افتتاح دهلیز هوایی افغانستان_هندوستان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۵    ۱۳۹۶/۳/۲۹ کد خبر: 134777 منبع: پرینت

مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، امروز دوشنبه 29 جوزا 96 مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان با حضور رییس جمهور غنی، سفیر هندوستان و وزاری اقتصاد، تجارت، زراعت، دقایقی قبل به اتمام رسید.

در این مراسم صدیق الله مجددی مسوول پروژه دهلیز هوایی میان افغانستان و هندوستان گفت: پروژه دهلیز هوایی افغانستان و هندوستان در کنفرانس قلب آسیا در سال 2016 رسما اعلام گردید که راه اندازی این دهلیز دو هدف دارد، اول اینکه بلند بردن سطح تجارت میان دو کشور دوست افغانستان و هندوستان است که فعلا مبادلات تجارتی حدودا در سطح 500 میلیون دالر است. هدف دوم آن سلسله موانعی است که سد راه تجارت زمینی قرار دارد.

همچنین رییس جمهور غنی در این مراسم اظهار کرد: کسانی که برای ما بحران ایجاد کنند بدانند که ما از بحران، فرصت ایجاد می کنیم. هدف ما این است که افغانستان یک مملکت صادر کننده شود چون تا یک مملکت صادرکننده نشویم فقر و بی ثباتی رخنه می کند و وقتی که سر صادرات تمرکز کنیم باید بفهمیم که مشتری چه چیزی می خواهد. مشتری است که تولید را تایین می کند. هند بهترین مشتری تولیدات ما خواهد بود.

قرار است اولین پرواز تجاری از کابل به مقصد دهلی نو صورت بگیرد.


مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان

مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان

مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان

مراسم افتتاح دهلیز هوایی باربری میان افغانستان و هندوستان



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دهلیز باربری
هند افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار کار خوب برای اختصاد افغانستان است.به کوری چشم پاکستان که مرز خود را چندین بار به روحی تجار بست.از این خبرها باید هر روز باشد تا مردم جان بگیرند.نه همش اخبار انتحار و انفجار.

>>>   اگر امنینت به کشور باز گردد.متمهن باشید سرمایه گزاران بر میگردند.و صادرات هم رونق میگیرید.

>>>   Salam
در افغانستان واژه ها ، مفاهيم و ارزش ها همه مسخره شده اند . دروغين ترين واژه ها در كشور ؛
وحدت ملى
مردم سالارى
دموكرات
قانون
عدالت
جهاد و مجاهد
اسلام و دين دارى
جامعه مدنى
غيرت
استقلال
تاريخ
و.......
افغانستان كشورى است كه نه مردمش به مردم شباهت دارند و نه حكمروايان بر گزيده يى شان .

>>>   این یک کاربسیارنیک وسازنده برای تمام هم وطنان گرامی مامیباشد خصوصا برای برادران تجارمابسیارمفیداست
بااحترام
محمدی ازولایت هرات باستان

>>>   Raheel
غنی تحصیلکرده است، اما تحصیل کردن و سخن گفتن دو مساله است. شنیدن، خواندن ودرک کردن، یک عمل انفعالی است. اما سخن گفتن و نوشتن نیزوی آفرینشی و حاکمیت بر معانی و رموز فرهنگی و زبانی و علمی و عرفانی می خواهد. غنی سواد و ادب سخن گفتن ندار. ازینروست که هربار دهن باز می کند، عمق بیخبری اش از زبان و منطق و فرهنگ را به نمایش می گذارد؛ به گونۀ نمونه:
وقتی می گوید مردم صد سال پس از امروز او را درک خواهند کرد، معنی اش ایسنت که او خود را صد سال نسبت به جامعه دانشمندتر مردم را نادانتر خطاب می کند. چنین حرفی نه تنها درست نیست بلکه بسیار بی ادبانه نیز هست. او به مردمو خریدشان توهین می کند.
چنین گفته ای، در عین حال، نشانگر دلایل خودکامگی غنی نیز هست. او به آنچه می کند باور دارد و فکر می کند که درست و برحق است و تمامی مخالفینش نادان اند. پس نباید به حرف دیگران گوش داد. خودکامگی در ذهن و اخلاق و پندار غنی نهادینه و تیوریزه شده است.
غنی بیمار روانی خطرناکیست؛ مگر چنین نیست؟ گفته های غنی را مورد توجه قرار بدهید، ابعاد شخصیت و برنامه هایش برای تان روشنتر می شود.
سلامت و امنیت و رفاه در این کشور در وجود غنی ممکن نیست. وجود غنی بربادی را تضمین می کند نه ارامش و پیشرفت را. یک شخصیت بی ادب را در راس امور نگهداشتن ننگین است.
به یقین که پیشوایش امان الله خان نیز چنین اندیشه و نگاهی از یالا نسبت به مردم داشته است...

>>>   مبارك أست جشم دشمنان كرر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است