پل عبوری برای رسیدن شهروندان به قدرت هستم
مشکل بنیادین ما این بوده که این مردم همواره دولت های ضعیف داشته اند و دولتداری به پایه اکمال نرسیده است. من یک پل عبوری هستم تا شما صاحب قدرت و مدیریت شوید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۴/۱ کد خبر: 134920 منبع: پرینت

مناظره شهروند مسوول و حکومت پاسخگو با حضور رییس جمهور و اشتراک چندین شهروند امروز پنجشنبه 1 سرطان 96 در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم بعد از صحبت های یکی از حضار درخصوص اهمیت دمکراسی گفت: رای اکثریت عددی این خاک باعث شد که شهروندی که نه زر داشت و نه زور، به مقام ریاست جمهوری این کشور برسد و امروز هم بخاطر شما به اینجا آمده ام.

رییس جمهور ، درخصوص اهمیت بحث آزاد و وحدت ملت گفت: براساس بحث، تا فکر مشترک نباشد، وحدت نمی آید و فکر، نتیجه بحث آزاد است. بحث آزاد است که شهروندی، دولتداری و حکومتداری را تعریف می کند.

غنی افزود: با بحث و قناعت دادن است که مشارکت پیدا می شود اما بخاطر اینکه شهروند باشید ضرور این است که فکرتان راجع به هویت ملی باز باشد. واحد وحدت ملی، فرد است و تا زمانیکه هر یک از ما یکدیگر را قبول نکنیم وحدت ملی تامین نمی شود. فکر به این معنا است که به صورت بنیادین مسایل اصلی مملکت را روی ترازو بگذاریم.

وی، درباره اهمیت تعیین هدف در راستای رسیدن به وحدت ملی گفت و تحلیل اوضاع را گام اول از این مرحله دانست و افزود: این مملکت 40 سال در بحران بوده است. تحلیل ها از جوامعی که امنیت سرتاسری و ثبات فکری دارند و در جنگ نیستند، آیا در اینجا قابل تطبیق است؟ لذا تحلیل نقطه اول است که اگر درست نباشد، نمی توان قدم های بعدی را درست برداشت و به قضاوت عادلانه رسید.

رییس حکومت وحدت ملی درباره تحلیل درست خود از وضعیت کشور در ابتدای زمان ریاست جمهوری و نتایج امروزی تصریح کرد: وقتیکه من رییس جمهور شدم، وابسته به یک بندرگاه بودید، اگر کراچی، تورخم و اسپین بولدک برای چهار روز بسته می شد، فغان هر شهروند کابل بالا می آمد یا خیر؟ بارها و سال ها تحت تهدیدها بودیم و گلویمان زیر پای کشورها بود.

غنی گفت: شمال افغانستان از نگاه سرمایه گذاری بنیادین و مناسبات ترجیح داده شد وتصمیم گرفتم سیاست خارجی را از ترکمنستان شروع کنم. آن زمان همه این موضوع را نقد می کردند اما امروز می بینیم که چه نتیجه ای داده است و حتی یک روز هم کمبود مواد غذایی را در کابل شاهد نبودیم.
رییس جمهور با بیان اینکه تحلیل اگر به برنامه تبدیل نشود به ذات خود نتیجه بخش نیست گفت: آیا آرزوهایی که دارید با وضعیت میراثی ادارات قابل تطبیق است؟ از این جهت است که تدبیر بکار می آید که چطور بسنجید و تغییرات بنیادین بیاورید.

وی بیان کرد: اقتدار و قدرت باهم فرق دارند، مشکل بنیادین ما این بوده که این مردم همواره دولت های ضعیف داشته اند و دولتداری به پایه اکمال نرسیده است. من یک پل عبوری هستم تا شما صاحب قدرت و مدیریت شوید. بسنجید که با چه مشکلاتی روبرو هستید.

غنی افزود: نتایج تحولات زودرس نیست اما هر تغییر عکس العمل دارد. شهروندان، افراد ذی نفع و ذی دخل در تحول هستند باید در این راستا سهمگیر باشند و از سوی دیگر بهترین تحلیل، باید بهترین تطبیق را داشته باشد چرا که همه به نتیجه عمل می نگرند و اگر تطبیق در بعد از مراحل تدبیر و تحلیل نیاید، نتیجه ای نداشته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مناظره شهروند
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   بلی صدفیصد واقعت را بیان نموده صد سال دیګر وقت کار است که این ها از دزدی و چور دست بردارند و صد سال دیګر وقت کار است که اینها حیثیت وطن را درک نماید ووطن فروشی نکنند قسمکه فعلاا در مقابل ناجیز ترین تومان و دالر میفروشند.

