حمله ای فراتر از تروریستان
شبکه حقانی به مانند طالبان در عملی نادر خود را مبرا از دست داشتن در حمله کابل اعلام می کند، غنی بی صلاحیت از برکناری اتمر است و می ماند یک کشور درگیر ناامنی و جنگی فراتر از حکومت و تروریستان با بازیگرانِ پشت پرده 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۶    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134783 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شبکه حقانی در عملی نادر با نشر پیامی صوتی دست داشتن در حمله دهم جوزای کابل را رد می کند، گروهی نزدیک به طالبان که همواره از سوی دستگاه های اطلاعاتی غرب و مقام های کشور متهم به حمله و انتحاری ها می شود.

چنین اقدامی کم سابقه ای از شبکه حقانی نشان می دهد که تبعات روانی رویداد کابل چنان عظیم است که حتی بزرگترین گروه های تروریستی در پی شانه خالی کردن از آن می باشد زیرا پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد.

اگر همانگونه که طالبان و شبکه حقانی داعا می کنند در بزرگترین حمله تاریخ کابل هیچ نقشی نداشته اند پس کدام گروه توانایی انجام چنین عملیات بزرگ و جابه جایی یک کامیون مواد منفجره به منطقه سبز و دیپلمات نشین کابل را دارد؟

سوالی که برخی از مخالفان نیز پاسخ آن را در حکومت می دانند و اتهام هایی که ارشد ترین مقام های امنیتی ارگ را هدف قرار داده است.

آلمان دو روز قبل از این رویداد کارمندان سفارت خود را به منطقه امن جابجا کرده و در میان بیش از 150 کشته و 500 زخمی هیچ یک از کارمندان و نیروهای خارجی حضور نداشته در حالی که درست در منطقه دیپلمات نشین و مقر چند سفارت حمله صورت گرفته است.

زمانیکه کشورهای خارجی برای حفظ جان شهروندان خود از اطلاعات بهره می گیرند، ارگ در میانه اختلاف های داخلی سرگرم زد و بندهای سیاسی و قربانی کردن مردم است.

این در حالی است که داعش به دلیل نفوذ کم آن هم تنها در دو یا سه ولایت توانایی مدیریت و اجرای رویداد کابل و انتحاری های پس از آن را ندارد و تنها می ماند حکومت که اکنون نیز مورد خشم گسترده مردم و مخالفان به انزوای سیاسی رفته است.

از دیرباز برخی مقام ها و نمایندگان مجلس افرادی چون اتمر و استانکزی را متهم به دست داشتن در ناامنی ها و رابطه با طالبان کرده اند اما هیچ گاه مدارک مستند و معتبر را اریه نداده و دلیل آن را به خطر افتاده جان خود عنوان کرده اند که با توجه به ترور و قتل های رایج در افغانستان قابل درک است.

حکومت وحدت ملی در تامین امنیت ناکام بوده است اما پافشاری اشرف غنی برای بقای فردی چون اتمر که بنا به گفته کارشناسان مغز متفکر امنیت ارگ می باشد باید فراتر از وابستگی و اعتمادها باشد.

همانگونه که اشرف غنی در دیدار با هیات معترضان با عصبانیت، برکناری اتمر را خارج از صلاحیت های خود عنوان می کند می توان نتیجه گرفت که رویدادهای امنیتی و حمله های بزرگ افغانستان و بخصوص پایتخت فراتر از دایره تروریستان می باشد.

قدرت های که در ظاهر با نام مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور دارند اما هرچه کردند نه به کاهش جنگ انجامد و نه نابودی تروریسم بلکه طالبان بیش از بیش قدرتمند، مواد مخدر به تجارت بزرگ بدل شده و معادن در ناآرامی ها غارت می شود.

تمام منافعی که از ترویست گرفته تا نفوذی های حکومتی و غرب از آن مستفیذ می شود و قربانی، مردم و سرزمینی است که راهی جز تاب آوردن ندارند.

