فوری: مناظره رییس جمهور با شهروندان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134912 منبع: پرینت

لحظاتی قبل مناظره رییس جمهور با شهروندان در ارگ ریاست جمهوری آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، امروز پنجشنبه 1 سرطان 96، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور مناظره خود را از بحر ناامنی های هفته های اخیر در کابل با شهروندان آغاز کرده است.

سوالات شهروندان پیرامون مباحث دمکراسی و احترام به آن است.

اطلاعات این مناظره متعاقبا اعلام خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
مظاهرکنندگان کابل
نظرات بینندگان:

>>>   در این منا ظره با ید از غ پر سیده شو د
از زما نی حکمو مت دو سره تا حا ل چند فا میل بیچا ره و در بدر شده است

>>>   نجیب بارور
اشرف‌غنی یک‌وقت در زمان کمپاین داکتر عبدالله را نیز به مناظره در مسائل دینی دعوت کرده بود. داکتر عبدالله برایش گفته بود، من یک مجاهد هستم به‌خاطر ارزش‌های اسلامی سال‌ها در این خاک زحمت کشیده‌ام و نیازی نمی‌بینم در مسائل دینی با کسی مناظره کنم. بعد دیدیم چلنج‌دهنده در حج پشت به‌خانه کعبه دعا کرد، بعد دیدیم چلنج‌دهنده حسین را نواسه خدا گفت، بعد دیدیم چلنج‌دهنده در نماز جنازه سجده کرد و... حالا باز شهروندان را به مناظره دعوت کرده است، خدای خیر کند باز چه گلی را به آب خواهد داد؟!

>>>   شهروندان حكومتى غنى ! حتمن بانو نادرى هم مانند مجددى استخاره كرده و جز غنى در خواب نديده

>>>   مناظره شهروندان بلی گویان حکومتی اشرف غنی متقلبwahid

>>>   Raheel
مادامی که هنوز خون جوانان رستاخیز از چنگالهای ارگ می چکد، شرکت در برنامه های خیمه شب بازی ارگ ننگ بزرگیست که ثبت تاریخ این دیارخواهد شد. آنهایی که به خون سرخ جوانان ما ارزش نمی دهند و به دستبوسی قاتل به ارگ می روند، سیه رویانی اند که حافظۀ دردمند و به ماتم نشستۀ مردم مان فراموش شان نخواهد کرد!

>>>   فرخنده و هم غنی مفهوم شهروندی را نمیدانند. زیرا فرخنده در خانه اش در قرن بیست و یکم ده کنیز و غلام دارد و غنی درک شهروندی اش را با برخورد با عدالتخواهان کابل نشان داد.
این اقدام یک مضحکه نمایشی است که چهره زشت و ناپسند ارگ را بپوشاند.

>>>   فرخنده زهرا نادری فرزند سیدمنصور که مشاور ارشد غنی است، برنامه ای را بنام مناظره "شهروند و ارگ" در کابل طرح و آغاز کرده است.
اول هم فرخنده و هم غنی مفهوم شهروندی را نمیدانند. زیرا فرخنده در خانه اش در قرن بیست و یکم ده کنیز و غلام دارد و غنی درک شهروندی اش را با برخورد با عدالتخواهان کابل نشان داد.
این اقدام یک مضحکه نمایشی است که چهره زشت و ناپسند ارگ را بپوشاند.
کسانیکه به مزایا و مقام شهروندی رسیده اند در اطراف ارگ که خون بهترین فرزندان این سر زمین و شهروندان این کشور هنوز خشک نشده است، پا نمیگذارند. شاید فرخنده عده ای از کنیزان و غلامان خود را که عاری از ارزش ها و مزایای شهروندی هستند، به این گفتکو با غنی حاضر کند و نمایشنامه شهروندی را به پایان برساند.
از دید اخلاقی زمانیکه خون شهروندان در خیابان های نواحی ارگ خشک نشده، چه حرفی می تواند میان ارگ و شهروندان وجود داشته باشد؟
نادیده گرفتن خون شهروندان بخاطر پوشاندن جنایات و بقا در کرسی های ارگ با ارزش های اخلاقی سازگاری ندارد.

>>>   Farid
رییس جمهور باید " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " در چادرِ آنها برگزار می کرد . در یک ساختار دموکراتیک رییس جمهور در عین حال یک شهروند است . شهروندان باید بتوانند در هر حالتی با هم گفتگو کنند . این مناظره ، پس از آنچه بر شهروندان گذشت شهروندانه نیست .

