رهبران افغانستان از مردم استفاده ابزاری می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134875 منبع: پرینت

رهبران تا حس می کنند در حال حذف شدن اند، موضوعی را دامن می زنند. مردم به پیروی از رهبران شان آشوب برپا می کنند و حتی چندین نفر کشته می شود. رهبران در خفا معامله می کنند و پا پس می کشند. مردم سرخورده و بهم ریخته در وسط می مانند و پریشان حال پراکنده می شوند.

به قول اسد بودا: رهبران حزب جمعیت، تنور احساسات مردم را گرم کردند اما به رغم هیاهو و ادعاهای تاریخی در ‌‌‌نهایت به طرز عجیبی صحنه را خالی، معترضين را تحقير نمودند و خیمه نشینان معترض را تنها گذاشتند.

نمونه بارز تنها گذاشتن معترضان این است که در ‌‌‌نهایت منافع رهبران غیر از منافع مردم است و حتی در برابر هم قرار دارند. فرافکنی مشکلات به رهبران پشتون و فروکاست فساد سیاسی در اشرف غنی و اتمر که بیشتر از همه حواریون رهبران سیاسی به آن دامن می‌ زنند، خطا است.

بدنه پولیس کابل و همین طور بدنه امنیت در این شهر به دست غیر پشتون‌ ها و به خصوص مردم تاجیک است. بدون همکاری و رضایت رهبران و نیروی امنیتی تاجیک، سرکوب اعتراض‌ ها و متواری کردن خیمه‌ ها نه ممکن است و نه قابل درک. دوران آن فرا رسیده که نسل جوان تاجیک در برداشت و گفتارشان تجدید نظر کنند.

مشکلات را در رهبران پشتون فرو نکاهند و این واقعیت را بپذیرند که هیچ یک از مقامات بلند پايه تاجيک و سران جمعیت انگیزه و خواست تاریخی ندارند. رهبران تاجيک مردم فروشان بسيار قهاری هستند و تاریخ و فرهنگ و حق مردمي از نظر آنها در خانواده و حلقه فسادشان خلاصه می‌ شود.

در مجموع، رهبران جمعیت به خاطر منافع شخصی و دریافت سهم شان از کمک‌ های بین الملی در برابر کشتار معترضین لب فرو بستند، دم بر نیاوردند و احتمالا از اينكه خون های ريخته شده فرصت چانه زنی برای دريافت كمک های بيشتر فراهم كرده، خوشحال اند.

فرشته بگوم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
رهبران حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Noori
رستاخیز تغیر ، در حال تجدید قوا در برابر رژیم تک قومی و نا مشروع
قوی تر از پیش

>>>   آقای اشرف غنی در آخرین اظهاراتش ارشاد فرموده اند: این جا اقوام مختلف زندگی دارند؛ ولی همه افغانیم...
نه آقا!
شماافغانید؛ درست؛ دیگران هویت مستقل خود را دارند:
تاجیک، ازبیک، هزاره...
اقا بدانند که، این گونه ملت سازی تحمیلی را کسی قبول ندارد؛ با این کار ناعاقبت اندیشانهء تان، شما، نا آرامی ودشمنی میان اقوام و خونریزی های بیشتر را سبب خواهید شد!!!
همايون پاييز

>>>   Salam
پليس ، افسر و عسكر كه در خدمت اين نظام قرار دارد و كشته مى شود ، نمى تواند شهيد باشد . چگونه مى شود پليس و نظامى يك حكومت دست نشانده يى خارجى را شهيد خواند!
من حق فتوا ندارم ، اما معناى شهيد را مى دانم. اگر قرار باشد نظاميان مرده يى اين حكومت مزدور شهيد باشند ، بايد كشته شده گان حكومت هاى تحت الحمايه شوروى سابق را هم شهيد ناميد ، زيرا آنها بدون مزد و براى وطن شان مى جنگيدند و هيچ دست مزدى هم نداشتند.

