جنجال میان سفرای پاکستان و افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134863 منبع: پرینت

اعزاز احمد چودری سفیر پاکستان در آمریکا فکر می کرد که حمدالله محب سفیر افغانستان در آمریکا احتمالا نرخ کلدار به افغانی را بپرسد اما وقتی دید که محب به او می تازد که شما پاکستانی ها نام اسلام را بد کردید، فشار خونش بالای یکصد و چهل رسید؛ گناهی هم نداشت.

مثلا سفیر افغانستان به او گفته بود: "حیف تان بدبخت ها، شما خبر ندارید ارتش شما حکومت ملکی شما را قورت می دهد؛ اگر ما اینجا نباشیم ارتش شما حکومت ملکی تان را هضم می کند و از پایین دوغ بوره دار تولید می کنید. چوردی هم ناراحت شد و گفت: بیچاره اول برو حکومت خودت را درست کن بعد بیا در کشور ما دخالت کن؛ همین حالا سرباز شما مرمی ندارد و در اداره های شما مثل نقل و نبات رشوت می گیرند.

سفیر افغانستان که الحمدالله از انرژی اضافی برخوردار بود گفت: بیادر سربازان شما تنبان خود را بالا کشیده نمی توانند و سر مرز تورخم تا 5 کلدار هم حاضرند یک خر پر از بمب اتم را هم داخل پاکستان اجازه ورود بدهند و از آنجا انتحاری پارسل می کنند به سوی ما آنوقت شما به ما درس می دهید؛ بیچاره، بدبخت، قرضدار روزگار، حیف نان، گوسفند، گوساله، بزغاله، مرغ، تخم مرغ، ترکاری، زدرک.

در اینجا سفیر پاکستان در گوگل سرچ می کرد که چند فحش آبدار به سفیر افغانستان بدهد اما چون ورخطا بود نتوانست فحش های آبدیت شده را سرچ کند به همین خاطر با دستمال بینی عرق های زیر بغل شان را پاک می کرد و مدام می گفت فقط تو بیا پاکستان همرایت کار دارم. بیشرف و مشرف و نواز شریف باشم اگر جوابت را ندهم.


افغانستان پاکستان آمریکا اعزاز احمد چودری حمدالله محب



مهدی ثاقب

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اینروزها پاکستانی ها یا اسرائیلی ها همیشه خجالت نصیب شان میشود

>>>   Salam
كتمان نكنيد و با مردم تان راست باشيد ، مشكل افغانستان برترى طلبى قومى است ، شما ديديد كه در مرگ جوانان تاجيك يك قبيله گرايى پشتون تبار اشك نريخت ، بل اكثريت مطلق پشتون تباران بنابر تعلقيت تبارى از خشونت و جنايات حاكمان پشتون در همه جا نتنها به شدت دفاع مى كنند، بل برجوانان شهيد هم توهين روا مى دارند.
جامعه پشتون در كل به اوج افت اخلاقى رسيده است و جنون قدرت تبارى اين قوم را تا سرحد قاتل پذيرى هم كشانده است .
اين مردم را بايد از خود شان نجات داد.

>>>   نجیب بارور
تا زمانی‌که عناصر خبیثه از درون افغانستان پاک‌سازی نشوند، اگر به‌جای حصارکشی دیوار برلین یا چین در خط‌مرزی افغانستان و پاکستان بسازند، امنیت تامین نمی‌شود. اگر از داخل با آی‌اس‌آی هم‌کاری صورت نگیرد، بدون مرز هم امنیت تامین می‌شود. وقتی انتحاری‌ها توسط موترهای زرهی به مهمان‌خانه‌های حکومتی انتقال و در آن‌جا مسلح می‌شوند، وقتی عناصر خبیثه وجدان‌فروشی می‌کنند، نه گناه آی‌اس‌آی است نه گناه کدام کشور دیگر. در عصر امروز، کشورها در هر گوشه‌یی از جهان به دنبال منافع خودشان هستند، ما به‌جای متهم کردن پاکستان اولویت برای پاک‌سازی عناصر خبیثه در کشور خود ما باید داشته باشیم. تا این عناصر خبیثه فعال باشند، حاجت پاکستان و آی‌اس‌آی نیست، یک دزد سر گردنه هم می‌تواند امنیت ما را مختل کند

>>>   فاشیست های اوغان ، موش اند در مقابل پاکستان !
کجاستند فاشیست های وحشی اوغان که (( دا پشتونستان زمونژ )) گفته هزاران تباهی را نصیب کشور ما ساختند ؟! بروند جلو پاکستان را بگیرند که دیوار های سیمی و کانکریتی را در مرز بنا میکند. فاشیست های پلید که برای سرکوب یک جنبش صلح آمیز و آرام جوانان عدالتخواه ما از نهایت زورگویی و وحشیگری کار گرفتند و ده ها جوان بیگناه را شهید و زخمی ساختند، مرد شوند و بروند و از آنچه را که میگفتند (( مادر ماست)) دفاع کنند و زور خود را به پاکستان نشان دهند . اشرف غنی میزوف و خونخوار، حنیف اتمر قصاب ، اسماعیل یون و دیگران شان چرا خود را آرام گرفته اند و صدای شان نمی برآید؟! معلوم است که این ها جرات ، شهامت و نیت راستین ایستاده گی در مقابل دولت پاکستان را ندارند و به ناحق و به خاطری که شعارهای میان خالی شان میتواند یک تعداد آدم احمق مثل خود شان را بفریبد، هی پشتونستان میگویند و شعار می دهند که مرز دیورند را به رسمیت نمی شناسیم .
از منظر منافع تاجیکان ، یکطرفه شدن قطعی و دایمی خط دیورند و کشیده شدن حصار و دیوار در میان پاکستان و افغانستان ، به نفع مردم ماست . من هرچند که با همه جدایی ها و دیوار کشیدن ها در میان مردمان ایران بزرگ و خراسان بزرگ می باشم و خواهان شکستن هرچه که باعث جدایی می شود و خواهان همگرایی منطقه یی استم ، اما نظر به دلایل راهبردی و اساسی، با ساخته شدن دیوار در مرز افغانستان و پاکستان مخالفت نمی کنم .
با سپاس .
عمر راوی .

>>>   احساسات سفیرافغانستان قابل قدراست، ولی مشکل ازداخل خانه است، رشوت خوری درادارات ما مشکل پاکستان نیست. تبعیض وقومگرایی وپشتون سالاری ازجانب پاکستان نیست، هرکشوری بدنبال منافع خودش هست، منافع پاکستان درنا امنی افغانستان است، پس خود سیاست مداران ما عاقل وهوشیاربوده وبه دنبال منافع مردم خود باشند، بهتراست که تقصیر خودرا به گردن دیگران نیندازیم، بیش ازین خود ومردم خودرا تباه ومسخره دیگران قرارندهیم.حمیدگل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است