قانونگذاران انتحاری!
اگر در هر خیابان این سرزمین انتحاری رخ دهد و مردم قتل عام شوند، تباهی برای افغانستان رقم نمی خورد اما زمانیکه قانونگذاران خود انتحاری باشند و منبع تغذیه تروریستان یعنی ... 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134910 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اگر انتحاری در امنیتی ترین منطقه کابل دست به قتل عام گروهی مردم می زند تنها مربوط به تروریستان می شود یا اینکه در جای جای این سرزمین و حتی در میان قانون گذاران تفکر بنیادگرایی بلند می شود و به اشاره ای دست به انتحاری می زند.

افغانستان در دوران جدید تلاش کرد با قانون اساسی و برگزاری انتخابات، خشونت ها کاهش یابد و به سوی ثبات پیش برود اما زمانی که نمایندگان مجلس و سنا بارها دست به قانون شکنی زده و حتی از انتحاری به عنوان اعتراض استفاده می کند چگونه می توان امید به امنیت داشت.

به تازگی نیلوفر ابراهیمی، نماینده بدخشان در مجلس گفت: "اطلاعاتی وجود دارد که یک نماینده و یک سناتور قصد دارند تا خود را درون مجلس انتحاری کنند" و اگرچه به مانند تمامی نمایندگان و مقام های حکومت از افشای نام خودداری کرده است خواستار افشار هویت این دو تن از سوی رییس مجلس شد.

در همین راستا رییس مجلس این اطلاعات را تایید کرد اما گفت که به دلیل وضعیت تهدیدهای موجود، نهادهایی امنیتی در حال بررسی می باشد، حال بماند که در خصوص بزرگترین حمله پایتخت تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با چگونگی انجام و عوامل آن صورت نگرفته است.

هرچند این خبر برای کشوری که در جنگ گسترده با تروریستان به سر می برد و خیابان های کابل در ناامنی انتحاری و حمله است چنین گفته ای شوک آور می باشد، با وجود اینکه بارها از این مجلس خبرهای تبانی با مخالفان مسلح، دست داشتن در قاچاق مواد مخدر و بی قانونی ها به نشر رسید اما انتحاری آنهم توسط دو نماینده قابل هضم نیست.

به این دلیل که هزینه های هنگفت مالی و جانی صرف به سرانجام رسیدن انتخابات شد تا از نقاط مختلف کشور نماینده ای برای قانون گذاری و پاسداری از حقوق مردم به کرسی مجلس برسد اما همین نمایندگان در صف تروریستان عاملان قتل عام مردم، جنگ و کشتار هستند.

زمانیکه یک نماینده دست به افشای اطلاعات امنیتی می زند و فضای پر تنش کشور را متشنج تر می کند باید نام نمایندگان را نیز ذکر می کرد تا به مانند بیشمار از اینگونه سخنان پس از مدتی به فراموشی سپرده نشود.

اگر این مجلس همچنان پس از دو سال برقرار می باشد به دلیل هماهنگی بی چون و چرا با حکومت است و وجود نمایندگان معامله گر و امتیاز طلب.

چندی قبل نیز برخی خبرها حاکی از دست داشتن نمایندگان برای ایجاد فضای ورود طالبان به ولایت بدخشان بوده که توسط این گروه تروریستی از مزایای قاچاق مواد مخدر و غارت معادن بهرمند می شدند.

آن هنگام که نماینده ای در مجلس فریاد زد که اگر قانون اساسی تغییر کند خودم را انتحار می کنم، همان مشروعیت بخشدن به کشتار مردم به وسیله انتحار می باشد که از دل مجلس به گوش رسید.

مساله مهم برای نرسیدن به ثبات و امنیت در افغانستان نه پاکستان است و نه قدرتی چون امریکا و یا هر کشور دیگری بلکه از درون این کشور و از میان توده های مختلفی می باشد که همچنان غرق افراط گری هستند و با توسل به هر معامله و زد و بندی به رده های بالای حکومتی رسیده و طالب و داعش را قدرتمند می سازد و حال پاسخ دادن به این سوال چه آسان شده است: چگونه تروریستان به سادگی می توانند به امنیتی ترین مناطق وارد شده و کشتار دسته جمعی به راه اندازند؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونگذاران
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هیلی ارشادنیز دریک برنامه تلویزونی گفته بود که خودم را انتحاری میکنم.

>>>   جنگ در افغانستان جنگ ملی است و جنگ پشتون و تاجیک نه جنگ افغانستان و منطیقه . زره

>>>   نماینده پارلمان خود را در پارلمان بخاطر کی انتحار میکند؟
بخاطر اسلام؟ بخاطر طالب و داعش؟ بخاطر دولت؟ بخاطر مردم؟ بخاطر وطن؟ بخاطر دیمکراسی؟
اینها همه خنده آور است. او اگر اینقدر بی عقل میبود که بخاطر دیگر ها خود را انتحار میکرد، او در پارلمان چه میکرد؟
او یا در مساجد پاکستان میبود و یا در زیر پل سوخته پودر میزد و یا آنقر فقیر و غریب میبود که بخاطر مشکلات اقتصادی و فامیلی و بخاطر گرفتن یک مقدار پول بخاطر نجات فامیل اش از گرسنگی و فقر ، در مقابل کمک به فامیل اش، در بدل پول دست به چنین اقدامی میزد.

