پشتون ها دست از انتحار بر نمی دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۳/۲۷ کد خبر: 134642 منبع: پرینت

روضه خواندن، پيام تسليت فرستادن، كبوتر صلح پرواز دادن، تیورى بافتن اينكه در سياست دوست و دشمن ثابت وجود ندارد، راهكار نجات جامعه زخم خورده ما نبوده و غير واقع بينانه است.

متحدان دايمى ما ستمديگان، ستمديده است و دشمن دايمى ما تروريسم سازمان يافته و تشكيلات مخوف فاشيسم است كه براى بقا و حيات سياسى خود از انتحار و انفجار و هر وسيله اى ممكن استفاده مى كند. بنابراين نگارنده به تیورى اتحاد و همبستگى اقوام ستمديده، بحيث يک امر استراتژيک مبارزه عليه استبداد فاشيستى، هيژمون قومى، سكتاريستى و براى تامين عدالت اجتماعى تاكيد كرده و مى كنم.

تا زمانى كه عدالت اجتماعى تامين نشود، نه مردم پشتون رفاه و آسايش خواهند داشت و نه دست از انتحار و كشتار برخواهند داشت و نه اقوام و مليت هاى تحت ستم از جنگال ديو مخوف فاشيسم رهايى خواهند يافت. بنابراين تضادهاى فرعى را بايد ناديده انگاشت و تضاد عمده و اساسى را بايد در نظر گرفت.

در ارزيابى هاى سياسى ما تاريخ سياسى كشور را فراموش نكنيم. جنگ تاريخى ما در افغانستان در واقع با فاشيسم و انحصار قدرت و بى عدالتى اجتماعى است. پس براى رسيدن به اين هدف، مبارزه با فاشيسم اولويت دارد. اپارتايد وقتى از پا مى افتد كه ما به يک سازمان ملى و يا كنگره و اتحاد بر محور عدالت اجتماعى دست يابيم، تجربه اى كه در آفريقاى جنوبى به رهبرى نلسون ماندلا به پيروزى رسيد و ما هم روزى پيروز خواهيم شد.

حسن رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتحای
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   ارین اریا
وقتیکه دارندگان شناخت کارت پاکستانی شما را توهین میکنند خیلی خوش میشوم
چرا که انها با همه میهن پرستان همینگونه برخورد دارند

>>>   از ترور نان میخورند و دالر میگیرند

>>>   متعصبین چون تو که تمام پشتونها را انتحاری میدانی وسردمداران شبکه های که چنین نوشته های مغرض را نشر مینمایند باید توسط انتحار ازبین بروند

>>>   هزاره هارا هم می کشند و هم میگن یک تعداد میخواهد نفاق مذهبی بیندازد تاچی وقت بشینیم ومرده دفن کنیم
چی طالب مذهب شیعه را به رسمیت خواهدشناخت ودیگر درمساجدشعیه یان انتحاری نخواهد کرد مگرقران هزاره هاباقران دیگراقوام فرق دارد سوختاندن آن را روا میدانند

>>>   انتحاری ها قبل از حملات انتحاری از مزایای بهشت زمینی مستفید میگردند.
اکثر انتحاری ها قبل از حملات انتحاری با پرواز های مخصوص به دوبی وترکیه با پاسپورت دیپلماتیک افغانی سفر مینمایند .ودر بهترین هوتل های لوکس بود وباش میکنند.
انتحاری ها در داخل ارگ مانند مهمان های خاص پذیرایی میشوند. شواهد عینی از داخل ارگ میگویند که غنی واتمر با تیم کرزی برای انتحاری ها زنان فاحشه از کشور های خارجی غربی از جمله اوکراینی وپولندی وهم تایلندی را نیز اورده اند تا وقت شان بیشتر خوش بگذرد . قرار گزارش انتحاری هایکه در مهمانخانه ارگ در صف انتظار برای انتحار نشسته اند . از بهترین غذا ها ونوشابه های الکلی استفاده میکنند. بر طبق اطلاعات موثق خانواده هر انتحاری 80 تا 100 هزار دالر از بودجه خاص ارگ دریافت میکنند.

>>>   مردمی که به این سرزمین مشکل می آفریندمعلوم است نظر من نیست بلکه تاریخ میگوید...

>>>   ما به خاطر زندگی مسالمت آمیز، هرواقعیتی را نباید برزبان جاری کنیم هرچند از نظر منطقی متاسفانه در افغانستان هر تروریستی=پشتون است اما بدون تردید هر پشتون=تروریست نیست پس به خاطر آن عزیزانی که هم پشتون و هم صلح دوست هستند نباید همه را به یک چوب برانیم ما به آن پشتون های که ندای صلح طلبی بلند نموده و آن پشتون های که شرافتمندانه از مرزهای کشور خود محافظت می کنند و یا بالباس رزم در مقابل وطن فروشان و تروریستان، مردانه می جنگند افتخار می کنیم و حساب این مردمان اصیل را از عده ی فریب خورده که بابمب پاکستانی خانه و شهر خود را خراب می کنند و باعث عقب ماندگی کشورشان می شوند جدا می دانیم

>>>   خلاصه که انسان شدنی نیستند. زندگی و سرنوشت مشترک با اینها ناممکن است. نام جهالت و وحشت شان را غیرت گذاشته اند و به این بیخردی خود افتخار هم میکنند. بهترین راه فقط تجزیه کشور در مسیر اوغان و غیر اوغان است. تمام غیر پشتونها متحد شوید و کار را یکباره و برای همیشه یکسره کنید ورنه برای همیشه در آتش جنگ خاتمه ناپذیر پشتونها یا همین اوغانها سوخته سوخته نابود میشوید.

>>>   اینکه انتحاری از ارگ تغزیه می شود هیچ شک وجود ندارد و اقوام محروم مثل ازبیک ها،هزاره ها و تاجیک ها باید متحد شود.

>>>   هزاره ها مشرک اند باید کشته شوند چرا که اینها عامل تعصب قوم پرستی و صد ها رنج در به اقوام دیگر اند ....

>>>   نظر دهنده سوم.
واقعیت را نمیشود کتمان کرد.
اگر واقعا از این موضوع ناراحت میشی .چرا بین قومت فعالیت دینی وفرهنگی نمیکنی.تا این طالبان از خدا بی خبر هدایت شوند.

>>>   پشتونهای دانا پشتونهای نادان را نصیحت وهدایت کنند
باور کنید بجز فعالیت فرهنگی واقتصادی راه دیگری برای بیرون رفتن از این مشکل نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است