کمیشنران منتخب، تیمی کار کنند
پروگرام های اصلاحی کمیشنران بطور اساسی حمایت همه جانبه حکومت وحدت ملی را بدون مداخله دارد اگر روزی کسی شاهد مداخله من بود، هر کس حق مداخله دارد و اگر من مداخله نکنم، هیچ کس حق مداخله ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۳۱ کد خبر: 134878 منبع: پرینت

مراسم سومین دور معرفی کمیشنران کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز چهارشنبه 31 جوزا 96 در ارگ ریاست جمهوری برگزار و کمیشنران جدید معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم گفت: فاجعه مملکت این بوده است که استعدادهایی که در نسل جوان مملکت وجود داشت تا حال در دولت نیامده ، از این جهت امروز روزی است که ظرفیت ملی در دولت وارد و به شفافیت کمک می کند.

رییس جمهور، درخصوص ضرورت اصلاحات اداری در کشور بیان کرد: وحدت ملی نتیجه هزاران سال قربانی است اما وحدت ملی بر اساس انتخاب فرد و نه انتخاب واسطه و وسیله صورت می گیرد. ضامن وحدت ملی این است که جوانان مجبور نشوند دروازه های تکه داران را دق الباب کنند. در پروسه شفافیت همه افراد بروز می کنند و هیچ قومی از دیگری کمتر و بیشتر نیست.

غنی گفت: فاجعه ما این بوده که دولت های ضعیف داشته است. امروز تمام تمرکز سر این است که یک دولت قوی بعنوان میراث از خود بر جای بگذاریم که هیچ دولتی گمان نبرد که می تواند با تبعیض و ضعف اراده در آن مداخله کند، قوت اداره کشور، شخصی نیست و نظام این کشور جمهوری و دمکراسی است.

همچنین وی خبر داد: امسال به 5 وزارتی که بیشترین مصرف و 5 وزارتی که بیشترین عایدات را بدست می آورند، تمرکز خاص خواهد شد.

رییس جمهور غنی در ادامه گفت که وظیفه عمده اداره های دولتی در ابهام است و اگر از آنان بپرسید وظیفه شان چیست و مخاطبان چه کسی است، بدون پاسخ می مانید، شما جوانان اما فرهنگ باداری را با اقدامات شفاف تان از این خاک پاک کنید. وظیفه جناب نادری و کمیشنران در این بخش اساسی است و اولین قدم آن ایجاد اعتماد واضح است.

رهبر حکومت وحدت ملی، خطاب به کمیشنران منتخب افزود: کمیسیون اصلاحات اداری، جای دسیسه، توطیه و فکر ناقص نیست. هر انتخاب کمیشنران پیامدی دارد و از اینرو مسوولیت عظیم بر عهده آنان است. در یک روند تغییر از قدرت به اقتدار می رسیم. در قدرت افراد زورمند مداخله می کنند تا وابستگان شان در اداره های جابجا می شوند اما اقتدار این است که یک پروسه شفاف و قانونی انتصاب ها را تعیین می کند.

اشرف غنی، درخصوص پروسه تذکره برقی به کمیشنران بیان کرد: هریک از شما یک قوت و اطمینان برای مدیریت پروسه بزرگ ملی هستید. پروسه تذکره برقی باید موجب اعتماد تمام مردم باشد و این شروع کارتان است و قدم های بزرگتر، در مراحل بعدی است.

وی بیان کرد: کار تیمی، تقاضای من از کمیشنران منتخب است. وقتی به اینکار آمدید همه افغانستانی، مسلمان و مساوی با یکدیگر هستید و اگر بتوانید این اتحاد را در عمل بیاورید، این خاک آینده دارد. شما مسوول تغییر فرهنگ دولتداری هستید. در فرهنگ دولتداری ما زور و زر و ارتباطات شبکه ای از بالا به پایین نقش داشته است.

رییس جمهور، کمیشنران را مسوول مدیریت 5 هزار بست خواند و گفت: براساس حکم قرایت شده کمیشنران کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، مدیریت تقرر 5 هزار بست از طریق پروسه رقابتی شفاف بر عهده آنان خوهد بود و در این بخش تاکید بر این است که به بازماندگان قوای امنیتی و قربانیان حوادث تروریستی در ارجحیت باشند.