>>>   به تمام مردم افغانستان باید یاد اورشد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اینده مشروعیت ندارد و کاملا همرای تقلب و فریب دادن مردم مشل گزشته همراه است. چرا که رییس تمام ارگانهای دولتی از یک قوم هستند حتی رییس کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات که نجیب الله احمدزی است. این یک فاجعه است که یک قوم بیست فی صدی بالای اقوام دیگر حکومت کند.

>>>   این حکومت وحشت است و توقع غیرازاین را ازاین حاکمیت مزدور و پلیدنه داشته باشیم

>>>   Salam
اجازه ندهيد تا شوونيست ها در اين شب و روز كه مردم در غم و انده اند ، سوؤاستفاده كنند و شناسنامه هاى جعلى صادر كنند و هويت جعلى را قانون مند سازند. اين مهم تر از هر اولويت ديگر است ، اين حكومت را ساقط كنيد تا به اهداف شوؤنيستى خود دست نيابد .

>>>   سر تروریزم طالبانی در درون ارگ است، ازینرو مهم است که اول سر مار قلم شود.

>>>   مدیریت تروریزم از ارگ است wali

>>>   تروریست ولانه ترور در ارگ است.. هرگاه همت کنند تروریزم نابود خواهد شد.abul

>>>   باید این نماینده زن استنطاق وبازجویی شود .اگرراست گفته افشای معلومات سری وایجاد تشنج روانی واگردروغ گفته بدتر
افتراوتهمت ناحق بدون سند وثبوت .
وکلا باید به اقتصاد وفرهنگ بیشتررسیدگی کنند نه بحثهای بی پایه خاله بازی براه اندازند
پارلمان مغز قانونگزاری کشور باشد .
افسوس براین پارلمان ووکلای بیسوادونادان وفاسدش !!!.
حسینی بلخی

>>>   اگثریت راپورهای امنیت ناملی دروغ وبه هدف خاض صورت میگیرد

>>>   Zahir Ariaie
دولت وحشت ملى و ديكتاتورى غنى ديوانه در سراشيبى سقوط قرار دارد . جنبش رستاخيز و جنبش هاى ازاديخواهانه و حامى دموكراسى توانستند با خون خود پايه هاى تقلبى اين دولت فراشوتى و غير مردمى را به لرزه بياورند و هر ان محكوم به ريزش است!

>>>   Soraya Baha
امر حمله، بازداشت و شلیک به روی جوانان جنبش رستاخیر تغییر را حنیف اتمر جاسوس فرومایه خادیست داده بود و اینک چکیده‌ی سخنان استاد سخی‌زاده پس از رهایی:
۱- وقتی بازداشت شدیم، افراد پشتو زبان با لباس پلیس با فحش‌گویی، ما را به فرماندهی کابل انتقال دادند.
۲- در همگام تحقیق، از من پرسیدند که چه کار می‌کنم. من پاسخ دادم که: «استاد دانشگاه استم».
۳- با کاربرد واژه «دانشگاه» و خود «واژه» خشمگین شدند و مرا به مزدوری برای ایران متهم کردند.
۴- در جریان تحقیق متوجه شدم که افراد تحقیق کننده با تماس‌ها و پیام‌ها٬ مستقیم با شورای امنیت (اتمر) در تماس استند و از آن‌ها دستور می‌گرفتند تا سرنخ ما را پیدا کرده با آن‌ها تصفیه‌ی‌ حساب کنند.
۵- بازداشت‌کننده‌گان پلیس نه، بل افراد شورای امنیت در لباس پلیس بودند.
پ.ن: استاد سخی‌زاده و آثار حکیمی از اعضای رهبری #جنبش_رستاخیز دو روز در بند بودند.

>>>   حالي ١٥سال است در خانه خانه پشتون ها گيلم غم هموار است بس به همين خوش است كه اشرف غني پشتون است و كرزي پشتون بود حيف به حال ما

>>>   Zahir Ariaie
رژيم هاى ضد مردمى هميشه براى نجات خود در طول تاريخ به فريب و نيرنگ پناه برده اند و با استفاده از دين و أفراد سست عنصر در ميان مذهبيون و ديگر طبقات جامعه خواسته اند تا به چشم مردم خاك بزنند اما براى اين ترفند ها امروز ناوقت است و جامعه و دنيا تغير نموده و از نسل نو زمام داران فاسد كاملاً برداشت اشتباه دارند و اين نشان مى دهد كه رابطه بين دولت و جامعه صفر است.

>>>   از اوغان شک هم نیست که نماینده پارلمان آن در داخل پارلمان خودش را انتحاری کند. اینها وحشت و جهالت را به انتهای آن رسانده اند و از مدنیت فرسنگ ها فاصل فاصله دارند.

>>>   ازصحبت های این استاد پنچرمین معلوم میشود که درحقیقت استاددانشگاه نی بلکه کچالوفروش فروشگاه است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است