هشت کشته و زخمی در درگیری پولیس با معترضان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۶    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134787 منبع: پرینت

حمله نیروهای امنیتی بر خیمه اعتراض کنندگان در منطقه شیرپور تایید شد.

حوالی ساعت 11 شب پولیس بر خیمه اعتراض کنندگان یورش برد که بر اثر آن یک تن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
گفته می شود که این حمله پولیس تا بامداد امروز سه شنبه طول کشیده است.

یک شاهد عینی می گوید که طی نزدیک به پنج ساعت درگیری با پولیس، یکتن کشته و تعداد هفت تن دیگر بر اثر تیراندازی مستقیم پولیس زخمی شده اند که در نتیجه پولیس موفق به جمع آوری این خیمه گردیده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درگیری پولیس
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   تا دیر نشده دولت هتلری را باید سرنگون کنیم.

>>>   او مردم شریف افغانستان همه میدانید که حکومت فاسد کثیف داریم پولیس دزد وقاتل داریم بنا هر واقعه که رخ میدهد بگذارید که خداوند همراه این فاسدان وقاتلان محاسبه خواهد کرد.
هارون
افغان

>>>   باز حکومت اوباش و پوشالى, پوچ و پوک, ضعیف و ناتوان, سست و بى دوام بروى شهروندان خود تير اندازى کرد, یک شهروند کشت و تعدادی دیگر را زخمی کرد!
اين بار دبل عبداله خودمانى رهبر ستون پنجم شد از پشت به شهروندان خنجر زد!
حکومت تيرانداز شد
ظالم و استبداد شد
سرنگونى دولت شعار ما شد

>>>   درین سرزمین از الف تا ی فقط یک چیز را می شناسند و به آن باور دارند که عبارت از زور و خشونت است .نه مردمش آگاهی لازم سیاسی و مدنی دارند و نه رهبران و سیاست مداران به حقوق شهروندی و مدنی باور دارند.
ف-ش -جوزجانی

>>>   خوبش کردند که این اوباشان را از راههای عمومی دور ساختند.

>>>   زنده باد پولیس ملی و قهرمان باید همه این اوباش ها ودزدان مسلکی را به دار میزدند چون اینها از هرنامی استفاده کرده و زمینه چور را برای خود مهیا میسازد باید ګفت چند دزد و راهزن نماینده قوم شده نمیتواند و نباید قوم تاجک. را دزد و زورګویی معرفی کرد.

>>>   حملۀ پولیس به افراد نشسته در خیمه که افرادی ساده و مزد بگیری بیش نبودند، اشتباه مکرر دولت در برخورد با این بظاهر معترضان است! با در نظر داشت اینکه در عقب این خیمه نشینان افراد دیگری با اهداف مختلف قرار دارند و این بیچاره ها برای راهگشایی رسیدن به مقاصد شان در صف اول قربانی استاد نموده اند، دولت افغانستان باید سازماندهنده گان اصلی این رویداد را شناسایی، بازداشت و به پنجۀ قانون بسپارد! حملۀ پلیس به افراد نشسته در خیمه که اکثر شان با گرفتن مبالغی آمادۀ شب گذرانی در این خیمه بوده اند، جلیگاهی را نگرفته و بحران را بیشتر میسازد زیرا افراد اصلی اعمال دامن زدن به بحران با خاطر راحت در خانه های شان نشسته و با بهره گیری از برخورد های نادرست پولیس در برابر افراد کاملن عادی (که در واقع نمیدانند چرا خیمه نشین شده اند) به تبلیغات بیشتر ضد دولتی پلانسازی میکنند!
این افراد که تعداد شان اندک است اما با گردآوری عده ای جوانان احساساتی بدور شان توانسته اند که زندگی عادی شهروندان را مختل سازند، اکثرا با از دست دادن امتیازات شان در دولت و بعضی هم با ترس از دست دادن امتیازات موجود، دست به چنین ماجرا جویی میزنند!
اینکه در میان نهادهای دولتی هم فساد بیداد میکند، در آن شکی نیست، اما در هیچ جای دنیاه دیده نشده است که فساد توسط فسادپیشه گان از بین برود، عناصر پنهان در پشت سر خیمه نشینان مفسدتر از دولت اند که فساد شان سالهای متمادی است که بیداد میکند! حالا چون مفسدین باقوت تر از اینان در صحنه آمده و باعث کاهش فساد اینان گردیده اند، ایشانرا را به عمل برپاداشتن خیمه وا داشته اند. ایکاش خیمه نشینان با یک رهبری واقعی و هدف والای ضد امپریالستی خیمه های شانرا برپا میکردند، در اینصورت تمام ملت افغانستان در کنار شان تا پای جان استاد میبود، اما لازم نیست که برای منافع فردی مشتی آزمایش شده گان خود را فدا نماییم، ما در مبارزه علیه امپریالیزم و غلامان داخلیش تا موجودیت آخرین بقایان این غول وحشی خواهیم رزمید.