غنی افزود: پروگرام های اصلاحی کمیشنران به طور اساسی، پشتیبانی و حمایت همه جانبه حکومت وحدت ملی را بدون مداخله دارد. اگر روزی کسی شاهد مداخله من بود، هر کس حق مداخله دارد و اگر من مداخله نکنم، هیچ کس حق مداخله ندارد.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اصلاحات اداری
کمیشنران
نظرات بینندگان:

>>>   آقای اشرف غنی در آخرین اظهاراتش ارشاد فرموده اند: این جا اقوام مختلف زندگی دارند؛ ولی همه افغانیم...
نه آقا!
شماافغانید؛ درست؛ دیگران هویت مستقل خود را دارند:
تاجیک، ازبیک، هزاره...
اقا بدانند که، این گونه ملت سازی تحمیلی را کسی قبول ندارد؛ با این کار ناعاقبت اندیشانهء تان، شما، نا آرامی ودشمنی میان اقوام و خونریزی های بیشتر را سبب خواهید شد!!!
همايون پاييز

>>>   Raheel
اگر ما اپوزیسیون دولت شویم، طالب و داعش متحد دولت می شوند، چنانچه حکمتیار تنها زمانی متحد حکومت غنی شد که حضور ما در دولت به صفر رسیده بود. حکمتیار در حال حاضر بازوی حکومت غنی برای رویارویی با ما شده است. حکمتیار هیچ کار دیگری ندارد و در هیچ مورد دیگری نظر و واکنش نشان نمی دهد...

>>>   واکنش به برخورد مستبدانه حکومت در برابر چادر تحصن رستاخیز تغییر امیدوار کننده است.
سازمان های ملی و بین المللی این برخورد حکومت را غیر انسانی و وحشیانه توصیف کرده اند.
در حالی که رستاخیز تغییر برای تداوم مبارزه ‌اش مشغول صف آرایی مجدد است، حکومت تلاش دارد با ترفند و فریب اذهان عامه را از اصل مسأله که به گلوله بستن دادخواهان می‌باشد، منحرف کند.
Asar Hakemi

>>>   منصفانه بگوید :
آیا می ارزد که رئیس جمهور یک مملکت (پدر معنوی) ملت بخاطر حفظ یک کارمند اش، 12 جوان ترین و برومند ترین شهروندانش را به کام مرگ بفرستد ؟
kabuli

>>>   جناب غنی!!!
خودت خوب میدانی که به اوامر و مداخله شما والله اگر کسی پیاز پوست کند!!! شوله گکیته بخو و صدایته نکش. نام تو هم در جمله روسای جمهور به خط سیاه نوشته میشود. پشت این گپها نگرد که مورخین در مورد شما چه میگوید. آنوقتها تو انشاءالله تو مرده ای، نمیشنوی!!!! ولی صدای چندین رگه ای تو ثبت است و وسیله خنده و ساعت تیری نسلها را فراهم خواهد ساخت!!! راستی آن خنده های خیله مانند تو را درین روزها نشنیده ایم!!
هله برادرها بر سر غنی نقل پاش کنید، مثلیکه خود غنی بمناسبت تجارت هوایی بر سر خانجان الکوزی نقل پاش داد!!!!!!!!!

>>>   Abdara PanjsHer
باور دارم جز خاك زدن به چشم مردم چيزى ديگرى نيست.
هر زمانى غنى زير فشار ميرود اينگونه تبليغات را به راه مى اندازد

>>>   Salam
كتمان نكنيد و با مردم تان راست باشيد ، مشكل افغانستان برترى طلبى قومى است ، شما ديديد كه در مرگ جوانان تاجيك يك قبيله گرايى پشتون تبار اشك نريخت ، بل اكثريت مطلق پشتون تباران بنابر تعلقيت تبارى از خشونت و جنايات حاكمان پشتون در همه جا نتنها به شدت دفاع مى كنند، بل برجوانان شهيد هم توهين روا مى دارند.
جامعه پشتون در كل به اوج افت اخلاقى رسيده است و جنون قدرت تبارى اين قوم را تا سرحد قاتل پذيرى هم كشانده است .
اين مردم را بايد از خود شان نجات داد.

>>>   Noori
احمقانه ترین گپ مفت بعضی از متعصبین و دروغ گویان قرن ۲۱
غنی و عبدالله بدیل ندارند ؟
چی دارند که بدیل ندارند

>>>   هموطنان مرا بخشید من متعصب نیستم این یک حقیقت تاریخ است ، این مطلب را من به نشر رساندم که تا قبیله غژدی نیشن تاریخ آمدن شان را به سرزمین زیبای خراسان افغانستان امروز بدانند و از افکار بد ناشایسته غیر انسانی خود از جامعه ما دست به کشند.
چه زیبا در مورد آدب گفته خداوندگار بلخ مولانا جالاالدین بلخی در مثنوی ازخدا جوییم توفیق ادب
بی آب محروم کشت از لطف رب
بی آدب تنهانه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد
شعر مولانا در مورد غنی ب.. دم قبیله غژدی نشین صد ق می کند
داکتر یارمحمد «حیدرزاده »
داکتر علوم محیط زیست

>>>   وزارت اقوام و قبائل يعنى وزارت توليد ميكروب و وحشت !