حال برای مردمی که هر روز عزیزان خود را از دست می دهند و ناامنی مهمان هر روز و شب آنان شده است طالب قتل عام کند یا حقانی چه فرقی می کند زمانی که حکومتِ مشروع آنان در هر ناامنی دست داشته و قوم گرایی و انحصارطلی را خواهان است.

اما مردم تنها یک خواسته دارند و برای آن هر روز جان می دهند: امنیت، حداقل ترین حقوق یک شهروند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   آنهاي كه در ارگ و سپيدار به زور كشورهاي بيروني لميده اند بدانند كه رژيم هاي سركوب گر و مستبد در برابر صداي مدني مردم دوام نمي آورد. وقتي دوره اختناق و شكنجه هاشم جلاد و نادر غدار و خاديست هاي خلقي و پرچمي در برابر ملت تاب نياورد، شما كي استيد كه دوام بياوريد؟! يا به خواسته هاي اصلاح طلبانه ي مردم تن دهيد يا كنار رويد. سياست پوليسي و نظامي گري و سركوب در برابر مردم محكوم به شكست است.
هارون معترف
#رستاخيز_تغيير

>>>   همین لحظه با آقای کلیم الله همسخن یکی از شخصیت های کلیدی رستاخیز تغییر تماس داشتم. گفت که داکترپدرام همین حالا در خیمه حضور دارد و در همین حال پولیس یک حمله تازه را بالای خیمه آغاز کرده است. صدای شلیک گلوله از هر سو به گوش می رسد. این دولت فاشیستی طالبی- داعشی - گلبدینی به جوانان هیچ رحم نمی کند و از کشتار شان دریغ نمی ورزد . مرگ به اشرف غنی و شرکایش . مرگ بر فاشیزم اوغانی !
با سپاس عمر راوی .

>>>   آنهاي كه در ارگ و سپيدار به زور كشورهاي بيروني لميده اند بدانند كه رژيم هاي سركوب گر و مستبد در برابر صداي مدني مردم دوام نمي آورد. وقتي دوره اختناق و شكنجه هاشم جلاد و نادر غدار و خاديست هاي خلقي و پرچمي در برابر ملت تاب نياورد، شما كي استيد كه دوام بياوريد؟! يا به خواسته هاي اصلاح طلبانه ي مردم تن دهيد يا كنار رويد. سياست پوليسي و نظامي گري و سركوب در برابر مردم محكوم به شكست است.
هارون معترف

>>>   امروز حمله از شب توسط پولسی بالای خیمه مرکزی عدالتخواهان که یک شهید وچند زخمی را در بردارد که خلاف موازین حقوق بشر و یک حرکت یزدلانه و غیرقانونی بالای خیمه معترضین بوده که حملات دیگر چنین مباشند ودولت باید جوابگو همه حوادث باشد . زره

>>>   غنی هیچ کاه حنیف اتمر را برکنار نخواهد کرد و این ارمان تان را به گور خواهد برد چراکه حنیف اتمر یک شخص کارکن است و اشرف غنی اشخاص بی کار مانند ضیا مسعود ربانی و غیره را برکنار می کند .

>>>   در مورد امنیت باید ګفت که در این نارامیها تقریبا سی فیصد دست ګلمرجان و دارو دسته اش است
دوم. حقوق همشهری بودن. را تقریبا هفتاد فیصد ګلمرجان خیل نقض کرده که برای تمام مردم شهر کابل معلوم است. و ضرورت به این تبلیغات دروغ. و پوچ بازی نمیخورند عامل تمام نابسامانی ها همین دزدان و پنچرمینان است

