تفاوت ریموند ردینگتون با حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134623 منبع: پرینت

آیا می‌دانید تفاوت ریموند یا "رِد" و یا ردینگتون، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا در سریال "لیست سیاه" و یکی از 10 فراری مهم که تحت تعقیب FBI است با گلبدین حکمتیار در چیست؟

خوب بگذارید نخست در مورد "رِد" بگویم. ردینگتون 20 سال از نیروی دریایی آمریکا متواری می‌شود و پس از 20 سال خود را به اداره FBI تسلیم می‌نماید تا جنایتکارانی که قبلا با آنها در ارتباط بوده به FBI تسلیم کند.

ریموند به FBI می‌گوید که وی می‌خواهد به FBI کمک کند تا جنایتکاران و تروریست‌هایی که او در 20 سال گذشته با آنها در ارتباط بوده را دستگیر کنند، البته افراد بسیار خطرناک و منحرفی که دولت آمریکا از وجود آنها بی‌اطلاع است.

ردینگتون با دو شرط، کمک و دانش خود را در اختیار FBI می‌گذارد. «مصونیت از پیگرد قانونی و بطور انحصاری با الیزابت کین کار کند». الیزابت کین از ماموران تازه‌کار FBI است. القصه اینکه زمانی‌ که حکومت وحدت ملی با تضرع زیاد از حکمتیار خواست تا به پروسه صلح بپیوندد، حکمتیار چندین پیش‌شرط به حکومت وحدت ملی داشت که یکی از پیش‌شرط‌های وی حذف شدن اسم و حزب اسلامی وی از لیست سیاه سازمان ملل بود که دقیقا چنین شد.

ضمن اینکه حکومت وحدت ملی از سازمان ملل خواست تا اسم و حزب وی از لیست سیاه سازمان ملل حذف شود مصونیت قضایی نیز به حکمتیار داد که اکنون حکمتیار در کابل به‌سر می‌برد و در حال دید و بازدید با فراد حزب اش می‌باشد اما جان گپ از قصه ماند، تفاوت این دو در این است که ریموند ردینگتون تبه‌کاران را به FBI تسلیم می‌کند اما حکمتیار می‌خواهد تا جنایت‌کاران حزب‌اش را از بند آزاد کرده و دوباره به یورش و حملات تروریستی ادامه دهد.

این سریال دیدنی (لیست سیاه) را به همه پیشنهاد می‌کنم حداقل برای یکبار که شده ببینید. البته اکثریت صحنه‌های این سریال به جریان‌های سیاسی امروز افغانستان بر می‌خورد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ریموند
اف بی آی
نظرات بینندگان:

>>>   درین شکی نیست که ماویست های مثل شما از عدالت می ترسند

>>>   نویسنده محترم پا از کلیم ات زیادتر دراز کرده ای ونابخردانه قضاوت کردی مگر جلادان وسفاکان که یکی از ایشان هم خودت باشی در افغانستان کم است میخواهی با این طرز نظر ات احساس بدبینی بد اخلاقی را مروج سازی ،فکر کنم خودت اهلیت وقابلیت در نوشتن خواندن نداری بمانند دیوانه ها هرچه از دهن ات برآمد در روی صحفه مینویسی ،کوشش کن اهل خرد ومروت باشی .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است