متن نشست خبری رستاخیز تغییر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134700 منبع: پرینت

متن نشست خبری رستاخیز تغییر (كابل چادر مركزى)

مردم آزاده و با عزت افغانستان!

همانگونه که در جریان هستید، تحصن رستاخیز تغییر به خاطر خونخواهی قربانیان، آوردن تغییر و اصلاحات اساسی در حکومت به ویژه نهادهای دفاعی و امنیتی شانزدهمین روزش را سپری می‌کند. اما حکومت ناکاره و فاسد با فریب و نیرنگ از زیر بار مطالبات برحق رستاخیز تغییر که خواست اکثریت مردم افغانستان در داخل و خارج است، شانه خالی نموده و از سویی با توسل به توطیه و ارعاب و تهدید، می‌خواهد دادخواهی شهروندان را خفه کرده و حق مشروع مردم را نادیده بگیرد.

حکومت به اصطلاح <وحدت ملی> که از متن یک بحران به وجود آمد، طی دو نیم سال نتوانست به هیچ یک از وظایف خود عمل کند. کارهایی را که قرار بود این حکومت طی این دو سال در راستای آوردن اصلاحات انجام دهد، اما نه تنها که برای آن تلاشی نکرد بلکه عملکرد سران حکومت عامل تقویت تروریزم، سبب تفرقه قومی، زیرپا کردن عدالت، افزایش فساد و گسترش ناامنی شد که به اعتراف اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی، طی دونیم سال حاکمیت این ها 75 هزار از شهروندان ما کشته، صدها هزار زخمی و میلیونها تن مهاجر شده اند.

همچنان، سپردن زمام امور امنیت به آدم های مشکوک و غیر قابل اعتماد مردم، سبب شده است که اعتماد مردم نسبت به رهبری نهادهای امنیتی از بین برود و دامنۀ بحران و ناامنی در کشور فراگیر شود. ما باور داریم که بحران امنیتی که در حکومت وحدت ملی به وجود آمده و باعث قربانی شدن هزاران شهروند گردیده، پیامد بازی‌های سیاسی و استخباراتی با نهادهای امنیتی است که ریشه در شورای امنیت این حکومت فاسد دارد. از این رو ما خواهان برکناری و به محاکمه‌کشاندن مشاور شورای امنیت محمد حنیف اتمر و رییس امنیت ملی معصوم استانکزی و تاج محمد جاهد وزیر داخله هستیم.

ما نگران سلامت نظام هستیم، نظامی که با قربانی فراوان مردم ما و همکاران بین المللی به وجود آمده است، اما ناکارایی و فساد، تبعیض و بی عدالتی روز افزون در این حکومت، دامنه بحران را گسترده ساخته و خطر سقوط نظام را بیشتر از هر زمانی متصور ساخته است، بنا بر این ما از شهروندان آگاه، جریان‌های سیاسی و جامعه جهانی می طلبیم که برای برون رفت از وضعیت موجود، برای تشکیل یک اجماع منطقه‌یی و جهانی در پیوند به وضعیت افغانستان گام بردارند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام، زمینه ی ایجاد یک نظام پاسخگو فراهم شود.

حکومت فاسد و مستبد، اعتراض شهروندان را به گلوله بست که در نتیجه شش تن شهید و 21 تن زخمی شدند، با گذشت 16 روز از این رویداد، هنوز هیچ اقدام جدی در پیوند به گرفتاری و برکناری مسئولان قتل معترضان انجام نشده است. یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که حکومت باید هرچه زود اقدام به برکناری و به دادگاه تسلیم کردن مسئولان این جنایت نموده و به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازد. ما تعلیق وظایف فرمانده گارنیزیون و فرمانده پولیس کابل را، کافی ندانسته و آن را اقدامی برای فریب افکار عامه می‌دانیم.

اعتراض رستاخیز تغییر که برای اصلاحات و تغییر اساسی در نظام، از کابل آغاز و به ولایات و کشورهای مختلف جهان گسترش یافته است، صدای مردم افغانستان است که از کشتار و باج‌دهی به گروه های تروریستی، فساد، بی عدالتی به تنگ آمده و خواهان تغییر اساسی در نظام و ایجاد یک حکومت پاسخگو هستند.