>>>   غنی فاشیزم قومی کرد آغاز
چو هاشم خان شیپور میکند ساز
امیر ارگ کابل عبدالرحمن
جلو سیل خون را میکند باز

>>>   احمدزی زی دزد تو نمیتوانی مردم را فریب بدهی.

>>>   بلی راست میگوید.
او روی به دل خواب میشود و شما از بالای او تیر میشوید.
اما در سر پل دم نمیگیرید،که خدای ناخواسته متوجه کدام چیز دیگر نشوید و در حق او کار خبر نکنید.

>>>   Ahmad Zia
شك اوجود ندارد اين ها همون طالبان وحشي هستند شوراي امنيت يعني مركز طالب داعش بايد مردم هوشيار باشند خويش را دريابند.

>>>   محمد همایون صادقی
مرگ بر فاشیست های اوغان !

>>>   این حکومت وحشت است و توقع غیرازاین را ازاین حاکمیت مزدور و پلیدنه داشته باشیم

>>>   Verwijderen
این عمق دشمنی یکتعداد شونیست ها و فاشستان را در برابر زبان فارسی و فارسی زبانان نشان میدهد مگر بدانند که این وظیفه ورسالت انسانی وشهروندی ماست تا از زبان ، فرهنگ و حق شهروندی و انسانی مان دفاع کنیم .

>>>   اشرف غني امروز مناظره راه انداخته. قبلن اعلام كرده بودند كه اين مناظره با شهروندان است. اما روشن شد كه اين مناظره يك نمايش مسخره و ساخته گي با «شهروندان» نه بلكه با مأمورين خودش و معذورها برگزار شد. دو سال است كه اين آدم لفاظ و عوام فريب و دروغ گوي با راه اندازي نمايش نامه هاي عوام فريبانه بر گرده هاي مردم خودرا تحميل كرده. نيتِ اشرف غني از دوران كه دانشجو بود، پيداست كه يك قومگرا، نژادپرست و دگرقوم ستيز است. روحيه نژادپرستانه اي او را در يادداشت ها و مقاله هاي به اصطلاح علمي و دانشگاهي او به صراحت مي توان درك كرد. برخورد سركوب گرايانه و سياستِ مدني ستيزِ غني بيانگر اين است كه انگار روح حفيظ الله امين و مومند در كالبد او دميده. اگر دم چشم غني را حيايي جامعه جهاني و رسانه ها نمي گرفت، او در همدستي مستقيم با طالبان و داعش اقوامِ ديگر را قتل عام مي كرد. غني با ژست و اداهاي ديكتاتور مابانه مي خواهد راهي را كه اجدادش رفته بود- برود. او فكر كرده با سركوب و حمله به جنبش روشنايي، حمله بر جايگاه و پايگاه ژنرال دوستم و اوزبيك تبارها، حمله و سركوب رستاخيز تغيير، مي تواند جايگاه قومي و فاشيستي خودرا استمرار ببخشد. اما نمي دانم اين آدم يا تاريخ نخوانده يا از تاريخ عبرت نگرفته كه هرگونه سياست قوم ستيزي آتشي است كه دامن خودش را زودتر از ديگران مي گيرد. وقتي نادر غدار، مومند، عبدالرحمان و هاشم جلاد نتوانست با روش فاشيتي و قتل عام ها نظام تك قومي را بنا كند، اين آدم رواني با معده پلاستيكي در عصر هزاره سوم هرگز به آرزوي خود نخواهد رسيد و آرزوي تك قومي را به گور خواهد برد. دستگاه «خاديستي» غني فكر مي كند جنبش هاي آزادي خواه را دفن كرده، اما يكي به اين ديكتاتور شكست خورده برساند كه اين جنبش هاي مردمي، بذري است و منتظر ظهورش باشد.
هارون معترف

>>>   نواسه شاه شجاع است و دلقک زمانه

>>>   کوششهای رئیس جمهور محترم قابل قدر است .تحولات اساسی خصوصا رفع حصر شده است .اماتحولات بنیادین توسعه علمی وفرهنگی وهمچنین رفع فساد باید به یاری یکایک وطنداران شود .
حسینی بلخی

