقی، سیاسی و مردمی است.

نوری می گوید: آمدن به جاده ها، بخاطر فرمانده گارنیزون و قوماندان امنیه نبود. بلکه ایجاد تغییرات هم در ساختار و هم در کارگزار بوده است. اینکه گارنیزیون نتوانست مسلکی عمل کند و بر معترضان حمله ور شد، وی قاتل است و اگر حکومت به آن رسیدگی نکند، مردم رسیدگی می کنند.

وی، درخصوص تداوم یافتن اعتراضات می گوید: اتفاقی که در روزهای گذشته شکل گرفته است از مشکلات تلنبار شده از انتخابات تقلبی تا امروز است. همیشه مصلحت پیروز و عقلانیت مبتنی بر قانون در نظر گرفته نشد. هیچگاه مشکلات از بنیاد حل نشده است و همیشه مبتنی بر نظریه توطئه کار شده است که دشمن در کمین ما نشسته است!

عضو جنبش رستاخیز افزود: معترضان در برابر وقایع بسیار منعطف بوده اند و با وجود اینکه 6 تن از همراهان خود را از دست داده ایم، هنوز هم باب گفتگو را باز گذاشته ایم. خواهان تغییر برای خود نیستیم؛ تغییرات را برای نظام ، مردم و نسل آینده می خواهیم و حرکت برای ایجاد این تغییرات باید از این مقطع زمانی آغاز شود. برای یک بار هم که شده است ، صادقانه باید تغییرات در ساختار و هم در کارگزار بیاید.

نوری افزود: شرایط اکنون برای ایجاد تغییرات بسیار آماده است و هیچ مشکلی برای عملی شدن پیشنهادات نیست. از ولایات ناامنی بدخشان، تخار و هلمند تماس ها آمده است که بخاطر برپایی تظاهرات تشکر کرده اند چرا که در ده روزی که خیمه ها پابرجا است چون مدیریت جنگ پروژه ای است، جنگ خاموش است. از اینرو هم که شده است تا زمانیکه حکومت به خواسته های مشروع مان پاسخ ندهد، خیمه ها بر افراشته می ماند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیمه ها
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   صـد آفـــــرین بر ادارات ریاست امنیت ملی وریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله !
اگر پرسونل همیشه بیدار اینها نمیبود حتما داغشیان وحشی درمسجد عبادتگاه دشت برچی جوی خون براه می انداختندوحتما کم از کم 4 شهید وچندین زخمی بجای می گذاشتند اما خوشبختانه این دو اداره مطابق وظایف خود از پیش پلان ترورست هارا کشف کردند وپیش ازینکه خون هموطن ماریختانده شود آنرا خنثی کردند!!!
نـــوش جان شان اگر ملیون هادالر بنام مصرف راپور ، فعالیت اوپراتفی ،استخدام جاسوس ، خریداری افراد درصفوف دشمن ، مصرف میکنند ، حالا واقعا نتیجه این مصارف رادیــدیـــم !!!
اگر ریاست امنیت ملی ما بیشتر از سه صد اداره معاش خور تحت امر خود دارد وبیشتار از پرسونل خود بنام همکار استخدام کرده و معاش میدهد حق بجانب است چون همینطور از حوادث خونین پیش از وقوع جلوگیری میکند ، پاکستانی ها وعهندی ها بیایند واز استخبارات ما بیاموزند !!!!
رئیس صاحب جمهور باید برای همه پرسونل ریاست تروریــــزم وزارت داخله و امنیت ملی ما دو دو مدال بدهد وهــمــه را به رتبه جنــــــرالی مفـــتخــر سازد !!!!