میهن زرغون

>>>   تفاوت میان حکومت، داعش و طالب چیست؟
یک طرف با طالب روبرو هستیم و‌از ما جان می ستاند و طرف دیگر. داعش نیز چنین میکند، اما اینجا حکومت مستبد کابل نیز از رقابت در رفتار با آن دو گروه کوتاه نیامده، بروی شهروندان آتش میگشاید، معترض و عدالت خواه را به گلوله می بندد. با توجه به این رفتار ها مردم ما در چند سنگر بجنگند؟

>>>   Soraya Baha
دموکراسی افغان امریکن چنین است " یعنی کشته‌شدن فرزندان ‌ما و خفه کردن تظاهرات و آزادی بیان و شلیک کردن بر روی فرزندان مردم ، دموکراسی افغان امریکن یعنی عمیق‌تر شدن شکاف‌ها بین مردم و حکومت و جنوساید دولتی و میدان یافتن بنیادگرایی مذهبی با استفاده از این وضعیت آشفته.
دموکراسی باید از بطن جنبش‌های اجتماعی زاییده شود، نه به وسیله جنگنده‌های امریکایی و حکومت فاشیستی دست نشانده و کشتار مردم.

>>>   Bob Sediqi
در حدود 80% نیروهای امنیتی از اقوام غیر پشتون هستند و امنیت کسانی را گرفته اند که برادرانشان را به بهانه های گوناگون و نامهای مختلف ( از جمله نکتائی پوشان ارگ ، دستار پوشان. صحرایی و غیره) حدف گلوله قرار میدهد، پس بهتر خواهد بود تا در مقابل ستم ایستادگی کرده به این ظلم پایان بخشید. و بدانید که بین ارگ ، طالب و داعش هیچ فرق وجود ندارد چون همه انسان های بی دفاع را به شیوه های مختلف حدف قرار میدهند.

>>>   گارنيزيون و گارد محافظت غني، حتا به سوي معترضين بمب دستي و نارنجك پرتاب كرده اند.

>>>   نبايد دولت. به اساني اقدام به كشتن شهروندان كشور كند . باز شدن يك جاده ارزش كشتن وزخمي كردن معترضان را نداشت. متاسفم به اين دولتمردان
توحيدي