>>>   نبود مدیریت صادق در وجود اشرف غني افغانستان را به تباهی كشانیده !
نبود مدیریت درست میان اشرف غنی و ادارات امنیتی باعث تنش های اخیر در کابل شده است اگر در شیوه حکومت داری افعانستان به زودی تغییر جدی نه آید ، کار به اهل شایسته آن به انسانهای صادق مهین دوست و دور از تعصب داده نشود این کشور با بحران های جدی تر در جغرافیه خود مواجه خواهد شد.
اشرف غنی یک سیستم غلط حکومت داری پیش میبرد ، افراد متعصب مریض را در راس اداره های امنیتی جمع آوری نموده است و کشور رابسوی یک جنگ داخلی قومی برده است ، باید بطور عاجل بالای رهبری غنی مریض و گزافه گوی نابکار تجدید نظر شود. او مردم غیور با دیانت افغانستان غنی یک انسان شوم « شیطان » در جامعه اسلامی ما است در گزافه گوی خود گفت که گوینده یک زبان در زندانها بندی است همین گواهی ازشوم بودن غنی را می رساند و صد ها تروریست را از زندانها رها کرد به گرو ه های تروریستی پیوستاند و نتیجه گزافه گوی های عقل اشرف غنی باعث بحران در همه عرصه های زندگی مردم غیور بادینت ما شده است.

>>>   نبود مدیریت صادق در وجود اشرف غني افغانستان را به تباهی كشانیده !
نبود مدیریت درست میان اشرف غنی و ادارات امنیتی باعث تنش های اخیر در کابل شده است اگر در شیوه حکومت داری افعانستان به زودی تغییر جدی نه آید ، کار به اهل شایسته آن به انسانهای صادق مهین دوست و دور از تعصب داده نشود این کشور با بحران های جدی تر در جغرافیه خود مواجه خواهد شد.
اشرف غنی یک سیستم غلط حکومت داری پیش میبرد ، افراد متعصب مریض را در راس اداره های امنیتی جمع آوری نموده است و کشور رابسوی یک جنگ داخلی قومی برده است ، باید بطور عاجل بالای رهبری غنی مریض و گزافه گوی نابکار تجدید نظر شود. او مردم غیور با دیانت افغانستان غنی یک انسان شوم « شیطان » در جامعه اسلامی ما است در گزافه گوی خود گفت که گوینده یک زبان در زندانها بندی است همین گواهی ازشوم بودن غنی را می رساند و صد ها تروریست را از زندانها رها کرد به گرو ه های تروریستی پیوستاند و نتیجه گزافه گوی های عقل اشرف غنی باعث بحران در همه عرصه های زندگی مردم غیور بادینت ما شده است.
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   مناظره شهروندان بلی گویان حکومتی اشرف غنی متقلبwahid

>>>   Raheel
مادامی که هنوز خون جوانان رستاخیز از چنگالهای ارگ می چکد، شرکت در برنامه های خیمه شب بازی ارگ ننگ بزرگیست که ثبت تاریخ این دیارخواهد شد. آنهایی که به خون سرخ جوانان ما ارزش نمی دهند و به دستبوسی قاتل به ارگ می روند، سیه رویانی اند که حافظۀ دردمند و به ماتم نشستۀ مردم مان فراموش شان نخواهد کرد!

>>>   فرخنده و هم غنی مفهوم شهروندی را نمیدانند. زیرا فرخنده در خانه اش در قرن بیست و یکم ده کنیز و غلام دارد و غنی درک شهروندی اش را با برخورد با عدالتخواهان کابل نشان داد.
این اقدام یک مضحکه نمایشی است که چهره زشت و ناپسند ارگ را بپوشاند.

>>>   فرخنده زهرا نادری فرزند سیدمنصور که مشاور ارشد غنی است، برنامه ای را بنام مناظره "شهروند و ارگ" در کابل طرح و آغاز کرده است.
اول هم فرخنده و هم غنی مفهوم شهروندی را نمیدانند. زیرا فرخنده در خانه اش در قرن بیست و یکم ده کنیز و غلام دارد و غنی درک شهروندی اش را با برخورد با عدالتخواهان کابل نشان داد.
این اقدام یک مضحکه نمایشی است که چهره زشت و ناپسند ارگ را بپوشاند.
کسانیکه به مزایا و مقام شهروندی رسیده اند در اطراف ارگ که خون بهترین فرزندان این سر زمین و شهروندان این کشور هنوز خشک نشده است، پا نمیگذارند. شاید فرخنده عده ای از کنیزان و غلامان خود را که عاری از ارزش ها و مزایای شهروندی هستند، به این گفتکو با غنی حاضر کند و نمایشنامه شهروندی را به پایان برساند.
از دید اخلاقی زمانیکه خون شهروندان در خیابان های نواحی ارگ خشک نشده، چه حرفی می تواند میان ارگ و شهروندان وجود داشته باشد؟
نادیده گرفتن خون شهروندان بخاطر پوشاندن جنایات و بقا در کرسی های ارگ با ارزش های اخلاقی سازگاری ندارد.

