رویدادهای سوریه در سه شنبه 30 جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134834 منبع: پرینت

** حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه با عراق، 12 عضو غیر نظامی یک خانواده را کشت.
ایتلاف به اصطلاح ضد داعش متشکل از 60 کشور به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه از سپتامبر 2014 حملات هوایی خود را در خاک سوریه و عراق آغاز کرده است.

** استرالیا حملات هوایی به اهداف تروریست های تکفیری – وهابی داعش در سوریه را به عنوان یک اقدام احتیاطی متوقف کرد.
توقف حملات هوایی استرالیا به اهداف تروریست های داعش پس از این که یک جت جنگنده آمریکا یک هواپیمای جنگی سوریه را ساقط کرد، انجام گرفت.
روسیه نیز در پاسخ به سرنگونی هواپیمای جنگنده سوریه توسط نیروهای ایتلاف به رهبری آمریکا، خط ارتباط ‏ویژه میان نظامیان روسی و آمریکایی را درباره سوریه قطع کرد‎.

** سخنگوی کاخ سفید دیروز در نشست روزانه خبری گفت که آمریکا به دنبال افزایش تنش ها در سوریه نبوده و ‏به ارتباط خود با مسکو درخصوص عملیات نظامی آمریکا در این کشور ادامه خواهد داد.‏
شان اسپایسر، ادامه داد که داعش تهدیدی برای همه ملت هاست و به همین دلیل نیازمند همکاری کامل با متحدانمان هستیم و به ارتباط با ‏روس ها ادامه خواهیم داد.

** آخرین سفیر آمریکا در دمشق به اشتباهات سران واشنگتن در سوریه اعتراف و بر پیروزی اسد در میدان نبرد تاکید کرد.
رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در سوریه به روزنامه الشرق الاوسط وابسته به عربستان گفت که ایالات متحده به مخالفان سوریه در حمایت از آن ها امید واهی داده است و کردها بهای اعتماد به آمریکا را خواهند پرداخت، واشنگتن آن ها را تنها برای نبرد با داعش در خدمت گرفته و هرگز از آن ها در برابر نظام سوریه، ایران و ترکیه دفاع نخواهند کرد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سرنگونی جنگنده سوری توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی، بر لزوم احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید کرد.
یک فروند هواپیمای سوخو 22 متعلق به نیروی هوایی سوریه یکشنبه شب در منطقه رسافه در 30 کیلومتری جنوب شرق رقه مورد هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفت و ساقط شد.
وی اعلام کرد که از آمریکا و تمام طرف هایی که در میدان نبرد سوریه نیروی نظامی یا مستشار دارند، دعوت می کنیم اقدام های خود را در این کشور با دمشق هماهنگ کنند.

** وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست به سکوت در قبال تجاوزهای بزدلانه آمریکا به خاک و ارتش این کشور پایان دهد.
وزارت خارجه سوریه روز گذشته طی دو نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد، سرنگونی این جنگنده در حال مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش از سوی ائتلاف آمریکایی را محکوم و این تجاوز را رویکرد سیاسی و نظامی آمریکا و ائتلاف غیرقانونی آن با اهداف ننگین در مدیریت تروریسم و سرمایه گذاری بر آن دانست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است