>>>   مشکلی اصلی این است که فعلا هر نداف و مشنګ فروش قلم به دست ګرفته و هر حماقتی که خواسته باشد بنویسد مانند رادمنش و هنین دلیل است که اوضاع وخیم و وخیم تر میشود. و همین است که راه برای دزدان حرفوی هموار میشود و چپاولګران. تا نهایت. کوشش میکند که راه دزدی را به خود هموار نماید نه اینکه اوضاع کابل ارام شود

>>>   اگر شورای نظار تظاهرات خودجوش و برحق مردم را نمی دزدید و افراد مانند پدرام در بلندگو ها مانند همیشه جار نمیزد، یقین دارم، که این تظاهرات به یک قیام مردمی در سراسر کشور تبدیل می شد. اما چنانچه در گذشته چند تا جنگسالار افتخار جهاد برحق مردم ما را علیۀ شوروی دزدیدند و برای خود جاه و مقام کسب کردند، امااین مرتبه شورای نظار بدنام و پدرام های بدنام کور خوانند. مردم از آنها فاصله گرفت، حتی بر ضد شان از راه بندان شکایت کردند.

>>>   اگر راه بندان توطۀ ارگ بود، چرا مردم و جوانان کابل از شما دوری کردند. در خیمه های تان فقط افراد شورای نظار و چند تا قدرت طلب دیگر باقی ماند.

>>>   Amirzada
عبدالله "سنگدل" شریک جنایات رژیم تروریزم قومی است

در حادثه انتحاری در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار رسانه های غربی اعلام کردند که عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی از یک سوء قصد جان به سلامت برد. اما این تبلیغات دروغین برای پوشان چهره اصلی عبدالله بود. تا زمانیکه عبدالله سنگدل و مرموز در خدمت آمریکا و فاشیزم افغان قرار داشته باشد، انتحاری ها با عبدالله کاری ندارند.
واقعیت این است که عبدالله یک شخصیت مرموز و سنگدل بحیث سپر دفاع حاکمیت ترور و اختناق حکومت غنی، اتمر و گلبدین است. گلبدین شریک جدید حکومت غنی از عبدالله سنگدل کرده بیشتر صلاحیت دارد.
ماموریت عبدالله همدستی با رژیم تروریسم قومی در سرکوب و نسل کشی مردم شمال است. اگر عبدالله از همان آغاز تا به امروز جلو اعتراضات و قیام مردمی علیه رژیم فاشیزم قومی را نمی گرفت این رژیم تا این حد گستاخ و ستمگر نمی شد.
تصور میشود که تروریستان را عبدالله با خود به مراسم خاکسپاری آورده بود. همه در سوگ و وحشت حادثه فریاد می کشیدند ولی عبدالله سنگدل خیلی خونسرد به مردم عزادار توصیه می کرد که دست به انتقام جویی و اعتراصات مدنی نزنند و منتظر نتایج کمیسیون حقیت یاب شوند.
به باور من تا زمانیکه عبدالله بحیث سپر نجات و دفاع از رژیم فاشیستی قرار داشته باشد فاجعه پشت فاجعه ادامه خواهد دهد یافت.

>>>   Najib Salam
ما چگونه مردم داريم ؛ در مقابل عدالتخواهان و چادر هاى تحصن شان حتا از شرعيت كمك جستن و اما در مقابل ترور و انسان كشى ، مرده اند و صدا نمى كشند. اين چگونه جامعه يى گندزده است !

>>>   راه بندان یک بهانه است. کابل قبل از این خیمه ها هم همیشه راه بندان بوده است چرا ان زمان کسی اعتراض نمی کرد؟

>>>   دکتر لطیف پدرام
امروز در مجلس نمایندگان....
اگر حکومت خیابان های مسدود شده توسط وزرا، وکلا، رییس امنیت را به روی شهروندان باز نکند بعد از عید رمضان دوباره چادر های معترضان در خیابان ها پهن خواهد شد!

>>>   اقای پدرام !
این خیابان ها ملکیت پدری شماوچند تااوباش وپنچرمینهانیست که همیشه بروی مردم بسته کنید مردم شماراشناخته وداعیه شمارایک داعیه شخصی قومی میدانند ومورد حمایت مردم قرارنمی گیرند درراه که روان هستی معقولیت ندارد وموردتاید مردم نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است