>>>   داوود ناجي:
معترضان را زیر تانک له کردند.
حکومت نامشروع وحدت ملی، دیشب با لشکر عظیم و تا به دندان مسلح بر چند معترض خیمه نشین لشکر کشیده و در تاریکی شب یک تن را به ضرب گلوله کشته، یک تن دیگر را زیر تانک کرده، چهار معترض را زخمی کرده و 11 تن از آنان را با خود به محل نامعلومی برده و سپس "دارها برچیده خونها شسته اند"
دیگر باید مستقیم به آدرس حامیان بین المللی این حکومت نوشت. به آمریکا، به سازمان ملل متحد، به اتحادیه اروپا، با زبان صریح به اینها باید گفت: حمایت بی دریغ شما از یک حلقه چند نفری که بی کفایتی شان برخودتان هم آشکار است، بیش از این دامن خود تان را خواهد گرفت.
انتظار مردم افغانستان از شما این است که از ارزشهای جهانشمولی چون دموکراسی، حقوق شهروندی و حقوق بشر حمایت کنید نه از چند بی کفایت تمامیت خواه که 90 درصد مردم را از خود رانده اند.
سرنوشت حسنی مبارک و قزافی پیش روی همه ماست.
اگر دست از حمایت کورکورانه این حکومت تحمیل شده و نا مشروع بر ندارید، تشت رسوایی تان را از بام جهان خواهیم انداخت و به مردمان تان در شهر شهر آمریکا و اروپا خواهیم گفت دولتهای شان در افغانستان از حکومتی حمایت می کند که شهروندانش را به گلوله می بندد و زیر تانک له می کند.

>>>   Bob Sediqi
در حدود 80% نیروهای امنیتی از اقوام غیر پشتون هستند و امنیت کسانی را گرفته اند که برادرانشان را به بهانه های گوناگون و نامهای مختلف ( از جمله نکتائی پوشان ارگ ، دستار پوشان. صحرایی و غیره) حدف گلوله قرار میدهد، پس بهتر خواهد بود تا در مقابل ستم ایستادگی کرده به این ظلم پایان بخشید. و بدانید که بین ارگ ، طالب و داعش هیچ فرق وجود ندارد چون همه انسان های بی دفاع را به شیوه های مختلف حدف قرار میدهند.

>>>   مثلث غنی اتمر و گلبدین استراتیژی امارت دیکتاتوری خونین و ننگین را در افغانستان بپشتبانی امپریالیسم جهانی پیش بینی کرده اند ترورهای شهری و انتحاری بهمین منظور طراحی میشودبا شبکه حقانی ارتباط دارند
ندارد رحم گلبدین بیدین
بماند بم گلبدین بی دین
امیر قتل عام و انتحار است
بود ماتم گلبدین بی دین

>>>   ما اعلام داشتیم که انفجار خونین کابل هیچ ربطی به امارت اسلامی ندارد و سخنگو طالبان اقای ذبیع الله مجاهد به شدت انفجار کابل را نکوهش و ان را اقدام بزدلانه خواند . انفجار کابل ارتباط مستقیم با اختلاف درونی و سیاسی حزب ها در کابل دارد و دست رڙیم کابل به خون مردم بی گناه الوده است. اینها انقدر کثیف و حیوان هستند که بقای خود را در کشتار مردم بیگناه میبینند . متاسفانه اطلاعات محرمانه ای به دست مان رسیده است که رئیس مجلس سنا با کمک های مالی و نظامی در،حال تقویت گروهک تروریستی داعش اند و هم چنین رڙیم کابل و سران ان هم در این دسیسه کثیف دست دارند . اشغالگران در حال جا به جای و انتقال داعش توسط هواپیما به دیگر مناطق هستند خبر های دیگری که واقعا وحشت انگیز است به دست مان رسیده است خداوند تعالی خودش رحم کند . حبیب الله یوسف زی

>>>   ماپولیس نداریم و عملکرد چولیس صد مراتب بدتر از انتهاری بوده است و همه چیز را مردم بعداز شهادت این چادر نشین ها درک کردند که جنگ پشتون و تاجیک است . زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است