>>>   اعتراض کننده ها ویا جنبش رستا خیز فکر میکردند که اینجا دموکراسی است وحقوق بشر مراعات میشود وشهر مند ها حق اعتراض را دارند ومی پنداشتند که درینجا گوش شنوا وجود دارد وصدای اعتراض معترضین شنیده میشود ویا به اشتباه گرفته بودند که حکومت ملی وحد اقل نصف از حکومت ووزارت داخله که در راس ان یکی از انهاست وجود دارد ویا لا اقل در برابرشان روسهای رحم دل ومهربان وبا مدارا استاد است ویا حکومت مردمی وحکومتد گران واقعی ملت در راس قرار دارندبا این همه سوی ظن های نادرست وغلط به میدان امدند ودست به تحصن وبرپای خیمه ها زدند کنون دانستند که تمام پندار ها وبرداشت هاشان سرابی بیش نبوده به عوض معلوم شد که این حکومت مزدور ودست نشانده را کوبای ها وسلطه گران دیرین استعمار کهن هدایت ورهبری میکنند بخاطر باقی ماندن یک مهره ای ظالم وخوانخوار خود حاضر اند خون هزار ها انسان را در جاده های کابل بریزند وتباهی ووحشت بافرینند گویا این که در یافتن مزدور دیگری وجانشین اجنت مانند اتمر برای شان سخت ودشوار است ومانند حکومت مزدور به قحط المزدور مواجه اند درحالیکه مانند اینها ده ها هزار اجنت دارند میتوانند یکی را بجای دیگری تعویض کنند ولی واقعیت انست که انها شوخی ومزاح را نمیدانند وناز ونزاکت کشور های تحت اشغال را جدی می پندارند وبا هیچ کسی از در رحم ومروت پیش نمی ایند در یک تظاهر رات صلح امیز تا هنوز صدها نفر را کشتند وحاضرند ده ها هرار وصدها هزار انسان وافغان را به قتل برسانند ولی یک مهره ای معیوب خودرا از دست ندهند وباز بالای اعتصاب گران تهمت بستند که بعض از انها مسلح بودند ایا انها ان سلاح را بخاطر نمایش اورده بودند چرا استعمال نکردند واز شما چند نفر مجروح گردیده؟ ویا شاید ان سلاح ها پلاستیکی ونمایشی بود ویا خارجی ها تیربندی دارند وهمه زره پوشیده بودند
به هر حال هر حرکت وجنبش در برابر ظالم ها وستمگران قربانی میخواهد وحتمااین درخت تابناک ازادی وحریت باخون شهدا بارور وثمر بخش میشود
معلم محمد داود از لیسه صمیم سانچارک

>>>   اشرف غنی شب خون بیگناهان میریزد و در روز بخاطر فریب مردم از نزول قرانکریم میگوید.
عجب مغز متعفنی

>>>   با آنها چنان باید کرد و با اینها چنین.
پنچرمین از کابل

>>>   لطیف پدرام:
من که دیشب خود در صحنه حضور داشتم، شاهد بی رحمی و قساوت نیروهای تا دندان مسلح رژیم فاسد کابل بودم.نبرد نا برابر بود. نبرد حق در برابر باطل.
کوشش و مجاهدت عدالت خواهان و فرزندان راستین و رشید میهن برای دفاع از حق،عدالت و آزادی.
مبارزان با عزم محکم و ایمان راسخ توانستند سه بار تهاجم سنگین نیروهای مزدور رژیم را به عقب بزنند نیروهای مزدور رژیم با استفاده از شایعه سازی که گویا دارند منطقه را ترک می کنند فرصت دیگری به دست آوردند وبار چهارم حملات سنگین خود را آغاز کردند در نتیجه ی این حمله ی وحشیانه جوان برومند آزادی خواه میهن اعجاز الحق با تیر نیرو های فاشیست به خاک و خون افتاد و شهید شد . یادش جاودانه باد.
مبارزین عدالت خواه این جنایات رژیم را بی پاسخ نخواهند گذاشت. مبارزه و عدالت خواهی هر چه قوی تر ادامه خواهد یافت .

>>>   احمد بهزاد
ادامه کشتار در خیابان های کابل
حمله نیروهای امنیتی با تانک و انواع جنگ افزار بر خیمه تحصن عدالتخواهان رستاخیز تغییر که به شهادت دو تن و جراحت شماری دیگر از جوانان آزاده انجامید، به معنای برچیده شدن ظواهر دموکراسی از سیمای زشت استبداد در کشور است. پیش از این ماهیت مناسبات قدرت بر آگاهان پوشیده نبود؛ اما عده ای به همین ظواهر دموکراتیک دل خوش بودند.
اینک حکومت فارغ از هر نوع بازخواستی، با مردم اعلام جنگ کرده است. اقدام مسلحانه حکومت علیه اعتراض مسالمت آمیز شهروندان، در واقع تشویق مردم و خصوصا جوانان به اتخاذ روش های غیر مدنی و خشونت آمیز است.
رفتار اخیر ارگ، ختم چندین باره حکومت نامیمون "وحدت ملی" نیز محسوب می شود؛ زیرا سپیدار وعده تامین امنیت و عدم برخورد قهرآمیز با متحصنین را داده بود.
آنچه در سحرگاه خونین کابل به وقوع پیوست دیگر تردیدی باقی نگذاشته است که یک حلقه در درون حکومت بقای شان را در خونریزی و وحشت آفرینی یافته اند. این حلقه در سازماندهی انفجارها، سوق و اداره انتحاری ها، ترورها و سرکوب عریان اعتراضات دست دارد. این حلقه دست پرورده مکتب ترور و خشونت "امین" است. باند امین در حکومت افغانستان در حال حاضر با حمایت های سیاسی، امنیتی و مالی جامعه جهانی خصوصا دولت امریکا می غرد و می تازد و با تکیه بر این حمایت، به همگان چنگ و دندان نشان می دهد. این وضع با شرایط موجود دوام دارد؛ اما قوام نخواهد یافت. فواره چون بلند رود، سرنگون شود.

