تقاضای چین، نسل خر را تهدید به انقراض کرده است!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۶/۳/۲۹ کد خبر: 134743 منبع: پرینت

بازار گرم فروش پوست خر در کشورهای افریقایی و تقاضای شدید چین به پوست این جانور سبب شده است که خانواده‌های فقیر افریقایی خرهای با ارزش خود را بفروشند، در غیر آن خرهای شان از سوی شکارچیان دزیده شده و پوست آن به مشتریان چینی فروخته خواهد شد.

فعالان حقوق جانوران می‌گویند که این وضعیت به حدی جدی است که اگر جلو آن گرفته نشود، تا یک دو سال دیگر، نسل خر در جنوب افریقا گم خواهد شد.

از پوست خر در چین برای تولید یک نوع جلاتین که دارای خاصیت ضد پیری است و نیز برای تولید محصولات شهوت‌زا استفاده می‌شود. این وضعیت سبب شده است که شمار خرها در چین نیز از ۱۱ میلیون در سال‌های ۱۹۹۰ به سه میلیون در حال حاضر کاهش یابد.

مو مشیلی، زن فقیر افریقایی، می‌گوید که هشت خر دارد و تمام دار و ندار زندگی اش، همین است. او از این خرها برای انتقال کالاهای تجارتی به روستاهای شمال کشورش استفاده می‌کند.
اما سرمایۀ مشیلی با تهدید روبرو است، زیرا اوایل سال روان دزدان چهار خر او را شکار کردند. خانم مشیلی گفت "قطعات بدن خرهای خود را یافتیم، پوست آن را برده بودند".

انجمن افریقای جنوبی برای جلوگیری از ستم بر حیوانات، سال گذشته، بیش از هزار پوست خر را که به مقصد چین ارسال می‌شد، کشف و ضبط کرد. بر اساس آمار این انجمن هرپوست خر در چین ۵۰۰ دالر به فروش می‌رسد.

اشلی نیس فعال این انجمن می‌گوید که نهاد آنان تلاش خود را برای حفاظت از این جانور به خرج خواهد داد. او می گوید که کشورها به ویژه ممالک افریقای جنوبی و افریقای غربی باید تجارت اعضای خر را ممنوع کنند.

نهاد خیریۀ مسما به "پناهگاه خر" مستقر در بریتانیا تخمین می‌زند که اکنون در جهان ۴۴ میلیون خر وجود دارد، اما تقاضا به پوست این حیوان سالانه به چهار میلیون می رسد.

صفت الله امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پوست خر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است