>>>   به پاسخ متن پایین یکی از دوستان نوشته اند، چه می نویسید؟
"بی غیرت ترین حزب در افغانستان کدام است که ۱۷ سال است مردم و اعضای این حزب توسط گروه های خاص سلاخی و قتل عام میشوند؟؟؟
از سنگ صدا می براید اما از اعضای رهبری و برجسته این حزب بی غیرت نه!!!"
باور من اینست که منظور جمعیت اسلامی است. این حزب به دست زراندوزانی افتیده است که جمعیت را برای خود دکان معامله ساخته اند. هیچ رویدادی آنها را به حرکت نمی آورد مگر این که نفع شخصی همین دکانداران به خطر بیفتد.
Noorullah Aziz Tajik

>>>   جهاد جمعیت علیه دولت ببرک کارمل ، فاشیزم مرده قبیله پشتون را روح دوباره بخشید و امروز فاشیزم سرخور خود ایشان شد است .
اگر جمعیت خنجر از عقب بر تاجیکان حاکم در دولت کارمل نمی زدنند امروز فاشیزم قبیله و افغان برای همیشه از ریشه نابود شده بود .
برای جمعیتی ها عشق به عرب نسبت به فرهنگ عالی فارسی تاجیکان رجحان داشته و دارد و هنوز هم در تب اسلامگرایی وفرهنگ عربی وهابی میسوزند .

>>>   Arwand
در اين سرزمين كسى كه از هويت و زبانش پاسدارى كرد نوكر همسايه ناميده ميشود، اگر برابرى و برادرى تقاضا كرد مهاجر و اگر براى مخالفت با فساد و مظالم اجتماعى به جاده ها برامد لندغر! اما واژه ى زيبا و صميمانه ى "برادر" به آدم نماى بويناكى إطلاق ميشود كه با مو و ريش كشال و ژوليده، چادرى مادر، زير پوشى خواهر و كفشهاى زنش را پوشيده واسكت انتحارى به تن بسته ميكند.

>>>   رهبران زنده يي كه تنها ميتوانند بخورند، بنوشند و قرارداد هاي دولتي دريافت كنند بس: اينها در حقيقت سالها پيش مرده بودند و اكنون تنها كالبد شان زنده است نه روح شان
حزب جمعيت در طول ١٧ سال يگانه حزبي بود كه بگونه كامل سران و رهبرانش را با روش هاي همچون ترور، به رگبار بستن و يا قتل عام، توسط كرزي، غني، اتمر، استانكزي و طالبان از دست داد، ولي اين حزب با وجود اين همه فاجعه حتي قادر نبود تا پرونده يي يكي از ترور هاي زنجيره يي را به دادگاه هاي بين المللي بسپارد و يا خواهان پيگيري آن شود!!!!
ولي برعكس در طول اين ١٧ سال به يكايك رهبران و فرماندهان ارشد و باقيمانده اين حزب، پرونده هاي دور و درازي پي ريزي و پيشكش گرديد، تا آنجا كه همه اينها اكنون به زندانيان سياسي در خانه هاي شخصي شان مبدل گشته اند و كوچكترين حركتي را خلاف غني و طالبان كرده نميتوانند و نخواهند توانست

>>>   خیانت آشکار پشتون ها در طول تاریخ در سرزمین خورشید خراسان بزرگ افغانستان کنونی همه اقوام غیر پشتون را جان به لب کرده و آخرين خیانت این قوم مزدور گمراه در زمان کرزی خائن بود که به صد ها هزار سلاح های ثقیله و خفیفه را به دستور بادار خود آمريكا به آتش کشید و هیچ یکی از سران شرف باخته اقوام غیر پشتون های خائن هم به این مردک مزدور نگفتند که آقا این سلاح ها جزی از سرمایه این کشور است و تو حق این را نداری که این همه سلاح را به دستور باداران خود به آتش بکشی این آدم خائن باید اعدام شود با این خیانتی که کرده و ده ها و صد ها خیانت دیگری هم که کرده و همین طور هم دستان این خائن هم باید با این مردک یکجا اعدام شوند تا باشد که دیگر کسی دست به چنین خیانت های بزرگ در این سرزمین نزند.
از تار برگه👇
با مهر کوهستان و کوهدامن شما،

>>>   نظر دهنده اولی از خواب برخیز که ساعت ۱۰ صبح است
طوفان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است