>>>   Khorasani Salim
آنانی که از درگاه ارگ نان میخورند و خویشاوندان شان مورد مرحمت ارگ نشینان قرار گرفته و با چند پست و چوکی لنگ حمام مانند فخر میکنند بدانند که در غفلت بزرگ قرار دارند و در تمام جنایات ضد بشری حکومت گویا وحدت ملی شریک اند

>>>   #احمدفریدمزدک:
سرکوب معترض جلو گسترش اعتراض را نمی گیرد و به بند کشیدن منتقد به نقد واعتراض جانِ تازه می بخشد . دولتی که نتواند با معترض و منتقد خویش آرام و مدنی حرف بزند حدِ اقل دولت ناکام است . واکنش دولت با چادر نشینان کابل از همان نخست زشت بود و از موضع ترس وحقارت . هردو سرِ حاکمیت به جای آنکه به برچیدن چادر های اعتراض و لگدکوبِ مردم فکر کنند به چادر ها سرمی زدند و خودشان مستقیم با جوانان معترض گفتگو می کردند . امنیت با سرکوب اعتراضات مردم و نقض قانون اساسی تامین نمی شود . دولت برای برون رفت از بحران به همکاری و همفکری مردم نیاز مند است نه فریب و تطمیع و سرکوب . با دروغ ، عوام فریبی ، فساد ، ناپاکی و خشونت نمی توان به زندگی ادامه داد . حاکمانی که بر نیزه تکیه کنند نخست خودرا می درند .

>>>   داكتر عبدالله در جنايت ديشب عليه روزه داران بيگناه به اندازه احمد زى شريك است

>>>   کجاست پدرام، ضیا و جمله منافقین که از احساسات این جوانان بخاطر منافع شخصی خود استفاده میکنند.
یا ماه رمضان است در شرابخانه های دوبی و تاجکستان
مصروف افتخار هستند.

>>>   از این معلو م می شود که افغا ن ها بی شهو ر علیه فا رسی زبا نان بی اتفا ق قو ی تر شده اند
افسو س به حا ل ع بی غیرت

>>>   این پیروزی بزرگ وتاریخی وفتح الفتوح رابرای حکومت وحدت ملی وتمام مردم افغانستان تبریک میگوییم که بدون استعمال مادر بم ها تواتنست بزرگترین سنگر دشمن افغانستان رانابود وکاملن فتح نماید!!!حالا رئیس جمهورباید همه افراد شامل عملیات را جنرال بسازد وبرای هرکدام پنج مدال شاه شجاع را تفویض نماید

>>>   اقای پدرام با خوشونت دیشب بین پولیس و خیمه زنان شما تعداد قاتلین که شما باعث ان شده اید دو نفر زیاد شد بناهن شما قاتل این انسان ها خوش باور و بیگناه شده اید مانند جنبش روشنایی
بصیر نظری

>>>   روی دروغ گویان سیاه باد پولیس با خود دران شب سلاح نداشت بلکی با سپر ودنده رفته بود اما درداخل خیمه پیکا و بم دستی ازکجا شد . این هم شواهد و ثبوت بزودی دردسترس همگان قرارخواهند گرفت....

>>>   تره كى صاحب روسى با عين خصوصيت و با لباس امريكايى با شاگرد وفادار انگليسى اش تا وقتيكه ملت را از پا در نياورند آرام نميگيرند ولى بيخبر از اينكه آن زمان گذشته و روزى خواهد رسيد كه در نزد بإداران شان نيز آرام نخواهند زيست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است