روسیه به 98 کشور تسلیحات می فروشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134801 منبع: پرینت

رییس سازمان فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه اعلام کرد: با وجود دشواری صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی در شرایط تحریم های ضدروسی غرب، قرارداد جنگ افزاری با 98 کشور داریم.

دیمیتری شوگایف روز دوشنبه گفت: روسیه در مکان دوم فهرست جهانی صادرات تسلیحات قرار دارد و جز این هر چه ادعا شود، صحیح نیست.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: روسیه سهم مهمی از بازار تسلیحات جهان را در اختیار دارد و دارای موقعیت محکمی در این بازار است و به زحمت می توانند به این موقعیت ضربه بزنند.

رییس سازمان فدرال همکاری های فنی نظامی روسیه همچنین این اخبار را که فرانسه در مکان دوم بازار جهانی تسلیحات قرار گرفته است، نادرست و غیرواقعی خواند.
شوگایف در ادامه گفت که صادرات تسلیحات در شرایط تحریم ها دشوار است و مسایل جدی در این عرصه وجود دارد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیشتر در رابطه با صادرات تسلیحات این کشور گفته بود که 58 کشور در سال 2016 خریدار انواع جنگ افزارهای روسی شده اند و شمار استفاده کنندگان از آنها به بیش از 100 کشور می رسد.

روسیه که پس از آمریکا با بیش از 30 میلیارد دالر فروش جنگ افزار در مکان دوم جهانی این فهرست قرار دارد، سال گذشته میلادی حدود 15 میلیارد دالر انواع تسلیحات به کشورهای مختلف صادر کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
فروش سلاح
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است