>>>   حمکیان دروازی
من از غنی شنیدم که گفته بود : با واژه شهروند سر سازگاری ندارم ؛ واژه شهروند برایم بیگانه است ؛ حالا نمیدانم از چنین شخص چطور امید « " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " » می توان داشت

>>>   ميع عزيزى
این آدم به مناطره و شهروند هیچ ارزشی نمیدهد. گلبدینیها ، سور خلقی ها و آمریکای های خلیلزادی ، احدی و اتمری که شونیست ها اند. غنی را در هر سرکوب شهروندان حمایت میکنند. این ها باورمند به تمرکز قدرت بدست قبیله خودشان هستند. این شونیست ها اکنون در اوج تکبیر و غضب قرار دارند و سرکوب شهروندان دستور کار این تیم است.

>>>   جای تاسف و واقعٱ درد این است که این مغز متعفن در خارج بزرگ شده و کار و زندگی کرده ولی همان غول وحشی باقی مانده و،بدتر ٲز ٲنهایکه فقط همه در جنگ و کوه بودند.. و ٱنها کوه کرد ها با شرف تر و مدنی شدند نسبت این نوکر فاشیست و مستبد فاسد..

>>>   گاهی خدا می خواهد با دست تو،‌ دست بندگان دیگرش را بگیرد!
پدری فرزندش شهید،‌ فرزندی پدرش شهید،‌ خانمی شوهرش گم شده و کودکی چشم به راه پدر،‌ داستان غم انگیز چهارشنبه سیاه چهار راه زنبق و دوست خیراندیشم که با فرستادن 1000 دالر امریکایی از دبی، خواست دستی را بگیرد!
نکته: منظور از نشر عکس ها اطمینان بخشی و ترغیب دیگران به کمک است!
#مسلم_شیرزاد

>>>   رژيم هاى ضد مردمى هميشه براى نجات خود در طول تاريخ به فريب و نيرنگ پناه برده اند و با استفاده از دين و أفراد سست عنصر در ميان مذهبيون و ديگر طبقات جامعه خواسته اند تا به چشم مردم خاك بزنند اما براى اين ترفند ها امروز ناوقت است و جامعه و دنيا تغير نموده و از نسل نو زمام داران فاسد كاملاً برداشت اشتباه دارند و اين نشان مى دهد كه رابطه بين دولت و جامعه صفر است.

>>>   جوابش ساده است از اغاز جکومت وحدت ملی تاکنون 75000 هموطن ما به شهادت رسیده است که به تعداد افراد جامعه ما متضرر شده از روی ارقام فوق محاسبه کرده می توانید.

>>>   Bakhshi Zafari
آیا اشرف غنی،دزد بیت المال شجاعت مناظره را دارد؟
جناب متفکر صاحب انترنتی اگر واقعآ چیزی در مغزت هست یک روز را مشخص کن وگرنه سیه رو شود هر کی در او غش باشد,
آصف اشنا:
اگر جناب مرتضوی برقول و قرار اش ایستاد است و اگر اشرف غنی شهامت مناظره و پاسخگویی در خود می بیند، جناب عالی را به مناظره دعوت میکنم...!
بحث های محوری:
1_ حاکمیت قانون و حکومتداری خوب
2_ مبارزه با فساد
3_ صلح و امنیت
4_ حقوق مدنی_سیاسی
حالا دا گز دا میدان!
نوت: اگر اشرف غنی شهامت حضور در این مناظره را داشت و اگر در پایان مناظره، حاضران و ناظران تالار برای او کارت سبز بلند کردند و او را تایید کردند، من شهامت این را دارم که بابت تمام نقدهای که در این به آدرس اش مطرح کرده ام از غنی معذرت بخواهم و برای همیشه از دنیایی سیاست کنار بروم.
اگر نتیجه بر عکس شد، باید از مردم معذرت بخواهد و دیگر ترم منتخب را به زبان نیاورد و دست از اهانت به شعور سیاسی مردم بردارد...!

>>>   همه این نیرنگ ها از بهر فریب مردم است

>>>   ازغنی ...سوال شود که مسول این همه خون های ریخته شده کیست؟ مگرشما مسول جان مردم نیستید؟ خون مردم به اندازه خون پشه برایش ارزشی ندارد. طالب جنایت میکند، غنی حمایت میکند.

>>>   این ابتکار را ان انگلیس زاده وجاسوس سرشناس ومعروف خارجی زهره نادری به راه انداخته تا به غنی خان چهره ای مردمی ودموکراسی دهد چند نفر اشخاص مربوط خودش را درانجا میبرد که سوال ها ومناظره ای ساختگی وتقلبی را به سامان میدهد وارباب ها را با این روش خوش ساخته وانهمه پول ودارای را که از جیب ملت به جیب میزنند توجیه داشته باشند همه دست هارا برای سوال بالا مینمایند ولی فقط عناصر معلوم الحال وخودی ها را موقع پرسش میدهند دیگران اگر غیر خودی هم باشدمجال اعتراض را نخواهد داشت با این خیمه شب بازی ها دموکراسی تامین نمیشود وکسی به این نیرنگ ها فریب نمیخورد
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است