اعتراضات ما کماکان تا رسیدن خواست‌های رستاخیز تغییر، در کابل، ولایات و بیرون از کشور ادامه دارد.

از همه زنان، مردان و جوانان مسئولیت‌پذیر نهادهای مدنی، اجتماعی و گروه‌های سیاسی عدالت‌باور می‌خواهیم که همصدای رستاخیز تغییر شده و برای رسیدن به اصلاحات و تغییری که خواست بر حق شهروندان است این جریان مردمی و مدنی را یاری کنند.

همان طور که دیده شد، با افزایش خیمه‌های تحصن در کابل، حکومت به جای توجه به برآورده کردن خواست برحق شهروندان، دست به توطئه و استخدام گروه ها و افراد زد که معترضان را عامل راهبندان و مشکلات شهری عنوان کرد، رستاخیز تغییر به عنوان یک جریان برخاسته از متن مردم، متعهد به حقوق و خواست مردم است، بر بنیاد این باور راستین ما خیمه‌های برافراشته در سطح شهر را جمع کردیم تا نشان بدهیم که حکومت متوسل به دروغ شده و نیز از حکومت خواستیم تا موانع سمنتی و کانتینری را از سر راه شهروندان بردارد، اما دیده شد که حکومت هیچ اقدامی در این راستا نکرد.

اکنون پس از 16 روز تحصن، ما برای برگزاری یک اعتراض بزرگ مردمی در مرکز و ولایات آماده می‌شویم و از همه مردم شریف می‌خواهیم تا با شرکت در این اعتراض تغییر آورنده، آینده خود و فرزندان شان را مصون بسازند، و در ایجاد آینده ای بهتر برای مردم افغانستان سهیم شوند.

برای جلوگیری از این که هر روز در خیابان، محل کار و خانه‌های مان توسط تروریستان و همدستان حکومتی شان کشته نشویم، باید برای یک تغییر،همه از همه اقوام و گروه‌ها دست به دست هم دهیم تا حکومت پاسخگو و خادم مردم به میان آید.

رستاخیز تغییر، یک حرکت مردمی صدای همه شهروندان از همه اقوام است که از بیداد و ترور و فساد و بی عدالتی خسته شده اند.

رستاخیز تغییر

27 جوزا 1396 کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست خبری
دستاخیز تغییر
نظرات بینندگان:

>>>   پس از 16 روز تحصن و16 سال چوروفسادهیچ چیزی بدست نمی آورید - مردم شما را خوب شناخته اند

>>>   رستاخیز تغییر، یک حرکت مردمی نیست، بلکه یک حرکت شورای نظاری و راندگان جمیعت اسلامی ست. اینها تظاهرات برحق جوانان ما را دزیدند و فقط به خاطر به دست آوردن قدرت = دالر مردم را به کشتن دادند/ می دهند.

>>>   شروپساد را در صفوف خود جاندهید که آنها صرف بدنبال منمافع شخصی ونامشروع خود هستند یعنی دزد های شمالی را درکنار خود ایستاده شدن نگذارید

