جمهوری خواهان حاضر به همکاری با ترامپ نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۵    ۱۳۹۶/۳/۲۹ کد خبر: 134724 منبع: پرینت

در حالیکه مجموعه ای از تهدیدهای سیاسی و حقوقی ریاست جمهوری دونالد ترامپ را احاطه کرده، کاخ سفید با چالش های گسترده ای برای به کار گرفتن مدیران ارشد در دولت مواجه است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقامات سابق دولت فدرال، فعالان حزبی، لابی گران و نامزدهای تصدی پست های گوناگون در دولت ترامپ می گویند پس از آنکه ترامپ ماه گذشته جیمز کومی مدیر اف.بی.آی را اخراج کرد و تحقیقات درباره ارتباط حلقه نزدیکان رئیس جمهوری با روسیه ابعاد تازه تری پیدا کرد، کار کاخ سفید برای پر کردن پست های خالی سخت تر شده است.
جمهوری خواهان می گویند پیشنهادهای کار با مدیری را که خلق و خوی ناپایدارش آنها را عصبی می کند، رد می کنند.

واشنگتن پست تحقیقی انجام داده تا عامل بازدارنده در جذب مقامات سیاسی را بررسی کند.
این روزنامه آمریکایی نوشت: پر کردن سمت های ارشد در تمام بخش های دولت به کندی پی می رود و چالش های اخیر این وضعیت را پیچیده تر کرده است.
کاخ سفید این مساله را که دولت با مشکل به کار گرفتن مدیران ارشد رو به رو است رد می کند اما خاطرنشان کرده است که نامزدهای پست های مدیریتی باید از سوی اف.بی.آی و 'اداره اخلاقیات' گزینش شوند و بعد از آن به صورت عمومی معرفی می شوند. بنابراین، این تصور ایجاد شده که پر کردن پست های کلیدی با مشکل مواجه است.

'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید می گوید: کسانی هستند که در اتاق من را می زنند تا بیایند و با اداره کارگزینی ریاست جمهوری صحبت کنند. تقاضاهای زیادی برای پیوستن به دولت وجود دارد.
کاخ سفید در ماه مه و نیمه اول ماه ژوئن به استخدام نیروهای جدید به ویژه برای پست هایی که نیاز به تایید صلاحیت دارند، سرعت بخشید. کاخ سفید در این مدت 92 نامزد را به سنا معرفی کرده است تا آنها را تایید کند. این در حالی است که از زمان آغاز به کار ترامپ تا پایان ماه آوریل تنها 59 نفر به سنا معرفی شده بودند.

طبق آماری که واشنگتن پست جمع آوری کرده است، میانگین زمانی که به منظور تایید نامزدهای ترامپ برای پست های کابینه صرف شده 25 روز است. این در حالی است که این میانگین برای نامزدهای باراک اوباما 2 روز و بیل کلینتون یک روز بود. نامزدهای تصدی پست های کابینه جورج دبلیو بوش هم در همان روز تایید می شدند.
یک مقام کاخ سفید گفته قرار است حدود دویست نفر برای سمت های ارشد دولتی تایید صلاحیت شوند.
نامزدهای احتمالی فعالیت در دولت ترامپ در حال ارزیابی اخلاق ترامپ و رفتار او با مقامات ارشد هستند. بیل والدز از مقامات سابق وزارت انرژی آمریکا و مدیر فعلی 'اتحادیه مدیران ارشد' با اشاره به اخباری که درباره عصبانیت رئیس جمهوری از وزیر دادگستری منتشر شده است، می گوید: او (ترامپ) جف سشنز (وزیر دادگستری) را له کرد. اگر با رییسی کار کنید که پشتیبانتان نباشد اعتماد به نفس کار کردن با او را نخواهید داشت.

به نوشته واشنگتن پست، اگر چه ترامپ دمکرات های سنا را مقصر تایید نشدن صلاحیت نامزدهایش می داند اما این مسایل دلایل دیگری هم دارد. بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر 2016 و در دوره انتقالی استخدام و بکار گیری مدیران جدید شروع کندی داشت. همچنین از آنجایی که اسامی نامزدهای تصدی برخی سمت های مهم باید به تایید چندین مشاور کاخ سفید برسد روند بررسی صلاحیت آنها با تاخیر مواجه شده است.

دولت ترامپ همچنین صدها جوان جمهوری خواه را در سمت هایی قرار داده است که صرفا برای آنها رزومه می سازد و بعضی از آنان هم در پست های ارشد قرار گرفته اند که نیازی به تاییدیه سنا ندارد.
بعضی افراد هم به واشنگتن پست گفته اند مشتاق به همکاری با دولت ترامپ هستند اما فقط منتظر رسیدن پیشنهاد کار از کاخ سفید هستند.
تا زمانیکه رییس جمهوری درباره وفاداری خود به کسانیکه برایش کار می کنند تردید ایجاد می کند شماری از نامزدهای واجد شرایط همکاری با دولت در حال حاضر موقعیت را برای کار با ترامپ مناسب نمی دانند. هشت مدیر جمهوری خواه به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است همکاری با دولت فعلی آمریکا به اعتبارشان لطمه بزند پیشنهاد کار با دولت را رد کردند.

ترامپ جمعه گذشته توییتی منتشر کرد که به نظر می رسید به 'راد روزنستاین' معاون دادستانی کل آمریکا حمله کرده است. این موضوع تردیدها درباره حمایت وی از مدیرانش را بیشتر کرده است.
جمهوری خواهان نگران کمبود پرسنل در دولت هستند. گروهی متشکل از 25 محافظه کار برجسته در قالب ایتلافی به نام 'ایتلاف هایی برای آمریکا' هفته گذشته نامه به 'رینس پریبوس' رییس ستاد کارکنان کاخ سفید فرستادند. در این نامه آمده است: ما درباره خالی ماندن سمت های رده دومی و رده سومی بسیار نگران هستیم.' این محافظه کاران گفتند که خلا رهبری باعث 'شیطنت و کارشکنی' کارکنان وفادار به اوباما شود.

چند وکیل مشهور و شرکت حقوقی در واشنگتن دی.سی طی هفته های گذشته پیشنهاد وکالت ترامپ در پرونده مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباط نزدیکان وی با روس ها را رد کردند. بعضی از این شرکت ها و وکلا درباره اکراه خود از همکاری با دولت ترامپ به این اشاره کرده اند که وی معروف است به اینکه توصیه های حقوقی وکلایش را مسخره می کند.

یک فعال قدیمی حزب جمهوری خواه که در دولت بوش هم کار کرده است، درباره نگاه کلی جمهوری خواهان به ترامپ، می گوید: تعدادی از افرادی که به جمهوری خواهان وفادار هستند، احساس خوبی درباره سیاست های تجاری دولت و منع ورود مسلمانان به آمریکا یا به طور کلی حس خوبی نسبت به ضعف های دولت ندارند.'

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوری خواهان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است