هیات پارلمان:در کنار حکومت قانون را تطبیق می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134698 منبع: پرینت

هیات اداری مجلس برای مشکل مسدود شدن راه ها با معترضین کابل صحبت می کند.

به نقل از ریاست جمهوری، محمداشرف غنی در دیدار با هیات اداری مجلس نمایندگان در خصوص خیمه های تحصن در شهر کابل گفته است که تظاهرات در چوکات قانون حق شهروندان اتس اما بندش راه ها و ایجاد مزاحمت برای مردم پذیرفتنی نیست.

در این دیدار هیات اداری مجلس نمایندگان تاکید کردند که موجودیت خیمه ها مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است و باید به این مشکل نقطه پایان گذاشته شود.

هیات اداری مجلس خاطر نشان کردند که در کنار حکومت وحدت ملی در زمینه تطبیق قانون در کشور قرار دارند.

در این دیدار قرار شده است که هیات اداری مجلس نمایندگان همراه با وکلای کابل در شورای ملی و اعضای شورای ولایتی کابل با معترضین دیدار و در زمینه حل این مشکل با آنان صحبت کنند

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات کابل
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   تطبیق قانون را شما وکیلان از خود شروع کنید در بین شما قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقبران شراب و ارد و مواد مخدره وجود دارد و شما رشوت خوران ماهر هستید اقای ایوبی گفت که نام وکیلان قاتل و قاچاقبران و رشوت خوران را فاش میکند قر گفت و رشوت خورد و خاموش شد مردم از شما نفرت دارند
بصیر نظری

>>>   عطا صفوی
ضرب المثل مشهوری است : " آب درخانه وماتشنه لبان میگردیم"....!
«اصل منبع ومرکزتروریزم دولتی در درون ارگ کابل یعنی به اصطلاح درزیر ریشمان ، ولی بیشرمانه پیهم پاکستان را آدرس میدهند.»
این آدم (دولت وزیری ) که حتی مشخصات اش سوال برانگیز است دریک صحبت تلویزیونی امروز گفته است : " تنها راه حل بحران افغانستان نابودی مراکز تروریستی در پاکستان است ".
اما بیخبر ازاینکه دیگر برای هیچ انسان باشرف ومیهن دوست این سرزمین بجزحاکمان رژیم مستبد ارگ کابل پوشیده نیست که : " یگانه راه حل بحران موجود در کشور، نابودی تروریستان دولتی همراه بامنابع تمویل آن در درون ارگ کابل میباشد نه پاکستان."

>>>   بهای سنگین یک قابلی پلو در ارگ

نمیدانم با کدام وجدان و با چه توجیهی عده ای به ارگ رفتند و مهمان کسی شدند که بعنوان سر قومندان قوای مسلح امر شلیک بالای جوانان معترض را داد و ۶ جوان تحصیل یافته و غیر مسلح را به گلوله بست.
با آدمی روی یک میز غدا خوردند که دو هفته پیش نسبت مدیریت ناقص اش عامل قربانی شدن بیش از هزار تن از شهروندان کابل گردید. برای کسی به به و چه چه کردند که عامل قربانی شدن بیش از ۷۵ هزار انسان این سرزمین طی دو سال و اندی شده.
کسانی که در دو هفته ی گذشته مهمان ارگ بودند و بی شرمانه سرنوشت مردم را به یک خوراک قابلی پلو معامله کردند، ثابت ساختند که نسبت به خون های ریخته و مصونیت جانی شهروندان در آینده هیچ ارزشی قایل نیستند.

بجز چند تن از وکلای گذر که از حق شهروندان دفاع کرده اند بقیه آدم نما ها خودرا در سلام خانه ی ارگ گم‌کرده بودند.
فراموش کرده بودند که حکومت ع و غ، یک حکومت غیر مشروع و فراقانونی است. خون پاک ۷۵ هزار شهروندان افعانستان یاد شان نیامد. ده ها مورد‌ نقض قانون اساسی این وثیقه ی ملی برای شان مسئله نبود. بازی سیاسی با نهاد های امنیتی که نهاد هایی ملی استند برای شان قابل درک نبود. بلکه برداشتن چند تا خیمه ی دادخواهی مسئله ی بنیادی ذهنی شان بود‌.

این ننگ تاریخی در پیشانی شان برای همیشه خواهد ماند.

>>>   مه خو قیلاً پیشنهاد کردم که محوطه داخل ارگ فضای کافی برای خیمه های معترضین دارد و دولت میتواند این خیمه ها را به داخل ارگ انتقال بدهد،اما کسی قبول نمی کند.
اگر یادتان باشد در زمان کرزی یک دفعه میله نوروز را در داخل چمن ارگ تجلیل کردند،چقدر جای وسیع بود و هرکس همراه کالا های محلی و آلات موسیقی شان در روی چمن ارگ نشسته و میله نوروز را تجلیل میکردند.
حالا نیز معترضان میتوانند خیمه هایشان را درین چمن داخل ارگ بزنند و بیانیه بدهند.
خیر است اگر معترضان یک چند داو و دشنام رهبران حکومت وحدت ملی را زدند،آنها گوش خود را کر بیاندازند و قسمی نشان بدهند که هیچ چیزی نشنیده اند.
باید افغانستان سرمشق تمام کشور های دیموکرات جهان باشد و به جهانیان نشان بدهد که دیموکراسی یعنی چه.
اگر برای این بیچاره ها در داخل ارگ یگان نان و چای تهیه و ترتیب شود،هنوز نور الله نور. این بیچاره ها در پهلوی داو و دشنام،بعد از خوردن پلو و چلو در ارگ،یگان دعای نیک نیز در حق تان خواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است