>>>   Qasimzadah
یاد تان باشد همین فول برایترهای که انتخاب شده اند روزی سر ملت را خواهند خورد! چنانچه حالا همان فولبراترهای ده چهل مردم را دارند می‌بلعند! من شاهدم که چند تای همین فول برایترها بدتر از یک بیسواد عمل کرده اند و فاشیست‌تر و بیکاره تر از یک فارغ شده یی لسانس دانشگاه کابل بوده است!
و اما یک پرسش!
چرا فول برایتر بودن آنقدر مهم باشد که در موجودیت او یک جوانی که در داخل کشور با هزار مشقت درس خوانده است بی اهمیت ووبی ارزش جلوه کند و معرفی شود؟ آیا این خود تعصب نیست؟
و البته در جهان امروز تجربه فوق تحصیل است و آنی که هزار فول برایت آورده باشد؛ اما سیستم داخلی کشور را نداند همان " کمثل الحمار یحمل اسفارا" است.

>>>   Arwand
در اين سرزمين كسى كه از هويت و زبانش پاسدارى كرد نوكر همسايه ناميده ميشود، اگر برابرى و برادرى تقاضا كرد مهاجر و اگر براى مخالفت با فساد و مظالم اجتماعى به جاده ها برامد لندغر! اما واژه ى زيبا و صميمانه ى "برادر" به آدم نماى بويناكى إطلاق ميشود كه با مو و ريش كشال و ژوليده، چادرى مادر، زير پوشى خواهر و كفشهاى زنش را پوشيده واسكت انتحارى به تن بسته ميكند.

>>>   همه حرکت و گفتار شان فریبنده بوده و مردم دیگر این وعده های دروغین و قبیله گرایان را نمی خورند . زره

>>>   SaidSharif Noori
حکومت نا ملی بخاطر بدست آوردن دل مردم گوسفندی از پریشان زیاد از دروغ های شاخداری که از دمش بگیری راه بره استفاده میکند

>>>   غنی فاشیزم قومی کرد آغاز
چو هاشم خان شیپور میکند ساز
امیر ارگ کابل عبدالرحمن
جلو سیل خون را میکند باز

>>>   ناامنی ها و پلان های دولت برای یک تقلب دیگر در اتخابات پارلمانی و شورای ولایتی و ریاست جمهوری

>>>   اشرف غني مریض شیطان بزرگ افغانستان را به تباهی كشانیده !
نبود مدیریت درست میان اشرف غنی و ادارات امنیتی باعث تنش های اخیر در کابل شده است اگر در شیوه حکومت داری افعانستان به زودی تغییر جدی نه آید ، کار به اهل شایسته آن به انسانهای صادق مهین دوست و دور از تعصب داده نشود این کشور با بحران های جدی تر در جغرافیه خود مواجه خواهد شد.
اشرف غنی یک سیستم غلط حکومت داری پیش میبرد ، افراد متعصب مریض را در راس اداره های امنیتی جمع آوری نموده است و کشور رابسوی یک جنگ داخلی قومی برده است ، باید بطور عاجل بالای رهبری غنی مریض و گزافه گوی نابکار تجدید نظر شود. او مردم غیور با دیانت افغانستان غنی یک انسان شوم « شیطان » در جامعه اسلامی ما است در گزافه گوی خود گفت که گوینده یک زبان در زندانها بندی است همین گواهی ازشوم بودن غنی را می رساند و صد ها تروریست را از زندانها رها کرد به گرو ه های تروریستی پیوستاند و نتیجه گزافه گوی های عقل اشرف غنی باعث بحران در همه عرصه های زندگی مردم غیور بادینت ما شده است.

>>>   داکتر عبدالله دیشب ۴۰ دقیقه به کارمندان ریاست اجراییه که زیر نام جوانان در افطاری شرکت کرده بودند سخن رانده
من از بخت بد امشب شنیدم ولی صادقانه نفهمیدم چه می خواهد بگوید.
تنها سوال مهمی که از جوانان پرسید این بود که سابقا در کابل نانوایی زنانه می بود معلوم نیست که حالا هم نانوایی زنانه است یا خیر؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است