خشونت خشونت می زاید و تجاوز تجاوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۶/۳/۳۰ کد خبر: 134810 منبع: پرینت

خشونت حربه خوبی در سیاست نیست.

کسانی که خشونت را اعمال می کنند، بر شعاع برنامه ویرانگر ماورای قدرت خویش تمکین می کنند. خشونت کودک خشمگین بدنیا می آورد.

یکی از دوستانم به نام خلیل الله کوهستانی که معین وزارت معارف بود به اتهام مخالفت با حکومت داکتر نجیب بازداشت گردید و در بازداشتگاه پلچرخی نسبت عملیات یا جراحی انگشت شصت پا، زخم اش گندید و منجر به مرگ اش شد. دوستانی از من خواستند تا این حق دوستی را بجا آورم و بالای آرامگاه اش سخنرانی سیاسی داشته باشم.

در حضیره 500 فامیلی سخنرانی مبسوطی داشتم که بعدش موجب خشم جنونانه دولت شد. در هیات اجرایی حزب وطن موضوع سخنرانی در بکار بردن ادبیات منتقدانه علیه دولت وقت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. سلیمان لایق که اشتراک کننده مراسم خاکسپاری زنده یاد خلیل الله کوهستانی بود، طرح بازداشت ام را پیشنهاد می کند اما در مقابل اعضای دیگر همچون زنده یاد نجم الدین کاویانی، فرید احمد مزدک در برابر طرح خشونت مخالفت می کنند.

استدلال آنها این است که اوضاع دشوار گذار است. ایجاب حربه های خشونت مناسب اوضاع سیاسی نیست. باید خشونت های بزرگی را با این جرفه به زایمان نکشیم. بالاخره داکتر نجیب ساکت می شود و از موضوع به بند دیگر اجندا وارد بحث می شود.

حال اوضاع نازک، حساس، ملتهب فقط کبریتی می خواهد که به بنزین تماس اش دهی که همه جا را شعله های رنگین کمان آتش اعتراضات فرا گیرد. باری دانشمندی گفته است که خشونت خشونت می زاید و تجاوز تجاوز.

به رهبران دولت توافقی توصیه می کنم که زیر تاثیر و شعاع اجندای ستون پنجمی ها همچون گلبدین و دیگر افراطیون، فضا و هوای خفقان آور کنونی را بیشتر مختنق و آتش فشانی نسازند.

بهادر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر نجیب
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   محمد همایون صادقی
غنی فاشیست و ارگ فاشیستی در نقش پینوشه برای انگلیس و امریکا خدمت میکند .

>>>   درود تان باد اما:
هیچ درختی و چند تک درختی نمی تواند در برابر توفان و باد مقاومت نماید جز جنگل فشرده و انبوه. برای اینکه سد محکم در برابر باد های ویرانگر گردید باید آماده شد جنگلی به وجود آورد و آن را سبز ساخت و انبوه.
این به معنی آینده نگری، آینده سازی و نجات از استبداد سونامی هاست.
"راوش"

>>>   جناب بهادر را که من می شناسم با تقواترین صادق ترین ودرست اندیش ترین ومفید ترین فرد اجتماع وشجاع ترین انسان هستند
همین لایق نالایق مرکز توطئه ونفاق افگنی دران زمان بود ، انسان پله بین دو رنگ فرصت طلب وبه دانه جوی نمی ارزد
ر

>>>   خیلی بجا، قربان احساس نیک شما !!!

>>>   نجیب بارور
به شرف تمام معامله‌گرها، بی‌غیرت‌ها، حق‌السکوت گیرها و بی‌مایه‌های روزگار لعنت

>>>   امر شليك بر مردم ملكى و عدالتخواهان در يك كيلومترى ارگ تنها مى تواند از آدرس غنى و تيم او باشد و قاتل اصلى غنى است ، او را بايد به محكمه جهانى معرفى كرد. قربانيان بايد همه يكجا از مجرا هاى قانونى به محكمه يى جهانى مراجعه كنند ، عدالتخواهان همه شما را در بيرون در امر عملى شدن آن كمك خواهند كرد.
غنى بايد در سطح جهانى به عنوان يك حاكم مستبد و قاتل معرفى گردد، مهم نيست كه حكم محكمه چه خواهدبود، مهم به دادگاه كشانيدن قانلين است .
آن هاى كه شليك كرده اند در لباس عسكر و افسر ، همه اجير و مزدبگير اند و ابزار هاى اجرايى جنايات ، بهتر است تا فرمانده اينها را به محكمه كشاند.
نجيب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است