اهداف قبلی آمریکا، در طرح جدید پنتاگون
طرحی که این بازیگران بزرگی چون آمریکا در شرق میانه پیاده می کنند و استقلالی که به وزیر دفاع شان سپرده اند وانمود می کند که طرح، طرح جنگ است و اگر این جنگ موثریت داشت، افغانستان سال ها است که مانند اکنون می جنگد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۳    ۱۳۹۶/۳/۲۸ کد خبر: 134712 منبع: پرینت

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در یک اعلامیه گفته است که رییس جمهور کشورش صلاحیت تعیین شمار سربازان آمریکایی در افغانستان را به وی داده است. مقامات امریکایی می گویند که متیس تصمیم گرفته است تا 4 هزار سرباز نظامی دیگر به افغانستان بفرستد و قرار است این تصمیم نهایی در اینباره تا چند روز دیگر اعلام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید عبدالمقدم امین، آگاه امور نظامی درگفتگو با "محور" درخصوص اعزام 4 هزار سرباز آمریکایی و تغییر در میدان جنگ افغانستان گفت: هنوز محتوای استراتژیک طرح اعزام سربازان روشن نیست و با توجه چالش هایی که جدا از جنگ در کشور وجود دارد موثریت این تصمیم باید بررسی شود.

امین می گوید: راهکار هایی که امنیت را تامین می کند، به چشم نمی خورد و شیوه جنگ تغییر می کند. طرح جنگ، طرح دمکرات ها نبوده است و از اول نظر جمهوری خواه ها بوده است و اکنون ترامپ که اداره جدید آمریکا است همان جنگ را پیش می برد. طرحی که این بازیگران در شرق میانه پیاده می کنند و استقلالی که به وزیر دفاع شان سپرده اند وانمود می کند که طرح، طرح جنگ است و اگر این قضیه موثریت داشت، افغانستان سال ها است که مانند اکنون می جنگد.

این آگاه نظامی، درخصوص موضع گیری آمریکا در قبال هند و پاکستان اظهار می کند: هنوز تعادل جنگ در حوزه تامین امنیت مشخص نیست. قدرت های بزرگ در صدد شرکای جدید و کسب اطلاعات قوی از متحدین گذشته هستند. افزایش نیروها می تواند تهدیدی برای روسیه باشد و واقعیت های جهان هنوز دچار ابهام است.

وی ، درخصوص تغییرات در افغانستان با مطرح شدن طرح اعزام سربازان آمریکایی بیان می کند: آمریکا به هر صورت یک بدنه از طالبان را که سازش پذیر نیستند توسط پاکستان، ناتو یا جنگنده های نظامی اش می زند. احتمالا آوردن حزب اسلامی به رهبری حکمتیار نیز بخشی از همین بازی باشد که قسمتی از طالبان به نام صلح به دامن حزب اسلامی بیافتد و صفحه جنگ با یک شیوه دیگر تغییر کند. طالبان دیگر به عنوان یک هدف قابل شمار در بازی های کلان مطرح نیستند.

امین می گوید: درست است که طرح جنگی تغییر می کند اما اهداف قبل دنبال می شود و گزارش وزیر دفاع انگلیس نیز در طرح وضعیت، روشنگر طرح وضعیت جنگی است.

این آگاه نظامی درخصوص موقف سیاستمداران کشور در شرایط کنونی می گوید: چالش های بسیار کلانی وجود دارد و اختلافات عمیق میان رهبران نظام است. تا زمانیکه اختلافات فروکش نکند و اینها به یک طرح ملی سازش نکنند، قطعا وضعیت کنونی را نمی توانند در عرصه ملی و بین المللی ارزیابی کنند.

وی بیان می کند: رهبران طالبان در صفوف امنیتی نفوذ کرده اند و اگر اصلاحات نیاید توقع می رود که چتالش فراه راه دولت ، سد راه عملکرد جدید آمریکا نیز بشود.

امین افزود: از سوی دیگر امروز ملت از بدنه دولت جدا شده اند و اگر نتوانند ملت را در کنار خود بیاورند، متوقع هستیم که این چالش ها نه طرح جدید آمریکا کاربردی دارد و نه حکومت قادر به مدیریت وضعیت است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنتاگون
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Wakili
دشنام و بی‌حرمتی استانکزی را ببین، می‌گوید: «من عاشق چوکی نیستم، لیاقت اش را دارم!»

>>>   عطا صفوی

ضرب المثل مشهوری است : " آب درخانه وماتشنه لبان میگردیم"....!
«اصل منبع ومرکزتروریزم دولتی در درون ارگ کابل یعنی به اصطلاح درزیر ریشمان ، ولی بیشرمانه پیهم پاکستان را آدرس میدهند.»
این آدم (دولت وزیری ) که حتی مشخصات اش سوال برانگیز است دریک صحبت تلویزیونی امروز گفته است : " تنها راه حل بحران افغانستان نابودی مراکز تروریستی در پاکستان است ".
اما بیخبر ازاینکه دیگر برای هیچ انسان باشرف ومیهن دوست این سرزمین بجزحاکمان رژیم مستبد ارگ کابل پوشیده نیست که : " یگانه راه حل بحران موجود در کشور، نابودی تروریستان دولتی همراه بامنابع تمویل آن در درون ارگ کابل میباشد نه پاکستان."

>>>   Rahimi
باوجوداینکه که درردیف آخرینهای جهان قرار
داریم بازهم به افغان بودن افتخارمی کنیم.
این چه افتخاری خواهدبود؟

>>>   اين چه كشوري و چه حكومتي كه داريم اين چه سرنوشت شومي
كه داريم نصفمان اواره و نصف كه مانده هم غمزده و دشمن هم

>>>   اگراستانکزی ازکرسی امنیت ملی کناربرود
جاگزین ان امرالله ناصالح ایرانی وروسی ویاتاجککان چای ناخورده جنک نمی شه شوددران صورت مشکل نیست تمامی مقالات ونظریات تان ازروی تعصب است

>>>   آقای امین ! از نظر سیاست بسیار عقبمانده ید زیرا که قبیله گرایان عنقریب در در یای آمو ودر در یای کوکچه آب بازی می کنند و عنقریب شمارا در در یا غرق خواهند کرد و شما حرف از امریکا می زنید و راه فرار به خود پیدا کنید که در سیاست برای قدرت و چوکی تان همه تاجیکان را در گرو خود قرار داده اید که هیچ برنامه انقلابی و در دفاع حتی از بدخشان ندارید وای به حال شما ونه برنامه دارید ونه به دمبال برنامه ها ی ملی می روید . زره

>>>   به تمام مردم افغانستان باید یاد اورشد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اینده مشروعیت ندارد و کاملا همرای تقلب و فریب دادن مردم مشل گزشته همراه است. چرا که رییس تمام ارگانهای دولتی از یک قوم هستند حتی رییس کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات که نجیب الله احمدزی است. این یک فاجعه است که یک قوم بیست فی صدی بالای اقوام دیگر حکومت کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است