>>>   هیچ چیز نیستی، غنی صاحب!!!!

>>>   Farid
رییس جمهور باید " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " در چادرِ آنها برگزار می کرد . در یک ساختار دموکراتیک رییس جمهور در عین حال یک شهروند است . شهروندان باید بتوانند در هر حالتی با هم گفتگو کنند . این مناظره ، پس از آنچه بر شهروندان گذشت شهروندانه نیست .

>>>   حمکیان دروازی
من از غنی شنیدم که گفته بود : با واژه شهروند سر سازگاری ندارم ؛ واژه شهروند برایم بیگانه است ؛ حالا نمیدانم از چنین شخص چطور امید « " اولین مناظره 'شهروند و ارگ' " را با چادر نشینان " رستا خیز تغیر " » می توان داشت

>>>   ميع عزيزى
این آدم به مناطره و شهروند هیچ ارزشی نمیدهد. گلبدینیها ، سور خلقی ها و آمریکای های خلیلزادی ، احدی و اتمری که شونیست ها اند. غنی را در هر سرکوب شهروندان حمایت میکنند. این ها باورمند به تمرکز قدرت بدست قبیله خودشان هستند. این شونیست ها اکنون در اوج تکبیر و غضب قرار دارند و سرکوب شهروندان دستور کار این تیم است.

>>>   جای تاسف و واقعٱ درد این است که این مغز متعفن در خارج بزرگ شده و کار و زندگی کرده ولی همان غول وحشی باقی مانده و،بدتر ٲز ٲنهایکه فقط همه در جنگ و کوه بودند.. و ٱنها کوه کرد ها با شرف تر و مدنی شدند نسبت این نوکر فاشیست و مستبد فاسد..

>>>   Zahir Ariaie
دولت وحشت ملى و ديكتاتورى غنى ديوانه در سراشيبى سقوط قرار دارد . جنبش رستاخيز و جنبش هاى ازاديخواهانه و حامى دموكراسى توانستند با خون خود پايه هاى تقلبى اين دولت فراشوتى و غير مردمى را به لرزه بياورند و هر ان محكوم به ريزش است!

>>>   Baha
عده يي يا جبون اند يا گماشته شده دولت فاشيستي ع و غ مي گويند رستاخيز تغيير جوانان را به كشتن مي دهد، نمي گويند كي جوانان را مي كشد همان دولت براي سركوب جنبش هاي آزاديخواهانه يا با انتحار و انفجار هر روز مي كشد و اگر خيزش مردمي نبود مي گفتند او بي غيرت ها چرا مبارزه نمي كنيد كه هرروز انتحار و انفجار جان مردم را مي گيرد و حال مي گويند جوانان كشته مي شوند يعني در غير آن كشته نمي شوند، اگر مردم هر روز كشته نشود أمريكا حضور نظامي خود را در افغانستان چه گونه توجيه خواهد كرد؟

>>>   حالي ١٥سال است در خانه خانه پشتون ها گيلم غم هموار است بس به همين خوش است كه اشرف غني پشتون است و كرزي پشتون بود حيف به حال ما

>>>   رژيم هاى ضد مردمى هميشه براى نجات خود در طول تاريخ به فريب و نيرنگ پناه برده اند و با استفاده از دين و أفراد سست عنصر در ميان مذهبيون و ديگر طبقات جامعه خواسته اند تا به چشم مردم خاك بزنند اما براى اين ترفند ها امروز ناوقت است و جامعه و دنيا تغير نموده و از نسل نو زمام داران فاسد كاملاً برداشت اشتباه دارند و اين نشان مى دهد كه رابطه بين دولت و جامعه صفر است.

>>>   Bakhshi Zafari
آیا اشرف غنی،دزد بیت المال شجاعت مناظره را دارد؟
جناب متفکر صاحب انترنتی اگر واقعآ چیزی در مغزت هست یک روز را مشخص کن وگرنه سیه رو شود هر کی در او غش باشد,
آصف اشنا:
اگر جناب مرتضوی برقول و قرار اش ایستاد است و اگر اشرف غنی شهامت مناظره و پاسخگویی در خود می بیند، جناب عالی را به مناظره دعوت میکنم...!
بحث های محوری:
1_ حاکمیت قانون و حکومتداری خوب
2_ مبارزه با فساد
3_ صلح و امنیت
4_ حقوق مدنی_سیاسی
حالا دا گز دا میدان!
نوت: اگر اشرف غنی شهامت حضور در این مناظره را داشت و اگر در پایان مناظره، حاضران و ناظران تالار برای او کارت سبز بلند کردند و او را تایید کردند، من شهامت این را دارم که بابت تمام نقدهای که در این به آدرس اش مطرح کرده ام از غنی معذرت بخواهم و برای همیشه از دنیایی سیاست کنار بروم.
اگر نتیجه بر عکس شد، باید از مردم معذرت بخواهد و دیگر ترم منتخب را به زبان نیاورد و دست از اهانت به شعور سیاسی مردم بردارد...!