>>>   اقا ویا خانم جنبش رستا خیز !این راه که تومیروی به تر کستان است مذاکره ومفاهمه ای تو با دولت دست نشانده مفید فایده نبوده باید با خارجی ها وگردانندگان اصلی قدرت در کابل موضوعات مورد علاقه را درمیان بگذاری کلید حل هر معضل در دست انهاست اینها که مانند مهره های شطرنج نصب وتغییر وتبدیل میشوند قدرت اجرای ندارند وصاحب اختیار واراده نیستند بهتر است مشکلات خودرا با جناب خلیل زاد ویا نمایندگی های کشورهای خارجی شریک سازید اگر انها بخواهند واراده نمایند دریک روز همه مشاکل وپرابلم های کشور ومنطقه را حل مینمایند در غیر ان این روند تا تطبیق کامل پروژه ادامه دارد اگر سیل خون جاری شود ویا ملیون ها افغان وانسان قربانی گردد خم به ابرو نمی اورند ودر تصمیم ونیت شان تغییری رخ نمی دهد شاید خود شما نیز از اصل مسله اطلاع دارید بجای قصاب بقال بیچاره را نشانه گرفته اید
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   خطاب به اعضای چهل و پنج نفری شورای تصمیم گیرنده ای #رستاخیز_تغییر:
حرف دل همسنگران تان را بشنوید و بنگرید که کیها با شما صادق اند، نباید دلسرد شوند و ناراض بمانند، ببینید آنها نباید لب به شکوه باز کنند و در شبکه هایی مجازی به رخ همه مردم بکشند، بهتر است سراغ شان بروید آنهایی که شب را زیر چادر دادخواهی صبح میکنند همه یکسانند و در خيابان آنها را سیاهی لشکر نشمارید، امید جوانان را دریابید و صف تان را محکم تر از شهروندان مسوول و دردمند بیارایید
موفق باشید، بدون شک پیروزی از آن مردم ماست چون ما هیچگاه بیطرف نمی مانیم، آنانی که بیطرف اند و خاموش در حقیقت طرف ظالم را گرفته اند.
خدا یار و یاورتان باشد
"فرزاد"

>>>   تصور کنید که طی دونیم سال چقدر دورغ شنیده ایم
معصوم ستانکزی با کمال بی شرمی می گوید پولیس ما در تظاهرات با گلوله زخمی شده اما رئیس پولیس محترم سالم اساس دروغ اورا افشا می کند که همه پولیس ها با سنگ زخم سطحی برداشته اند.

>>>   عجب اندر عجب
چادر های معترضین در جاده های شهرکابل برای حکومت دیگر قابل قبول نیست . اما دیوار های سمنتی و کانتینری حکومت برای شهروندان قابل قبول شده است !!!
حمیدالله بخشی

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان عزیز خدمت جنبش رستاخیز تغیر احترامانه عرض مینمایم هرگز بخاطر دیگران اصالت خود را تغییر ندهید.چون هیچکس بهتر از شما نمیتواند نقش شما را بازی کند. پس خودتان باشید.شما بهترینید. بااحترام ف ن

>>>   از اول گفته و نوشته ام که به خاطر سرنوشت رستاخیز تغییر در عین حال که بسیار خوشبینی و دلگرمی دارم ، بسیار نگران نیز می باشم. از اینکه خیلی کارها و خیلی تصمیم گیری ها ، بدون رایزنی با مردمی که این رستاخیز از آنان است ، صورت میگیرد نگرانم . از اینکه عناصر مرموز و مشکوک - و معلوم نیست به چه دلیل- در بخش رهبری و تصمیم گیری رخنه کرده و جای گرفته اند ، نگرانم . این جنبش که وسعت جهانی دارد ، باید کوچک نشود ، باید همه خواستش استفعای چند مامور پایین رتبه نباشد . این جنبش که نامش رستاخیز تغییر است ، باید رستاخیز تغییر باشد. باید خواست های بزرگ را که از اول داشت به فراموشی نسپارد و بر همان خواستها پای بقشارد. دشمن قوی نیست ، دشمن را قوی و شکست ناپذیر جلوه ندهید و مردم را نترسانید.
با سپاس . عمر راوی .

>>>   رستاخیز تغیر صدای کسانی است که از کاسه چرب حکومت از وظیفه بر کنار شده اند و در طول شانزده سال تار و أود مردم بیچاره ما را خوردند مګر باز هم سیر ننموده اند . حال با نام رستا خیز تغیر می خواهند که باز خون مردم ما را بچوشند، بس است آنقدر پول بدست آورده اید که اولاده های تان هم خرچ کرده نمیتوانند .
ګل مکی از کابل

>>>   مردم ما از جریان جنبش رستا خیز تغییر حمایت کرده اند و ان شاالله تا آخرین نفس ازین حرکت حمایت خواهند کرد .شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است