آشپز والی، عامل اصلی انفجار در مهمانخانه قندهار
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134634 منبع: پرینت

آشپز دفتر والی قندهار در بدل جاسازی مواد انفجاری در ظروف دفتر والی قندهار، وعده پاداش 30 هزار دالر و یک خانه در آن سوی مرز با پاکستان را گرفته بود.

ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه ای نوشته است که "سید محبوب آقا، آشپز مقام ولایت در همکاری با گروه طالبان، عامل اصلی انفجار در مهمانخانه والی قندهار بوده است. نامبرده در اعتراف های خود بیان نموده است که غرض طراحی این حمله سه بار به منطقه چمن پاکستان سفر کرده است و هدایت اجرای حمله بر مهمانخانه به وی داده شده است."

بر اساس اعتراف های وی، افراد طالبان به وی وعده نمودند که مبلغ 30 هزار دالر آمریکایی و یک خانه در پاکستان برایش خریداری خواهند کرد تا رهبری ولایت و مهمانان اماراتی را در محوطه مقام ولایت قندهار مورد حمله قرار بدهد.

هر چند طالبان مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفتند اما ریاست امنیت ملی به تماس تلفنی دست یافته که بر بنیاد گفته‌های رییس امنیت ملی، دو مقام طالبان انجام این حمله را به همدیگر تبریک گفته اند.

رییس امنیت ملی همچنان تاکید دارد که طراحان این رویداد در پاکستان به سر می برند که دولت های افغانستان و امارات متحده عربی، بگونه رسمی از اسلام آباد خواسته تا آنان را بازداشت و به حکومت افغانستان بسپارد.

دست کم 5 ماه پیش، انفجاری در مهمانخانه ولایت قندهار رخ داد. انفجاری که جان 6 دیپلمات امارات متحده‌ عربی و 7 تن دیگر را گرفت. در این رویداد، سفیر امارات متحده‌ عربی در افغانستان نیز کشته و والی ولایت قندهار زخمی شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار مهمانخانه قندهار
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   زمانیکه تحقیق خلاص شد باید اعدام شود

>>>   60 فیصد گذارش ها وراپورها یامنیت ناملی دروغ است

>>>   عجب درامه سازي جريان دارد، اين تحقيقات از طرف تيم بيطرف از ملل متحد صورت گيرد، كه بزور فساد اعتراف هاي ساختگي يا جبري نباشد.

>>>   چي احتياج به مواد منفجره بود، با يك كيلو مرگ موش در ديگ قورمه وبرنج قصه را خاموشانه و بدون سر و صدا ختم ميكردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است