>>>   Azaryuon Matin
می‌گویند احمدزی صیب گفته است که «او نه زر داشت و نه زور و جوانان، زنان و بینوایان افغانستان او را به قدرت رساندند.»؟! باور کنید او راست می‌گوید، «جان صیب» شاهد است!!
پ.ن: رییس صیب هم مثل حکمتیار صیب فکر کرده است که ما دربارۀ او در تاریخ می‌خوانیم!

>>>   سخنان غ عوام فریب است ازعمر حکومت سه سآل میگذرد ، در طی این مدت کدام پیشرفت که به نفع مردم باشد صورت نگرفته به جز یک تعداد کسانیکه در کمپاین ها شریک بودند و در به قدرت رسیدن اشان یاری شان کردند همان ها امروز دارند بیشتر از پبش فربه تر میشوند . مردم ملکی امروز نان ای برای خوردن ندارند و ضعیت امنیتی آن قدر بد است که حتی از خانه های شان با ترس لرز بیرون میشوند. جناب غنی تحلیل و تدبیرش ، حذف و قتل سران اقوام دیگر است .عکس العمل دولت در مقابل حرکت های خود جوش مردمی نشانه از انحصار طلبی و بیان کننده عدم اراده حکومت است .

>>>   نه تنها پل عبوری هستی بلکه عامل بد بختی این کشور و ملت هستی در طول تاریخ افغانستان ، چنین خصومت ملی ، ویرانگری و فساد وجود نداشته است که حالا روان است نمی شنوی که روزانه به چه تعداد افغان کشته و زخمی میشوند از برکت خودت است اگر همین پل که تو فکر میکنی به منزل مقصود و خوشبختی مردم منتهی میشود کاملاٌ اشتباه کرده ایی. تا زمانیکه خودت اصلاح نشوی همین حال است و همین احوال .در یک خانه که پدر بی راه باشد در آن خانه همه به بی راهه روان اند.

>>>   چقدر خوش ميشوند كه با يك رواني عكس ميگيرند

>>>   خواهران و برادران عزيز
ما و شما با دشمنان خارجي مواجه استيم.. نگذاريد دسمنان داخلي به مشكلات بافزايند.. باهم پشتوانه دولت باشيم و كارهاي خوب به نمونه مسلا ببريم.. منفيبافي و ب عقب نگاه كردن كدام مشكلي را حل نمكند
صادقي...

>>>   غنی: آنانی‌که منافع شان در خطر است زیاد صدا بلند می‌کنند!
او شادگل منافع 30 میلیون انسان در خطر است .
برآمدن از خانه خطر
رفتن به مکتب خطر
پولیس شدن خطر
بیکار ماندن خطر
پیدا کردن کار خطر
حق خواستن خطر
لب وا کردن به حکومت خطر
پول دار شدن خطر
بی پول شدن خطر
بودن در افغانستان خطر
فرار از افغانستان بازهم خطر که شخص خود شادگل مانند گوسفند مهاجرین بفروش رساند خطر
پشتون بودن خطر
تاجیک بودن خطر
اوزبیک بودن خطر
کدام اش در خطر نیست که منافع ملت در آن نباشد .
افسوس میکنم به این مغز متفکر گندیده که حالا هم از شکمبه حرف میزند.
تمام دارو ندار افغانستان در خطر است
Homayoon Shareefy

>>>   تنگ نظران ومتعاصیبین قوم گرایان!
به این دشنام دادن وگریان کردن چیزی بدست شمانمی اید واقیعت واقیعت است مردم
شمامتعصیبین درک کرده ومورد حمایت شان قرارنمی گیرید به این حرکات طفلانه نمیتوانید برنده شوید وباید علاوه نمود که ریس جمهور واقعاشخص صادق ووطن دوست است ودرحقیقت میخواهد که حکومت را ازتیکه داران قومی پاک سازی کند تاباشد یک حکومت منسجم وپاسخگو داشته باشیم وکشوربه طرف انکشاف وابادانی برود .
زنده باد دوکتور محمد اشرف غنی ریس جمهور افغانستان .

>>>   مرگ به تو که جاسوس امریکا وانگلیس هستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است